Alexa Aavarinne Hesarissa: mieheni on ekonomi.
Kommentit (207)
Näissä "luksus-blogeissa" minua usein mietityttää bloggaajien lyhytnäköisyys. On totta, että heillä menee tällä hetkellä ikäisiään paremmin, koska heidän ikäisensä nuoret opiskelevat pääsääntöisesti. Kahta työtä tekemällä tienaa siis kanssaikäisiään huomattavasti paremmin nyt. Mutta miten on 10 vuoden päästä? Ikätoverit ovat valmistuneet kouluistaan ja saaneet koulutustaan vastaavan työpaikan.
Mä en kyllä ymmärrä, miten tolla Alexalla on varaa noilla tuloilla asua Helsingin kestustassa isossa kämpässä, jonka arvo on useampi sata tuhatta euroa ja elää tuohon tyyliin tuhlailevasti. Joko hänen miesystävänsä on multimiljonääri tai sitten vanhemmat rahoittavat osan tuosta kulutusesta.
Meillä miehen kanssa tulot yhteenlaskettuna noin 150 000 euroa vuodessa, eikä tulisi mieleenkään, että voitaisiin elää tuohon tyyliin. Jääkö noilla ihmisillä mitään säästöön tuollaisen kulutuksen jälkeen? :0
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:33"]
Mä en kyllä ymmärrä, miten tolla Alexalla on varaa noilla tuloilla asua Helsingin kestustassa isossa kämpässä, jonka arvo on useampi sata tuhatta euroa ja elää tuohon tyyliin tuhlailevasti. Joko hänen miesystävänsä on multimiljonääri tai sitten vanhemmat rahoittavat osan tuosta kulutusesta.
Meillä miehen kanssa tulot yhteenlaskettuna noin 150 000 euroa vuodessa, eikä tulisi mieleenkään, että voitaisiin elää tuohon tyyliin. Jääkö noilla ihmisillä mitään säästöön tuollaisen kulutuksen jälkeen? :0
[/quote]
Alexa nimenomaan kertoo itse tienaavansa omat rahansa ja poikaystäväkin on kuulemma pihi. Eli joku ei tuossa jutussa nyt täsmää.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:09"]Ihan mielenkiintoinen artikkeli Hesarissa. Itse kiinnitin huomiota tuohon että Alexa sanoo hankkineensa itse kaikki rahansa mitä käyttää aina siitä lähtien kun 14-vuotiaana oli tiskaamassa ravintolassa. Ei taida ihan pitää paikkansa. Tuskin noilla palkoilla 18-vuotiaana ostetaan omaa asuntoa Helsingin keskustasta ilman yrittäjävanhempien tukea.
Yrittämisessä on aina omat haasteensa ja riskinsä. Toisaalta tuo Zarro on sisustusliikkeenä tunnettu ja usein nimi mainitaan sisustuslehtien kuvateksteissä ja sisustusohjelmien mainoksissa.
[/quote]
Oletko kuullut asuntolainasta? Sillähän ne asunnot yleensä maksetaan. Vanhemmat on korkeintaan ollut varmaan takaajina.
[/quote]
Kokeilepas 18-vuotiaana opiskelijana mennä hakemaan asuntolainaa. Vaikka vanhemmat tulisivatkin takaamaan niin kyllä sulla jonkinlaiset tulot täytyy olla saat sekä asuntolainaerän että yhtiövastikkeen myös maksettua.
[/quote]
Hänellä on kaksi (!!) työpaikkaa ja ikäisekseen hyvät tulot. Asuntolaina on puolilsi hyvätuloisen miehen kanssa. Miehellä on voinut olla säästöjä. Ei mitään syytå miksi ei saisi lainaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:47"]
Vaihtakaa te hevosnaamahuutelijat jo sitä levyä. Villisti veikkaan, että Alexalla on jo 21-vuotiaana sitä, mistä te olette katkerina inisijöinä haaveilleet jo vuosia. Mm. Hyvä mies, oma asunto hyvältä paikalta ja vakituinen työ. Tottahan siinä pitää sitten alentua haukkumaan sellaisia piirtei, joille ei itse voi mitään.
Minäkin kyllä käsitän "tuhlailun" sellaisena, että eletään selvästi yli varojensa, koska on pakko saada jotain ei-niin-välttämätöntä. Ja eipä taida olla kovin montaa suosittua bloggaajaa, joiden elämäntyyliä voisi sanoa aika ekologiseksi ja tietoiseksi kuluttamiseksi. Aikuisena tietää, että blogi on osaltaan "satua", mutta nuoret eivät sitä tajua. Harmittaa kerskakulutus.
[/quote]
Kyllä voin myöntää, että olen kateellinen. Minäkin toivoisin että olisi yrittäjävanhemmat, jotka olisivat järjestäneet pysyvän työpaikan jo parikymppisenä (tuskin tarkoitat että blogin pitäminen olisi vakituinen työ?).
[/quote]
Ja tätä katkeruuttako kovasti helpottaa sitten se, että saa haukkua sitä parempiosaista edes hevosnaamaksi?
[/quote]
Mitä katkeruutta on todeta selvä tosiasia? Hevosnaama mikä hevosnaama tuo bloggari, kaikkea ei saa rahallakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:47"]
Vaihtakaa te hevosnaamahuutelijat jo sitä levyä. Villisti veikkaan, että Alexalla on jo 21-vuotiaana sitä, mistä te olette katkerina inisijöinä haaveilleet jo vuosia. Mm. Hyvä mies, oma asunto hyvältä paikalta ja vakituinen työ. Tottahan siinä pitää sitten alentua haukkumaan sellaisia piirtei, joille ei itse voi mitään.
Minäkin kyllä käsitän "tuhlailun" sellaisena, että eletään selvästi yli varojensa, koska on pakko saada jotain ei-niin-välttämätöntä. Ja eipä taida olla kovin montaa suosittua bloggaajaa, joiden elämäntyyliä voisi sanoa aika ekologiseksi ja tietoiseksi kuluttamiseksi. Aikuisena tietää, että blogi on osaltaan "satua", mutta nuoret eivät sitä tajua. Harmittaa kerskakulutus.
[/quote]
Kyllä voin myöntää, että olen kateellinen. Minäkin toivoisin että olisi yrittäjävanhemmat, jotka olisivat järjestäneet pysyvän työpaikan jo parikymppisenä (tuskin tarkoitat että blogin pitäminen olisi vakituinen työ?).
[/quote]
Ja tätä katkeruuttako kovasti helpottaa sitten se, että saa haukkua sitä parempiosaista edes hevosnaamaksi?
[/quote]
Minä en ole haukkunut kenenkään ulkonäköä, eikä kadehtiminen tarkoita katkeruutta. Minulla on paljon sellaista mitä hänellä taas ei ole (mm. yliopistokoulutus).
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:29"]
Näissä "luksus-blogeissa" minua usein mietityttää bloggaajien lyhytnäköisyys. On totta, että heillä menee tällä hetkellä ikäisiään paremmin, koska heidän ikäisensä nuoret opiskelevat pääsääntöisesti. Kahta työtä tekemällä tienaa siis kanssaikäisiään huomattavasti paremmin nyt. Mutta miten on 10 vuoden päästä? Ikätoverit ovat valmistuneet kouluistaan ja saaneet koulutustaan vastaavan työpaikan.
[/quote]
Samaa olen itse myös miettinyt. Mitä sitten kun ko. blogiaika on ohi. Kuvittelevatko kenties bloggaavansa koko ikänsä ja löytävänsä blogeilleen aina maksajia.
Jos oma lapsi olisi tuollainen muotibloggaaja, olisin kyllä huolissani hänen tulevaisuudestaan. Opiskelemaan patistaisin vaikka eihän sekään nykyään takaa varmaa työtä ja toimentuloa. Lisäksi mietityttää se arvomaailma missä kyseiset ihmiset elävät. Tärkeää ovat merkkivaatteet ja -tavarat. Elämä tuntuu pyörivän tavaran ja kulutuksen ympärillä. Toki Suomen talous tarvitsee kulutusta mutta kestääkö meidän ympäristömme sitä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:09"]Ihan mielenkiintoinen artikkeli Hesarissa. Itse kiinnitin huomiota tuohon että Alexa sanoo hankkineensa itse kaikki rahansa mitä käyttää aina siitä lähtien kun 14-vuotiaana oli tiskaamassa ravintolassa. Ei taida ihan pitää paikkansa. Tuskin noilla palkoilla 18-vuotiaana ostetaan omaa asuntoa Helsingin keskustasta ilman yrittäjävanhempien tukea.
Yrittämisessä on aina omat haasteensa ja riskinsä. Toisaalta tuo Zarro on sisustusliikkeenä tunnettu ja usein nimi mainitaan sisustuslehtien kuvateksteissä ja sisustusohjelmien mainoksissa.
[/quote]
Oletko kuullut asuntolainasta? Sillähän ne asunnot yleensä maksetaan. Vanhemmat on korkeintaan ollut varmaan takaajina.
[/quote]
En ole ylemmän kommentin kirjoittaja, mutta onko sinulla mitään käsitystä siitä, millaiset neliöhinnat tuolla alueella, jossa Alexa asuu, on? Kun Alexan omat tulot ovat 30 000 euroa vuodessa, tuollaista asuntoa ei osteta ilman todella kovia takuita.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:37"]
Mitä katkeruutta on todeta selvä tosiasia? Hevosnaama mikä hevosnaama tuo bloggari, kaikkea ei saa rahallakaan.
[/quote]
Tässä ketjussa on hyvää pohdintaa ja kritisointia mm. tuosta elämäntyylistä. Hevosnaamaksi nimittely on vain ilkeämielistä ja ala-arvoista, vaikka kuinka olisi ilkkujan mielestä tosiasia.
22
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:37"]
[/quote]
Tässä ketjussa on hyvää pohdintaa ja kritisointia mm. tuosta elämäntyylistä. Hevosnaamaksi nimittely on vain ilkeämielistä ja ala-arvoista, vaikka kuinka olisi ilkkujan mielestä tosiasia.
22
[/quote]
Samaa mieltä, todella ala-arvoista käytöstä jopa av-palstalla.... Kertoo vain haukkujan henkisestä kypsyydestä ja älykkyydestä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 09:31"]
Minua nauratti tuo "Poikaystäväni on ekonomi ja aika pihi. Saan häneltä synttàrilahjan vain kerran vuodessa.
Tyttö parka!
Kuinka usein teidän miehet antaa synttäreiden kunniaksi lahjan?
[/quote]
Tää on kyllä koominen. Jotenkin luulen, että on tarkoitettu sanoa: "Poikaystäväni on ekonomi ja aika pihi. Saan häneltä vain synttàrilahjan kerran vuodessa." Vain-sanan paikka ehkä mennyt väärin. Tässä huomaa hyvin, miten tärkeää kielen hallinta on.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:21"]Kuka maksaa 165€ vessaharjasta?
Ihminen, jolla on jo kaikkea ja vara ihan mihin tahansa.
Minkä takia ihmiset, jotka ovat rikkaita ja on vara laittaa johonkin todella turhaan, eivät anna niitä rahoja sellaisille joilla ei ole oikeasti vara edes ruokaan.
Itse ostin aikoinaan merkkilaukun ja koin sen jälkeen hirveitä tunnontuskia siitä miten turhamainen olen, samaanaikaan toisilla ei ole varaa ruokaan ja itse ostelen satasien laukun.
Mutta, kukin tavallaan. Onhan se nyt hej siistii pyyhkiä se pönttö puhtaaksi satasien harjalla kuin 20e harjalla.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:58"]
Mun mielestä on aika jännä, että tässäkin ketjussa on mainittu moneen otteeseen, kuinka Alexa on tarkka rahoistaan, järkevä rahankäyttäjä eikä ostele vain ostamisen vuoksi. Tuo viimeinen on ehkä ihan totta, mutta mun mielestä hänen hankintansa ovat kyllä poikkeuksetta aika kalliita (matkojen hintoja myöten, esim Dubaihin pääsee kyllä erittäin hyvärtasoiseen hotelliin alle 1000e/hlö, Alexa ja miehensä maksoivat noin 1700e/hlö), joten en voi olla täysin samaa mieltä! Ostokset ovat kalliita erityisesti hänen ikäiselleen, mutta myös kenelle tahansa ns tavalliselle ihmiselle. Lisäksi olen huomannut, että Alexa harvemmin esittelee erikseen ostoksiaan, uudet vaatteetkin vain ilmestyvät asukuvien muodossa.
[/quote]
no mieti se lintunen kerjäs kaikilta hotelleilta ilmaiset majat. Mistä sen tietää mitä alexa ja hänen haluan kaiken ilmaiseksi ja paljon hyötyä -ekonomi-poikaystävä ovat loppujen lopuksi maksaneet.
ei se mamma mitään kuitteja esittele vaan ihan vaan listahintoja vetelee ihmisten ilmoille.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:21"]
Kuka maksaa 165€ vessaharjasta? http://www.zarro.nettihotelli.org/vipp11-p-84.html
[/quote]
alexa on voinut kerjätä vessaharjan ilmaiseksi ja jos ei ole siitä tullut, on tietty saanut ostettua sisäänostohintaan äidiltään. näissähän kate on ainakin 60 %
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:06"]
Alexan kämpästä on ostotarjous hyväksytty.
[/quote]
oikeestiko ? perustuu mihin tietoon
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:21"]Kuka maksaa 165€ vessaharjasta? http://www.zarro.nettihotelli.org/vipp11-p-84.html
[/quote]
Heh, meillä on tuo vessaharja!
Ne sen ripsipidennykset on kyllä jäätävät. Ihan niin kuin joku rekkamiehen vaimo "Laitetaan koko rahalla rinnat että kaikki näkee."
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:20"]
[/quote]
[/quote]
Kokeilepas 18-vuotiaana opiskelijana mennä hakemaan asuntolainaa. Vaikka vanhemmat tulisivatkin takaamaan niin kyllä sulla jonkinlaiset tulot täytyy olla saat sekä asuntolainaerän että yhtiövastikkeen myös maksettua.