Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kännykkä lenkillä, kun ei ole taskuja?

Vierailija
28.07.2021 |

Oon aloittanut tällaisen trikoopellelenkkeilyn tänä kesänä, aiemmin olen liikkunut vain kävellen ihan normivaatteissa missä on taskut, pyöräillyt reppu selässä ja käynyt salilla, mutta nyt olen innostunut taas juoksusta saatuani jalkani kuntoon. Juoksu oli vuosien tauolla ja sillion nuorena kun juoksin, ei kännyköitä edes ollut. T 50-vuotias akka, joka ei häpeä laittaa trikoita päälleen, vaikka näytänkin vähän pelleltä vatsamakkaroineni näissä.

Kommentit (170)

Vierailija
121/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän kännykän aina lenkkeillessä kotiin. Talvella kävi kyllä liukkailla mielessä, että jos nyt liukastun, miten hälytin metsäpoluille apua. Mutta silti en vain tule ottaneeksi kännykkää mukaan, kun lenkille lähden. Jotenkin tottunut olemaan ilman.

Vierailija
122/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen treenitoppi, jossa on kännykkätasku takana selässä, lapaluiden välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä tottuu oleen ilman, eikä  maailmassa tapahdu mitään sellaista mihin vois vaikuttaa sen lenkin aikana.

Se on hyvä aivoillekkin ettei aina kanna  kännyä mukana.

Vierailija
124/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä tottuu oleen ilman, eikä  maailmassa tapahdu mitään sellaista mihin vois vaikuttaa sen lenkin aikana.

Itse asiassa olen kerran aamulenkkini aikana soittanut poliisit paikalle pahan näköisen tappelun vuoksi ja toisen kerran ambulanssin kun mummeli jäi pyörän tönäisemäksi, kaatui ja pyöräilijä oli niin shokissa ettei tajunnut itse tehdä mitään ja mummeli ei nyt pahasti loukkaantunut, mutta ei pystynyt jatkamaan matkaa kun jalkaan sattui ja hänellä ei ollut puhelinta mukanaan. 

Vierailija
125/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan säälittää ja pierettää tämä joidenkin ihmisten kännykkäriippuvuus.

Kaukaa viisas pitää sitä turvana mukana.

Elektroninen tutti siis. Miten ihmeessä ihmiskunta on selvinnyt tähän päivään asti kun ei ole aina ollut tuki ja turva mukana?

Vierailija
126/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen kerran aamulenkkini aikana soittanut poliisit paikalle pahan näköisen tappelun vuoksi ja toisen kerran ambulanssin kun mummeli jäi pyörän tönäisemäksi, kaatui ja pyöräilijä oli niin shokissa ettei tajunnut itse tehdä mitään ja mummeli ei nyt pahasti loukkaantunut, mutta ei pystynyt jatkamaan matkaa kun jalkaan sattui ja hänellä ei ollut puhelinta mukanaan. 

Vaikka sullakaan ei olisi ollut puhelinta mukana, niin sillä pyöräilijällä varmaan oli. Tai jos kellään teistä kolmesta ei olisi ollut, niin jollain ohikulkijalla olisi ollut. Ei tämän ajan maailmassa ole liikenteen seassa montaa kymmentä metriä matkaa seuraavaan puhelimeen. Äärimmäisen epätodennäköistä ettei joku olisi soittanut ambulanssia pyydettäessä. Joten hyvin voi lähteä lenkille ilman sitä omaa luuria.

Vierailija
127/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut pari kertaa kahdet sporttiliivit päällekkäin jotta kännykkä tulee välissä ja ei tule hikiseksi. Toimii hyvin.

Vierailija
128/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jätän luurin kotiin lenkin ajaksi.

Mikään ei ärsytä enemmän, kuin puhelimen pirinä kesken sujuvan lenkin.

Ei aina pidä olla tavoitettavissa.

Senhän voi laittaa äänettömälle.

Moni haluaa mitata matkaa ja kaikilla ei ole älykello.

Nykyään on käteviä juoksuvöitä / käsvarsikoteloita joihin kännykän saa mukaan.

On myös taskullisia trikoota joihin puhelimen saa.

Ja moni pitää puhelinta mukana myös siksi jos sattuu esim.tapaturma niin saa soitettua apua niin kuin itselleni kävi kun mursin nilkkani juoksulenkillä.

Otatko aina kelakortin tai henkkaritkin mukaan lenkille, että jos sattuu tapaturma ja joudut paikattavaksi jonnekin?

Vierailija
129/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksuvyöhön tietenkin, on juomapullokin sit mukana.

Vierailija
130/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vyölaukun olen parhaaksi todennut. Pienikokoinen niin mahtuu mukaan just vain puhelin, avaimet ja koirankakkapussit.

Hikoilen niin paljon etten voisi liiveissä tai housunkauluksessa pitää.

Jätin ennen puhelimen kotiin kunnes sen yhden kerran eksyin lähimetsään muutamaksi tunniksi koirien kanssa. Ajattelin vähän oikaista ja jouduinkin ihan hukkaan. :D

Mies oli kotona jo vähän huolissaan kun puolem tunnin pissatuslenkki venyi ja puhelimeni oli keittiön pöydällä.

Ja silti selvisit siitä seikkailusta hengissä! Eikö tämä jo todista, että et sitä siis mukana tarvitse ja ilmankin pärjää?

Pieni epämukavuus ja epävarmuus ei ole tappavaa.

Vierailija
131/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä neuvoja jättämään puhelin kotiin. Vaikka ei itselle sattuisi mitään, voi joutua tilanteeseen, jossa jonkun toisen henki on riippuvainen paikalle hälytetystä avusta. 

Niinpä! Mukana on hyvä olla aina myös epipen, ea-laukku, tunkki, taskulamppu ja linkkuveitsi. Joku voi olla vaikka riippuvainen antamastasi avusta!

Vierailija
132/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan säälittää ja pierettää tämä joidenkin ihmisten kännykkäriippuvuus.

Kaukaa viisas pitää sitä turvana mukana.

Elektroninen tutti siis. Miten ihmeessä ihmiskunta on selvinnyt tähän päivään asti kun ei ole aina ollut tuki ja turva mukana?

On etsitty onnettomuuden sattuessa lähin talo, menty koputtamaan ovelle ja pyydetty soittamaan sieltä apua. Tai jos on ollut kaukana asutuksessa, eikä apua ole saatu, sitten on kuoltu sinne metsään tai henki lähtenyt avun saannin viivästyessä. Kovastihan sitä puhutaan kuinka tässä ollaan hengissä vaikka meidän nuoruudessa ei tarvittu turvavöitä yms. mutta unohdetaan, että ne jotka kuolivat, eivät ole hengissä. Esim. automäärän tuplaantumisesta huolimatta ja nuorten holtittomuuden lisääntymisestä huolimatta kuolemaan johtavia kolareita on sattunut vähemmän. 2020  kuoli tieliikenteessä 101 henkilöä. 1972 tieliikenteessä kuoli 1156 henkilöä, eli yli kymmenen kertaa enemmän, Vuoden 2020 lopussa rekisterissä oli 3 632 851 henkilöautoa, joista liikennekäytössä oli 2 773 768. 1972 autoja oli liikenteessä 812 634. Sama pätee tähän, että kännyköiden yleistyttyä apua saa nopeammin, joko itselle tai muille. 

Vierailija
133/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä neuvoja jättämään puhelin kotiin. Vaikka ei itselle sattuisi mitään, voi joutua tilanteeseen, jossa jonkun toisen henki on riippuvainen paikalle hälytetystä avusta. 

Niinpä! Mukana on hyvä olla aina myös epipen, ea-laukku, tunkki, taskulamppu ja linkkuveitsi. Joku voi olla vaikka riippuvainen antamastasi avusta!

Vakavasti allergiset pitävät epipeniä aina mukana ja sen kännykän avulla saa soitettua apua, jolloin nuo kaikki voi tuoda tullessaan. Pimeällä meillä oli maalla kyllä tapana pitää taskulamppua mukana jo 70-luvulla. Metsäretkillä meillä on linkkuveitsi mukana yleensä tai puukko. 

Vierailija
134/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on varmaan kyse siitä että toiset on niin mukavuudenhaluisia ja turvallisuushakuisia että ei tulisi kuuloonkaan lähteä ilman puhelinta liikkeelle. Toiset taas laittavat punaisen hatun päähänsä ja menevät pitämään hauskaa koko maailman kanssa. Tähänkin asti on hengissä selvitty. Jos kohtalokseni koituu kuolla sydäriin metsäpolun varrella, niin otan sen nöyränä vastaan.

Miten te luulette että seikkailuja syntyy ja tapahtuu? Ei ainakaan niin, että on jäätävä kontrolli koko ajan kaikesta mitä tapahtuu ympärillä. Ja ennen kuin joku ehtii sanomaan että niin niitä onnettomuuksiakin tapahtuu, niin mietitään hetki yhdessä että montako kertaa on tapahtunut kamalia suhteessa siihen että ei ole ja että mikä todennököisyys vaanivalle kuolemalle juuri tämän päivän lenkillä on.

Höllätkää nyt ihmeessä, ihmiset. Live a little!

Vierailija
135/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti allergiset pitävät epipeniä aina mukana ja sen kännykän avulla saa soitettua apua, jolloin nuo kaikki voi tuoda tullessaan. Pimeällä meillä oli maalla kyllä tapana pitää taskulamppua mukana jo 70-luvulla. Metsäretkillä meillä on linkkuveitsi mukana yleensä tai puukko. 

Aivan, jokainen näistä on kätevä silloin kun todennäköisyydet niiden tarvitsemiseen ovat korkeat. Mutta helvetin turhaa ottaa taskulamppu ja puukko mukaan vuoristorataan. Tai kännykkä lenkille.

Joo, joskus kastuu sukka harmittaa kävellä 5 km kotiin sen kanssa, mutta sellaista elämä on.

Vierailija
136/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina suojalasit päässä lenkillä ettei ötökät lennä silmään. Siitä voi tulla vaikka silmätulehdus.

Vierailija
137/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko sitä aina mukaan ottaa.

Olen samaa mieltä. Rannekellosta tai sykemittarista näkee ajan kulun eikä maailma romahda jos on pari tuntia räpläämättä kännykkää. Kotiin palattua voi sitten tarkistaa helposti onko joku soittanut tai lähettänyt tekstiviestin.

Vierailija
138/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pitänyt kännykkää rintaliivien sisällä jos ei taskuja.

Pysyy paikallaan kyllä.

Minulla on niin pienet rinnat, että nykyinen älypuhelimeni ei mahdu liiveihin. Edellinen vielä juuri ja juuri mahtui, mutta tämä uusin versio on sen verran isompi, että ei mahdu.

Vierailija
139/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina suojalasit päässä lenkillä ettei ötökät lennä silmään. Siitä voi tulla vaikka silmätulehdus.

Minulla on aina silmälasit päässä likinäköisyyden takia paitsi nukkuessa ja peseytyessä. Ei tarvitse erikseen suojalaseja.

Vierailija
140/170 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pitänyt kännykkää rintaliivien sisällä jos ei taskuja.

Pysyy paikallaan kyllä.

Minulla on niin pienet rinnat, että nykyinen älypuhelimeni ei mahdu liiveihin. Edellinen vielä juuri ja juuri mahtui, mutta tämä uusin versio on sen verran isompi, että ei mahdu.

Älä kuitenkin hanki silikonirintoja vain älypuhelimen takia! Eikö olisi järkevämpää vähentää tuota kännykkäriippuvuutta? Miten sinä kuvittelet ihmisten pärjänneen vaikkapa 1980-luvulla kun koko perhe saattoi olla viikon verran kesämökillä ilman että heitä tavoitti edes lankapuhelimella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä