Mikä on sinun surkea tekosyysi olla käyttämättä kuukautiskuppia?
Kommentit (100)
Kku-kuppi painaa ja tekee joskus olon hankalaksi. Siinä syys, mutta mulle on täysi arvoitus, miksi se joskus ns toimii ja joskus ei. Olen käyttänyt vuosia kuppia, mutta edelleenkin tarvii jaskus vaihtaa muihin suojiin, kun kuppi tuntuu pahalta.
Kuppi on kivulias käyttää. 2v sitä jaksoin käyttää mutta kokeiltuani tamponeja uudelleen koin ne mukavammiksi.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:57"]Minulla se falskaa. Olen kokeillut kaikki kikat, ei auta. [/quote] Varmasti on kikkoja, joita et ole kokeillut tai sitten vain teet sen väärin. Tai onko kuppi väärän kokoinen?
[/quote]
Olen kokeillut eri kokoisia ja merkkisiä kuppeja. Kuppi toimi ensin vuoden verran hyvin, sitten rupesi falskaamaan eikä kupin vaihto siis auttanut. En tiedä mitä rupesin yhtäkkiä tekemään väärin, mutten jaksa enää laittaa aikaani falskaaviin kuppeihin kun pärjään kestositeillä ja tamponeilla.
Hormonikierukka, kolmas menossa. Ei kuukautisia vuosikausiin
Sun kysymys on tasoa "milloin lakkaat hakkaamasta vaimoasi", joten jätän vastaamatta.
Mulla ei oo virtsaputken pää siellä missä muilla vaan virtsa tulee emättimen puolelta. Joutuisin joka välissä ronklaamaan kupin pois.
Olen mies. Onko kehnompaa tekosyytä kuultu.
Mulla on Mirena ja sen myötä kuukautiset niin olemattomat, että käytän pikkuhousunsuojia.
Siteet tuntuu mulle helpoimmalta ratkaisulta. Ne ei häiritse mua mitenkään, en edes tunne niitä eikä vuoda ohi. Ja ne on nopea ja kätevä vaihtaa, ei tarvi käsienpesua eikä keittelyä eikä niistä tipu verta pitkin lattioita.
Mielikuva kupista epähygieeninen. Epävarma.hankala.jotenkin tosi ällötys.
Miten se otetaan pois siististi?
Toistaiseksi ei ole tullut investoitua, kun tuntuu kalliilta. Maksaisihan se varmaan ajan myötä itsensä takaisin, mutta menkkani ovat tosi pienet, eikä siteitä/tampooneja mene kuukaudessa montaa. Jos netistä saisi halvemmalla, voisin miettiä uusiksi - mikä kuukuppi on englanniksi?
Kierukan narut ja kuukuppi on huono yhdistelmä. Lisäksi kupin käyttö sattuu, kaikkien pillu ei ole niin väljä että niin iso vehje menisi taiteltunakaan kylmiltään kivuttomasti sisään.
Mulla ei ole mitään tekosyytä. Valintani ei osunut kuppiin, koska se ei ollut minulle paras mahdollinen kuukautissuoja. Miksi ihmeessä käyttäisin hyvän sijaan huonoa? Se jos mikä olisi tyhmää.
Mulla on kierukka = kuukupin käyttäminen kielletty
Minustakin tamponit ovat miellyttävämpi vaihtoehto.
Ei ole menkkoja. :/ Jos ja kun joskus vielä olisi niin varmaankin ostaisin kuukupin..
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:08"]Toistaiseksi ei ole tullut investoitua, kun tuntuu kalliilta. Maksaisihan se varmaan ajan myötä itsensä takaisin, mutta menkkani ovat tosi pienet, eikä siteitä/tampooneja mene kuukaudessa montaa. Jos netistä saisi halvemmalla, voisin miettiä uusiksi - mikä kuukuppi on englanniksi?
[/quote]
Ostin itse MeLuna merkkisen kupin, maksoi 15 euroa. Ei tuntunut suurelta sijoitukselta, kun miettii ettei tolla hinnalla saa kovin pitkäksi aikaa esim tamponeja. Kupin käyttöikä kuitenkin 5-10v. Suosittelen :-)
Ei oo vuotoja, koska on kierukka :)
Ajatuskin on karmaiseva. Viimeinen asia jonka haluan sisääni on joku hemmetin muovinen kuukautiskuppi!