Heh, ystävä kysyi onko häissämme lapsille erikseen ruoka...
Tosta ABC-lehtijutusta ilmeisesti innostuneena ystäväni kysyi minulta onko meidän häissämme varattu erikseen ruokaa lapsille. No ei ole, en todellakaan ymmärrä miksi pitäisi? En halua tukea tätä nakit ja ranskalaiset- linjaa. Samaa hyvää laadukasta ruokaa lapsille kuin aikuisillekin, niin kehittyy makupaletti!
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:05"]
En mäkään ymmärrä ap:n skitsoilua ihan normaalista kysymyksestä!!!
Olen itsekkin ollut sellaisissa häissä joissa menu on ollut hieman erilainen, mm tosi maustettua, kalaa (jota omat lapseni eivät syö) Yrttimaustettuja maalaislohkoperunoita tms.
Siksi yleensä saatana kysyä että tiedän ottaa lapsille omat safkat mukaan.
[/quote]
Hahah ei ole todellista, av-mamman mielestä yrttimaustetut lohkoperunat ovat liian eksoottista sapuskaa!
[/quote]
Ei ne ole eksoottista vaan ainakin meidän lasten mielestä ei-kovin-hyvänmakuista ruokaa. Meidän 3v:n mielestä ne yrtit siinä perunan pinnassa on roskia, vaikka yrtit muuten tulee syötyä.
[/quote] selitä perin juurin mitä ne on ja googlaa kuvien kera,
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:04"]
Tämäkin keskustelu hääruuista meni lasten haukkumiseksi. Kirkuvat lapset on ihmisiä siinä missä muutkin. Ei niitä tarvitse alkaa heti haukkumaan ja yleistämään. Itse olen syllä sitä mieltä, että lapset syö samaa kuin muutkin. Ehkä hääpari haluaa keventää budjettia ja laittaa lapsille jotain erilaista, yleensä halvempaa. Yleensäkin nuo lastenannokset monissa paikoissa on luokattoman huonosti valmistettuja. Lapsille voi tehdä ja antaa myös hyvin tehtyä ruokaa.
[/quote] No ei ihme, jos menee, kun kakaroille pitää nykyään häihin järjestää karkkipuffettejakin, kun mammojen lellityt Nico-petterit ei viihdy ilman erityisiä namupuffetteja. Oksettaa mammat, joiden pitää tulla pilaamaan ap.n häät ja vaativat vielä nauravia nakkeja ja karkkipuffia päälle, että heidän penikat viihtyy siellä.
Yleensä aina pystyy tarjolla olevista ruoista ja salaateista kasaamaan lapselle kuin lapselle sopivan annoksen, tai jos lapsi on syntyjään kovin kranttu, vanhemmat tajuavat ottaa hänelle tuttua mättöä mukaan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:05"]
En mäkään ymmärrä ap:n skitsoilua ihan normaalista kysymyksestä!!!
Olen itsekkin ollut sellaisissa häissä joissa menu on ollut hieman erilainen, mm tosi maustettua, kalaa (jota omat lapseni eivät syö) Yrttimaustettuja maalaislohkoperunoita tms.
Siksi yleensä saatana kysyä että tiedän ottaa lapsille omat safkat mukaan.
[/quote] Ap.lla on typerä ystävä, jonka lapsi on curlingkakara nakkitoiveineen. Ap.n ei tarvitse nöyristellä ketään ja pilata makunautintoa nakeilla ja ranskiksilla. Jos ei kaverin äpärä pärjää ja osaa syödä muuta ruokaa, pysykööt kotona kaveri perheineen. Ap ei varmaan kaipaa näitä äpäröitä pilaamaan häitään
Olkoot rääpäleet syömättä, jos ei tarjottu ruoka kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:05"]
En mäkään ymmärrä ap:n skitsoilua ihan normaalista kysymyksestä!!!
Olen itsekkin ollut sellaisissa häissä joissa menu on ollut hieman erilainen, mm tosi maustettua, kalaa (jota omat lapseni eivät syö) Yrttimaustettuja maalaislohkoperunoita tms.
Siksi yleensä saatana kysyä että tiedän ottaa lapsille omat safkat mukaan.
[/quote] Ap.lla on typerä ystävä, jonka lapsi on curlingkakara nakkitoiveineen. Ap.n ei tarvitse nöyristellä ketään ja pilata makunautintoa nakeilla ja ranskiksilla. Jos ei kaverin äpärä pärjää ja osaa syödä muuta ruokaa, pysykööt kotona kaveri perheineen. Ap ei varmaan kaipaa näitä äpäröitä pilaamaan häitään
[/quote]No mutta eihän tässä kerrottu että se olisi halunnut niitä nakkeja, vaan kenties just siksi että lapset eivät silloin ehkä saa sitä aikuisten ruokaa?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:05"]
En mäkään ymmärrä ap:n skitsoilua ihan normaalista kysymyksestä!!!
Olen itsekkin ollut sellaisissa häissä joissa menu on ollut hieman erilainen, mm tosi maustettua, kalaa (jota omat lapseni eivät syö) Yrttimaustettuja maalaislohkoperunoita tms.
Siksi yleensä saatana kysyä että tiedän ottaa lapsille omat safkat mukaan.
[/quote] Ap.lla on typerä ystävä, jonka lapsi on curlingkakara nakkitoiveineen. Ap.n ei tarvitse nöyristellä ketään ja pilata makunautintoa nakeilla ja ranskiksilla. Jos ei kaverin äpärä pärjää ja osaa syödä muuta ruokaa, pysykööt kotona kaveri perheineen. Ap ei varmaan kaipaa näitä äpäröitä pilaamaan häitään
[/quote]
Nyt sulla taitaa keittää ja pahasti, en ymmärrä, miksi vedät tuollaiset pultit. Minusta ap:n kaverin kysymys on ihan asiallinen, muistaakseni hän ei vaatinut mitään erikoista.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:37"]
Kuin se voi olla että te mussutatte jatkuvasti? Minä syön usein vain kerran päivässä (iltaisin, yhdeksän jälkeen) joten ei mulla kyllä ole juhlissakaan syytä syödä niitä löllökaloja ihan vain näön vuoksi.
[/quote]
Samaa mietin minäkin. Mun lääkäri puhuu jostain verensokerista, joka laskee, jos ei syö. Ei meillä lapsetkaan saa ruokaa kuin kerran päivässä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:37"]
Kuin se voi olla että te mussutatte jatkuvasti? Minä syön usein vain kerran päivässä (iltaisin, yhdeksän jälkeen) joten ei mulla kyllä ole juhlissakaan syytä syödä niitä löllökaloja ihan vain näön vuoksi.
[/quote]
Samaa mietin minäkin. Mun lääkäri puhuu jostain verensokerista, joka laskee, jos ei syö. Ei meillä lapsetkaan saa ruokaa kuin kerran päivässä.
[/quote]Just, mahtaa olla läskien tekosyy toi "verensokeri laskee" että tarvii mussuttaa koko ajan jotain. Luulisi vaikka mehulasilla pysyvän tarpeeksi korkealla senkin, jos vain istuskelee autossa ja kirkon penkissä.
Häissä on oikeasti monesti niin pahaa ruokaa, että ei niissä aikuisetkaan saa mahaansa täyteen. Monesti ehtii kylmetä ja sitkastua pöydässä, kun odotetaan hääparia. Ei ne todellakaan mitään kulinaristisia nautintoja ole, kun halvalla yrittävät saada ruokittua kaikki kumminkaimanserkut
Alle 1.vuotiaat syö vielä tissiä nälkäänsä, yli 1-vuotiaat samaa kuin muutkin ihmiset. Ei tosiaankaan tarvitse olla lapsille mitään omaa pöytää.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4220470/ketju/teini_14v_juhlissa_lastenpoytaan
"Olimme perheen kesken tuttaviemme grillijuhlissa, jossa samalla juhlittiin tupaantuliaisia ja perheen emännän syntymäpäiviä. Isäntäperhe oli oikein hyvin ottanut lapset huomioon (lapsivieraita noin 15) ja oli varannut lapsille omat pöydät ja omat ruoat. Meidän esikoinen 14v ohjattiin sitten lasten pöytään, ja oletettiin hänen syövän samoja nakkeja ja lihapullia kuin muutkin lapset. Kun olisi tullut hakemaan "aikuisten ruokaa", isäntä kysyi naureskellen että tuoltahan sinun pitää hakea, viitaten lasten pöytään. "
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:37"]
Kuin se voi olla että te mussutatte jatkuvasti? Minä syön usein vain kerran päivässä (iltaisin, yhdeksän jälkeen) joten ei mulla kyllä ole juhlissakaan syytä syödä niitä löllökaloja ihan vain näön vuoksi.
[/quote]
Samaa mietin minäkin. Mun lääkäri puhuu jostain verensokerista, joka laskee, jos ei syö. Ei meillä lapsetkaan saa ruokaa kuin kerran päivässä.
[/quote]Just, mahtaa olla läskien tekosyy toi "verensokeri laskee" että tarvii mussuttaa koko ajan jotain. Luulisi vaikka mehulasilla pysyvän tarpeeksi korkealla senkin, jos vain istuskelee autossa ja kirkon penkissä.
[/quote] en ole kyllä läski, mutta kyllä huono olo tuli tänä kesänä häissä. Lähdimme kotoa klo 10. Kirkossa klo 12. Ajo hääpaikalle ja hääparin kuvauksen odotus ja kättelyt ja vähän puhetta yms ennen kuin ruoka tuli esille klo 16. Lisäksi pitkä jonotus. Kuumassa todella huimasi, koska vieraille ei ollut edes juotavaa tarjolla, kun odotimme kuumalla pihalla hääparia. Tuo kylmälaukkuidea täytyy ottaa kyllä huomioon ensi kerran kun menee häihin
Meillä on vieraille pikkupurtavaa tarjolla kuohuvan kanssa heti kun juhlapaikalle päästään. Cocktail-paloja monessa maussa. Ravintola jossa juhlat on on todella hyvä ravintola joten uskoisin että ruuan laatu kelpaa vieraillekin, kun se on meille kelvannut vuosia esimerkiksi vappulounailla. Uskon että lapset viihtyvät ja saavat vatsansa täyteen. Ap.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:09"]
Meillä on vieraille pikkupurtavaa tarjolla kuohuvan kanssa heti kun juhlapaikalle päästään. Cocktail-paloja monessa maussa. Ravintola jossa juhlat on on todella hyvä ravintola joten uskoisin että ruuan laatu kelpaa vieraillekin, kun se on meille kelvannut vuosia esimerkiksi vappulounailla. Uskon että lapset viihtyvät ja saavat vatsansa täyteen. Ap.
[/quote] Paitsi se typerä ystäväsi äpärä. Totta sinä peruit heiltä kutsun, ettei se vinkuiita tule sinne pilaamaan elämäsi tärkeintä päivää. Hyi vittu, kuinka naurettava pelle ystäväsi on kakaroineen.
Olin varmasti tyhmä kun naureskelin ystävälleni täällä, kyllä. Pyydän sitä anteeksi, mutta joskus hyvätkin ystävät ärsyttävät. Se miksi aiheesta kirjoitin oli kuitenkin se, että siitä tuli mieleen suurempi asia, eli se miksi jotkut syöttävät lapselleen eri ruokaa kuin mitä itse syövät. Eli se, miksi lapsista tahallaan kasvatetaan nirsoja syöjiä. Mutta sanoin varmasti typerästi tämän asian. Ap.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:15"]
Olin varmasti tyhmä kun naureskelin ystävälleni täällä, kyllä. Pyydän sitä anteeksi, mutta joskus hyvätkin ystävät ärsyttävät. Se miksi aiheesta kirjoitin oli kuitenkin se, että siitä tuli mieleen suurempi asia, eli se miksi jotkut syöttävät lapselleen eri ruokaa kuin mitä itse syövät. Eli se, miksi lapsista tahallaan kasvatetaan nirsoja syöjiä. Mutta sanoin varmasti typerästi tämän asian. Ap.
[/quote]
miksi pyytelet anteeksi sontapalstan hiekkavituilta? tämä palsta on täynnä psyko-av-mammoja.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:32"]
Tosta ABC-lehtijutusta ilmeisesti innostuneena ystäväni kysyi minulta onko meidän häissämme varattu erikseen ruokaa lapsille. No ei ole, en todellakaan ymmärrä miksi pitäisi? En halua tukea tätä nakit ja ranskalaiset- linjaa. Samaa hyvää laadukasta ruokaa lapsille kuin aikuisillekin, niin kehittyy makupaletti!
[/quote] osta vittuiluksi tulisia chilinakkeja ja fetalihapullia
hodareita ja kiljua. sorry, en pääse tästä yli:)!
Kyllä se on nyt nico-petterille kelvattava mitä talo tarjoaa. Opettakaa lapset kaikki ruokaisiksi.