Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kännykkä lenkillä, kun ei ole taskuja?

Vierailija
28.07.2021 |

Oon aloittanut tällaisen trikoopellelenkkeilyn tänä kesänä, aiemmin olen liikkunut vain kävellen ihan normivaatteissa missä on taskut, pyöräillyt reppu selässä ja käynyt salilla, mutta nyt olen innostunut taas juoksusta saatuani jalkani kuntoon. Juoksu oli vuosien tauolla ja sillion nuorena kun juoksin, ei kännyköitä edes ollut. T 50-vuotias akka, joka ei häpeä laittaa trikoita päälleen, vaikka näytänkin vähän pelleltä vatsamakkaroineni näissä.

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä monet sanoo, että jätä puhelin kotiin.. No joskus voi tulla hätä itselle tai sivulliselle, niin jee jee ollapa vaikka jossain maantien varressa missä ei ihan vieressä taloa näy.

Revähdytin tänään toisen pohkeeni huitoessani mäkäräisiä vauhdissa. Onneksi olin niin lähellä kotia, että pystyin nilkuttamaan helposti takaisin.

Vierailija
82/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan säälittää ja pierettää tämä joidenkin ihmisten kännykkäriippuvuus.

Kaukaa viisas pitää sitä turvana mukana.

Lenkillä ollessa on myös hyvä pitää kypärää päässä siltä varalta, että sattuu kaatumaan.

Kyllä! Kyyner- ja polvisuojat ovat myös vakiovarustuksessani. Harkitsen myös suojaliivien käyttöönottoa, koska eihän sitä koskaan tiedä, kuka hullu puukottaja tulee vastaan 

Mikä on kyynersuoja? Sekö, jota käytetään kyynärpäässä vai väärin kirjoitettu nenäliina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin te muut Espoossa lenkkeilevät naiset laitatte pippurisumutteen ja hälytyspillin?

Minulla avaimenperässä sellainen hälytin jos esim nuorisojengit hyökkää

🔑

https://www.k-rauta.fi/tuote/henkilokohtainen-halytin-nedis-85db/541281…

Vierailija
84/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykässä on kartta, askel- ja kalori- ym. mittarit sun muut harrastusta innoittavia toimintoja. Tuo tietenkin myös turvaa paljon liikkuvalle juuri että tarpeen vaatiessa voi soittaa apua. Paljon liikkuville jossain vaiheessa kumminkin sattuu ja tapahtuu. 

Luuleeko joku että sitä kännyä pidetään mukana lenkillä somettamista varten? :D

Ihan samaa mietin. Kun joku sanoi että on puolet elämästään elänyt ilman kännykkää ja sen voi hyvin jättää kotiin.

Toki voi, mutta siitä on paljon hyötyä kuten liikunnan seuraamiseen tarkoitetut apit. Mua ainakin kannustaa se että olen asettanut viikottaisen kilometrimäärän jota tavoittelen. Voin mielen mukaan vaihdella reittejä kun puhelin laskee matkan.

Saatan ottaa lenkillä kuviakin, yksi päivä oli niin nätti tuplasateenkaari viljapellon yllä ja nappasin kuvan. Kotona laitoin instaan.

Vierailija
85/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten ihmiset ikinä selvisivät hengissä ennen kännyköitä. 

Vierailija
86/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoot,missä tasku kännykälle reiden kohdalla. Molemmilla puolilla. Löytyy!

Hupullinen takki,huppuun!

Vierailija
87/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä tämä nykyajan turvallisuushakuisuus. Olen 65-vuotias ja säännöllisesti lenkkeillyt koko aikuisikäni. Ei ole tullut mieleenkään, että kaatuilisin holtittomasti murtaen luuni tai tuupertuisin sairauskohtauksen kourissa. 

Jos niin käy, en ainakaan ole murehtinut etukäteen. Puhelinta silti pidän, ihan vain koska siitä on tullut tapa pitää se aina ja kaikkialla mukana. Ännettömällä se kuitenkin usein on. 

Oo sä vaa hiljaa.

Vierailija
88/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä neuvoja jättämään puhelin kotiin. Vaikka ei itselle sattuisi mitään, voi joutua tilanteeseen, jossa jonkun toisen henki on riippuvainen paikalle hälytetystä avusta. 

Vierailija
89/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kysymys on että MISSÄ on naisten urheiluvaatteista taskut. Laitan avaimet urheilurintsikoihin kun vaihtoehtoja ei ole.

Vierailija
90/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten ihmiset ikinä selvisivät hengissä ennen kännyköitä. 

Ei kaikki selvinnytkään. Olisivat saattaneet selviytyä, jos olis ollut se puhelin.

Vierailija
91/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma! Olen harrastanut hölkkää jo monta vuotta ja reipas musiikki on minulle tosi suuri kirittäjä lenkillä. Kävelylenkillä, pyöräillessä tai mustikassa taasen kuuntelen äänikirjaa tai podcastia. Kävellessä vyöläukku toimii ihan hyvin, mutta juostessa se liukuu ylöspäin hölskymään vyötärölle. Kännykkäpidike olkavarressa pysyy paikallaan juostessa, mutta hankaa kylkeä. Onko kukaan kokeillut pientä juoksureppua? Kuristaako kaulaa, liukuuko ylöspäin?

Ei vyölaukku, vaan juoksuvyö! Ei takuulla hölsky. Itellä Spibelt, toimii täydellisesti. Muillakin valmistajilla on vastaavia.

Vierailija
92/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko ollenkaan lukea? Kyse ei ole siitä että somettaisi/puhuisi/viestittelisi vaan puhelin on mukana lenkin tallettamiseen ja/tai siltä varalta että sattuu jotain/ lapset saa tarvittaessa kiinni.

Itselläni hajosi kerran polkupyörä kesken lenkin. Olisi ollut ankeaa taluttaa yli 10 km kotiin joten olipa hyvä että sain soitettua apua. Ei kulje julkiset siellä eikä kauheesti muitakaan juuri silloin eikä tosin edes kauheesti kiinnosta ventovieraita alkaa pysäytellä. Pyöräillessä toki helppo pitää puhelin mukana. 

Vierailija
93/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla yksi ja sama trollaaja tuo joka jankkaa että kännykkä kotiin. Jokainen paljon & monipuolisesti  liikkuva tietää kyllä miten paljon turvaa se puhelin tuo ja juuri nuo harrastukseen liittyvät ominaisuudet kuten kartta ja mittarit ovat kiva lisä. 

Vierailija
94/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme hysteerikkoja tässä(kin) keskustelussa. Lenkille ei voi lähteä ilman puhelinta, kun joka hetki voi tapahtua jotain kamalaa 😱.

Veetit ei vaan ymmärrä, että vanhempi polvi osti ensimmäisen kännykkänsä ensisijaisesti sen tuoman lisääntyneen turvallisuuden vuoksi. 😂 Sillä puhelimella voi tosiaan tehdä vaikka mitä muutakin kuin somettaa. Vanhempi polvi jopa soittaa puhelimella jotain jota kutsuvat puheluksi. 🤩

Vierailija
95/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmisistä oikeasti tullut niin pelokkaita, etteivät yhtä tuntia tutuissa maisemissa selviä ilman kännykkää? On vaikea uskoa, että nämä "en uskalla liikkua ilman kännykkää" -ihmiset eivät ole trolleja.

Vierailija
96/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla yksi ja sama trollaaja tuo joka jankkaa että kännykkä kotiin. Jokainen paljon & monipuolisesti  liikkuva tietää kyllä miten paljon turvaa se puhelin tuo ja juuri nuo harrastukseen liittyvät ominaisuudet kuten kartta ja mittarit ovat kiva lisä. 

Ehkä ei ole koskaan liikkunut?

Vierailija
97/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn päivittäin metsälenkillä koiran kanssa ja kuvia tulee otettua matkan varrelta aina silloin tällöin. Lisäksi kännykkä on turvana, jos jotain tapahtuu. Ikinä en kyllä someta lenkillä. 

Vierailija
98/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koirajuoksuvyö. Harrastin joskus entisen koiran kanssa canicrossia ja siltä ajalta on siis jäänyt vyö, jossa taskut tilpehööreille ja vesipullolle. Näitä löytyy lemmikkitarvikeliikkeistä eri merkkisinä.

Vierailija
99/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan säälittää ja pierettää tämä joidenkin ihmisten kännykkäriippuvuus.

Ei siinä riippuvuuden kanssa ole mitään tekemistä, jos sulla on ainoat hetket lenkillä kun pystyt kuuntelemaan musiikkia tai äänikirjoja. Minä rakastan musaa ja saan tällä tavalla kaksi asiaa hoidettua yhtä aikaa. Lisäksi puhelin on turvallisuuden takia mukana, liikun yleensä harvaan asutulla seudulla. (Btw, musa ei ole niin kovalla ettenkö kuulisi autoja yms)

En todellakaan someta lenkkeillessä.

Vierailija
100/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän umbron löysää verryttelypukua hölkätessä. Kännykän voi laittaa taskuun. En käytä tiukkoja juoksuhousuja, kun ilmanvastuksella ei ole väliä, eikä ole tarkoitus sekuntia halkaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä