Tuska mitä nipotusta! Ok-talon myynti-ilmoituksessa kielletään ottamasta lapsia mukaan esittelyyn.
Mahtaa olla hermoheikkoa porukkaa tuo talon isäntäväki. Onkohan heillä koskaan käynyt lapsiperhettä kylässä?
Kommentit (108)
Kuka oikeasti tietää kertoa, että lapset olisivat näyttelyssä sotkeneet paikat, rikkoneet tavaroita tms. negatiivista? Tietysti lapset saa ottaa mukaan asuntonäyttelyyn, onhan se heidänkin tuleva kotinsa. Joku ehkä ottaa ton toiveen huomioon, joku toinen ei kertakaikkiaan voi ottaa sitä huomioon, kun ei saa hoitajaa. Ja kyllä se on ihan eri asia puhua siellä asunnossa sisällä sen puolison kanssa niistä asuntoon liittyvistä asioista kuin vasta jälkikäteen vertailla niitä. Toinen ei ole huomannut jotain asiaa ja tahtoisi vielä nähdä senkin. Siinä sitten rampataan taloa katsomassa kymmenet kerrat uudelleen. Ei hyvä.
Tutkin ensin netistä, pyydän lisätietoja ja sitten käydään niitä läpi. Mies käy katsomassa ja jos edelleen kiinnostaa, käyn minä.
Kesämökin ostimme niin nopsaan, etten ehtinyt ikinä edes nähdä sitä ja on unelmieni mökki!
Mulle tulee teistä mieleen just sellaset kusipäävanhemmat että lapset on taakka ja he ovat selvästi eri kastissa kuin aikuiset. Heillä ei ole mitään sanottavaa ja heitä ei tarvi ottaa mukaan edes perheen yhteisiin juttuihin. Lapset pysyköön ruodissa. Saatana.
Mutta jos ilmotuksessa noin lukee niin en varmaan ottais lapsia mukaan mutta tuskin menisin itsekään koska tuollainen talo ei sitten varmaan ole lapsiperheille yhtään sopiva.
Kyllä vanhemmat on vanhemmat ja lapset on lapsia. Lapset eivät päätä talon ostosta.
Jos talo oikeasti kiinnostaa, tietenkin kysytään lapsilta mielipidettä, mutta ensimmäiseen julkinäyttöön ei viedä.
Ostaako joku oikeasti _talon_ niin, että marssii vain näyttöön ja ostaa?
Me ainakin katsotaan jo tiukasti ennakkoon kaikki mahdollinen ja yleensä pyydetään myös jo yksityisnäyttö ennen sitä julkinäyttöä. Niin me tämä nykyinenkin talo ostettiin.
Pidetään taas itsestään selvänä että kaikilla on vieressä paikka johon lapset sysätään sillon kun ovat riesaksi.
Eiköhän se ole sitten vanhempien vastuulla että lapset eivät näyttelytalossa riehu, sotke tai riko mitään. Ihan kun lapset ois jotain eläimiä... Samlla siihen ilmotukseen vois vielä lisätä että ei vammaisille, etteivät vaan sotke tai riko...
Lapset eivät päätä meillä isoja hankintoja ja heidän läsnäolonsa esimerkiksi juuri asuntonäytössä tarkoittaisi vain sitä, että joudumme ensisijaisesti vahtimaan lapsiamme, emme katselemaan myytävää asuntoa. Ja arvaa kuinka tylsää lapsista olisi kiertää asuntonäyttöjä, aikuiset puhuvat vain aikuisten asioita ja mihinkään ei saa koskea. Mahdolliselle yksityiselle näytölle ennen tarjouksen jättämistä voisi lasten mukaanottoa harkitakin, mutta missään nimessä ei yleiselle näytölle.
Vierailija:
Mulle tulee teistä mieleen just sellaset kusipäävanhemmat että lapset on taakka ja he ovat selvästi eri kastissa kuin aikuiset. Heillä ei ole mitään sanottavaa ja heitä ei tarvi ottaa mukaan edes perheen yhteisiin juttuihin. Lapset pysyköön ruodissa. Saatana.Mutta jos ilmotuksessa noin lukee niin en varmaan ottais lapsia mukaan mutta tuskin menisin itsekään koska tuollainen talo ei sitten varmaan ole lapsiperheille yhtään sopiva.
