Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun surkea tekosyysi olla käyttämättä kuukautiskuppia?

Vierailija
16.09.2014 |

Se on kaikin puolin paras kuukautissuoja.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:04"]

Mulla ei oo virtsaputken pää siellä missä muilla vaan virtsa tulee emättimen puolelta. Joutuisin joka välissä ronklaamaan kupin pois.

[/quote]

Alapeukuttaja voi tulla mun puolesta ronklaamaan mun kupin pois joka kerta, kun käyn pissalla, ettei kuppi täyty sillä itsellään. Kaikissa työpaikan vessoissa ei ole edes sitten pideetä, joten voi tulla hieman sotkuista.

Vierailija
62/100 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtaat paikat, en varmaankaan saisi kuppia sisääni eikä huvita edes kokeilla, vaikka periaatteessa kannatankin kaikenlaisia ekologisia juttuja ja uudelleenkäytettäviä tuotteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 22:55"]
[/quote]
En halua.

Vierailija
64/100 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kahdesti. Sain tarpeekseni kun itkin alastomana vessan lattialla kun saatanan kuppi on alipaineella kiinni kohdunnipukassani.

Vierailija
65/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tuntuu epäkäytännölliseltä, enkä todellakaan jaksa sitä aina jälkeenpäin keitellä.

- Siteen ja tamponit toimivat minulla ihan hyvin, en näe syytä vaihtoon.

- Tottumus, saatavuuden helppous.

- Tuntuu, että koko kuukuppius on kuin joku uskonto, ja niiden käyttäjät ovat usein ap:n tasoisia saarnaajia kupin ylivertaisuudesesta. En ole huomannut samanlaista "fanaattisuutta" muiden suojien käyttäjien keskuudessa.

Vierailija
66/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap pyrkii lisäämään kupin käyttöä tällaisella aloituksella, sanoisin että ap on erittäin huono markkinoija. 

Vierailija
67/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miten se voisi toimia siististi. Kaikissa paikoissa ei ole hyviä ja siistejä pesumahdollisuuksia. Lisäksi minulla on emättimen laskeuma. Välillä tamponikin valuu pois - miten kävisi kuukautiskipolle?

Vierailija
68/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haistavat veren kupista ja nuuskivat haaroja. Epämiellyttävää.

Vierailija
69/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi minulla. Kohdunnupukka on niin alhaalla, että täyttää kupin eikä kuppiin siis mahdu sitä verta juuri ollenkaan. Lisäksi vuodot on vielä todella runsaat eli kuppi vuotaa yli alta aikayksikön. Ärsyttää ihmiset, jotka pitävät kuppeja jonain kaiken ratkaisevana ihmeenä, kun eivät ne kupit vaan oikeasti kaikille käy.

Vierailija
70/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ollut käytössä siitä asti, kun niistä kuulin ensimmäisen kerran. Oisko ollut joskus lukioaikoina 2006-2008.. En vaihtaisi mihinkään :)

Vierailija
71/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:10"]

En käsitä, miten se voisi toimia siististi. Kaikissa paikoissa ei ole hyviä ja siistejä pesumahdollisuuksia. Lisäksi minulla on emättimen laskeuma. Välillä tamponikin valuu pois - miten kävisi kuukautiskipolle?

[/quote]

Se toimii alipaineella. Jos sen asettaa väärin, niin tottakai "valuu" ja vuotaa yli äyräiden. Sama kuin laittaisit siteen tarrapuoli ylöspäin :-D  - 71

Vierailija
72/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin niukat kuukautiset...

Vierailija
73/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehillä olisi kuukautiset, niin kuinkahan moni suostuisi julkisisissa vessoissa äheltämään kuukupin kanssa? :D Not!
Jos miehillä olisi kuukautiset, olisi jo keksitty tampooni, joka laitetaan aamulla ja poistetaan illalla. Tai viikon päästä!

Vierailija
74/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut epämiellyttäväksi tunkea alapäähäni oikeastaan mitään. Jopa ehkäisyrengas tuntui ajoittain epämiellyttävältä tamponista nyt puhumattakaan. Yhdyntäkin alkaa helposti sattua, tosin ongelma on vähentynyt, kun lopetin pillerit. Koen helposti polttavaa kipua alapäässä, joten välttelen viimeiseen asti turhaa "rassaamista"... Vaivaa kutsutaan vulvodyniaksi, gyne tästä minulle joskus puhui.

Kuukupia ei todellakaan kiinnosta kokeilla, siteetkin tuntuvat usein epämiellyttäviltä ja aiheuttavat kipua hangatessaan. Ns. biositeet parhaimpia itselleni, ne eivät ole niin hautovia kuin tavalliset.

Vierailija
75/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sattuu tamponitkin todella paljon, joten en edes harkitse kuukupin käyttöä. Sattuisi varmasti vielä enemmän. Minua sattui ehkäisyrengaskin. Kyse ei ole kuivuudesta tms. vaan erittäin yliherkästä tuntoaistista.

Vierailija
76/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 23:54"]Olen kokeillut kahdesti. Sain tarpeekseni kun itkin alastomana vessan lattialla kun saatanan kuppi on alipaineella kiinni kohdunnipukassani.
[/quote]
Voin kuvitella tilanteen, alaston nainen itkee vessan lattialla ettei saa kuppia pois, auttakeeauttakee, sikiöasennos vaikeroi alipainetta kohdunnipukas. Kun olis vaan voinut etusormen ja peukalon välissä puristaa ja vetää poies. Idiootti! Saatana ku saa hävetä tuollaisten puolesta! Ei minkäänlaista maalaisjärkeä.

Vierailija
77/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käytin, ja tulin yliherkäksi kupin materiaalille. Alapää aivan rikki. Lääkäri määräsi kuppikiellon.

Vierailija
78/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallista. En haluaisi maksaa silikoninpalasesta 20-40 euroa.

Toki se voisi maksaa itsensä takaisin vuosien varrella, mutta saattaisin joutua tilaamaan useamman, kun en tiedä kokoa, ja näitä on vähän paha sovitella ja pistää eteenpäin.

En myöskään luottaisi siihen täydellisesti, joten siteitä kuluisi silti.

Vierailija
79/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kuukautisia ehkäisyni vuoksi, joten en tarvitse kuukuppia. Oliko huono tekosyy vai hyvä?

Vierailija
80/100 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän aromipesää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi