Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alexa Aavarinne Hesarissa: mieheni on ekonomi.

Vierailija
16.08.2014 |

.

Kommentit (207)

Vierailija
1/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman samanlaisen jotka ovat itse tienanneet muka kaiken. Tosiasiassa sillä tarkoitetaan ns. käyttörahojen tienausta, just ne laukut ja ravintolakulut, varakas perhe toki antaa auton ja asunnon käyttöön. Saattavat vielä kutsua vastiketta vuokraksi... Asun samalla kadulla kuin Alexa, ei noilla tuloilla saa lainaa ilman reilua takausta.

Vierailija
2/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että tuo bloggari myy itse asuntoaan. Luulisi, että joku alueen välittäjä olisi mielellään ottanut pientä blogi-näkyvyyttä vastaan Alexan asunnon ilmaiseksi välitettäväkseen. Veikkaan ihan kylmiltään, että Alexan ekonomi-poikaystävä työskentelee kiinteistöalalla, joten siksi asuntoa myydään itse. Taikka.... myyjä olettaa, että hänen nimellään ja blogi-kuuluisuudellaan asunto menee paremmin kaupaksi (kuin nimettömän pulliaisen),  ja vielä myyntihintaan lisätyllä ns. cosmopolitan-lisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mies kiinteistöalalla, jonkun lääkärifirman asiakaspäällikkö.

Vierailija
4/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:31"]Outoa, että tuo bloggari myy itse asuntoaan. Luulisi, että joku alueen välittäjä olisi mielellään ottanut pientä blogi-näkyvyyttä vastaan Alexan asunnon ilmaiseksi välitettäväkseen. Veikkaan ihan kylmiltään, että Alexan ekonomi-poikaystävä työskentelee kiinteistöalalla, joten siksi asuntoa myydään itse. Taikka.... myyjä olettaa, että hänen nimellään ja blogi-kuuluisuudellaan asunto menee paremmin kaupaksi (kuin nimettömän pulliaisen),  ja vielä myyntihintaan lisätyllä ns. cosmopolitan-lisällä.

[/quote]

Alexa (ja poikaystävä) vaikuttaisivat olevan tarkkoja rahasta. Jos on vähänkin ymmärrystä asuntomarkkinoista (+ rempanneet itse kämpän, jolloin tietävät siitä aika paljon) ja haluavat säästää rahaa niin MIKSI maksaa välittäjälle kaupan summasta välityspalkkio?? Uskon että heidän asunto on ennen marraskuuta myyty!

Vierailija
5/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella suuri yhtiövastike tuossa Alexan kämpässä. Minulla on suurinpiirtein samankokoinen asunto Helsingin keskustassa ja oma vastikkeeni on 148 euroa. Lähemmäs viidensadan vastike tuntuu aika hurjalta, kun pitää vielä samalla maksaa lainaa pois.

Vierailija
6/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari juttua:

- Alexa hurskasteli kulutustottumuksillaan niin, että he ostivat rähjän kämpän ja remppasivat sen itse.  Voi olla, mutta tähän asuntoon on tehty remppa ihan kyllä isolla rahalla.

- Minua harmittaa minkälaisen kuvan nuoret saavat tästä: ihan niinkuin astianpesijän hommista saaduilla tuloilla ja kaupantädin palkalla voisi elää tuollaista elämää. Siinä paukkuu pikavipit ja luottotiedot, kun ei onnistukaan ihan tosta vaan.

Vierailija
7/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 30 000€ on Alexan palkka vuodelta 2012. Alexa on ollut silloin varmaankin 18v. On varmaan noussut sen jälkeen.  Blogia voi pitää vaikka oman firman alla, jolloin tulot saa ainakin osaksi omaisuustulona, jolloin ne eivät edes näy ansiotuloina.

Asuntokin on ajateltu järkevästi. Ostivat varmaankin edullisesti ja kunnostivat itse. Nyt myyvät itse ja saavat myyntivoiton itselleen. Ovat varmaankin asuneet jo niin kauan, ettei veroja tarvitse maksaa voitosta. Taas katsovat samanlaista kunnostettavaa asuntoa ja pääsevät pikkuhiljaa isompaan. Asunnon arvonnousu auttaa koko ajan asunnon maksamisessa.

Kaunis järkevä nuori nainen, joka tietää mitä tekee. Ihailen!

Vierailija
8/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:08"]Ei ole mies kiinteistöalalla, jonkun lääkärifirman asiakaspäällikkö.

[/quote]

Mikä firma?

Vierailija
9/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, onkin nykyään kehitysjohtaja!

Vierailija
10/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussa ei kyllä nyt kaikki ihan täsmää. Miten muka 18-vuotiaalla myyjällä (!) on ollut varaa ostaa kaksio Punavuoresta? Vaikkakin yhdessä poikaystävän kanssa. Eihän kolmekymppisillä keskituloisillakaan ole varaa ostella asuntoja Helsingin keskustasta. En kyllä usko pätkääkään tuon muijan puheita. Jommankumman vanhemmat ovat takuuvarmasti auttaneet asunnon ostamisessa, on ollut perintörahaa käytössä tms. Mutta myyjän palkasta ei todellakaan säästetä mitään asuntorahoja neljässä vuodessa, jos kulutustottumukset ovat tuollaiset kuin Alexalla. Tai voi tietty olla, että vanhemmat maksavat hänelle jotain viiden tonnin kk-palkkaa. Lehdet eivät ainakaan maksa bloginpitäjille mitään, kun eivät ne maksa ammattijournalisteillekaan. No, uskokoon, ken haluaa.

Vierailija
11/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Jos on 21 ja tehnyt töitä 14-vuotiaasta, on aika monta vuotta tienannut. 
Asuntoja voi ostaa lainalla, remontoida, ja myydä isolla voitolla. Niinhän nämä on tehneetkin.

Äitinsä on sen verran kova bisnesnainen, että tämä tyttö ei olisi päivääkään ollut ko. liikkeessä töissä jos olisi tyhmä ja laiska. 

Kyllä on kateellista sakkia, ottakaa mielummin mallia niin saatatte itsekin saavuttaa jotain!

Vierailija
12/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suku on skottilaista aatelia alkujaan, joten luulen sieltä puolelta tulleen pääomaa asuntoon.

Vierailija
13/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ahkera ja aikaansaava nainen, mutta onhan se totta että tuo asuntokuvio ei ole noin yksinkertainen. Olen itse kulkenut sen reitin, että hankitaan Helsingistä kallis asunto kahden ihmisen palkkatuloja käyttämällä vanhoja asuntoja remontoiden ja välillä suurempaan vaihtaen. Se onnistuu kyllä, mutta kestää hyvilläkin palkkatuloilla reippaasti kauemmin kuin tuo Hesarin juttu antaa ymmärtää. Mutta ei ole myöskään haastateltavan vika, jos lehtijutussa annetaan ymmärtää jotain, mitä haastateltava ei ole tarkoittanut. 

Vierailija
14/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tosta oikotien ilmotuksesta, että asunnon myyntihinta korkeampi kuin velaton myyntihinta. Aika outoa. Oon aika paljon selaillu kämppiä, ja mun mielestä yleensä asumaan pääse nimenomaan sillä myyntihinnalla ja sitten sitä velkaosuutta lyhennetään rahoitusvastikkeena. Oonko väärässä vaiko pieni ajatusvirhe käynyt ilmoitusta laatiessa?

Vierailija
15/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän bloggaaja missään sanonut, että omistaa puolet asunnosta. Ehkä omistaa vain esim. 25% ja mies omistaa loput.

Vierailija
16/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään vikaa ole, että työskentelee perheyrityksessä, mutta ei se kovin itsenäistä ole. Eihän tälläinen henkilö ole ITSE tehnyt mitään. Työpaikka on tullut kuin Manulle illallinen. Muut ikäiset joutuvat itse hankkimaan työpaikan ja pärjäämään työmarkkinoilla. Turha perustella, että tekee töitä rahan eteen, moni lapsi tekee töitä viikkorahan eteen kotona. Kaikki ei vaan aikuisena jatka tuota vaan itse elättää itsensä.

Vierailija
17/207 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, iski selkeesti silmään, että nyt kun on positiivinen ketju missä aloitussivukin on tulvillaan hehkutuksia niin jännän kauan on tää ketju täällä kerrnnyt olemaan ;)Kun taas asialliset keskustelut, jossa kerrotaan Alexan koulukiusaajamenneisyydestä tai tavasta mustamaalata itselleen läges tuntemattomia ihmisiä pakonomaisesti ketjut katoavat tunnissa parissa. Oh well.. Miksiköhän :D Ainoa mikä on utan supermautonta on toi törkeä ulkonäön nimittely. Tosi inhottava ajatis, että aikuiset ihmiset ruotivat täysin normaalin näköistä tyttöä anonyyminä. Vaikken Alexalta pidäkään (ja hän ei kuulemma musta) niin lopettakaa toi. Oksettavaa.

Vierailija
18/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan kallis vastike tossa kämpässä, ja putkiremppa ehkä tulossa?

Onkohan Alexa niitä, jotka ovat saaneet omat lapsilisänsä tilille säästettynä ja lahjarahat on myös laitettu säästöön. Tuskin sen vanhemmatkaan mitään tyhjätaskuja on.

Vierailija
19/207 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, tottakai annetaan synttärilahja? Ihan perus.

Vierailija
20/207 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:18"]

vai punavuoriko muka parempi osoite.

Vanha työväen asuinalue, nykyään hipstereiden mecca.

Vertaa esim katajanokka, kaivopuisto, eira, kruunuhaka

[/quote]

Ne, jotka ei asu helsingissä pitää sitä hyvänä paikkana, "keskustaa" niiden mielestä, oikeastihan se on aika hirveä, eikä sinne halua asumaan kuin jotkut hipsterit.

Sen takia se on niin paljon halvempi kuin joku ullanlinna vaikkapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan