Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuska mitä nipotusta! Ok-talon myynti-ilmoituksessa kielletään ottamasta lapsia mukaan esittelyyn.

Vierailija
27.08.2006 |

Mahtaa olla hermoheikkoa porukkaa tuo talon isäntäväki. Onkohan heillä koskaan käynyt lapsiperhettä kylässä?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


jätskitötterön selkääni täpötäydessä bussissa.

Takaani sattui tunkemaan joku ironian kruunaamaton kuningatar sylissään 3-vuotias lapsensa, jolla oli sulanut jätskitötterö kädessä.

t. 41

Vierailija
62/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totaalisen tökeröä käytöstä äidiltä. Lapselle pitää opettaa jo pienestä, että bussissa on myös muita matkustajia.



Ja minä olin menossa töihin, en pesukoneen ääreen. Enkä takuulla rupea kuskaamaan varapuseroita siltä varalta, että törmään vastaisuudessakin johonkin ironiseen äitiin.



Ja linja-autossa on eväiden syönti kielletty nimenomaan näistä syistä.





Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos nyt eivät ihan sylivauvoja ole, niin lapset helposti luulevat että siitä tulee juuri meidän koti.



Kerrankin olin näytössä jos jo teini-ikää lähestyvät lapset suunnittelivat tulevia huoneitaan ja mitä missäkin huoneessa tekisivät ja keiden kanssa.. ja putoavat korkealta kun kuulevat, ettei se niin hyvä (tms. ) ollutkaan. Itse olin suunnitellut ostavani myös ko. talon :(

Vierailija
64/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein tulee ääneenkin miehelle sanottua näytöillä, että tuohon sopisi se sinun voimapenkkisi (jota inhoan keskellä, kun nyt vie meidän lasitetun parvekkeen).

Vierailija
65/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimapenkki on siis keskellä parveketta tiellä.



Jatkaa 50. :)

Vierailija
66/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen voi taloon ihastuessaan tosiaan tehdä sen tarjouksen, lapsi ei. Ja kyllä muuten meidänkin alle kouluikäisiä lapsia pitää vahtia vieraissa kodeissa, vaikka ihan kasvatettuja ovatkin, mutta joskus saattavat esimerkiksi riehaantua juoksemaan tai elehtimään suurilla liikkeillä, jos omineen ovat ja silloin voivat jo toisten kodin mahdollisesti helpostikin särkyvät esineet vaarassa. Varsinkaan 2-vuotiasta ei voi päästää silmistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ihan taatusti oli tahallinen teko. Toisekseen: so?? Ei elämä ole niin vakavaa ja pesukoneet on keksitty.

Aivan varmasti otan yhteystietosi ja maksat pesetyksen pesulassa. Sitten voitkin ehkä alkaa miettiä kultamussukassi kasvatusta: syödäänkö bussissa vai kenties jossain muualla mieluummin?

Vierailija
68/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät hirveästi pidä lapsista näytöllä. He vievät vanhempien huomiota, koska heitä pitää vahtia. Samoin heille voi tulla pissahätä yht´äkkiä, ja siinähän mamma raahaa heitä vessaan, tai jopa vadelma puskan taakse pissalle...! Ja nyt joku sanoo, että mitäs pahaa tuossa on, mutta totuus se, että talon myyjällä ei ole mitään velvollisuutta antaa lapsen käydä pisalla/kakalla vessassaan, tai antaa vaihtaa vaippoja omassa kodissaan. Av-mammoistahan kukaan ei titenkään ole sotunut moiseen, mutta jokainen kiinteistövälittäjä on varmasti törmännyt näihin, jotka kysyvät (kaikki eivät edes kysy vaan menevät ilman lupaa) viemään lastaan vessaan/vaihtavat näille vaipan.



Ja joidenkin lapset ovat oikeasti todella villejä, ja vanhemmat vain hymyilevät ja koittavat saada puhumalla sen kultamussukan lopettamaan asunnon omistajan pianon hakkaamisen. Samoin lapset saattavat jahdata myyjä perheen kissaa, tai koittaa tunkea sormiaan hamsteri häkkiin... Ja tämän kaiken keskellä välittäjän pitäisi koittaa selittää vanhemmille taloon liittyviä asioita.



