Miten laihduttaa kun on nälkä!
Tätä eivät tietysti läskikammoiset usko, mutta en herkuttele. Viimeksi olen syönyt karkkeja yli 10 vuotta sitten. Pizzaa ehkä kaksi kertaa vuodessa. Hampurilaisen viimeksi 90-luvulla. Laitan itse terveellistä kotiruokaa joka päivä. Salaattia, kasviksia, proteiinia. Ainoa herkkuni on esim yksi keksi tai puolikas pienestä pullasta päivässä. Rasvan määrä on kohtuullinen (=suositusten mukainen)
Silti painoindeksi on yli 30.
Miten voin laihduttaa, kun nälkä on kauhea, jollei voi syödä edes perusruokaa? Pelkkä salaatti tai kasviwokki vie nälän ehkä tunniksi tai kahdeksi. En pysty keskittymään töissä enkä saa unta illalla, jos en syö. Ja sitten vasta lihookin, jos ei nuku.
Vinkkejä, kiitos.
Kommentit (257)
Uni ja lepo tärkeää, stressin hallinta. Hikiliikuntaa pari tuntia viikossa ja se kunnossaoleva ruokavalio. Sitten pitkäjänteisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sappikivet poissuljettu?
Sappikivet syntyy liian vähärasvaisen ruuan syömisestä.
Ei minulla ainakaan nälkä lakkaa, vaikka söisin rasvaista... ehkä meitä on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan nälkä lakkaa, vaikka söisin rasvaista... ehkä meitä on erilaisia.
No se vaatii kyllä myös hiilareitten vähentämistä, hiilarithan sitä nälkää ylläpitää.
Näen viikottain ylipainoisia jotka ovat syöneet "terveellistä kotiruokaa". Annoskoot pielessä, etenkin miehillä. Vedetään lautasellinen perunamuussia ja sen kukkuran päälle rasvaiset kermakastikkeet, hieman salaattia sivulle. Siihen kaveriksi useampi leipäpala paksulla rasvakerroksella plus useampi siivu juustoa ja makkaraa. Sitten se huuhdotaan isolla maitopurkilla.
Naiset ovat koko ajan jollain dieetillä. Alkuviikosta syödään aivan liian vähän ja loppuviikosta vedetään kaksin käsin herkkuja nälkään. Tai napostellaan vähän sitä sun tätä koko päivän eikä tajuta miten paljon kaloreita kertyy. Siihen vielä kiva toimistotyö ja ei yhtään liikkumista niin onko ihme.
Pyydän pitämään ruokapäiväkirjaa. Naiset usein tsemppaa sen ajan syöden ihan hyvin ja sitten me ihmetellään mistäs nämä kilot tulleet.
Monella myös ihan hukassa se tieto että mikä on terveellistä kotiruokaa. Mätetään ranskalaisia ja nakkeja mutta ruisleipä on myrkkyä kun iltapäivälehti niin mainosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se vaatii kyllä myös hiilareitten vähentämistä, hiilarithan sitä nälkää ylläpitää.
Eli jos syön viikon paketin voita päivässä, niin ei ole nälkä?
Itselläni terveellinen ruoka tekee hirveen nälän. Vaikka kuinka koostan proteiinit ja rasvat kohdalleen tuntuu, että kuolen nälkään.
Itse onnistuin laihtumaan näppärästi syömällä n 500 kcal ns kulutuksenii alle ja mukavasti tippui kiloja vaikka ensimmäiset 3 viikkoa puntari ei hievahtanutkaan. Enkä ollut kuin lievästi ylipainoinen, bm1 25,2 kun aloitin ja nyt se on n 23. Netistä löysin helpon ohjelman johon kirjasin päivän yömiset ja liikkumiset ja sillä onnistuin todella hyvin, enkä ollut nälkäinen.
vähemmän syömiseen tottuu nopeasti, pari viikkoa niin ei ole nälkä kokoaikaa.
Ihan samanlain lihavat lihoo kun joutuvat aina pikkusen enemmän syömään että sais saman tunteen.
Syö enemmän perunaa. Siinä on vähän kaloreita ja pitää (tutkimusten mukaan) hyvin nälkää. Perunassa on kaliumia ja proteiiniakin. Ilmeisesti peruna myös stimuloi sappirakkoa rasvan tapaan, vaikka siinä ei ole rasvaa (tällaisen kuulin jostain). Peruna auttaa myös nukkumaan paremmin, eli epäsuorastikin auttaa laihtumaan. Peruna on halpaa, joten rahaakin säästyy.
Nälkäkin on vain tunne, sitä ei kannata ottaa liian vakavasti. Koko ajan ei tarvitse tuntua siltä että maha on täynnä, mihin ehkä monet itsensä totuttavat. Kun opit elämään nälän tunteen kanssa niin huomaat kohta että se alkaa laantua. Toki täytyy syödä kunnolla jne mutta jos tiedät että olet syönyt hyvin, niin ei kannata syödä lisää vain sen takia että on nälkä.
Täällä ap. Olin välillä hikijumpassa. Kiitos vastauksista.
Vielä kommentoin niihin. En juo mehuja enkä limsoja. Alkoholia yhden saunaoluen viikossa, satunnaisesti lasin viiniä ruuan kanssa ravintolassa.
Olen pitänyt ruokapöiväkirjaa ja noudattanut monia monia muita juttuja mitä olette neuvoneet. Ongelma on juuri se että mikään ei toimi, koska nälkä on liian kova, jos ei voi syödä riittävää annosta oikeaa ruokaa. Oikealla ruualla tarkoitan terveellistä ruokaa, en ranskiksia ja nakkeja.
Eli miten oppia sietämään nälkää? Joku sanoi että siihen menee kaksi viikkoa ja sitten tottuu. Miten voin olla kaksi viikkoa niin, etten pysty keskittymään töissä enkä nukkumaan? Minulla on ongelmia myös nukkumisen kanssa jo muutenkin.
Ap uudestaan. Vielä kommentoin noihin annoskokoihin. Todennäköisesti annoskoko on minulle liian suuri vaikka syön noin puolet siitä mitä mieheni (hän painaa 10 kiloa minua vähemmän…)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos syön viikon paketin voita päivässä, niin ei ole nälkä?
Mikä on viikon paketti?
Tosin et ymmärtänyt asiaa, ja sitten pitää vinoilla. Kaikkea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni terveellinen ruoka tekee hirveen nälän. Vaikka kuinka koostan proteiinit ja rasvat kohdalleen tuntuu, että kuolen nälkään.
Eipä taida olla kohdallaan.
Mikä siinä on niin kauheaa jos joskus on nälkä? Ei se tunne tapa. Kestää aikansa että kroppa ja aivot tottuu että saa vähemmän kaloreita ja terveellisempää ja kevyempää ruokaa. Pitää vaan päättää mitä haluaa ja toimia niin että homma onnistuu. Eikä koske vain laihtumista vaan kaikkea elämässä. Ei ole aina helppoa mutta ei sitä voi aina vaatia että kaikki olisi helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kommentoin niihin. En juo mehuja enkä limsoja. Alkoholia yhden saunaoluen viikossa, satunnaisesti lasin viiniä ruuan kanssa ravintolassa.
Olen pitänyt ruokapöiväkirjaa ja noudattanut monia monia muita juttuja mitä olette neuvoneet. Ongelma on juuri se että mikään ei toimi, koska nälkä on liian kova, jos ei voi syödä riittävää annosta oikeaa ruokaa. Oikealla ruualla tarkoitan terveellistä ruokaa, en ranskiksia ja nakkeja.
Eli miten oppia sietämään nälkää? Joku sanoi että siihen menee kaksi viikkoa ja sitten tottuu. Miten voin olla kaksi viikkoa niin, etten pysty keskittymään töissä enkä nukkumaan? Minulla on ongelmia myös nukkumisen kanssa jo muutenkin.
Ehkä voisiajatella, että vaikka lomalle ajoittaisi tämän proggiksen.
Vierailija kirjoitti:
Ei nälkää tarvitse kärsiä, jos ruuan osaa koostaa sopivasti.
Toki nälkä on hyvä olla muutaman kerran päivässä, mutta ei jatkuvasti ja parin tunnin välein.
Onko sappikivet poissuljettu?