Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihduttaa kun on nälkä!

Vierailija
21.08.2021 |

Tätä eivät tietysti läskikammoiset usko, mutta en herkuttele. Viimeksi olen syönyt karkkeja yli 10 vuotta sitten. Pizzaa ehkä kaksi kertaa vuodessa. Hampurilaisen viimeksi 90-luvulla. Laitan itse terveellistä kotiruokaa joka päivä. Salaattia, kasviksia, proteiinia. Ainoa herkkuni on esim yksi keksi tai puolikas pienestä pullasta päivässä. Rasvan määrä on kohtuullinen (=suositusten mukainen)
Silti painoindeksi on yli 30.
Miten voin laihduttaa, kun nälkä on kauhea, jollei voi syödä edes perusruokaa? Pelkkä salaatti tai kasviwokki vie nälän ehkä tunniksi tai kahdeksi. En pysty keskittymään töissä enkä saa unta illalla, jos en syö. Ja sitten vasta lihookin, jos ei nuku.
Vinkkejä, kiitos.

Kommentit (257)

Vierailija
41/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan nälkä lakkaa, vaikka söisin rasvaista... ehkä meitä on erilaisia.

No se vaatii kyllä myös hiilareitten vähentämistä, hiilarithan sitä nälkää ylläpitää.

Eli jos syön viikon paketin voita päivässä, niin ei ole nälkä?

Mikä on viikon paketti?

Tosin et ymmärtänyt asiaa, ja sitten pitää vinoilla. Kaikkea sitä.

Viikon ajan syön paketin voita päivässä.

Vierailija
42/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö ruisleipää, sillä lähtee nälkä.

...ja grhampuuroa...ja lanttua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan nälkä lakkaa, vaikka söisin rasvaista... ehkä meitä on erilaisia.

No se vaatii kyllä myös hiilareitten vähentämistä, hiilarithan sitä nälkää ylläpitää.

Mikä on viikon paketti?

Et pysty siihen, raja tulee äkkiä vastaan pelkkää rasvaa syödessä.

Vierailija
44/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on viikon paketti?

Sehän selviää, kun kokeilet.

-eri

Vierailija
45/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet yleensä onnistunut lihomaan? Ihmettelen vaan, jos ruokavaliosi on ollut kunnossa. Onko aterioiden terveellisyydestä huolimatta annoskoot olleet aivan liian isot?

Tämä on ikilaihojen ikuinen ihmettelyn aihe, jotka voivat muutoinkin syödä mitä vaan ja aina itsensä kylläiseksi lihomatta.

Kun samoilla ruokamäärillä ihmiset lihoo eri tavalla, mikä tuossakin on niin vaikea tajuta. Joku voi olla samalla ruokamäärällä ja samalla kukutuksella normaalipainoinen, kun taas joku toinen on 20 kg ylipainoinen. Jotkut voivat vetää sipsejä, pizzaa ja limua niin paljon kuin napa vetää tietokonetta pelaten ja silti ovat normaalipainoisia. Joku toinen olisi selvästi ylipainoinen vastaavilla elintavoilla.

Vierailija
46/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ap. Olin välillä hikijumpassa. Kiitos vastauksista.

Vielä kommentoin niihin. En juo mehuja enkä limsoja. Alkoholia yhden saunaoluen viikossa, satunnaisesti lasin viiniä ruuan kanssa ravintolassa.

Olen pitänyt ruokapöiväkirjaa ja noudattanut monia monia muita juttuja mitä olette neuvoneet. Ongelma on juuri se että mikään ei toimi, koska nälkä on liian kova, jos ei voi syödä riittävää annosta oikeaa ruokaa. Oikealla ruualla tarkoitan terveellistä ruokaa, en ranskiksia ja nakkeja.

Eli miten oppia sietämään nälkää? Joku sanoi että siihen menee kaksi viikkoa ja sitten tottuu. Miten voin olla kaksi viikkoa niin, etten pysty keskittymään töissä enkä nukkumaan? Minulla on ongelmia myös nukkumisen kanssa jo muutenkin.

Mitä on tämä terveellinen oikea ruoka? Ja mikä on riittävästi?

Laita sieltä ruokapäiväkirjasta jonkin päivän syömiset esimerkiksi. Ei noihin muuten oikein voi sanoa juuta eikä jaata.

47/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuttele nälän tunteeseen.

Vierailija
48/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistinpannulle 10% jauhelihaa, kaalisilppua, mustapippuria ja makeaa thaichilikastiketta. 

Syö niin paljon kuin napa vetää.

Vierailija
49/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään liho herkuttelemalla, vaan ihan kotiruualla, joten helppo on uskoa :D 

Olen kertonut tarinani  usein, joten en jaksa sitä taas tehdä, mutta sen verran voin sanoa että olen kokeillut kalorin laskemista, ja määrä jolla olisin laihtunut, oli niin pieni että sillä olisin ollut nälässä. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi sopeutua elämään pikkuisen pläskinä. Toki bmini ei ole mikään hurja, mutta ylipainon puolella kuitenkin. 

Jos nyt syön aamulla kaurapuuron, kaksi keitettyä munaa, ja pienen voisilmän,

lounaalla lautasellisen keittoa ja leivän päällisineen, päivälliseksi 5 kalapuikkoa, ruokalusikallisen kermaviilikastiketta, yhden ison perunan ja salaattia (ilman kastiketta)

iltapalalla 2 leipää voilla, juustolla ja suolakurkulla,

niin tuosta olisi pitänyt pienentää

aamupalaksi kaurapuuro ilman pikkiriikkisintäkään voinokaretta, vain 1 keitetty muna

lounaaksi puoli lautasta keittoa, ja porkkanapala

päiväliseksi 2 kalapuikkoa, t-lusikallinen kastiketta, 90% lautasesta salaattia ilman kastiketta, ja puolikas keskikokoinen peruna

iltapalaksi leipä pelkällä laihisjuustolla ja omena

jotta olisin laihtunut

olisin kuollut nälkään. Yritin toki tuota, mutta ei tullut mitään kun nälkä oli kiljuva joka välissä, plus illalla vatsa kurni, ja kun siihen nälkään aamuyöstä heräsin, en saanut enää nukuttua.

Vierailija
50/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin vasta eläkkeelle jäädessäni sillä, että siirsin päivän ensimmäistä ateriaa aina vain myöhäisemmäksi, ja kielsin itseltäni kaiken ruuan kello 18 jälkeen. Eli: syön vähemmän kuin kulutan. Siinä se. Nälän tunne - ainakaan eläkeläisellä - ei ole huono tunne vaan ”mukava keveys” kun ei tarvitse - enää - keskittyä työasioihin ja olla energinen. Vuoden olen nyt ollut eläkkeellä ja paino on 85 - 16 eli 69 kg. Olen tyytyväinen itseeni ja aika ylpeäkin!

Vierailija
51/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole täällä kysynyt että mitenkäs juomisen kanssa? Näläntunne voi joskus viestiäkin sitä, että pitäisi juoda. Joten kiinnitä huomiota myös juoman määrään ja ensimmäisiin näläntunteisiin voi yrittää juoda, eikä syödä.

Itse sain kalorivajekuurin aikana nälän pysymään poissa suurella kasviksien määrällä. Oikeasti lautanen todella täynnä. Tavallinen vihreä salaatti, kurkku ja tomaatti sisältävät vähän kaloreita. niiden lisäksi tietysti kropalle tärkeää proteiinia eli kananmuna, pari vähärasvaista kinkkuviipaletta, savulohta tai kanaa. Noita siis vaihdellen. Rahkan syömistä aina kummastellaan, mutta siinä on se pointti että siinä on proteiinia joka ylläpitää lihaskudosta ja pitää hyvin nälkää poissa.

Tiedän myös tunteen kun on nälkä. Silloin varmaan itse söisin porkkanoita tai omenoita useamman. Siinä saa järsiä ja vatsallekin tulee sulatustyötä sen sijaan että söisi jotain smoothieta, joka voi tuntua vain hulahtavan elimistön läpi. Itse juon tavallisen veden lisäksi hiilihapotettuja vichyvesiä koska niistä tulee täydempi olo. Eivät kuitenkaan sovi kaikkien vatsalle (kuten ei säännöllisesti juotuna minullekaan).

Vierailija
52/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoile niin ei ole nälkä ja läskit lähtee.

Vierailija
53/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut tarinani  usein, joten en jaksa sitä taas tehdä, mutta sen verran voin sanoa että olen kokeillut kalorin laskemista, ja määrä jolla olisin laihtunut, oli niin pieni että sillä olisin ollut nälässä. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi sopeutua elämään pikkuisen pläskinä. Toki bmini ei ole mikään hurja, mutta ylipainon puolella kuitenkin. 

lounaalla lautasellisen keittoa ja leivän päällisineen, päivälliseksi 5 kalapuikkoa, ruokalusikallisen kermaviilikastiketta, yhden ison perunan ja salaattia (ilman kastiketta)

aamupalaksi kaurapuuro ilman pikkiriikkisintäkään voinokaretta, vain 1 keitetty muna

päiväliseksi 2 kalapuikkoa, t-lusikallinen kastiketta, 90% lautasesta salaattia ilman kastiketta, ja puolikas keskikokoinen peruna

jotta olisin laihtunut

olisin kuollut nälkään. Yritin toki tuota, mutta ei tullut mitään kun nälkä oli kiljuva joka välissä, plus illalla vatsa kurni, ja kun siihen nälkään aamuyöstä heräsin, en saanut enää nukuttua.

Kokeile koostaa ruokasi eri tavalla. 

Vierailija
54/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole täällä kysynyt että mitenkäs juomisen kanssa? Näläntunne voi joskus viestiäkin sitä, että pitäisi juoda. Joten kiinnitä huomiota myös juoman määrään ja ensimmäisiin näläntunteisiin voi yrittää juoda, eikä syödä.

Itse sain kalorivajekuurin aikana nälän pysymään poissa suurella kasviksien määrällä. Oikeasti lautanen todella täynnä. Tavallinen vihreä salaatti, kurkku ja tomaatti sisältävät vähän kaloreita. niiden lisäksi tietysti kropalle tärkeää proteiinia eli kananmuna, pari vähärasvaista kinkkuviipaletta, savulohta tai kanaa. Noita siis vaihdellen. Rahkan syömistä aina kummastellaan, mutta siinä on se pointti että siinä on proteiinia joka ylläpitää lihaskudosta ja pitää hyvin nälkää poissa.

Tiedän myös tunteen kun on nälkä. Silloin varmaan itse söisin porkkanoita tai omenoita useamman. Siinä saa järsiä ja vatsallekin tulee sulatustyötä sen sijaan että söisi jotain smoothieta, joka voi tuntua vain hulahtavan elimistön läpi. Itse juon tavallisen veden lisäksi hiilihapotettuja vichyvesiä koska niistä tulee täydempi olo. Eivät kuitenkaan sovi kaikkien vatsalle (kuten ei säännöllisesti juotuna minullekaan).

Olen eri mutta nuo eivät toimi minulla

Jos juon nälkäiseen vatsaan, niin oksennan. Vatsassani täytyy olla työstettävää jotta sinne voi laittaa n. desiä isompaa määrää nestettä. Sama kaikkien muiden hedelmien kuin banaanin kanssa. Ne ärsyttävät vatsani kipeäksi, mikäli mukana ei ole esim leipää ja jukurttia.

Asiat jotka eivät poista nälkää vaikka niitä söisi kilokaupalla, ovat kaurapuuro, ja salaatti/kurkku/tomaatti.

Vierailija
55/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jotta olisin laihtunut

Kokeile koostaa ruokasi eri tavalla. 

Kalori on kalori, ja tuo näyttää ihan normaalilta ruualta mitä kys. hlö syö. 

Vierailija
56/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotta olisin laihtunut

Joo ei noin voi elää.

Vierailija
57/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap:n normaali päivä.

6.30 luonnonjogurttia 2dl, mustikoita, 10 cashew-pähkinää, joskus 0,5 DL kaurahiutaleita joukkoon, maitokahvi rasvattomalla maidolla

10.00 maitokahvi

11.30 lounas työpaikalla, puolet lautasesta salaattia tai kasviksia

14.30 välipala, esim proteiinirahka

17.00 2palaa ruisleipää kasvispäällykset, kinkkua TAI rahkaa marjoilla

20.00 iltaruoka 1 kohtuukokoinen lautasellinen

En saa unta ennen puoltayötä joten joskus on pakko syödä vielä rasvatonta rahkaa klo 23 maissa, muuten on niin nälkä ettei tule uni.

Tiedän että syön liian monta kertaa päivässä mutta kun on nälkä!

Vierailija
58/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotta olisin laihtunut

Paljonko sulla ne kalorit sitten oli tuossa ekassa esimerkissä miten söit? Ja paljonko niiden olisi pitänyt olla laihtuaksesi?

Vierailija
59/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta inositolia. Se vie näläntunteen pois ilman sivuvaikutuksia.

Vierailija
60/257 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap:n normaali päivä.

6.30 luonnonjogurttia 2dl, mustikoita, 10 cashew-pähkinää, joskus 0,5 DL kaurahiutaleita joukkoon, maitokahvi rasvattomalla maidolla

10.00 maitokahvi

11.30 lounas työpaikalla, puolet lautasesta salaattia tai kasviksia

14.30 välipala, esim proteiinirahka

17.00 2palaa ruisleipää kasvispäällykset, kinkkua TAI rahkaa marjoilla

20.00 iltaruoka 1 kohtuukokoinen lautasellinen

En saa unta ennen puoltayötä joten joskus on pakko syödä vielä rasvatonta rahkaa klo 23 maissa, muuten on niin nälkä ettei tule uni.

Tiedän että syön liian monta kertaa päivässä mutta kun on nälkä!

Rahkat ja smoothiet pois ja tilalle kunnon ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä