Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri jäi saikulle "kroonisen väsymyksen takia", nyt mun hommat kasautuu

Vierailija
28.07.2021 |

Krooninen väsymysoireyhtymä.... anna nyt ihmisen kaikki kestää. Nämä on taas näitä elintaso sairauksia suomessa. Sanon suoraan mitä joka ikinen lääkäri tulee hänen vaivastaan miettimään: on laiska ämmä, ja kyseessä on lorvikatarri!!

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se ei ole mikään elintasosairaus vaan iskee juuri niihin jotka on liian tunnollisia ja tekee liikaa töitä. Itse olen kärsinyt unettomuudesta 30 vuotta, tehnyt parhaimmillaan 2 työtä ja kasvattanut sivussa 4 lasta miehen kanssa sekä rakentanut pari okt vuosien mittaan kotitöiden ohessa.

Mielelläni vain kuvittelisin tämän uupumuksen, välillä tunne on ihan halvaannuttava, tulee black outeja esim liikenteessä jne. Kunpa vain kuvittelisin tuon kaiken... Mutta olet viimeinen joka on oikeutettu haukkumaan mua ja kaltaisiani laiskaksi!!

Vierailija
2/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet saanut tietoosi työkaverisi sairausloman syyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, se ei ole mikään elintasosairaus vaan iskee juuri niihin jotka on liian tunnollisia ja tekee liikaa töitä. Itse olen kärsinyt unettomuudesta 30 vuotta, tehnyt parhaimmillaan 2 työtä ja kasvattanut sivussa 4 lasta miehen kanssa sekä rakentanut pari okt vuosien mittaan kotitöiden ohessa.

Mielelläni vain kuvittelisin tämän uupumuksen, välillä tunne on ihan halvaannuttava, tulee black outeja esim liikenteessä jne. Kunpa vain kuvittelisin tuon kaiken... Mutta olet viimeinen joka on oikeutettu haukkumaan mua ja kaltaisiani laiskaksi!!

Höpö hhöpö!

Vierailija
4/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voi myös jäädä saikulle työn kasautumisesta aiheutunuteesta burn outista ja siirtää kasan seuraavalle. ;)

Vierailija
5/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ap ole aikaisemmin tehny riittävästi, vaan kaikki jääny työkaverin niskoille?

Vierailija
6/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut avoimesti huikkaa ovelta lähtiessään että "jään kuukaudeks saikulla uupumuksen vuoksi, tsemppii

Vierailija
7/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teille ei palkattu tuuraajaa vaan sinä kiltisti teet hänen työt ja kyseenalaistat sairauden etkä työnantajan käytöstä?

Kohta kun ne irtisanoo hänet, saat ihan pysyvästi yksinäsi tehdä hänenkin työt jos jatkat noin. Kun kerran näytät pystyvän.

Vierailija
8/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kerkesi pitämään kesällä kaksi viikkoa lomaa kun on joutunut tuuraamaan muita jotka on saikuilla kuka mistäkin syystä. Osa on varmasti aiheellisia mutta ei voi olla ajattelematta että oisko osa saikuilla vaan sen takia että näillä keleillä on kivempi olla jossain muualla kuin töissä. Olen ilkeä ja tiedän sen.

Vierailija
9/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetas kirjoitti:

Mies kerkesi pitämään kesällä kaksi viikkoa lomaa kun on joutunut tuuraamaan muita jotka on saikuilla kuka mistäkin syystä. Osa on varmasti aiheellisia mutta ei voi olla ajattelematta että oisko osa saikuilla vaan sen takia että näillä keleillä on kivempi olla jossain muualla kuin töissä. Olen ilkeä ja tiedän sen.

Mä olisin mielummin töissä viileässä toimistossa.

Btw: niin olet.

Vierailija
10/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kertovat sen ihan itse. Olisi hyvä opetella sanomaan ei, eikä tehdä ylitunnollisesti liikaa. Muiden on hankala puuttua ulkoapäin toimintaa, jossa otetaan vastaan liikaa hommia.

Vierailija
11/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
12/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teille ei palkattu tuuraajaa vaan sinä kiltisti teet hänen työt ja kyseenalaistat sairauden etkä työnantajan käytöstä?

Kohta kun ne irtisanoo hänet, saat ihan pysyvästi yksinäsi tehdä hänenkin työt jos jatkat noin. Kun kerran näytät pystyvän.

Monet työt ovat sellaisia ettei kokemattomasta tuuraajasta ole mitään hyötyä. Toisekseen haettaessa rekrylupaa menee pyyntö usein isoissakin firmoissa toimitusjohtajalle saakka, vastaukset venyy... lupaa ei saa tai tarve meni ohi. Vakinaiset väsyvät yhä enemmän.

Vierailija
13/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Krooninen väsymysoireyhtymä (chronic fatigue syndrome, CFS), on vakavasti elämää rajoittava elimellinen (fyysinen) sairaus, jota psyykkiset syyt eivät selitä. Sairauden oirekuvaa hallitsee useimmiten äkillisesti alkanut ja pitkäkestoinen uupumus, joka pahenee vähäisessäkin fyysisessä tai henkisessä ponnistelussa eikä lievity levolla."

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01194

Vierailija
14/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet työt ovat sellaisia ettei kokemattomasta tuuraajasta ole mitään hyötyä. Toisekseen haettaessa rekrylupaa menee pyyntö usein isoissakin firmoissa toimitusjohtajalle saakka, vastaukset venyy... lupaa ei saa tai tarve meni ohi. Vakinaiset väsyvät yhä enemmän.

En ole kyllä ikinä pystynyt ymmärtämään tätä. Kun yksi tiimistä uupuu, ajatellaan että hän on ongelma ja muut tunnollisesti tekee oman jaksamisensa äärirajoilla hänenkin työnsä jotta varmasti näyttääkin siltä, ettei vika ole työssä vaan ihmisissä. Sitten kun seuraava uupuu, kipinkapin paikataan hänenkin taakkansa ettei vaan nyt vahongossakaan näytä ylöspäin siltä että pitäisi palkata lisää, vaan kyllä nämä on yksittäistapauksia nyt. Ja sitten taas seuraavan saikku saa aikaan saman kohinan...

Vierailija
15/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt ole sairauslomalle jääneen syy jos työnantaja ei halua palkata sijaista.

Vierailija
16/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetas kirjoitti:

Sijaisten hankkiminen kuuluu työnantajalle. Jos ei hanki, nurinan voi osoittaa sinne, eikä niille ihmisille, jotka lääkäri on katsonut liian sairaiksi töihin. 

Vierailija
17/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääkäri, joka vei mun ajokortin kroonisen väsymyksen takia tuntui olevan sitä mieltä, että ongelma on oikea.

Vierailija
18/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävähän tuo on että hänen työnsä jäivät sinulle, mutta älä nyt pilkkaa hänen sairauttaan, googleta vaikka kyseisen sairauden oireet ja miten se todetaan. Siinä on ihan selvät kriteerit. Ei pitkää saikkua myönnetä pelkän lusmuväsymyksen takia. Voihan hän toki olla muutoin lusmu. Millainen työ sinulla on? Olet tiukkana työnantajan suuntaan ja mieti jo valmiiksi mitkä työt pystyt tekemään ja mitkä ovat tärkeimpiä ja esitä, että näitä ja näitä et pysty työajan puitteissa pysty tekemään.

Itse juuri menossa (omalla rahalla tietenkin koska en edes odota että julkisella pääsee hoitoon) ottamaan lisääntyvien uupumuspäivien takia kaikki mahdolliset labrat ja sitten vonkaamaan lääkäriltä sokerirasitustestiä ja uniapneakoetta. Aamu-uninen olen kyllä aina ollut enkä mikään pirivieteri muutenkaan mutta tämä on jo kauheaa.

Vierailija
19/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hämmästyttävää, miten pienet ihmiset ajattelevat pienesti asioista ja vielä ottavat henkilökohtaisesti kolleegan sairastumisen työtaakan alle. Kyllä elämä on kovaa.

Vierailija
20/79 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tehdään tärkeimmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän