Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kännykkä lenkillä, kun ei ole taskuja?

Vierailija
28.07.2021 |

Oon aloittanut tällaisen trikoopellelenkkeilyn tänä kesänä, aiemmin olen liikkunut vain kävellen ihan normivaatteissa missä on taskut, pyöräillyt reppu selässä ja käynyt salilla, mutta nyt olen innostunut taas juoksusta saatuani jalkani kuntoon. Juoksu oli vuosien tauolla ja sillion nuorena kun juoksin, ei kännyköitä edes ollut. T 50-vuotias akka, joka ei häpeä laittaa trikoita päälleen, vaikka näytänkin vähän pelleltä vatsamakkaroineni näissä.

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jätän luurin kotiin lenkin ajaksi.

Mikään ei ärsytä enemmän, kuin puhelimen pirinä kesken sujuvan lenkin.

Ei aina pidä olla tavoitettavissa.

Senhän voi laittaa äänettömälle.

Moni haluaa mitata matkaa ja kaikilla ei ole älykello.

Nykyään on käteviä juoksuvöitä / käsvarsikoteloita joihin kännykän saa mukaan.

On myös taskullisia trikoota joihin puhelimen saa.

Ja moni pitää puhelinta mukana myös siksi jos sattuu esim.tapaturma niin saa soitettua apua niin kuin itselleni kävi kun mursin nilkkani juoksulenkillä.

Otatko aina kelakortin tai henkkaritkin mukaan lenkille, että jos sattuu tapaturma ja joudut paikattavaksi jonnekin?

Mulla on kännykässä näytöllä miehen puhelinnumero ice-merkinnällä, siihen voi soittaa jos jotain sattuu. Mies voi tuoda sen kelakortin. 

Vierailija
142/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan säälittää ja pierettää tämä joidenkin ihmisten kännykkäriippuvuus.

Kaukaa viisas pitää sitä turvana mukana.

Elektroninen tutti siis. Miten ihmeessä ihmiskunta on selvinnyt tähän päivään asti kun ei ole aina ollut tuki ja turva mukana?

On etsitty onnettomuuden sattuessa lähin talo, menty koputtamaan ovelle ja pyydetty soittamaan sieltä apua. Tai jos on ollut kaukana asutuksessa, eikä apua ole saatu, sitten on kuoltu sinne metsään tai henki lähtenyt avun saannin viivästyessä. Kovastihan sitä puhutaan kuinka tässä ollaan hengissä vaikka meidän nuoruudessa ei tarvittu turvavöitä yms. mutta unohdetaan, että ne jotka kuolivat, eivät ole hengissä. Esim. automäärän tuplaantumisesta huolimatta ja nuorten holtittomuuden lisääntymisestä huolimatta kuolemaan johtavia kolareita on sattunut vähemmän. 2020  kuoli tieliikenteessä 101 henkilöä. 1972 tieliikenteessä kuoli 1156 henkilöä, eli yli kymmenen kertaa enemmän, Vuoden 2020 lopussa rekisterissä oli 3 632 851 henkilöautoa, joista liikennekäytössä oli 2 773 768. 1972 autoja oli liikenteessä 812 634. Sama pätee tähän, että kännyköiden yleistyttyä apua saa nopeammin, joko itselle tai muille. 

Tiesithän että moni on kotiinsa kuollut? Jos sitä pelkää joutavansa onnettomuuteen heti kun astuu ovesta ulos, niin sitten ei kyllä kannata tehdä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota aina lenkille puhelinta mukaan, mutta toisinaan on tilanteita, jolloin minun pitää olla tavoitettavissa myös lenkin aikana, joten silloin otan puhelimen mukaan. Silloin tarvitsen jonkun taskun tms. mihin puhelimen laita.

Tarvitsen myös jonkun, mihin laitan juomapullon lenkin ajaksi. Käyn siis sauvakävelyllä, joten en voi kantaa juomapulloa tai puhelinta kädessäni.

Se, että sinä et koskaan ikinä milloinkaan lähde lenkille sellaiseen aikaan, jolloin sinun pitää olla tavoitettavissa, ei tarkoita, etteikö joku muu lähtisi. Ja jos tarvitsee sen puhelimen mukaan 1/10 lenkkeilykerralla, pitää silloin olla joku paikka, mihin sen puhelimen laittaa lenkin ajaksi.

Vierailija
144/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle ainakin lenkkeily/pyöräily/yms on niin syöpää, että ei mielenkiinto riitä alkuunkaan ilman musiikkia siinä ohessa.

Uskoakseni se ei oo keneltäkään pois, että en näe syytä miksi täällä jengi jeesustelee jostain seikkailuista ja muista.

Vierailija
145/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pitänyt kännykkää rintaliivien sisällä jos ei taskuja.

Pysyy paikallaan kyllä.

Minulla on niin pienet rinnat, että nykyinen älypuhelimeni ei mahdu liiveihin. Edellinen vielä juuri ja juuri mahtui, mutta tämä uusin versio on sen verran isompi, että ei mahdu.

Älä kuitenkin hanki silikonirintoja vain älypuhelimen takia! Eikö olisi järkevämpää vähentää tuota kännykkäriippuvuutta? Miten sinä kuvittelet ihmisten pärjänneen vaikkapa 1980-luvulla kun koko perhe saattoi olla viikon verran kesämökillä ilman että heitä tavoitti edes lankapuhelimella.

Kuule, minun ei tarvitse edes kuvitella, miten pärjättiin 1980-luvulla. Olen ihan itse ajanut auton katolleen 1980-luvulla, ja puhelinta ei ollut. Siihen pysähtyi ohikulkija tarjoamaan apua. Taisi pysähtyä toinenkin. Lähimmästä talosta haettiin apua, ja saatiin auto takaisin oikein päin ja tielle, ja matka jatkui. Eikä tuo ollut ainut kerta, kun olin pulassa, ja puhelimesta olisi ollut apua. Mutta kun ei sitä mukana kuljetettavaa puhelinta ollut vielä keksittykään silloin.

Pikkuveljeni kuulemma visioivat kerran jossain keskellä ei-mitään, pulaan jouduttuaan, että nyt, kun olisi puhelin taskussa, jolla voisi soittaa. Kumpikaan heistä ei ole ollut mukana kehittämässä matkapuhelimia.

Eli 1980-luvun nuorena kuljetan puhelinta mukanani, koska voin.

Vierailija
146/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyy paikallaan kyllä.

Minulla on niin pienet rinnat, että nykyinen älypuhelimeni ei mahdu liiveihin. Edellinen vielä juuri ja juuri mahtui, mutta tämä uusin versio on sen verran isompi, että ei mahdu.

Älä kuitenkin hanki silikonirintoja vain älypuhelimen takia! Eikö olisi järkevämpää vähentää tuota kännykkäriippuvuutta? Miten sinä kuvittelet ihmisten pärjänneen vaikkapa 1980-luvulla kun koko perhe saattoi olla viikon verran kesämökillä ilman että heitä tavoitti edes lankapuhelimella.

Kuule, minun ei tarvitse edes kuvitella, miten pärjättiin 1980-luvulla. Olen ihan itse ajanut auton katolleen 1980-luvulla, ja puhelinta ei ollut. Siihen pysähtyi ohikulkija tarjoamaan apua. Taisi pysähtyä toinenkin. Lähimmästä talosta haettiin apua, ja saatiin auto takaisin oikein päin ja tielle, ja matka jatkui. Eikä tuo ollut ainut kerta, kun olin pulassa, ja puhelimesta olisi ollut apua. Mutta kun ei sitä mukana kuljetettavaa puhelinta ollut vielä keksittykään silloin.

Pikkuveljeni kuulemma visioivat kerran jossain keskellä ei-mitään, pulaan jouduttuaan, että nyt, kun olisi puhelin taskussa, jolla voisi soittaa. Kumpikaan heistä ei ole ollut mukana kehittämässä matkapuhelimia.

Veljelläni sattui aivan vastaava tilanne. Käsi jäi jumiin ja auto katolleen. Kolmisen tuntia oli mennyt ennen kuin joku oli huomannut, tuttu, ja tunnistanut veljen auton. muutama auto ajanut ohi kun oli niin syvä oja että joko ei nähnyt tai ei välittänyt. Onneksi oli lunta, niin pahemmalta säästyi, mutta käteen jäi elinikäinen vamma. Nopeampi apu olisi voinut pelastaa käden pahemmilta vauroilta. Tämä vieläpä sattui vain 3 km päästä kotoa kun hän oli menossa aamuvarhaisella töihin, isämme oli tuolloin jo eläkkeellä ja olisi voinut tulla jonkun naapurin kanssa avuksi, jos olisi tiennyt. 

Vierailija
147/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kännykkä (tai avaimet) tunnu hirveän epämukavalta siellä rintsikoissa??? Ja hikeenny?

Vierailija
148/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kännykkä (tai avaimet) tunnu hirveän epämukavalta siellä rintsikoissa??? Ja hikeenny?

Kahdet liivit juostessa päällä ja kännykkä välissä ei hikeenny👍

Vierailija
149/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdet liivit juostessa päällä ja kännykkä välissä ei hikeenny👍

Miten se kännykkä mahtuu tissien väliin? Tuo olisi viimeinen paikka minne kännykäni laittaisin. 

Vierailija
150/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina jääkiekkökypärä päässä ku juoksen,voi lentää lintu päähän ja tulehtua aivot.

Kannan myös auton vararengasta mukana, ei tiiä jos jollaki rengas puhki tien varrella.

Vierailija
151/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele sinne vyötärön kohdalle sisäpuolelle tasku kännykkää varten. Vetoketjulla suljettava.

Vierailija
152/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisiköhän minun miehenä ostaa tissiliivit niin siinä olisi kaksi tavaralokeroa sitten mukana kulkemassa lenkillä...

Vierailija
153/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sitä aina mukaan ottaa.

Mä ainakin katon lenkkien pituudet yms sovelluksella . Ja toiseksi kuvittele tilanne että olet vaikka metsässä juoksemassa ja kaadut murrat nilkkasi millä soitat 112 tai mikä parempaa käytät 112 sovellusta

Vierailija
154/170 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma! Olen harrastanut hölkkää jo monta vuotta ja reipas musiikki on minulle tosi suuri kirittäjä lenkillä. Kävelylenkillä, pyöräillessä tai mustikassa taasen kuuntelen äänikirjaa tai podcastia. Kävellessä vyöläukku toimii ihan hyvin, mutta juostessa se liukuu ylöspäin hölskymään vyötärölle. Kännykkäpidike olkavarressa pysyy paikallaan juostessa, mutta hankaa kylkeä. Onko kukaan kokeillut pientä juoksureppua? Kuristaako kaulaa, liukuuko ylöspäin?

Ei vyölaukku, vaan juoksuvyö! Ei takuulla hölsky. Itellä Spibelt, toimii täydellisesti. Muillakin valmistajilla on vastaavia.

Tässä edellinen kirjoittaja. Korjaan, minulla on on kyllä juoksuvyö, ei vyölaukku. Minulla on kaksikin erilaista, ostettu jostain ketjuliikkeestä. Mutta koska trikoot ovat liukkaat ja vyötärö on kapeampi kohta vartalosta kuin lantio, juoksuvyö liukuu vyötärölle. Onko tuossa Spibeltissä jotain silikonia takapuolella, joka estää ylöspäin liukumisen?

Palaan vielä eiliseen ketjuun. Onko vinkkejä juoksuvyöstä, joka ei liu’u lonkkaluiden päältä ylös vyötärölle?

Vierailija
155/170 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aina jääkiekkökypärä päässä ku juoksen,voi lentää lintu päähän ja tulehtua aivot.

Kannan myös auton vararengasta mukana, ei tiiä jos jollaki rengas puhki tien varrella.

Minä en kanna. Autoissa on omat vararenkaat ja kännykällä voi soittaa hinauspalvelun. Oli se ihan kätevää, kun miehen työkaverilla hajosi auto työmatkalla. Pystyivät soittamaan keskeltä ei mitään hakuapua ja hinauksen. 

Itse otan kännykän lenkille mukaan, en käyttöä varten, vaan siksi, että vaikka itse kupsahtaisin niin näytöltä näkee, kenelle pitää soittaa. Olet itsekin lukenut, että joskus löytyy milloin mistäkin lammesat tai pöpeliköstä vainajia, joita ei voida tunnistaa ja kysellään asiaan yleisön apua. Se helpottaa poliisinkin työtä, kun on joku tuntomerkki mukana.  

Vierailija
156/170 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämän tyylinen. Vesi pitää olla mukana. https://www.addnature.fi/deuter-pulse-1-waist-pack-M936468.html?vgid=G1…

Sama. Omaani mahtuu just puhelin (kuuntelen podcasteja + turvallisuuden vuoksi), kotiavain ja tarvittaessa pankkikortti, ja se vesipullo on pakko olla mukana, koska kävelen usein parin tunnin lenkkejä.

Vierailija
157/170 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyy paikallaan kyllä.

Toki on aina niitä yksilöitä  joille käskisin pistää ihan jo kypärän päähän ku nukkuvat. (mutta onneksi suurin osa ei ole tuollaisia)

Vierailija
158/170 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen autolla aina sairaalan pihalle juoksemaan. On sitten apu lähellä jos sattuu jotakin.

Vierailija
159/170 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole niin riippuvainen puhelimesta että kantaisin sitä aina mukanani

Ei tässä aina ole kyse riippuvuudesta, kuten monessa viestissä on tullut jo ilmi. Puhelimen kuljettamiselle on ihan käytännön syitäkin.

Itse tykkään kuunnella musiikkia juostessani, siksi pidän puhelinta lenkilläkin mukana. Viesteihin ja puheluihin en kesken lenkkiäni vastaa. Puhelin on hyvä olla mukana myös siltä varalta, että jotakin sattuu itselleni tai jollekulle toiselle.

Käytän litteää vyölaukkua, joho nmahtuu juuri ja juuri puhelin ja avaimet.

Vierailija
160/170 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämän tyylinen. Vesi pitää olla mukana. https://www.addnature.fi/deuter-pulse-1-waist-pack-M936468.html?vgid=G1…

Sama. Omaani mahtuu just puhelin (kuuntelen podcasteja + turvallisuuden vuoksi), kotiavain ja tarvittaessa pankkikortti, ja se vesipullo on pakko olla mukana, koska kävelen usein parin tunnin lenkkejä.

Ymmärrätkö sinä, että on juuri vaarallista kuunnella kaiken maailman podcasteja ulkoillessa?

Jos puhelin on mukana turvallisuuden vuoksi, niin ei sillä ainakaan mitään pidä kuunnella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän