Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silkkiset alusvaatteet ja silkkipyjamat

Vierailija
15.07.2022 |

Olen juuri ostamassa silkkisiä alusvaatteita ja pyjamaa yökäyttöön itselleni, mutta nyt rupesin vielä miettimään, että pysyvätkö ne oikeasti hyvin puhtaina, kun eihän niitä voi pestä kuin todella hellävaroen 30 asteessa.

Onko kellään kokemusta tästä?

En haluaisi ostaa kalliita vaatteita, joita en sitten uskalla käyttää. Silkki on vain niin ihanan tuntuinen materiaali, ja sopii hyvin sekä kesään että talveen, on kevyt matkustaessa, eli monta muuta hyvää puolta.

Puuvillaa ym. materiaaleja, mitä olen aiemmin yleensä pyjamissa ym. käyttänyt, kun voi huoletta pestä 60 asteessa tai ylikin, ja kaikki pöpöt häviävät, ei huolta että vaate tuhoutuisi.

Toivottavasti jollain muulla on kokemuksia näistä.
Tai ylipuhukaa minut olemaan ostamatta moisia, jos tiedätte että eivät ole käytännölliset. Kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen pöpöjä sinussa yöaikaan elelee? Tottakai ne pysyvät puhtaina, en ole edes ajatellut koko asiaa.

Vierailija
2/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkisiä alushousuja minulla ei ole ollut, mutta paidat ja yöpaidat ovat kyllä puhdistuneet hyvin 30 asteessa silkinpesuaineella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää pestä erilaisella pesuaineella ja pesuohjelma ja linkous varovaisempaa. Mulla on yks ihana hieno pitkä silkkiyöpaita. Siitä tulee mieleen kun brittibändi Venom (jonka oon myös nähnyt) laulaa yhdessä biisissä kuinka makailee silkissä.

Vierailija
4/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pitää pestä erilaisella pesuaineella ja pesuohjelma ja linkous varovaisempaa.

Juu, kiitos neuvoista, ja näin olen tähän mennessä tehnytkin muille silkkivaatteilleni, eli esim. silkkipaitaa & silkkistä juhlamekkoa löytyy jo. Olen pessyt ne surutta pesukoneen silkkiohjelmalla (30 astetta, ei linkousta) ja nestemäisellä villan & silkin pesuaineella, vaikka niissä sanottaisiin että vain kuivapesu käy, enkä ole vielä onnistunut mitään vaatetta tuhoamaan.

Toki tuntuu, että useamien pesujen jälkeen silkistä katoaa paksuutta & pehmeyttä jotenkin. En tiedä pitäisikö niitä joskus pesun jälkeen tai ennen (?) liottaa esim. hiusten hoitoaineessa, jotta silkkikuidut saavat luonteista pehmeyttään takaisin, tietääkö joku? Vai onko tuo vain normaalia kulumista?

Vierailija
5/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4 on siis Ap!

Vierailija
6/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen pöpöjä sinussa yöaikaan elelee? Tottakai ne pysyvät puhtaina, en ole edes ajatellut koko asiaa.

Minussa nyt kyllä vaan elelee niin päivä- kuin yöaikaankin ihan normaalia ihmisen bakteerikasvustoa, niin hyödyllisiä bakteereita, kuin niitä ikäviä (esim. hajuja & tulehduksiakin aiheuttavia) bakteereita.

Nämä samat pöpöt elävät ikävä kyllä myös sinun ihollasi, ja etenkin kainaloissa & nivusissa ne usein vähän yrittävät riehaantua. Siksihän me ihmiset (toivottavasti siis muutkin, ihan jo oman hyvinvoinnin kannalta) pesemme noita paikkoja ihan erityisen hyvin.

Hyvä, että tämä tuli nyt yleisimminkin täällä ihmisten tietoon :)

Ap

Vierailija
7/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tavallista Serton Silkki-Villa pesuainetta melkein kaikelle pyykille. Ennenkuin pesen silkkiä tai villaa, niin edellisessä pesuohjelmassakin on ollut tätä pesuainetta (ettei vain olisi jäämiä lähinnä valkopesuaineestani). Pesen villat ja silkit aina pesupussissa. Silkit aina 30 C ja villat 30 C tai 40 C.  Kuivatan narulla tai hengarissa. Kestävät hyvin pesua ja hiki ei tartu/haise samalla tavalla kuin jopa puuvillaisissa vaatteissa, puhumattakaan keinokuituisista. Sopivat sekä helteeseen, että kerropukeutumiseen kylmää vastaan. Minulla on 100% silkkisiä T-paitoja ja pitkiä silkkikalsareita sekä monenlaisia villavaatteita.

