Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuen uudistukset

Vierailija
28.01.2026 |

Nyt sitten kela voikin maksaa suoraan vuokranantajalle toimeentulotuen vuokran osuuden! Mitenkäs tässä toteutuu vaikkapa salassapito-oikeus siitä, että on kelan asiakkaana? Entäpä jos saa vaikkapa toimeentulotukea 200€, joka on juuri sen vuokran osuus asumistuen jälkeen, ja muuna tulona työttömyyskorvaus joka maksetaankin vaikkapa kuun 15pvä, millä sitten ihminen elää sen alkukuun? Mulla on joskus ollutkin tuo tilanne, ja vuokran maksua on joutunut siirtämään kunnes "isot rahat" tulee.  Joku nyt varmaan ehdottaa soskua, mutta ei sieltä tuommoisessa tilanteessa mitään saa. Tai ehdotuksena säästät edelliseltä kuulta...juu mutta jos tilillä on kuun lopussa rahaa niin kela kätevästi siirtääkin ne seuraavan kuun tuloksi! Tämäkin päätös on taas tehty täysin tietämättömänä siitä kuinka asiat oikeassa elämässä menee. Ja huutelelijoille men töihin!, en saa nykyään toimeentulotukea, mutta tiedän mitä kelan kanssa on asioida ja mitä on elää pienten tulojen varassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin siitä!

Vierailija
2/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukuu voi olla joillekin ongelma. Alkukuussa tulee ongelma jos tuet myöhässä. 5 viikkoa odottelua on liikaa! Minituet. Leikkurit. Isot laskut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vege

Vierailija
4/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla niitä omia säästöjä kotona jotta voi selvitä pari viikkoa. Kelasta ei koskaan tiedä kauan kestää tukien maksaminen. Kelalta kesti kerran 3 kuukautta tehdä päätös minun tuesta koska olin työkokeilussa ja se loppui niin nne mietti 3 kuukautta saanko toimeentulotukea vai työmarkkinatukea.

Jouduin lainaamaan rahaa että sain ruokaa mutta sain sit täydentävää tukea sossusta. Sen jälkeen olen alkanut säästämään kotona rahaa ja nyt on säästössä 15000 euroa.

Vierailija
5/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla niitä omia säästöjä kotona jotta voi selvitä pari viikkoa. Kelasta ei koskaan tiedä kauan kestää tukien maksaminen. Kelalta kesti kerran 3 kuukautta tehdä päätös minun tuesta koska olin työkokeilussa ja se loppui niin nne mietti 3 kuukautta saanko toimeentulotukea vai työmarkkinatukea.

Jouduin lainaamaan rahaa että sain ruokaa mutta sain sit täydentävää tukea sossusta. Sen jälkeen olen alkanut säästämään kotona rahaa ja nyt on säästössä 15000 euroa.

Mihin tarvitset toimeentulotukea jos sulla on 15 tonnia? 

Vierailija
6/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostakaa haaste asiasta valtiota vastaan. Sillä siitä selviää. Sehän rikkoo oikeutta tietosuojaan

Vierailija
7/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostakaa haaste asiasta valtiota vastaan. Sillä siitä selviää. Sehän rikkoo oikeutta tietosuojaan

Lopeta. 

Vierailija
8/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on tukien maksajien hyvä tietää, kuka maksetuilla veroilla loisii. Nimet ja naamat julkisesti esiin.

Vierailija
9/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin siitä!

Juuri niin mutta meillä sosiaalieduudet on niin korkea että kannattaa mieluummin jättäytyä veronmaksajien kustannettavat huolto

Vierailija
10/10 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ehdotus tuo haaste, mulla on kotivakuutuksesta oikeusturva niin ei tule oikeuskuluja. Täytyykin selvittää asiaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi