Mikä on sinun surkea tekosyysi olla käyttämättä kuukautiskuppia?
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:57"]Minulla se falskaa. Olen kokeillut kaikki kikat, ei auta. [/quote] Varmasti on kikkoja, joita et ole kokeillut tai sitten vain teet sen väärin. Tai onko kuppi väärän kokoinen?
[/quote]
Tääkin jo kertoo sen että kuppi ei todellakaan ole mikään kätevä kun pitäisi kaiken maailman kikkoja osata että se toimisi niin kuin pitäisi. Ja helvetin kallis kokeilla eri merkkejä ja kokoja ja lopulta vipata nekin sitten roskiin.
Jos kuppi tuntuu kivuliaalta, se on liian matalalla/väärin asennettu. Hajuhaitta vähenee, kun huuhtelee kupin ja pesee kupin esim. Lempi-pesunesteellä. Ekan kerran, kun kokeilin kuppia tuntui, että raiskasin juuri itseni! Mutta sitten se oivallus syntyi ja nyt en voisi kuvitellakaan ostelevani mitään kertakäyttöroskaa siteiden/tamponien muodossa.
Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Monta kertaa olen yrittänyt, mutta kuukautuskuppi ei vain sovi anatomiaani. Harmittaa, koska se vaikuttaisi kyllä muuten ekologiselta ja rahaa säästävältä vaihtoehdolta. Nyt joudun tyytymään tamponeihin ja kestositeisiin.
Endometrioosin aiheuttaman kohdunpoiston jälkeen minulla ei ole enää kuukautisia.
Pahoittelen typerää tekosyytäni.
1. Se falskaa mulla. 2. Synnytyksen jälkeen käyttö, etenkin kupin poisto, on ollut kivuliasta.
En halua keittää niitä. Muuten kiinnostaa.
Miks tähän vastaa tyypit jotka ei tartte mitään kk-suojaa. Blaah.
Mä käytän luomumatskusta tehtyjä siteitä, mitään en voi sisälle laittaa, ajatus on luotaantyöntävä ja tarpeeton.
Miksi kuukuppi olisi se paras? Otahan huomioon että meitä naisia on tässäkin maassa muutama miljoona erilaista.
Pcos, eikä ole menkkoja kuin ehkä kerran vuodessa. Sen viikon pärjää ihan siteillä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:15"]Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Monta kertaa olen yrittänyt, mutta kuukautuskuppi ei vain sovi anatomiaani. Harmittaa, koska se vaikuttaisi kyllä muuten ekologiselta ja rahaa säästävältä vaihtoehdolta. Nyt joudun tyytymään tamponeihin ja kestositeisiin.
[/quote]
Minunkin kohtuni on taaksepäin kallellaan mutta tulen kupin kanssa hyvin toimeen.
Surkea tekosyyni on se, etten tarvitse mitään menkkasuojia, kiitos minipillerin <3
Koska yököttää aivan helvetisti ajatus, että joku inha kuppi imuttaa sisuskaluja pillussani.
Nyt kun kuukautiset alkoi taas imetyksen jälkeen, en ole saanut aikaiseksi hankkia uutta enkä muista mihin sen vanhan jemmasin.
Ja osaisko kukaan sanoa, tarttenkohan sen isomman koon kun on vaan yksi lapsi ja sektiolla syntynyt?
Koska tykkään siteistä. Siksi en käytä kuukuppia.
Enkä sitä paitsi halua rönkkiä jotain hemmetin suojaa sisuksista ja toivoa, että löytyy kraana että saa pestyä kädet. Vähemmän se side suttaa.
nimim. kuukuppia joskus kokeillut.
Olen käyttänyt kuppia nyt pari vuotta ja ollut tyytyväinen.
Viime menkkojen aikana kuppi ei tuntunut asettuvan oikein ja tuntui pahalta. Kokeilin monta kertaa peräkkäin kaikkina päivinä. Mistä tässä voi olla kyse? Harmittaa jos joudun vaihtamaan takaisin siteisiin/tamponeihin.
Oon testannu. Ei sopinu mulle, kun tuli heti tulehdus.
Koin myös hankalaksi sen keittelyn ja sen, että tyhjennys ei onnistunut hanattomissa vessakopeissa.
Käytin jonkun aikaa. Tuntui hyvin epämiellyttävältä. En halua ostaa uutta kuppia "josko se olisi sopivampi".
Kuukuppi on näitä asioita, minkä suhteen löytyy fanaatikkoja, jotka ei ymmärrä, että kaikille se ei sovi. Näitähän löytyy; kestovaipat, erilaiset ruokavaliot, meditointi, jooga, uskonnot jne.
Liian runsas vuoto. Luojan kiitos että olen vihdoin päässyt leikkausjonoon. Sen jälkeen ei koskaan enää kuukautisia ihanaa
Itse en ole edes kokeillut koska pelkään että se jää sinne enkä saisi pois sitä :D
Ei kiinnosta. Toivottavasti olen kohta raskaana niin menkat voi unohtaa joksikin aikaa