Ainakin meillä lapset olivat niin mielissään, kun siellä pääsi kokeilemaan istumista ratissa ja tutkittiin erilaisia autoja. Ja kyseessä oli siis kaksi alle kouluikäistä tyttöä. Saatiin vielä ilmapallot lähteissä.
millaisia vanhempia en siedä. Jokainen myy asuntoaan niillä ehdoilla, joilla itse haluaa!
ensinnakin se on niin rankkaa menna asunnosta toiseen, itseani ainakin vasyttaa. Ja toinen on se etta meilla lapset alkaisi intoilee ihan vaarista asioista ja haluaisivat muuttaa. Esim. lastehuoneessa oli ihana nukkekoti, muutetaan sinne. Ja en halua muutenkaan lapsille kertoa muutosta ennen kuin asunto on hankittu. Eli ovat paasseet mukaan sitten kun se paatos on tehty etta tuohon mennaan jos kaikki asiat sujuu hyvin. Lapset ei ole meilla taakka mutta minusta se asunnon etsiminen on niin sio taakka etten laita sita lasten niskaan, leikkikoot huoletta siihen asti kun tieto muutosta tulee.
Toki asiakas on aina oikeassa, mutta veikkaanpa että välittäjä on purrut hammasta kehitellessään ilmoitukseen mahdollisimman kohteliaan maininnan siitä, etteivät lapset ole tervetulleita mukaan.
Onhan näitä. Eräs entinen vuokraisäntämme ei suostunut vuokraamaan asuntoaan avoparille ja se oli nimenomainen toive asukkaita etsittäessä.
ovat paljon suurempi riesa.
t. Kiinteistönvälittäjä
Vierailija:
Lapset eivät päätä meillä isoja hankintoja ja heidän läsnäolonsa esimerkiksi juuri asuntonäytössä tarkoittaisi vain sitä, että joudumme ensisijaisesti vahtimaan lapsiamme, emme katselemaan myytävää asuntoa. Ja arvaa kuinka tylsää lapsista olisi kiertää asuntonäyttöjä, aikuiset puhuvat vain aikuisten asioita ja mihinkään ei saa koskea. Mahdolliselle yksityiselle näytölle ennen tarjouksen jättämistä voisi lasten mukaanottoa harkitakin, mutta missään nimessä ei yleiselle näytölle.Vierailija:
Mulle tulee teistä mieleen just sellaset kusipäävanhemmat että lapset on taakka ja he ovat selvästi eri kastissa kuin aikuiset. Heillä ei ole mitään sanottavaa ja heitä ei tarvi ottaa mukaan edes perheen yhteisiin juttuihin. Lapset pysyköön ruodissa. Saatana.Mutta jos ilmotuksessa noin lukee niin en varmaan ottais lapsia mukaan mutta tuskin menisin itsekään koska tuollainen talo ei sitten varmaan ole lapsiperheille yhtään sopiva.
Onkohan heidän elämänsä hirveän rajoittunutta ja täynnä ahdistavaa materiasta ja omasta reviiristä huolehtimista? Ajattelen samoin kaikista, jotka eivät siedä lähellään lapsia, eläimiä, ulkomaalaisia jne.
Me ollaan vielä saatu hoitaja lapsille. Muuta alkaa olla jo noloa kysellä näyttöjä varten hoitajaa kun on tosi montaa taloa käyty jo katsomassa.
No lapsia on niin monta, etten kehtais niiden kanssa. Mutta jos olis vähemmän niin varmasti menisin, mutta tuon saattaisin piruuttaankin jättää ostamatta..
ja nämä kiroilevat ja lakritsitikkareilla ja jätskeillä varustautuvat vanhemmat sitten ovat varmaankin jälkikasvunsa kasvattaneet...
Ettekö näe pilkettä noiden suklaasta ja tikkareista puhuvien silmissä? :D
Vierailija:
ja nämä kiroilevat ja lakritsitikkareilla ja jätskeillä varustautuvat vanhemmat sitten ovat varmaankin jälkikasvunsa kasvattaneet...
Meillä oli asunto myynnissä, ja kyllä lastenhuone valitettavasti oli välillä näytön jälkeen aika hurjassa kunnossa. Lapset ihmetteli, että kuka on leikkinyt heidän leluillaan, ja miksi lelut oli mikä missäkin eikä omalla paikallaan. Jotenkin tuntuu, että jotkut vanhemmat työntävät lapsensa näytön ajaksi suoraan lastenhuoneeseen, ikäänkuin se olisi joku lapsiparkki.
jätskitötterön selkääni täpötäydessä bussissa.
Takaani sattui tunkemaan joku ironian kruunaamaton kuningatar sylissään 3-vuotias lapsensa, jolla oli sulanut jätskitötterö kädessä.
t. 41
Olen huomannut, että yksin me teemme aivan erillaisia päätöksiä kuin yhdessä. Miehelle riittäisi, että asunnossa on autotalli kahdelle autolle ja helppohoitoinen piha. Meikäläinen on se joka tutkii asunnon vesiputket, ala- ja yläpohjat yms sekä lukee kuntokartoitukset. Kyllä ne on yhdessä käytävä katsomassa, niin voin miehelle osoittaa sormella, että katso tuota rakennelmaa ja tuota vesivahinkojälkeä jne... hän ei ikinä näkisi niitä ja olisi täysin välittäjien vietävissä.
terv. 18