Tuska mitä nipotusta! Ok-talon myynti-ilmoituksessa kielletään ottamasta lapsia mukaan esittelyyn.
Mahtaa olla hermoheikkoa porukkaa tuo talon isäntäväki. Onkohan heillä koskaan käynyt lapsiperhettä kylässä?
Kommentit (108)
Tietenkin heitä kiinnostaa lastenhuoneet, mutta neuvomme heitä, ettei toisten leluihin kosketa.
Yhdelle lapselle tuli pissahätä ja äiti sitten käytti lapsen vessassa, seurauksena pissalammikko pöntön vieressä ja pissavalumia pitkin pöntön reunoja ja pöntön vieressä seinällä. Toinen lapsi söi pastilleja ja niitä puoliksi syötyjä pastilleja löytyi sitten lattioilta ja huonekaluista joihin ne olivat tehokkaasti liimautuneet kiinni. Yhden perheen poika pissasi housuunsa istuessaan sohvalla...
Kivan kuvan antaa talosta muille katsojille kun pastilleja on ympäriinsä ja pissaa vessanseinillä. Vaikka kaikki varmasti tietävät että kyllä ne saa siivottua pois, niin kyllä sellaiset sotkut silti vaikuttavat ostopäätökseen. Siitä syystä myös välittäjät pyytävät että talo siivotaan ennen näyttöä ja muutenkin laitetaan edustuskuntoon...
Eiköhän asunnon omistajalla ole oikeus tehdä niin kuin haluaa. Me kävimme esittelyissä kaksivuotiaan kanssa aikamme, kunnes hommasimme hänelle hoitajan näytön ajaksi. Lasta todella täytyi kaitsea , emmekä ehtineet katsoa itse taloa. Mielestäni myytävän asunnon vessa ei missään tapauksessa ole katsojien käytössä. Ei varmasti ole kiva pestä vessaa näytön jälkeen, jos siellä käynyt esimerkiksi joku ripulitaudista kärsivä lapsi. Asuntohan on jo näyttöä varten siivottu. Eikä kenelläkään näytössä ole oikeus sabotoida perheen omaisuutta. Onhan kyse toisten KODISTA!
Mielestäni lapset voivat hyvin olla näytöillä, jos vanhemmat todella ottava vastuun heistä, toisin sanoen estävät tutustumisyritykset perheen tyttären nukkekotiin, makuuhuoneen peilikaapin oviin jne... Jokainen kotonaan eläköön miten haluaa, mutta toisten kodeissa ei voi olla miten sattuu. Mielestäni lapset täytyy opettaa myös siihen, että kaikkialla ei eletä kuten kotona.
Nämä ovat näitä ikuisuuskysymyksiä, joita jauhettu iät ajat. Se mikä toiselle on kasvatusta on toiselle nipottamista. Molemmissa kasteissa on varmasti hyviä lapsia.
Puolen tunnin näyttöön ei ehdi esimerkiksi monenkymmenen kilometrin päästä, eikä minulle tulisi mieleenikään jäädä lasten kanssa autoon odottamaan, että mieheni kävisi katsomassa asunnon ensin. Jos tällaista vaadittaisiin, jäisi asunto luultavasti ostamatta. Hyvin luultavasti olisi jäänyt aikoinaan menemättä taloon, jossa näyttöön ei ei olisi saanut tulla lasten kanssa. Tietysti perheet, jotka valitsevat ensimmäisen vastaan sattuvan talon tai asunnon voivatkin hommata lapsille hoitajan, mutta esimerkiksi meillä meni kuukausia ennenkuin sopiva sattui kohdalle enkä olisi raskinut joka viikonloppu lapsiani hoidattaa muilla.
Meillä lapset olivat yhtä lailla mukana etsimässä meille uutta kotia ja saivat olla mukana katsomassakin. Yksi talo jätettiin kokonaan katsomatta, koska yliherkästä hajuaistista kärsivä lapseni nuuhkaisi ovella perheen ' ominaishajua' , sanoi yh! ja pyörtyi. Talo taisikin olla (hajun takia?) kaupan pari vuotta. Kaikissa muissa taloissa ja asunnoissa pääsimme heti näkemään kuinka tyttäremme pyörätuoli sinne sopi ja minkälaisia muutoksia asuntoihin mahdollisesti täytyisi tehdä. Pelkkä tieto pyörätuolista ei aina riitä, monesti täytyy nähdä ongelmakohdat tuolin kanssa (esimerkiksi yhden muuten erinomaisen helppokulkuisen talon vessaan ei päässyt tuolin kanssa, eikä sitä päällepäin huomannut).
Paras tapa näissä taitaisi olla valistaa sekä vanhempia että lapsia kuinka näytöissä toivotaan käyttäytyvän. Moni lapsi taitaa kuvitella olevansa huviretkellä etenkin jos vanhemmat ovat kovin innoissaan uuden kodin etsimisestä.
Vierailija:
Minusta hyvä tapa olisi, että vanhemmat kävisivät vuorotellen katsomassa taloa. Lapsethan voivat periaatteessa olla mukana, mutta heidän ei tarvitse olla itse talossa. Yksi fiksu perhe teki niin, että kun toinen vanhemmista oli taloa katsomassa, niin toinen luki sillä aikaa lapsille autossa satu-kirjaa. Sitten tuli " vahdin-vaihto" ja toinen kävi katsomassa talon. Koska auto oli näyttö talon pihassa parkissa, niin he pystyivät helposti juttelemaan asioista ja toinen pystyi käymään katsomassa taloa uudelleen tarvittaessa heti.
Entä jos lapsen rakkain pikkuauto katoaa, ja sitä ei palauteta? Vessahätä toki on luonnolinen asia, mutta ei se tarkoita sitä että esim. minua kiinnostaisi antaa tuntemattomien kakaroitten käyttää vessaani, yhdellä näytöllä näitä pissahädän yllättämiä kun voi olla ties kuinka monta... Ja kiva kun se lapsi käy kakat tekemässä, ja joku muu tahtoo tutustua vessaan, joskus pikkulapsenkin kakka haisee todella pahalta... Tuo on kaukana siitä " talo menee helpommin kaupaksi jos on pullantuoksua ilmassa" -jutusta.
Ja minusta on selkeä ero siinä, otanko lapset mukaan lääkäriin, pankkiin tai johonkin virastoon. Ne ovat JULKISIA tiloja, johon kenellä tahansa on OIKEUS mennä. Esittely kodit puolestaan ovat joidenkin ihmisten KOTEJA ja tässä on se ero. Virastoissa/lääkärin vastaanotossa harvemmin on mitään sellaista, jota rahalla ei oystyisi korvaamaan. Jos lapsi sattuisi hajottamaan stetoskoopin, niin niitä saa aina rahalla uusia, mutta isomummon perintö kukkavaasia ei korvaa mikään summa.
kOMMENTTISI OLI ASIALLINEN JA SAI JOPA MIETTIMÄÄN. eRITYISESTI VIIMESET LAUSEET OVAT POHDINNANARVOISIA. jOS HALUAA VIEDÄ OMAA KANTAANSA LÄPI, KANNATTAA OLLA PROVOSOITUMATTA. aSIALLISET VASTAUKSET SAAVAT ENEMMÄN AJATTELEMAAN. kIROILU JA HAUKKUMINEN SAA VAIN TOISIN AJATTELIJAT PYSYMÄÄN LIIANKIN KOVASTI VAIN OMAN NÄKEMYKSENSÄ TAKANA.
En myöskään ottaisi lapsia mukaan asuntoesittelyyn jos olisin tosissani jostain asunnosta kiinnostunut. Haluan keskittyä asuntoon ilman että pitää huolehtia samalla lapsista.
MIKÄ SUN NIMI ON?
ONKS SUL ELÄIMII?
jne.
Toki välittäjä oli aina kohtelias ja vastasi, mutta varmasti hän olisi mieluummin keskittynyt asunnon esittelyyn (ja muut esittelyn kuulemiseen).
Joten mitä ihmeellistä siinä on, että joku sitten on päättänyt, ettei lapsia. Menee ehkä heikommin kaupaksi, jos kaikille potentiaalisille ostajille tuleekin lastenhoito-ongelma, mutta mahdollisesti ostajalla ei ole niin hätä ja kiire myynnissä, joten on varaa valikoida, miten näytöt hoitaa.
Miksi pitäisi olla joku " kansalaisoikeus" mennä toisen kotiin katsomaan koko perheen voimin? Kodissa on varmaan silloin jotain sellaista, ettei sovi lapsille syystä tai toisesta (vaikka jotain tosi rankkoja, lapsille sopimattomia taideteoksia alastomista ihmisistä tms., tai helposti särkyvää tavaraa tosi paljon tai vaikka mitä muuta tulee mieleen).
Vierailija:
Joten mitä ihmeellistä siinä on, että joku sitten on päättänyt, ettei lapsia. Menee ehkä heikommin kaupaksi, jos kaikille potentiaalisille ostajille tuleekin lastenhoito-ongelma, mutta mahdollisesti ostajalla ei ole niin hätä ja kiire myynnissä, joten on varaa valikoida, miten näytöt hoitaa.Miksi pitäisi olla joku " kansalaisoikeus" mennä toisen kotiin katsomaan koko perheen voimin? Kodissa on varmaan silloin jotain sellaista, ettei sovi lapsille syystä tai toisesta (vaikka jotain tosi rankkoja, lapsille sopimattomia taideteoksia alastomista ihmisistä tms., tai helposti särkyvää tavaraa tosi paljon tai vaikka mitä muuta tulee mieleen).
lähteä katsomaan taloa tikkari kädessä! Ei voi olla totta!?
Ihanko oikeesti te lapsiperheelliset ajattelette noin? Että mennään sitten pahuuttaan kakaroiden kanssa sotkemaan toisten paikat????
Hävytöntä kerrassaan. Musta on ihan normaalia, että myyjä määrittelee ehdot. Jos se ei sovi, niin sitten ei tartte mennä katsomaan kohdetta.
Kyllä mustakin tuntuu usein, kun meillä käy lapsivieraita, että kaikki paikat saa pestä ja korjata heidän jälkeensä. Se kertoo siitä, että lapsille ei nykyään opeteta mitään tapoja.
Menisitte mammat itseenne hieman! Pöyristyttää vieläkin teidän tyhmyytenne.
kulkisitte käsi kädessä? Mulle ainakin tulee ekana mieleen, että jos tollainen ilmoitus olisi, että siellä on jotain K-18 juttua esillä, jota en haluaisi lapseni näkevän (enkä kyllä tiedä, uskaltautuisinko sinne itsekään...)
Vierailija:
käsi kädessä meidän kanssa
että lapselle on tärkeää oppia, miten käyttäydytään asuntoesittelyssä?? Tai miten ostetaan auto?
Minusta se ei oikeasti ole vielä lapselle oleellinen taito. Kunhan oppisi edes yökuivaksi tämä meidänkin mukula.
Toki menemme pois, jos jotain suoria pornovalokuvia seinillä riippuu.:)
Meillä vaan näytöt jäisi väliin, jos lasta ei voisi ottaa mukaan. Tottakai helpompaa olap kahvilla, syömässä jne. Se on koko sunnuntain ohjelma ollut meille jo parin kuukauden ajan. Toivottavasti se oma koti löytyy pian!
Mitä vessan käyttämiseen tulee, niin minä olen pessyt lapsen kädet joskus vessassa ja kuivannut wc-paperilla ja heittänyt paperit pyttyyn. Joskus lapsi on ulkona räpelöinyt jotain likaista yms., joten kädet täytyy putsata, ettei jää rähmäjälkiä vahingossakaan. Minusta tässä on kyse kohteliaisuudesta myyjää kohtaan, koska ei haluta aiheuttaa mitään riskiä, että lapsi lyömultaisen ja kuraisen kätensä uuteen tapettiin.
Ja hyvin osasin käyttäytyä näytössä ja tehdä tarjouksen, kun sen aika tuli.
Sen ikäiseltä voi jo kysellä mielipidettä asiaan.
joka ihan oikeasti on asuntoa ostamassa, ei ole mikään ongelma jättää lapsia pois esittelystä. Toinen vanhempi odottaa lapsen kanssa ulkona tai rappukäytävässä ja sitten on vuoron vaihto.
Ja jos se on ylipääsemätön ongelma, niin sitten soitto välittäjälle ja pyyntö, että saa käydä privaattiesittelyssä.
Kysymmehän lapsilta autostakin mielipidettä? Viimeksi meidän 6-vuotias sai valita värin kahdesta vaihtoehdosta, jotka jäi meillä tasa-arvoisiksi. Hänpä otti asian oikein kunniatehtävänä ja mietti asiaa varmaan 10 minuuttia ennen tuomiota.:)
Heille ei hiiskahdeta halaistua sanaa ennenkuin kauppakirja on allekirjoitettu. Meillä ainakin on niin v-mäiset kanssaosakkaat tässä yhtiössä, että jäis kaupat tekemättä, jos ostajat sen tietäisivät etukäteen.