Mihin kännykkä lenkillä, kun ei ole taskuja?
Oon aloittanut tällaisen trikoopellelenkkeilyn tänä kesänä, aiemmin olen liikkunut vain kävellen ihan normivaatteissa missä on taskut, pyöräillyt reppu selässä ja käynyt salilla, mutta nyt olen innostunut taas juoksusta saatuani jalkani kuntoon. Juoksu oli vuosien tauolla ja sillion nuorena kun juoksin, ei kännyköitä edes ollut. T 50-vuotias akka, joka ei häpeä laittaa trikoita päälleen, vaikka näytänkin vähän pelleltä vatsamakkaroineni näissä.
Kommentit (170)
Mä juoksen kännykkä kädessä. Jopa 20-30 km lenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juoksee yksin metsässä tms. En suosittele jättää kotiin. Voi tulla tilanne että apua tarvii soittaa.
Parempi sitten vaan pysyä kotona.
No joopa joo, siellä sohvaperuna huutelee. Ilman muuta pitää olla puhelin mukana jos yksin lähtee varsinkin metsään. Voi sattua mitä vaan, voi loukkaantua tai eksyä. Vyölaukku tai juoksuliivi ovat käteviä tapoja kuljettaa puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme hysteerikkoja tässä(kin) keskustelussa. Lenkille ei voi lähteä ilman puhelinta, kun joka hetki voi tapahtua jotain kamalaa 😱.
Veetit ei vaan ymmärrä, että vanhempi polvi osti ensimmäisen kännykkänsä ensisijaisesti sen tuoman lisääntyneen turvallisuuden vuoksi. 😂 Sillä puhelimella voi tosiaan tehdä vaikka mitä muutakin kuin somettaa. Vanhempi polvi jopa soittaa puhelimella jotain jota kutsuvat puheluksi. 🤩
Se on justiinsa se vanhempi polvi, joka ei millään sitä puhelinta meinaa lenkeilleen ottaa. Kun on aina pärjännyt ilman kännykkää, eikä ole mikään puhelimen orja, ja se kännykkä on ja pysyy siinä ikivanhalla puhelinpöydällä, jossa ennen muinoin oli se lankapuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma! Olen harrastanut hölkkää jo monta vuotta ja reipas musiikki on minulle tosi suuri kirittäjä lenkillä. Kävelylenkillä, pyöräillessä tai mustikassa taasen kuuntelen äänikirjaa tai podcastia. Kävellessä vyöläukku toimii ihan hyvin, mutta juostessa se liukuu ylöspäin hölskymään vyötärölle. Kännykkäpidike olkavarressa pysyy paikallaan juostessa, mutta hankaa kylkeä. Onko kukaan kokeillut pientä juoksureppua? Kuristaako kaulaa, liukuuko ylöspäin?
Ei vyölaukku, vaan juoksuvyö! Ei takuulla hölsky. Itellä Spibelt, toimii täydellisesti. Muillakin valmistajilla on vastaavia.
Tässä edellinen kirjoittaja. Korjaan, minulla on on kyllä juoksuvyö, ei vyölaukku. Minulla on kaksikin erilaista, ostettu jostain ketjuliikkeestä. Mutta koska trikoot ovat liukkaat ja vyötärö on kapeampi kohta vartalosta kuin lantio, juoksuvyö liukuu vyötärölle. Onko tuossa Spibeltissä jotain silikonia takapuolella, joka estää ylöspäin liukumisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme hysteerikkoja tässä(kin) keskustelussa. Lenkille ei voi lähteä ilman puhelinta, kun joka hetki voi tapahtua jotain kamalaa 😱.
Veetit ei vaan ymmärrä, että vanhempi polvi osti ensimmäisen kännykkänsä ensisijaisesti sen tuoman lisääntyneen turvallisuuden vuoksi. 😂 Sillä puhelimella voi tosiaan tehdä vaikka mitä muutakin kuin somettaa. Vanhempi polvi jopa soittaa puhelimella jotain jota kutsuvat puheluksi. 🤩
Se on justiinsa se vanhempi polvi, joka ei millään sitä puhelinta meinaa lenkeilleen ottaa. Kun on aina pärjännyt ilman kännykkää, eikä ole mikään puhelimen orja, ja se kännykkä on ja pysyy siinä ikivanhalla puhelinpöydällä, jossa ennen muinoin oli se lankapuhelin.