Vierailija
8/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän tavallista Serton Silkki-Villa pesuainetta melkein kaikelle pyykille. Ennenkuin pesen silkkiä tai villaa, niin edellisessä pesuohjelmassakin on ollut tätä pesuainetta (ettei vain olisi jäämiä lähinnä valkopesuaineestani). Pesen villat ja silkit aina pesupussissa. Silkit aina 30 C ja villat 30 C tai 40 C.  Kuivatan narulla tai hengarissa. Kestävät hyvin pesua ja hiki ei tartu/haise samalla tavalla kuin jopa puuvillaisissa vaatteissa, puhumattakaan keinokuituisista. Sopivat sekä helteeseen, että kerropukeutumiseen kylmää vastaan. Minulla on 100% silkkisiä T-paitoja ja pitkiä silkkikalsareita sekä monenlaisia villavaatteita.

Tämä kuulosti hyvältä. Minkä merkkisiin silkki-t-paitoihin olet päätynyt?

Vierailija
9/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silkkisiä alushousuja minulla ei ole ollut, mutta paidat ja yöpaidat ovat kyllä puhdistuneet hyvin 30 asteessa silkinpesuaineella.

Juuri tämä on se juttu, kun ajattelin hankkia sekä silkkisen pyjaman housuineen, että sitten toppi & alushoususetin. Mietin ennen kaikkea noita intiimialueita koskettavia housuja, että puhdistuvatko ne oikeasti hyvin, eli ei vain ns. näennäisesti (moni tuntuu nykyään pesevän näennäisen puhdasta pyykkiä näillä nykyajan 30 tai 40 asteen pikapesuohjelmilla, itse vierastan niitä usein käytettynä, vaikka toki niillekin on omat käyttötarkoituksensa), vaan että pöpöt oikeasti häviävät, eivät biletä siellä sitten kuitujen välissä.

Ja siis tokihan sinne voisi laittaa puuvillaiset pökät sitten ihon & silkin väliin juu, mutta se kyllä aika lailla pilaa koko idiksen siinä, miten ihanalta silkki tuntuu ihoa vasten.

Onko tästä jollakin tätä lukevalla kokemusta?

Vierailija
10/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 on taas sitten "nimimerkkinsä" koko ajan unohtava Ap.

Vierailija
11/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoriaiset rakastavat silkkiä, joten menetin kaikki silkkivaateet .Reikiä ja jälkiä päivällisestä juuri näkyvimmällä paikalla. En osta enään. Kallis maku kuoriaisila. Ihan kuin menevät parhaalle aterialle .Eikä niistä pääse eroon. Muuten hyviä ,kesällä viileitä, talvella lämpimiä ihoa vasten. 

Vierailija
12/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulosti hyvältä. Minkä merkkisiin silkki-t-paitoihin olet päätynyt?

Merkkäjä en nimeltä muista, mutta käytän Stockmannilla ja Sokoksella myynnissä olleita mustia ja mellko tavallisen/tyköistuvanmallisia. Olen käyttänyt jo vuosia samoja.

Vierailija
13/13 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tämä kuulostaa hyvältä ja rohkaisee minua noiden silkkivaatteiden ostoon yökäyttöönkin!

Silkillähän pitäisi olla nimenomaan luontaisia antibakteerisia ominaisuuksia, ihan kuten monilla muillakin luonnonkuiduilla, etenkin villalla. En vaan ole koskaan omistanut villaisia alushousuja, ja villapitkisten alla olen aina käyttänyt erikseen alushousuja, joten kokemusta puuttuu itseltäni tuosta, että miten nämä toimivat kaikista haasteellisimmissa paikoissa materiaaleina siten, että pysyvät puhtaana.

Ja juuri tuo Serton vaaleanpunaisessa pönikässä oleva villan & silkin pesuaine on munkin suosikkini! Siinä on kyllä aika vahva tuoksu, joten ei sovi tuoksuyliherkille lainkaan, mutta itse tykkään tuoksusta sekä sen rakenteesta & pesutehosta.

Ap