Epäasiallinen lääkäri
Tänään olin lääkärissä, jossa minua palveli nuori tytteli, todennäköisesti juuri koulustaan päässyt. Tytöllä oli jalassaan sandaalit, jotka olivat avoimet varpaista. Kengät olivat asialliset, mutta ne sukat! Pohjaväri oli kirkkaan sininen ja muuten sukissa oli ihan kirkkaan värisiä raitoja, en voinut olla tuijottamatta. Mielestäni epäasialliset sukat, eivätkä kuulu ammattipukeutumiseen. Lääkäreiden pitäisi kunnioitta potilaitaan ja pukeutua siististi ja asiallisesti, eikä sukkia, jotka sopisivat paremmin sirkustaiteilijoille.
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:04"]
Ei niitä osoitetietoja tartte kytätä, ne avautuu näkyviin kun avaa paperit. Ja paperit pitää avata, kun kirjoittaa sen saikun tai mitä hyvänsä vastaanotolla nyt tekeekin. Minä tunnen kotikaupunkini kadut (olen ollut postinkantajana aiemmin ja tuurannut aika monessa piirissä) ja julkisilla liikkuvana tunnen myös liikenneyhteydet. Eli siis tiedän, että kadulta X talosta Y on pidempi matka bussipysäkille kuin kävellen terkkarille. Ihan tästä päättelen, että suurin osa kävelisi terveysasemalle, ellei tule omalla kyydillään (joka mahatautiselle ja kuumeiselle olisi varmaan järkevin, mutta tässä joku sanoi että pitää kulkea bussilla).
[/quote]
Tää just oli mun pointtini. Eli lääkäri rikkaana tajua, ettei köyhällä välttämättä oo sitä omaa autoa. Jos olis varaa, niin en tod menis arvauskeskukseen, joissa tän tapauksen kaltaiset kandityttelit kattoo kuin halpaa makkaraa.
nro 138
Hahaha valelääkäreitä AV:lla riittää :D Jättäkää tää mamma riitelemään keskenään. Ei kellään lääkärillä riitä energiaa tollasiin metripostauksiin
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:04"]
Ei niitä osoitetietoja tartte kytätä, ne avautuu näkyviin kun avaa paperit. Ja paperit pitää avata, kun kirjoittaa sen saikun tai mitä hyvänsä vastaanotolla nyt tekeekin. Minä tunnen kotikaupunkini kadut (olen ollut postinkantajana aiemmin ja tuurannut aika monessa piirissä) ja julkisilla liikkuvana tunnen myös liikenneyhteydet. Eli siis tiedän, että kadulta X talosta Y on pidempi matka bussipysäkille kuin kävellen terkkarille. Ihan tästä päättelen, että suurin osa kävelisi terveysasemalle, ellei tule omalla kyydillään (joka mahatautiselle ja kuumeiselle olisi varmaan järkevin, mutta tässä joku sanoi että pitää kulkea bussilla).
[/quote]
Tää just oli mun pointtini. Eli lääkäri rikkaana tajua, ettei köyhällä välttämättä oo sitä omaa autoa. Jos olis varaa, niin en tod menis arvauskeskukseen, joissa tän tapauksen kaltaiset kandityttelit kattoo kuin halpaa makkaraa.
nro 138
[/quote]
Ja köyhä kävelee mieluummin bussipysäkille kun lyhyemmän matkan suoraan kohteeseen. No ei ihme jos on köyhä, kun ei osaa edes lukea...
Jospa sillä lääkärillä oli tukisukat jalassa, niitä kun saa nykyään vaikka kuinka iloisissa väreissä :)
Etiketin mukaan naislääkäri saa olla ilman sukkia, mieslääkäri ei.
Viimeks ku kävin lääkärissä, lääkärilläni oli ruudullinen, mustavalkoinen kesämekko ja punainen esiliina, jossa valkoisia norsuja.. Mutta silti oon sitä mieltä, että yks parhaista lääkäreistä, joilla oon käyny.
Tällainen asu olisi varmasti parempi:
icial&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-0_uU6r8JsKN7QaHt4HQBw&ved=0CDgQsAQ&biw=1280&bih=883#facrc=_&imgdii=_&imgrc=sAW6e-qVoi5DxM%253A%3Bbdd6QrW2HNS_9M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ylioppilaslehti.fi%252Fkuvat%252F2006%252Fklovni2_08.jpg%3Bhttp%253…
Oi, voi.Jos lääkäri tapaa lapsia työssään, niin tullaiset pienet jutut ovat juuri sitä ammattitaitoa. Kun lapsi laskeskelee, että montako raitaa on lääkärin sukissa, tai kuinka monta väriä niissä on, niin lääkäritäti tai -setä voikinsitten tutkia niitä keuhkoja, sydäntä tai jopa korvia.
Voin muuten kertoa salaisuuden: tiedänpä pari lääkäriä, joilla on pelkästään rikkinäisiä ja kulahtaneita kalsareita, ja jotkut jopa parsivat rintaliivejään.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:53"]
No eihän noi lääkärin sukat nyt vielä mitään, mutta näkisitte missä rötkyissä ne potilaat vastaanotolle tulee. Laittaisivat edes puhtaat vaatteet, mutta ei. Paskaset farkut, verkkarit, niin haisevat sukat että meinaa taju lähteä. Linttaan astuttuja halpislenkkareita. Virttyneitä ja venyneitä paitoja. Haistaan tupakalta ja mahamakkarat ei mahdu edes samalle tuolille. Hiuksia, jotka oikein huutaa kampaajakäyntiä..
[/quote]
Hah, tästä tulikin mieleen kun kävin lääkärissä yli 39 asteen kuumeessa. Tulin siis suoraan sängyn pohjalta ja tarkoitus oli palata suoraan sängyn pohjalle. En siis viitsinyt meikata, laittaa hiuksia, silittää vaatteita jne, kuten yleensä. Sain heti viikon saikkua (olin varmaan niin karmean näköinen ilmestys). Poistuessani terkkarista tuli työkaveri ulko-ovella vastaa ja totesi, että "olet kyllä todella sairas, näytät ihan terminaalipotilaalta". Joo, meikkaan siis yms. aina töihin, joten ei ollut nähnyt mua luonnollisessa tilassa.
[/quote]Ihmettelen aina niitä ihmisiä, jotka jaksaa laittautua lääkäriin, jos siis on kyse jostakin akuutista vaivasta.. Kuumetta ja oksennustauti, meikki viimeisen päälle jne. Eri asia sitten toki, jos on joku ennalta sovittu vvastaanotto, sinne kai tullaan siinä lookissa missä arkena muutenkin mennään.
Olen itse lääkäri ja en paljoa pukeutumistani mieti. Vaatteiden pitää olla käytännöllisiä, siveellisiä eli tissivako ei viilku ja maha ei näy jne. Vältän myös kovin provosoivia teksti-printtipaitoja. Mut on se kyllä kumma, jos ei saa käyttää vaikka raidallisia sukkia. Kirkkaissa väreissä ei kyllä ole mitään epäasiallista, ja ammattitaito määräytyy ihan muin perustein.
[/quote]
Osa meistä potilaista joutuu kulkemaan bussilla ja kun samalla reissulla käydään apteekissa jne, niin mukavampi on sille sairaan kalpealle naamalle jotain väriä laittaa. Eri asia jos on oma auto, mutta ei meillä kaikilla ole. En oo ajatellut että lekuri kummastelisi jos mulla on ripsiväriä. En sit ole ihan kalman laaksosta nousseen näkönen eikä muut potilaat pelästy.
[/quote]
Itselleni olis vaan niin ylivoimaista alkaa kipeänä meikkaamaan, siksi ihmettelen. En todellakaan paheksu tms, asia ei kuulu mulle. Kunhan ihmettelen.
Ja tosiaan mun potilaista suurin osa asuu kävelymatkan päässä työpaikaltani, joten ei tarvitse tulla bussilla toiselta puolelta kaupunkia.
Ei kai niil sukil mitään väliä jos muuten on asiallinen ja osaava lääkäri.
Aloittaja taitaakin olla lapsi, siksi sukat jäi mietityttämään.
Leikkaussali on eri asia kuin tavallinen vastaanotto. Tulitko ajatelleeksi asiaa siltä kantilta, että pelkäävä lapsi saattaa jopa rauhoittua, kun huomaa, että lääkärillä on nätit sukat, että ei ole kiireestä kantapäähän valkoisissa. Sehän pelottaa useita lapsia. Ei kai sillä lekurilla ollut myös farkut jalassa? Voi kauhistus sentään! Ja värillinen t-paita työtakin alla? Ei, ei, ei, niin ei saa pukeutua, koska av-mamma menettää luottamuksensa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:53"]
No eihän noi lääkärin sukat nyt vielä mitään, mutta näkisitte missä rötkyissä ne potilaat vastaanotolle tulee. Laittaisivat edes puhtaat vaatteet, mutta ei. Paskaset farkut, verkkarit, niin haisevat sukat että meinaa taju lähteä. Linttaan astuttuja halpislenkkareita. Virttyneitä ja venyneitä paitoja. Haistaan tupakalta ja mahamakkarat ei mahdu edes samalle tuolille. Hiuksia, jotka oikein huutaa kampaajakäyntiä..
[/quote]
Hah, tästä tulikin mieleen kun kävin lääkärissä yli 39 asteen kuumeessa. Tulin siis suoraan sängyn pohjalta ja tarkoitus oli palata suoraan sängyn pohjalle. En siis viitsinyt meikata, laittaa hiuksia, silittää vaatteita jne, kuten yleensä. Sain heti viikon saikkua (olin varmaan niin karmean näköinen ilmestys). Poistuessani terkkarista tuli työkaveri ulko-ovella vastaa ja totesi, että "olet kyllä todella sairas, näytät ihan terminaalipotilaalta". Joo, meikkaan siis yms. aina töihin, joten ei ollut nähnyt mua luonnollisessa tilassa.
[/quote]Ihmettelen aina niitä ihmisiä, jotka jaksaa laittautua lääkäriin, jos siis on kyse jostakin akuutista vaivasta.. Kuumetta ja oksennustauti, meikki viimeisen päälle jne. Eri asia sitten toki, jos on joku ennalta sovittu vvastaanotto, sinne kai tullaan siinä lookissa missä arkena muutenkin mennään.
Olen itse lääkäri ja en paljoa pukeutumistani mieti. Vaatteiden pitää olla käytännöllisiä, siveellisiä eli tissivako ei viilku ja maha ei näy jne. Vältän myös kovin provosoivia teksti-printtipaitoja. Mut on se kyllä kumma, jos ei saa käyttää vaikka raidallisia sukkia. Kirkkaissa väreissä ei kyllä ole mitään epäasiallista, ja ammattitaito määräytyy ihan muin perustein.
[/quote]
Osa meistä potilaista joutuu kulkemaan bussilla ja kun samalla reissulla käydään apteekissa jne, niin mukavampi on sille sairaan kalpealle naamalle jotain väriä laittaa. Eri asia jos on oma auto, mutta ei meillä kaikilla ole. En oo ajatellut että lekuri kummastelisi jos mulla on ripsiväriä. En sit ole ihan kalman laaksosta nousseen näkönen eikä muut potilaat pelästy.
[/quote]
Itselleni olis vaan niin ylivoimaista alkaa kipeänä meikkaamaan, siksi ihmettelen. En todellakaan paheksu tms, asia ei kuulu mulle. Kunhan ihmettelen.
Ja tosiaan mun potilaista suurin osa asuu kävelymatkan päässä työpaikaltani, joten ei tarvitse tulla bussilla toiselta puolelta kaupunkia.
[/quote]
Ihanko totta? Missä päin sitten vaikutat, ja miten tiedät noin tarkkaan? Miten myös oletat potilaan, joka on liian sairas sipaisemaan huulipunaa pääsevän kävelemällä työpaikallesi?
Kunhan ihmettelen.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:33"]
Leikkaussali on eri asia kuin tavallinen vastaanotto. Tulitko ajatelleeksi asiaa siltä kantilta, että pelkäävä lapsi saattaa jopa rauhoittua, kun huomaa, että lääkärillä on nätit sukat, että ei ole kiireestä kantapäähän valkoisissa. Sehän pelottaa useita lapsia. Ei kai sillä lekurilla ollut myös farkut jalassa? Voi kauhistus sentään! Ja värillinen t-paita työtakin alla? Ei, ei, ei, niin ei saa pukeutua, koska av-mamma menettää luottamuksensa.
[/quote]
Huomasitkohan sen postauksen, jossa ap kerto tän olevan provo, ja että hän on ite lekuri, jolle joku oli sanonut sukista? Kantsisko lukee ketju ennen kuin alat pätemään
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 08:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:53"]
No eihän noi lääkärin sukat nyt vielä mitään, mutta näkisitte missä rötkyissä ne potilaat vastaanotolle tulee. Laittaisivat edes puhtaat vaatteet, mutta ei. Paskaset farkut, verkkarit, niin haisevat sukat että meinaa taju lähteä. Linttaan astuttuja halpislenkkareita. Virttyneitä ja venyneitä paitoja. Haistaan tupakalta ja mahamakkarat ei mahdu edes samalle tuolille. Hiuksia, jotka oikein huutaa kampaajakäyntiä..
[/quote]
Hah, tästä tulikin mieleen kun kävin lääkärissä yli 39 asteen kuumeessa. Tulin siis suoraan sängyn pohjalta ja tarkoitus oli palata suoraan sängyn pohjalle. En siis viitsinyt meikata, laittaa hiuksia, silittää vaatteita jne, kuten yleensä. Sain heti viikon saikkua (olin varmaan niin karmean näköinen ilmestys). Poistuessani terkkarista tuli työkaveri ulko-ovella vastaa ja totesi, että "olet kyllä todella sairas, näytät ihan terminaalipotilaalta". Joo, meikkaan siis yms. aina töihin, joten ei ollut nähnyt mua luonnollisessa tilassa.
[/quote]Ihmettelen aina niitä ihmisiä, jotka jaksaa laittautua lääkäriin, jos siis on kyse jostakin akuutista vaivasta.. Kuumetta ja oksennustauti, meikki viimeisen päälle jne. Eri asia sitten toki, jos on joku ennalta sovittu vvastaanotto, sinne kai tullaan siinä lookissa missä arkena muutenkin mennään.
Olen itse lääkäri ja en paljoa pukeutumistani mieti. Vaatteiden pitää olla käytännöllisiä, siveellisiä eli tissivako ei viilku ja maha ei näy jne. Vältän myös kovin provosoivia teksti-printtipaitoja. Mut on se kyllä kumma, jos ei saa käyttää vaikka raidallisia sukkia. Kirkkaissa väreissä ei kyllä ole mitään epäasiallista, ja ammattitaito määräytyy ihan muin perustein.
[/quote]
Osa meistä potilaista joutuu kulkemaan bussilla ja kun samalla reissulla käydään apteekissa jne, niin mukavampi on sille sairaan kalpealle naamalle jotain väriä laittaa. Eri asia jos on oma auto, mutta ei meillä kaikilla ole. En oo ajatellut että lekuri kummastelisi jos mulla on ripsiväriä. En sit ole ihan kalman laaksosta nousseen näkönen eikä muut potilaat pelästy.
[/quote]
Itselleni olis vaan niin ylivoimaista alkaa kipeänä meikkaamaan, siksi ihmettelen. En todellakaan paheksu tms, asia ei kuulu mulle. Kunhan ihmettelen.
Ja tosiaan mun potilaista suurin osa asuu kävelymatkan päässä työpaikaltani, joten ei tarvitse tulla bussilla toiselta puolelta kaupunkia.
[/quote]
Ihanko totta? Missä päin sitten vaikutat, ja miten tiedät noin tarkkaan? Miten myös oletat potilaan, joka on liian sairas sipaisemaan huulipunaa pääsevän kävelemällä työpaikallesi?
Kunhan ihmettelen.
[/quote]
Darling, potilastiedoissa näkyy osoite ja aika harva tulee julkisella kulkuneuvolla, jos matkaa on muutamia satoja metrejä.
Illan ratoksi voin kertoa, että periaattessa tämä oli provo. Tosin näin on käynyt itselleni, siis että potilas on vastaanoton päätteeksi antanut palautetta minulle epäasiallisista sukistani ja vielä puhunut iästäni. Muuten oli kuulemma ollut tyytyväinen vastaanottoon ja sovittuihin hoitoihin ja jatkoon.
Halusin katsoa, millaisia reaktioita saan, jos kirjoitan sukkaihmisen näkökulmasta, häiritsevätkö sukkani yleisesti, mutta muut eivät sano mitään. Vaikeaa oli samaistua, mutta parhaani yritin. Kiitos ja anteeksi, tarkoitukseni ei ollut kenenkään iltaa pilata!
Ap.
siis OMG sil oli VÄRIKKÄÄT SUKAT!! EI HERRANJUMALA SEHÄN IHAN PILKKAA ASIAKKAITAAN JA KÄYTTÄYTYY EPÄAMMATTIMAISESTI JA TÖRKEÄSTI SUA KOHTAAN!!! 111
Vaihtoehdot:
1. Olen ihan helvetin väsynyt ja ymmärsin viestisi täysin väärin.
2. Ymmärsin oikein viestisi ja silloin en voi vastata muuta kuin MITÄ VITTUA . (ei pahalla :) )
3. Tulet Porvoosta ja siellä olet tottunut lääkäreihin jotka käyttävät vain valkoisia/mustia sukkia.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:19"]
siis OMG sil oli VÄRIKKÄÄT SUKAT!! EI HERRANJUMALA SEHÄN IHAN PILKKAA ASIAKKAITAAN JA KÄYTTÄYTYY EPÄAMMATTIMAISESTI JA TÖRKEÄSTI SUA KOHTAAN!!! 111
Vaihtoehdot:
1. Olen ihan helvetin väsynyt ja ymmärsin viestisi täysin väärin.
2. Ymmärsin oikein viestisi ja silloin en voi vastata muuta kuin MITÄ VITTUA . (ei pahalla :) )
3. Tulet Porvoosta ja siellä olet tottunut lääkäreihin jotka käyttävät vain valkoisia/mustia sukkia.
[/quote]
Vaihtoehto kolme tosiaan oikea. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 16:04"]
Ei niitä osoitetietoja tartte kytätä, ne avautuu näkyviin kun avaa paperit. Ja paperit pitää avata, kun kirjoittaa sen saikun tai mitä hyvänsä vastaanotolla nyt tekeekin. Minä tunnen kotikaupunkini kadut (olen ollut postinkantajana aiemmin ja tuurannut aika monessa piirissä) ja julkisilla liikkuvana tunnen myös liikenneyhteydet. Eli siis tiedän, että kadulta X talosta Y on pidempi matka bussipysäkille kuin kävellen terkkarille. Ihan tästä päättelen, että suurin osa kävelisi terveysasemalle, ellei tule omalla kyydillään (joka mahatautiselle ja kuumeiselle olisi varmaan järkevin, mutta tässä joku sanoi että pitää kulkea bussilla).
[/quote]
Mitäs jos keskittyisit ihan siihen diagnosointiin (jos tosiaan olet lääkäri), etkä siihen, onko potilaalla ripsaria vai ei. Tai sit voit palata postinaiseksi.
[/quote]
Oletko muuten koskaan ajatellut, että potilaan "havainnointi" kuuluu osana diagnoosin tekoon. Esim. selkäkipupotilaan kohdalla kävely, vanhuksen kohdalla riisuuntuminen ja muutenkin ulkoisen olemuksen, liikkeen ja kommunikaation tarkkailu kertoo aika paljon. Katson aina ihonväriä, onko se ehkä kalpea, keltainen, punainen tai kylmänhikinen tms. Ensivaikutelma kertoo jo usein, onko potilas vakavasti sairas. Silmät on aika oleellinen osa kasvoja ja silmiin tulee katsottua ihan jokaista, ilman että siihen erikseen "keskittyy". Olisko nyt sit kuitenkin parempi, että katsoisin vaan tietokonetta ja murisisin sille, vai onko tässä kyse siitä, että kaikki mitä lääkäri tekee on väärin. ;)
[/quote]
Kova oot ainakin jankuttamaan, sano