Vanhempani hommasivat heti ensimmäiset kännykät. Ensimmäisen taisi olla tiiliskiven kokoinen Motorola tai jotain. Sitä eivät kyllä metsälenkille ottaneet mukaan, mutta heti pienemmän versiot on ollut aina mukana. Tuttujen vanhemmilla, jotka myös kulkevat paljon metsässä, on se puhelin turvana mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kännykän voi myös jättää kotiin - usko tai älä! Juostessa ei edes voi oikein puhua eikä selata sosiaalista mediaa.
Kuka ottaa kännykän mukaan jotta voisi somettaa samalla kun lenkkeilee? Eiköhän se yleensä ole siltä varalta, että jotain sattuu ja joutuu soittamaan apua tms. Jotkut voivat myös haluta katsoa välillä kelloa tai kuunnella musiikkia samalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän umbron löysää verryttelypukua hölkätessä. Kännykän voi laittaa taskuun. En käytä tiukkoja juoksuhousuja, kun ilmanvastuksella ei ole väliä, eikä ole tarkoitus sekuntia halkaista.
Noita löysiä verryttelypukuja on vain harmillisen vähän myynnissä nykyään. Voi että kaipaan 90-luvun verkkaritarjontaa! Haluaisin ostaa sellaiset väljät, kunnollista läpinäkymätöntä kangasta olevat verkkarit, mutta kun menen urheilukauppaan, tarjolla on vain pintaa nuolevia trikoita (joista kaiken lisäksi näkyy alushousut läpi! 😬). Verkkareita on hyvin vähän ja nekin vähät ovat kapealahkeisia, lähes yhtä pintaa nuolevia kuin ne trikoot. Kangas ohutta ja miltei läpinäkyvää. Ok, trikoot ovat varmasti ylivoimaiset juoksuun ja moneen muuhunkin lajiin, mutta itse kaipaan "peittävämpiä" housuja. Turha marista että naiset käyttävät niin paljon trikoita - pakko, kun muuta ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kysymys on että MISSÄ on naisten urheiluvaatteista taskut. Laitan avaimet urheilurintsikoihin kun vaihtoehtoja ei ole.
Ihan halpis urheiluhousuissa on yleensä kyllä avaimimme pieni tasku vyötärökaistaleessa, puhelin ei kuitenkaan niihin mitenkään mahdu. Käytän vyötärölaukkua jos puhelin on mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän umbron löysää verryttelypukua hölkätessä. Kännykän voi laittaa taskuun. En käytä tiukkoja juoksuhousuja, kun ilmanvastuksella ei ole väliä, eikä ole tarkoitus sekuntia halkaista.
Noita löysiä verryttelypukuja on vain harmillisen vähän myynnissä nykyään. Voi että kaipaan 90-luvun verkkaritarjontaa! Haluaisin ostaa sellaiset väljät, kunnollista läpinäkymätöntä kangasta olevat verkkarit, mutta kun menen urheilukauppaan, tarjolla on vain pintaa nuolevia trikoita (joista kaiken lisäksi näkyy alushousut läpi! 😬). Verkkareita on hyvin vähän ja nekin vähät ovat kapealahkeisia, lähes yhtä pintaa nuolevia kuin ne trikoot. Kangas ohutta ja miltei läpinäkyvää. Ok, trikoot ovat varmasti ylivoimaiset juoksuun ja moneen muuhunkin lajiin, mutta itse kaipaan "peittävämpiä" housuja. Turha marista että naiset käyttävät niin paljon trikoita - pakko, kun muuta ei ole tarjolla.
Suuntaa miesten osastolle. Sieltä löytyy. Just ostin tosi hyvät perus verkkarit Kärkkäisen alerekistä, miesten osastolta. Naisten osastolla valikoima oli vaan ihonmyötäistä slimfitiä.
Laita verkkarit jalkaan niin saat puhelimen mukaan vai miksi täytyy mummon esitellä persettä jota kukaan ei halua nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä aina mukaan ottaa.
Tottakai. 5-kymppisen huonokuntoisen ei kannata mennä lenkkipolulle, jos ei voi hälyttää tarvittaessa apua.
Sydänkohtaus ei katso kuntoa ja mikä Kuoleehan noita huippu-urheilijoitakin äkillisesti sairauskohtauksiin. Itse olen tosi hyväkuntoinen, mutta naapurin - hyväkuntoisen - saatua sydärin kesken hiihtolenkin olen alkanut pitää kännykkää mukana. Minä en voi juosta asfaltilla, sillä jalka kipeytyy siitä, menen lenkkipoluille tai metsään. Metsässä saa myös muut sijainnin katsottua, jos eksyn tai saan sen sydärin.
Ratkaisin tosin nyt itse asian ompelemalla erilisen taskun lempihousujen sisäpuolelle. Aion myös ommella pariin paitaan jonkun vastaavan. Sinne saa myös avaimet.
Vierailija kirjoitti:
Laita verkkarit jalkaan niin saat puhelimen mukaan vai miksi täytyy mummon esitellä persettä jota kukaan ei halua nähdä?
Liian paksut ja hiostavat. Ei kenenkään tartte katsoa persettäni. Se on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuntaa miesten osastolle. Sieltä löytyy. Just ostin tosi hyvät perus verkkarit Kärkkäisen alerekistä, miesten osastolta. Naisten osastolla valikoima oli vaan ihonmyötäistä slimfitiä.
Niinpä, miksiköhän naiset käyttävät trikoita! Tarjonta on tosiaan tuota slimfittiä ja läpinäkyvää ja pintaa nuolevaa. Eikö ole aika hullua että kunnollisia vaatteita saadakseen pitää ostaa miesten osastolta?! Ja niissä taas ei mitoitus ole kovin hyvin naisen vartalolle istuvaa. Mutta taskuja löytyy ja kunnollisia kankaita. Kiva naisena kulkea housuissa joista näkyy läpi! ☹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, miksiköhän naiset käyttävät trikoita! Tarjonta on tosiaan tuota slimfittiä ja läpinäkyvää ja pintaa nuolevaa. Eikö ole aika hullua että kunnollisia vaatteita saadakseen pitää ostaa miesten osastolta?! Ja niissä taas ei mitoitus ole kovin hyvin naisen vartalolle istuvaa. Mutta taskuja löytyy ja kunnollisia kankaita. Kiva naisena kulkea housuissa joista näkyy läpi! ☹
https://www.zalando.fi/nike-sportswear-suit-verryttelypuku-blackwhite-n…
Vierailija kirjoitti:
Kännykän voi myös jättää kotiin - usko tai älä! Juostessa ei edes voi oikein puhua eikä selata sosiaalista mediaa.
Moni tykkää juostessa kuunnella musiikkia. Ja jos juoksee vähän syrjäisemmillä seuduilla on kännykkä hyvä olla mukana ihan siltäkin varalta, että sattuu jotain (Esim. kaatuu ja loukkaa nilkkansa ja täytyy soittaa apua).
Osta legginsit, jossa on tasku siinä reiden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te ostatte vaatteenne, jotka löytävät vain läpinäkyviä? Itsellä ei ole ikinä ollut tuota ongelmaa (Merkkeinä ollut esim. Nike, Adidas, Puma, Fabletics, Lululemon...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te ostatte vaatteenne, jotka löytävät vain läpinäkyviä? Itsellä ei ole ikinä ollut tuota ongelmaa (Merkkeinä ollut esim. Nike, Adidas, Puma, Fabletics, Lululemon...)
Suora auringonpaiste tekee läpinäkyviksi monet sellaisetkin trikoot jotka eivät näyttäneet läpinäkyviltä vielä kotona. Esim. kerran edelläni pyöräili nainen, jolla näkyi trikoista läpi kukkakuvioiset alushousut. Enpä usko että oli tarkoituksella pukeutunut noin paljastavasti. Voipi olla että housuvalinta olisi ollut joku muu jos olisi tiennyt miltä näyttää takaa päin.
En edes vastaa puhelimeen lenkillä, saatikka viestittele. Kuvan saatan joskus räpsäistä jostain maisemasta tai eläimestä. Mutta toinen polveni on huono, saattaa joskus yllättäen "pettää alta". Siinäpä sitten ilman puhelinta pohtisin viiden kilsan päässä kotoa metsässä, että mitä tehdä.