Mihin kännykkä lenkillä, kun ei ole taskuja?
Oon aloittanut tällaisen trikoopellelenkkeilyn tänä kesänä, aiemmin olen liikkunut vain kävellen ihan normivaatteissa missä on taskut, pyöräillyt reppu selässä ja käynyt salilla, mutta nyt olen innostunut taas juoksusta saatuani jalkani kuntoon. Juoksu oli vuosien tauolla ja sillion nuorena kun juoksin, ei kännyköitä edes ollut. T 50-vuotias akka, joka ei häpeä laittaa trikoita päälleen, vaikka näytänkin vähän pelleltä vatsamakkaroineni näissä.
Kommentit (170)
En ymmärrä, miksi tarvitaan kännykkä lenkillä? Itse jätän sen suosiolla kotiin ja keskityn ulkoiluun tai jonkin muun mukavan harrastamiseen. Samoin toimin ystävien kanssa, en räplää sitä, kun tapaan ystäviä. Koska jotkin muut asiat tärkeämpiä, kuin känny.
Lenkillä on mukava keskittyä kuuntelemaan luonnon ääniä.
Turvallisuusmielessä känny mukana.
Jos tarvitset kännyn mukaan, niin on myynnissä sellaisia ohuita vöitä, jonka sitoo vyötärölle ja sinne sujauttaa sen laitteen, avaimet ja vaikka vesipullon. Voipi hilata ne vaikka selän taakse, niin ei haittaa lenkkejä. En itse käytä, mutta kaupassa olen huomannut olevan myynnissä.
Ne, jotka ajattelevat, että se on mukana somettamista varten, ovat itse asiassa itse riippuvaisia, eli eivät voi olla katsomassa jokaista viestiä tai päivitystä välittömästi. Joutuvat siksi jättämään puhelimen pois, kun eivät voi olla välittämättä piippauksista. Itse taas olen ottanut viestiäänet ja ilmoitukset pois suurimmasta osasta sovelluksia. Ehtii ne katsoa sitten kun on aikaa. Jos jollain on oikeasti hätä, silloin soitetaan.
Siinä mielessä siitä on itselläni riippuvuus, että on turvallinen olo kun eksyessä kännykästä saa katsottua sijainnin tai hädän tullen soitettua apua. Erittäin harvinaista, mutta se tekee turvallisen olon. Kypärään vertaaminen on absurdia. Kypärällä ei voi soittaa apua, mutta kännykällä voi soittaa apua, jos päähän sattuu tapaturma - ellei taju mene. Mulla on muuten käynyt niin, että pyöräillessä kovalla tuulella tippuu paksuhko oksa päähän. Oli kypärä, olis voinut käydä huonommin ilman sitä. Kaikkeen ei voi koko ajan varautua, mutta turvallisuuttaan voi parantaa pienin keinoin tilanteen mukaan, enkä näe miksi siitä pitää irvailla.
Hommaa sellanen minimallinen vyöpussukka. Aika kätevä tollanen pieni ja huomaamaton vyö.
Niin että sitten jos lenkillä venäyttää nilkkansa, kaatuu ja saa naarmun polveensa tai hyttynen pistää, niin voi soittaa kännykällä apua hätäkeskuksesta? Tai jos tule väsy kesken lenkin voi tilata taksin?
Voin luvata, että jos lenkillä saa sairaskohtauksen, niin silloin ensiapua antavat ja apua hälyyttävät muut ihmiset eikä siitä kännykästä omassa taskussa ole mitään hyötyä.
Pidän ihan vaan kädessä. Tykkään kuunnella musiikkia lenkillä joten en jätä kotiin, muuten kyllä voisin jättääkin
Riippuvuudesta on juuri kysymys, jos sen noin hanakasti kieltää. Tämähän on ihan selvää kun riippuvuuksista puhutaan.