Pitää myös muistaa, että nykyään on monia jotka uteliasuuttaan kulkevat näytöissä, ja se että valitettavasti toisinaan taloista katoaa tavaraa:( Suurimman osan toki vievät ihan aikuiset varkaat, mutta onpa joskus tullut noloilta vanhemmilta soitto, että lapsen taskusta on löytynyt jokin näyttötalosta mukaan " tarttunut" tavara. Kuinka paljon näitä tavaroita jääkään lasten taskuihin, ilman että vanhemmat palauttavat niitä...? Lähinnä juuri lasten huoneesta voi kadota ne Brazin kengät, lego-ukko tmv pientä. Kuten joku jo aiemmin sanoikin, valitettavan monilla vanhemmpilla on harhaluulo, että lapsen voi viedä lasten huoneeseen leikkimään. Ketä kiinnostaa, että oman lapsen huoneeseen tunkee useampia täysin tuntemattomia lapsia ilman valvontaa leikkimään...? Sillä vanhemmathan kiertävät taloa katsomassa... Yleensä taloa kuitenkin käy useampia perheitä katsomassa, ja monilla lapset mukana.



Minusta hyvä tapa olisi, että vanhemmat kävisivät vuorotellen katsomassa taloa. Lapsethan voivat periaatteessa olla mukana, mutta heidän ei tarvitse olla itse talossa. Yksi fiksu perhe teki niin, että kun toinen vanhemmista oli taloa katsomassa, niin toinen luki sillä aikaa lapsille autossa satu-kirjaa. Sitten tuli " vahdin-vaihto" ja toinen kävi katsomassa talon. Koska auto oli näyttö talon pihassa parkissa, niin he pystyivät helposti juttelemaan asioista ja toinen pystyi käymään katsomassa taloa uudelleen tarvittaessa heti.



Ja saanen sanoa, olette todella lapsellisia, kun aiotte mennä mellakoimaan näyttöön johon ei tahdota lapsia, lapsienne kanssa!!! Omistajalla ei ole mitään velvollisuutta päästää teitä sisään.

Ja ei kenellekkään tullut mieleen, että ehkä talon omistajien pieni lapsi on kuollut juuri, ja he eivät tahdo sen vuoksi nähdä lapsia juoksemassa samoja rappuja missä heidän oma lapsensa vielä vähän aikaa sitten juoksenteli...? Tai ehkä he ovat hankkineet talon johon myös lapset mahtuvat, mutta heidän haaveensa lapsista kariutui toistuviin keskenmenoihin, ja siksi muuttava pienempään tmv...? Epätodennäköistähän tuo on, mutta ei kaikessa ole aina kyse lapsivihasta...!!! Että menkää vaan mellakoimaan... Saatte itsellenne varmasti todella hyvän mielen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä suostu vetämään niitä muovikassejakaan jalkoihini näytöissä, menee kengät pilalle! Sukkasillaan taas on alkeellista kulkea. Ja mistäs sitä tietää millainen kiuaskaan on jos sitä ei ole lämmitetty?

Vierailija
70/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mammat on menossa ko. talon esittelyyn pentujensa kanssa?;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsille kun on niin helposti sokea....

Vierailija
72/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos mennään pankkiin tai virastoon tai milloin minnekin? kyllä meillä on AINA lapset mukana. Kun me etsittiin nykyistä asuntoamme, asuntoja oli tällä alueella todella vähän myynnissä ja kiinnostuneita, jotka odottelivat, oli vaikka kuinka. Me tehtiin asunnosta tarjous heti, ja ei varmaan oltaisi sitä saatu ostettua, jos oltaisiin vuorotellen käyty esittelyissä. Tämä kyseinen talo ei varmaankaan ole ollenkaan lapsiperheen talo, jos eivät kaipaa perheellisiäkään esittelyihin. Ehkäpä ne lapset osaavat paremmin käyttäytyä, jotka kulkevat pienestä pitäen mukana, kun ei ole mitään paikkoja, minne aina tuupata hoidettavaksi, sillä ei meillä ainakaan ole ollut ongelmia lasten kanssa missään asuntoesittelyissä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minusta on ihan kohtuullista toivoa, ettei asuntoon viedä lapsia, jos ei omistajalla ole varmuutta, että kaikki pysyy paikallaan.

Vierailija
74/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko tosiaan, että tarkoituksella oltiin mielenosoitusta tekemässä, heh heh ! *hekottaa maha hytkyen*



Mutta sääliksi käy teidän lapsien. Eivät saa osallistua perheen ratkaisuihin, miten oppivat itse tekemään niitä. Eivätkä näe mallia, miten pitäisi missäkin käyttäytyä, esim. pankissa tai autokaupassa tai asuntonäytöillä.



Kirjoittelee lapsi ja keksi -äiti tuolta aiempaa vastanneista, joka asuu ihan liian kaukana Jyväskylästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se, ettei raahaa lapsia joka paikkaan ei tarkoita sitä ettei lapsille opetettaisi käytöstapoja ja ettei lapset osaisi käyttäytyä.

Vierailija
76/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en asuntoesittelyyn. Haluan keskittyä siihen ihan rauhassa, enkä vahtia lastani. Olen 99% varma, että lapseni osaisi käyttäytyä siinäkin tilanteessa, mutta...

Lapseni ovat varmasti mukana isoissa päätöksissä perhettämme koskien. He näkevät asunnosta kuvia ym. Se ei toki ole sama asia kuin oikeasti käydä paikanpäällä, mutta se riittää heille.

Ja tyytyväisiä ovat olleet.

Vierailija
77/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti vähän ihmettelen, miksei lapsilla ole oikeutta olla olemassa ihan kuin aikuisillakin! Totta kai lasta kiinnostaa myytävän talon lastenhuone, totta kai voi iskeä pisuhätä, totta kai voi tehdä mieli juosta eikä kävellä. Fiksut vanhemmat tietenkin vahtivat lapsiaan, mutta jostain syystä te olette sitä mieltä, ettei lapsia pitäisi edes vahdittuina päästää pilaamaan asuntoesittelyä olemassaolollaan.



Aikuiset osaavat ehkä käyttäytyä esittelyssä kuten sosiaalinen koodi vaatii, mutta aikuiset ne vasta v*ttumaisia oikeasti ovat. He haukkuvat toisilleen jälkikäteen katsomansa asunnot ja niiden omistajat ja repivät pahimmillaan silmät toistensa päistä taistellessaan siitä, kun lopulta pääsee leikkimään kulmakunnan kingiä siihen unelmien taloon.



Eihän asuntoesittely mikään pissatusreissu ensisijaisesti ole, mutta haloo, ei tämä elämä nyt NOIN vakavaa voi olla! Eläkää ja antakaa lasten elää!

Vierailija
78/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitäpaitsi saavat isukit ja äidit RAUHASSA JA KESKEYTYMÄTTÄ perehtyä asuntoon. Useinhan ne näytöt on tosi lyhyitä aikoja, joskus vain puoli tuntia. Useilla kehnosti kasvatetuilla porukoilla aika menisi täysin lasten paimentamiseen.



Ymmärrän täysin!!!

Vierailija
79/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jos on kyse asunto-osakeyhtiöstä) niin naapuritkin saavat sanoa mielipiteensä millaista väkeä haluavat naapuriin. Ehkä voit päätellä tästä jotakin...

Vierailija
80/108 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa se viesti muuttui lopulliseksi totuudeksi asiasta? Kirjoitin itsekin, että fiksut vanhemmat vahtivat lapsiaan. Siitä huolimatta voi pieniä vahinkoja joskus sattua. Mikä esim. lapsen vessahädässä on niin kauhean rikollista? Voi se paskahätä iskeä aikuiseenkin, ja siinäpähän sitten ollaan kovasti fiksua, kun ripulikakka valuu shortsin lahkeesta - voi ei, missäs muualla kuin pyhässä asuntoesittelyssä...



Ja mitä legoukkoihin tulee: tietenkin pitää vahtia, ettei lapsi laita sellaista taskuunsa. Mutta jos silti laittaa, niin onko se nyt niin kuolemanvakavaa? En voisi kuvitellakaan loukkaantuvani, jos talomme olisi myynnissä ja esittelyn jälkeen joku palauttaisi meille vahingossa mukaan tarttuneen legoukon. Se on elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi