Naapuriin koronavuosina avattu K-Market lopetti koska ihmiset ajavat mielummin puolen tunnin matkan päähän Prismaan
Kumma juttu. Halutaan palveluita mutta niitä ei sitten käytetä.
Kommentit (104)
Prismassa on monipuolisempi valikoima ja halvempaa. K-kaupan lopetti luonnon laki.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
K-market on kalliimpi. Niin yksinkertaista se on.
Oikeastiko joku murehtii niitä muutaman sentin hintaeroja?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
Tämä! Mää meen bussilla kaupunkiin ja vaihdolla tuun takas ja jo yhdessä ostoksessa säästän sen bussirahan, muista ostoksista puhumattakaan. Prisma ja Lidl ovat halpoja.
Näinhän se menee. Lähipalveluja halutaan kyllä, mutta niitä ei sitten haluta käyttää. Jonkun Muun pitäisi käydä niissä kivijalkapalveluissa.
Käytän hypermarketteja itsekin, mutta en kulje meuhkaamassa miksei kivijalkakauppoja ole.
Ei ihme. K-marketit on huomattavasti kalliimpia ja pienessä kaupassa valikoimakin pieni.
Käyn Cittarissakin vain jos on ns. pakko, saati sitten K-marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
Ei ole kyse senteistä vaan vuositasolla sadoista, ehkä jopa tuhansista euroista. Jotkin tuotteet voivat olla jopa kaksi kertaa kalliimpia lähikaupoissa, tai halvempia tuotevaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole saatavilla.
Jaa, tässä on Prisma reilun kilsan päässä enkä todellakaan mene sinne ruokaostoksille, kun lähimarketista saa kätevämmin kulkematta kilometrejä hyllyvälejä.
Prismaan menen vain, jos tarvitsee jotain erikoisempaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
K marketista ostan yksittäisiä tuotteita jos jotain puuttuu pitkin viikkoa, enkä tällöin murehdi hintaeroja, jotka muuten ovat useimmissa tuotteissa enemmän kuin senttejä.
Ajan säästämiseksi käyn kaupassa lähtökohtaisesti kerran viikossa, jolloin kyllä suuntaan nimenomaan Prismaan valikoiman ja edullisemman hinnan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
Tämä! Mää meen bussilla kaupunkiin ja vaihdolla tuun takas ja jo yhdessä ostoksessa säästän sen bussirahan, muista ostoksista puhumattakaan. Prisma ja Lidl ovat halpoja.
Sun pitää laskea omalle ajallesikin arvo, esim 30 € / h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
Monta euroa hintaeroa per tuote.
Minulla on Alepa viereisessä korttelissa, mutta en koskaan käy siellä vaan kävelen lähes kilometrin päähän Lidliin ja raahaan ostokset sieltä. Välillä joudun paluumatkalla istumaan ylämäen levähdyspenkeillä keräämässä voimia, jos sattuu iskemään rytmihäiriö.
Muut perheenjäsenet käyttävät kyllä myös lähi-Alepaa, kun eivät viitsi aina kävellä kauemmaksi.
Pakko säästää kaikessa.
Kävin tänään Cittarissa katsomassa naisten alevaatteita. Ihan hirveitä. Yhtään en ostanut. Prismasta ostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
Sun pitää laskea omalle ajallesikin arvo, esim 30 € / h.
Bussissa käytetylle ajalle ei tarvitse laskea mitään arvoa, jos sen ajan pystyy käyttämään hyödyksi esim. lukemalla tai kuuntelemalla jotain mielenkiintoista. Se on tietysti eri asia, jos vaikka kärsii matkapahoinvoinnista kuten minä - en pysty tekemään bussissa juuri mitään vaikka olisi ihan pakko ja koko ajan on huono olo.
Näistä pikkukaupoista haetaan vain pakolliset ja isommat ostokset tehdään marketeissa. Siirryin hintojen vuoksi myös äss ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Alepa viereisessä korttelissa, mutta en koskaan käy siellä vaan kävelen lähes kilometrin päähän Lidliin ja raahaan ostokset sieltä. Välillä joudun paluumatkalla istumaan ylämäen levähdyspenkeillä keräämässä voimia, jos sattuu iskemään rytmihäiriö.
Muut perheenjäsenet käyttävät kyllä myös lähi-Alepaa, kun eivät viitsi aina kävellä kauemmaksi.
Pakko säästää kaikessa.
Alepa on ihan järkyttävän kallis. Lomalla kävin vieraassa kaupungissa, kun oli pakko. Normaalisti shoppaan Prismassa. Alepa vois vaihtaa nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kaupias itse?
ei ole sentit vaan eurot hinnoissa erona
K-marketit on todella kalliita ja niissä on suppeampi valikoima. Ihan selkeä kuvio ja syy miksi Prisma on suositumpi.
Kun jumala loi kaupan, siitä tuli Prisma! 😍😍😍😍😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko säästää kaikessa.
Alepa on ihan järkyttävän kallis. Lomalla kävin vieraassa kaupungissa, kun oli pakko. Normaalisti shoppaan Prismassa. Alepa vois vaihtaa nimensä.
Alepa oli kai joskus oma halpakauppaketjunsa, mutta nykyisin ei ole lähelläkään sitä, vaan päin vastoin kallis S-kauppojen miniketju.
Oletko kaupias itse?