Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alexa Aavarinne Hesarissa: mieheni on ekonomi.

Vierailija
16.08.2014 |

.

Kommentit (207)

Vierailija
121/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta Alexaa Alexalla mahtaa olla?

Vierailija
122/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten toimittaja voi verrata kännykkää ja sisävessaa 700 dollarin kenkiin ja luksuslaukkuihin. Siis toteaa miten entisajan ylellisyystuotteista on ajan kanssa tullut välttämättömyyksiä. Kännykkä ja sisävessa ovat esimerkkejä tekniikan kehittymisestä, jälkimmäiset jotain ihan muuta. Miten superkalliista muotikengistä ja -laukuista tulisi kaikkien käyttämiä välttämättömyyksiä?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni ei voida puhua tuhlaamisesta, kun on siihen varaa. Aluksi oletin, että kaikki rahat laitetaan palamaan, mutta tyypillähän on omistusasuntokin poikaystävän kanssa.

Vierailija
124/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten se Alexa korostaa että ei ole pyytänyt vanhemmiltaan mitään ja on ylpeä itsenäisyydestään mutta  "Hän työskentelee äitinsä sisutuskaupassa." Vanhempien järjestämä työpaikka (ja maksama palkka) on mun mielestä jopa epäitsenäisempää elämää kuin joku viikkoraha...

Vierailija
125/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ystävä sanoi miesystävää pihiksi, eivät asu yhdessä. Miksi miesystävän pitäisi syytää rahaa naisystävälle? Silloinkin kun asutaan yhdessä niin menot puolitetaan ja erikseen nk omat rahareiät. Pitää kirjaa menoista ja kuitit talteen.

Vierailija
126/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:10"]

No kiinnitti vain huomiota tuo lause että kauneus on katoavaista. Tässä tapauksessa Se ei katoa kun sitä ei ole koskaan ollutkaan. Ja Se on ihan ok, hyvä että hevosnaamallakin pärjää tässä kauneutta palvovassa maailmassa.

[/quote]

Anna kun arvaan, sinulla on ikää maksimissaan 25 vuotta? Meinaan vain tuota ilmeisen ulkonäkökeskeistä maailmankuvaasi... ;D

Vierailija
127/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa te hevosnaamahuutelijat jo sitä levyä. Villisti veikkaan, että Alexalla on jo 21-vuotiaana sitä, mistä te olette katkerina inisijöinä haaveilleet jo vuosia. Mm. Hyvä mies, oma asunto hyvältä paikalta ja vakituinen työ. Tottahan siinä pitää sitten alentua haukkumaan sellaisia piirtei, joille ei itse voi mitään.

Minäkin kyllä käsitän "tuhlailun" sellaisena, että eletään selvästi yli varojensa, koska on pakko saada jotain ei-niin-välttämätöntä. Ja eipä taida olla kovin montaa suosittua bloggaajaa, joiden elämäntyyliä voisi sanoa aika ekologiseksi ja tietoiseksi kuluttamiseksi. Aikuisena tietää, että blogi on osaltaan "satua", mutta nuoret eivät sitä tajua. Harmittaa kerskakulutus.

Vierailija
128/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:23"]

Mä en ymmärrä miten toimittaja voi verrata kännykkää ja sisävessaa 700 dollarin kenkiin ja luksuslaukkuihin. Siis toteaa miten entisajan ylellisyystuotteista on ajan kanssa tullut välttämättömyyksiä. Kännykkä ja sisävessa ovat esimerkkejä tekniikan kehittymisestä, jälkimmäiset jotain ihan muuta. Miten superkalliista muotikengistä ja -laukuista tulisi kaikkien käyttämiä välttämättömyyksiä?!?

[/quote]

No vaikka siksi, että myös monia hyödyllisiä asioita on pidetty aiemmin turhana ylellisyytenä.

Vierailija
129/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:33"]

Jännä miten se Alexa korostaa että ei ole pyytänyt vanhemmiltaan mitään ja on ylpeä itsenäisyydestään mutta  "Hän työskentelee äitinsä sisutuskaupassa." Vanhempien järjestämä työpaikka (ja maksama palkka) on mun mielestä jopa epäitsenäisempää elämää kuin joku viikkoraha...

[/quote]

Perusteletko tämän? Miten se on epäitsenäisempää?

Palkkaa vastaan on tehty työpanos, viitenä päivänä viikossa. Perheyrittäjyys on nykypäivän Suomessa melkoisen riskibisnestä, etenkin näiden kivijalkapuotien osalta. Ei se leipä helpolla heru tällekään perheelle... Jos olet yhtään kierrellyt esim Helsingin kantakaupungin katuja, voit huomata että varmaan puolet liikkeistä on sulkenut ovensa viime vuosina /vaihtanut omistajaa/ siirtynyt pelkästään verkkoon. Kauhulla olen seurannut tätä muoti-ilmiötä.

Mielestäni on hienoa, että oman liikkeen pyörittämisellä menestyy. Siihen työhön on vaadittu seitemänpäiväisiä työviikkoja, paljon itkua ja hampaiden kiristelyä, sisua ja osaamista. Suomalaiset vaan ovat perikateellista kansaa, eikä omaa menestymistään saisi ääneen hehkuttaa. Rohkea veto Alexalta siis!  

Vierailija
130/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:47"]

Vaihtakaa te hevosnaamahuutelijat jo sitä levyä. Villisti veikkaan, että Alexalla on jo 21-vuotiaana sitä, mistä te olette katkerina inisijöinä haaveilleet jo vuosia. Mm. Hyvä mies, oma asunto hyvältä paikalta ja vakituinen työ. Tottahan siinä pitää sitten alentua haukkumaan sellaisia piirtei, joille ei itse voi mitään.

Minäkin kyllä käsitän "tuhlailun" sellaisena, että eletään selvästi yli varojensa, koska on pakko saada jotain ei-niin-välttämätöntä. Ja eipä taida olla kovin montaa suosittua bloggaajaa, joiden elämäntyyliä voisi sanoa aika ekologiseksi ja tietoiseksi kuluttamiseksi. Aikuisena tietää, että blogi on osaltaan "satua", mutta nuoret eivät sitä tajua. Harmittaa kerskakulutus.

[/quote]

Kyllä voin myöntää, että olen kateellinen. Minäkin toivoisin että olisi yrittäjävanhemmat, jotka olisivat järjestäneet pysyvän työpaikan jo parikymppisenä (tuskin tarkoitat että blogin pitäminen olisi vakituinen työ?).

Vierailija
131/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:23"]

[/quote]

No vaikka siksi, että myös monia hyödyllisiä asioita on pidetty aiemmin turhana ylellisyytenä.

[/quote]

Joojoo, mutta nuo mainitut nykypäivän "turhat ylellisyydet" ovat sellaisia joita on aina pidetty ns. turhina (kalliit muotiasusteet). Ihmettelen ettei tomittaja edes yrittänyt keksiä esimerkkiä josta voisi tulevaisuudessa tulla kaikkein käyttämä arkihyödyke.

Vierailija
132/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:52"]

[/quote]

Palkkaa vastaan on tehty työpanos, viitenä päivänä viikossa. Perheyrittäjyys on nykypäivän Suomessa melkoisen riskibisnestä, etenkin näiden kivijalkapuotien osalta. Ei se leipä helpolla heru tällekään perheelle... Jos olet yhtään kierrellyt esim Helsingin kantakaupungin katuja, voit huomata että varmaan puolet liikkeistä on sulkenut ovensa viime vuosina /vaihtanut omistajaa/ siirtynyt pelkästään verkkoon. Kauhulla olen seurannut tätä muoti-ilmiötä.

Mielestäni on hienoa, että oman liikkeen pyörittämisellä menestyy. Siihen työhön on vaadittu seitemänpäiväisiä työviikkoja, paljon itkua ja hampaiden kiristelyä, sisua ja osaamista. Suomalaiset vaan ovat perikateellista kansaa, eikä omaa menestymistään saisi ääneen hehkuttaa. Rohkea veto Alexalta siis!  

[/quote]

Ei se ole Alexan liike vaan Alexan ÄIDIN.

Vierailija
133/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikös tuossa puhuttukin perheyrittäjyydestä....

Vierailija
134/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikös tuossa puhuttukin perheyrittäjyydestä....

[/quote]

Arvostan perheyritysten PERUSTAJIA. Eli niitä isiä ja äitejä, jotka rohkeasti pistävät putiikin pystyyn ja saavat sen tuottamaan. Heidän lapsillee, kuten nyt vaikkapa Alexalle, kattaus on kuitenkin jo valmiina, eikä heidän tarvitse kuin istua pöytään. Toki hekin tekevät varmasti kovasti töitä perheyrityksensä eteen, mutta ei se ole samanlaista riskien kanssa pelaamista ja raatamista kuin yrityksen alkuaikana. Ja helpompihan se on äitylin liikkeeseen kävellä sisään töihin kuin kilpailla osaamisellaan oikeilla työmarkkinoilla...

Vierailija
135/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen artikkeli Hesarissa. Itse kiinnitin huomiota tuohon että Alexa sanoo hankkineensa itse kaikki rahansa mitä käyttää aina siitä lähtien kun 14-vuotiaana oli tiskaamassa ravintolassa. Ei taida ihan pitää paikkansa. Tuskin noilla palkoilla 18-vuotiaana ostetaan omaa asuntoa Helsingin keskustasta ilman yrittäjävanhempien tukea.

Yrittämisessä on aina omat haasteensa ja riskinsä. Toisaalta tuo Zarro on sisustusliikkeenä tunnettu ja usein nimi mainitaan sisustuslehtien kuvateksteissä ja sisustusohjelmien mainoksissa.

Vierailija
136/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexan tulot viimeisen verotuksen mukaan noin 30 000 euroa. Miten tuollaisilla tuloilla pystyy ylläpitämään blogissa annettua kuvaa kulutuksesta. Siis kun tuosta summasta pois verot, asuntolaina, yhtiövastike ym. pakolliset menot. Siis hänhän nimenomaan korostaa että itse hankkii kaiken rahansa eikä elä kenenkään muun rahoilla!?

Vierailija
137/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:09"]

Ihan mielenkiintoinen artikkeli Hesarissa. Itse kiinnitin huomiota tuohon että Alexa sanoo hankkineensa itse kaikki rahansa mitä käyttää aina siitä lähtien kun 14-vuotiaana oli tiskaamassa ravintolassa. Ei taida ihan pitää paikkansa. Tuskin noilla palkoilla 18-vuotiaana ostetaan omaa asuntoa Helsingin keskustasta ilman yrittäjävanhempien tukea.

Yrittämisessä on aina omat haasteensa ja riskinsä. Toisaalta tuo Zarro on sisustusliikkeenä tunnettu ja usein nimi mainitaan sisustuslehtien kuvateksteissä ja sisustusohjelmien mainoksissa.

[/quote]

Samaa mietin itsekin. Mikään pankki ei anna asuntolainaa, jos ei ole alkupääomaa, jota 18-vuotias ei kesä- ja iltatöillä ja noilla kulutustottumuksilla voi ilman esim. vanhempien apua saada.

Onko tällä bloggaajalla peruskoulu- vai lukiokoulutuspohja? Voisi lisäopinnotkin olla joskus paikallaan, vai luottaako poikaystävän taloudelliseen tukeen ja vahempiensa perustaman yrityuksen jatkuvaan kannattavuuteen sittenkin, kun on kouluttamattomana aika ottaa siitä itse vastuu?

Itse en ollut ennen Hesaria tästä blogista tai blogistista kuullutkaan eli pahoittelen, jos arvioni osuvat ihan pieleen.

Vierailija
138/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 11:09"]Ihan mielenkiintoinen artikkeli Hesarissa. Itse kiinnitin huomiota tuohon että Alexa sanoo hankkineensa itse kaikki rahansa mitä käyttää aina siitä lähtien kun 14-vuotiaana oli tiskaamassa ravintolassa. Ei taida ihan pitää paikkansa. Tuskin noilla palkoilla 18-vuotiaana ostetaan omaa asuntoa Helsingin keskustasta ilman yrittäjävanhempien tukea.

[/quote]

Oletko kuullut asuntolainasta? Sillähän ne asunnot yleensä maksetaan. Vanhemmat on korkeintaan ollut varmaan takaajina.

Vierailija
139/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kyllä asuntolainan on pari vuotta sitten saanut vielä täysin ilman alkupääomaa kunhan on vakituinen työ (joka Alexalla on) ja vakuudet kunnossa. Vieläkin on mahdollista saada, koska lainakattolaki ei ole vielä tullut voimaan, nykyään vaan ollaan entistä tarkempia noista vakuuksista ja kyllähän se alkupääoma olisi aina hyvä juttu, mutta ei silti vielä välttämättömyys.

Vierailija
140/207 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 10:47"]

[/quote]

Kyllä voin myöntää, että olen kateellinen. Minäkin toivoisin että olisi yrittäjävanhemmat, jotka olisivat järjestäneet pysyvän työpaikan jo parikymppisenä (tuskin tarkoitat että blogin pitäminen olisi vakituinen työ?).

[/quote]

Ja tätä katkeruuttako kovasti helpottaa sitten se, että saa haukkua sitä parempiosaista edes hevosnaamaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme