Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heh, ystävä kysyi onko häissämme lapsille erikseen ruoka...

Vierailija
06.08.2014 |

Tosta ABC-lehtijutusta ilmeisesti innostuneena ystäväni kysyi minulta onko meidän häissämme varattu erikseen ruokaa lapsille. No ei ole, en todellakaan ymmärrä miksi pitäisi? En halua tukea tätä nakit ja ranskalaiset- linjaa. Samaa hyvää laadukasta ruokaa lapsille kuin aikuisillekin, niin kehittyy makupaletti!

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tossa kysymyksessä nyt oikein oli?

Ihan asiallinen kysymys, tietää käyttää lapset syömässä muualla ennen häitä.

Vierailija
42/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusruokaa on, alkupaloissa lihoja, kaloja, salaatteja ja perunaa. Pääruokana härän filettä tai lohta. Ymmärtäisin jos tarjoaisimme jotain tulisia chicken wingsejä mutta harmittaa lasten puolesta, jos he eivät totu monipuoliseen ruokaan. Ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:43"]

Ihan perusruokaa on, alkupaloissa lihoja, kaloja, salaatteja ja perunaa. Pääruokana härän filettä tai lohta. Ymmärtäisin jos tarjoaisimme jotain tulisia chicken wingsejä mutta harmittaa lasten puolesta, jos he eivät totu monipuoliseen ruokaan. Ap. 

[/quote]  Miksi tulet tänne naureskelemaan ystäväsi kysymystä. Vastaisitko siihen. Jos puhut ystävästä, hänen pitäisi olla sinulle läheinen. Etkö voinut asiaa käsitellä hänen kanssaan?

Syitä kysymykseen voi olla monia. Ystävälläsi voi olla huonoja kokemuksia häiden ruokailusta. Tai hänen lapsellaan on allergia. Tai hän kysyi muuten vain. Etkö voinut hänen kanssaan asiaa selvittää, vaan tulla naureskelemaan ystävällesi aihe vapaalle.

Hyvää hääpäivää ja avioliittoa vain, kun asennekin tuntuu olevan läheisiä kohtaan kohdallaan :(

Vierailija
44/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lastenruokapöytä, mutta lähinnä siksi, kun pieniä lapsia oli iso määrä, siitä matalammasta pöydästä pääsi hiukan isommat muksut hakemaan itse lisää juotavaa ja santsia. Iso osa halusi ruokaa myös "isosta pöydästä" ja se oli täysin sallittua :)

Vierailija
45/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:29"]

Vaikeaksi on mennyt ruokailun järjestäminen. Lapsille omat sapuskat ja tähän päälle vielä kaikki aikuiset jotka noudattavat jos mitäkin dieettiä. Kuka karppaa, joku ei syö sipulia missään muodossa. Yksi vegaani. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kaikille omat safkat? Joo ja ymmärrän allergiat, keliakian yms.

vaikeeta on nykyään :D

[/quote]  Miten niin vaikeaa. Monipuolinen, hyvä tarjoilu kattaa monenlaiset ruokailijat ja kaikki ovat tyytyväisiä. Toki ymmärrän nämä wt-parit, jotka kinuavat häälahjarahaa ja tarjoavat vain jotain sitkaasta lihasta tehtyä karjalanpaistia, kun ei ole parempaa. Mutta kyllä kunnon pitopöytään löytyy kaikille jotain. Olisi häpeä pihistellä häissään tarjoilusta, varsinkin jos kerjää lahjaksi rahaa.

[/quote]

 

"kerjää/kinuaa lahjaksi rahaa". Okei? Harmittaako jos toiset saavat rahaa ja toiset jotain kamaa mitä eivät ole toivoneet? Itse tuskin mainitsisin lahja-asiasta, mutta toisaalta olisi hyvä jos voisi hienovaraisesti vihjailla että mieluummin ottaa vastaan rahaa kuin jotain jonkun omakeksimää tavaraideaa... Mielestäni joko raha tai sitten toivelistalta tuotteita on hyvä idea, useilla kun kuitenkin on omanmakuiseksi sisustetut asunnot ja ei niissä ole tilaa eikä tarvetta joillekin mauttomille kukkavaaseille säilytettäväksi kaapinperällä. Toki sitä saa olla kiitollinen lahjoista aina, mutta olisi se kohteliasta lahjanantajankin miettiä mitä saaja oikeasti haluaa eikä hommata sitä mistä itse pitää. Mielestäni raha tai toivelistalta tuote on varma valinta.

Ja kyllä ruokatarjoiluissa on hyvä ottaa huomioon erilaiset vaihtoehdot, mutta turha sitä näissäkään on liioitella kuten joidenkin trendijuttujen suhteen jotka eivät ole allergioita. Eiköhän kaikille jotain löydy ja jos joku on niin nirso niin jääköön vaikka ilman sitten, karppaajatkin sun muut löytävät varmasti syötävää eivätkä siihen kuole jos syövät jotain muuta kuin heidän dieettinsä neuvoo. Ei nyt sentään voi olettaa että jokaiselle räätälöitäisiin joku tietty annos erikseen. Muutenkin naurattaa ihmiset jotka pyrkivät aina olemaan jotain erikoisia joko jollain ruokavaliollaan, harrastuksellaan tai matkakohteillaan tms. Aika harva tässä maailmassa oikeasti on mitenkään erikoinen. :)

Vierailija
46/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:33"]

Miten se on lapsivihaa jos lapsille ei tarjoa eri ruokaa? Nyt en todella ymmärrä. Päinvastoin, haluan tarjota lapsille samoja herkkuruokia kuin aikuisillekin. Meidän häihimme lapset ovat todella lämpimästi tervetulleita, vieraina kuten muutkin.  Ap.

[/quote]

 

olet mammapalstalla , jossa kaikki on lapsi- tai naisvihaa. miesviha on suurin mutta sitä ei tunnusteta.

 

toivon , että häissäsi on fiksumpaa porukkaa kuin av-mammat.

niiden lapset kun ovat tottuneet eineksiin ja mäkkäriin. bongaat helposti av-mamman häissäsi,

jos lapsen ruokailu on ongelmallista. hauskaa hääjuhlaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:34"]

Aha. Monissa häissä tämä on tehty, ystäväsi kysyi vaan sun toimenpiteitä.

[/quote] Morsiamet näkyy todella stressaavan joka asiasta, kun kaikesta vedetään herneet pikku nenukkiin. Kaverini on sitten varmaan kauhusta pyörtynyt, kun kysyin, että syökö lapset omassa, vai aikuisten pöydässä.

Ihmiset nyt ruukaavat vain kysyä toimintamalleja, koska joissakin häissä on toisin ja joissakin toisin.

[/quote]

en ymmärrä miksi toimintamalleja pitää kysellä etukäteen? Häät kun ovat morsiammelle sellaiset juhlat että niistä ressataan ja yritetään saada kaikki tyytyväisiki.. Kyllä ne toimintamallit sitten häissä selviää

[/quote]No minä söisin ennakkoon ainakin jos ei olisi sellaista mitä syön. Mulla ei ole tapana vetää jotain muutaman tunnin välein. Mutta jos olisi jotain hyvää voisin mennä maha tyhjänäkin. Sama koskee lapsia siis.

[/quote]

 

eli abc-ruokaa?

 

en ymmärrä miksi nämä juntit edes lähtevät mihinkään juhliin, jos

jo ruokailu on noin ongelmallista. myötähäpeä.

[/quote]Miksi mä söisin abc-ruokaa kun mä voin syödä kotona? Ja kuten jo sanoin, meidän lapset eivät syö nakkeja ja lihapullia. Hampparit niille kyllä kävisi.

Mutta eikö täällä ollut ketju jossa teinit oli pakotettu lasten pöytään ja syömään niitä lasten ruokia?

Todellisuudessahan mä jätän nykyisin kemut kaikki väliin, ja juhlissa en ole syönyt koskaan. Loppui siihen kun edes lohta ei oltu osattu graavata leivän päälle ja yritin sitä sitkasta pahanmakuista kalanpalaa sitten nieleskellä. Silloin oli juhlissa korkeintaan ne voileivät, ja ehkä kalakeitto.

Siis ole huoleti, en tule sinun juhliisi, vaan jään ihan jo muistakin syistä pois. Luulenpa että vingut sitten täällä ettei edes sisko viitsinyt tulla.

Vierailija
48/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ennen ketjun avaamista, että kukaan ei ole koskaan kuullut häistä, missä lapsille on erikseen tarjottu ruoka, mutta eipähän ollutkaan näin. Todetaan sitten niin, että minä en ole kuullut sellaisista häistä. Olen elämässäni olllut mukana noin 15 häissä eikä ikinä ole ollut lastenpöytää. Kaikissa tarjoilut ovat olleet sen verran monipuolisia, että myös lapsille on pystytty kokoamaan lautaselle heille sopivia ruokia. Suolatonta ruokavaliota noudattavat lähinnä alle 1-vuotiaat ja heitä on häissä todella vähän ja vanhemmat yleensä hoitavat heidän ruokkimisensa jo sen takia, että myös maitotuotteita on varottava. Liian  mausteiset eivät usein kelpaa herkkävatsaisille, vanhuksille eikä kaikille nuorillekaan, joten yleensä on laitettu tarjolle myös vähemmän mausteisia vaihtoehtoja.

Kaikissa häissä, joihin olen osallistunut, on tarjottu erilaisia salaatteja, joista on helposti koottu lapsille lautaselle mukava annos. Lisäksi on ollut useampaa lajia leipää, jonkinlaista perunaa/lihaa/kalaa - ainakin yhtä sellaisessa muodossa, että maistuu lapsillekin. Tiedän yhdet häät, joissa nirsolle ei välttämättä olisi maistunut, eli alkuruokana oli kantarellikeitto ja pääruokana pippuripihvi. En tiedä, oliko häissä lapsia ja jos oli, söivätkö he samaa ruokaa kuin aikuiset. Jokin salaattiruoka olisi tuossa ollut mukava, koska lapset usein syövät vihanneksia mielellään.

Onpas maailma muuttunut, kun lapsillekin pitää löytää ihan omaa ruokaa omassa pöydässä eikä niin, että valikoivat sieltä samasta pöydästä ne itselleen sopivimmat ruoat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:43"]

Ihan perusruokaa on, alkupaloissa lihoja, kaloja, salaatteja ja perunaa. Pääruokana härän filettä tai lohta. Ymmärtäisin jos tarjoaisimme jotain tulisia chicken wingsejä mutta harmittaa lasten puolesta, jos he eivät totu monipuoliseen ruokaan. Ap. 

[/quote]Meillä muuten totutellaan kotona, mutta muualla jos on tarkoitus saada se vatsa helposti täyteen aiheuttamatta sitten nälän vuoksi kiukuttelua (jota kotona on helpompi kestää) niin valitsisin kyllä sellaiset ennestään tutut helpot ruoat. Kotonakin on tarjottu joitain juttuja ihan pienestä asti, mutta niin se vaan on että aika on kypsä jollekin vasta tietyssä iässä, tarpeeksi monen kokeilun jälkeen.

Vierailija
50/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:52"]

HAHHAHAHHAHAAA! Onko joku joskus ollut häissä, joissa lapsille on omat ruoat? Mitä nämä ruoat ovat sitten olleet?

[/quote]

Häpeäkseni tunnustan, että olen järjestänyt häät, joissa oli ns. lastenpöytä erikseen. Ruoka oli lasten kannalta helpommalla korkeudella ottaa itse ja tarjolla oli salaattien sijaan kaikki salaattiainekset erikseen eli jos aikuisille oli tonnikalasalaattia niin lapset saattoivat itse ottaa tonnikalaa, kurkkua, tilliä, riisiä, lehtisalaattia jne. ja tehdä omat sekoituksensa. Tai ottaa pelkkää kurkkua, jos ikää oli vasta 7 kk ja totuteltiin makuihin. Muuten ruoka oli ihan samaa kuin aikuisilla lukuunottamatta muutamaa täysin suolatonta vaihtoehtoa.

En tajunnut olevani naurettava, pyydän anteeksi tökeröjä häitäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin keskustelu hääruuista meni lasten haukkumiseksi. Kirkuvat lapset on ihmisiä siinä missä muutkin. Ei niitä tarvitse alkaa heti haukkumaan ja yleistämään. Itse olen syllä sitä mieltä, että lapset syö samaa kuin muutkin. Ehkä hääpari haluaa keventää budjettia ja laittaa lapsille jotain erilaista, yleensä halvempaa. Yleensäkin nuo lastenannokset monissa paikoissa on luokattoman huonosti valmistettuja. Lapsille voi tehdä ja antaa myös hyvin tehtyä ruokaa. 

Vierailija
52/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä ap:n skitsoilua ihan normaalista kysymyksestä!!!

Olen itsekkin ollut sellaisissa häissä joissa menu on ollut hieman erilainen, mm tosi maustettua, kalaa (jota omat lapseni eivät syö) Yrttimaustettuja maalaislohkoperunoita tms.

Siksi yleensä saatana kysyä että tiedän ottaa lapsille omat safkat mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:33"]

Miten se on lapsivihaa jos lapsille ei tarjoa eri ruokaa? Nyt en todella ymmärrä. Päinvastoin, haluan tarjota lapsille samoja herkkuruokia kuin aikuisillekin. Meidän häihimme lapset ovat todella lämpimästi tervetulleita, vieraina kuten muutkin.  Ap.

[/quote]

Luultavasti lapsiviha ei tarkoita sitä vaan joidenkin kirjoitusten asennetta lapsiin yleensäkin. "kiljuvat kakarat". Kukaan ei yleistä esim.kännäävät äijät ja nirppanokka ämmät.

Vierailija
54/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsena tosi nirso vittupää, jolle kelpasi vain muutama ruokalaji, ja joka ekalla luokalla oksensi usein lautaselleen, kun opettaja yritti pakottaa syömään lautasen tyhjäksi. Äitini ehkä epäonnistui tältä osin kasvatuksessani (tosin nykyään olen kaikkiruokainen, tavallinen aikuinen), mutta hän ei koskaan järjestänyt metakkaa missään juhlissa mistään lasten ruoista, vaan syötti minut tukevasti ennen ja jälkeen juhlien, ja antoi juhlissa näön vuoksi vähän maisteltavaa, jos ei mitään minulle kelpaavaa ollut tarjolla. Hankalasta lapsesta ei pidä tehdä koko suvun ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:05"]

En mäkään ymmärrä ap:n skitsoilua ihan normaalista kysymyksestä!!!

Olen itsekkin ollut sellaisissa häissä joissa menu on ollut hieman erilainen, mm tosi maustettua, kalaa (jota omat lapseni eivät syö) Yrttimaustettuja maalaislohkoperunoita tms.

Siksi yleensä saatana kysyä että tiedän ottaa lapsille omat safkat mukaan.

[/quote]

 

Hahah ei ole todellista, av-mamman mielestä yrttimaustetut lohkoperunat ovat liian eksoottista sapuskaa!

Vierailija
56/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:05"]

En mäkään ymmärrä ap:n skitsoilua ihan normaalista kysymyksestä!!!

Olen itsekkin ollut sellaisissa häissä joissa menu on ollut hieman erilainen, mm tosi maustettua, kalaa (jota omat lapseni eivät syö) Yrttimaustettuja maalaislohkoperunoita tms.

Siksi yleensä saatana kysyä että tiedän ottaa lapsille omat safkat mukaan.

[/quote]

Lapsesi eivät syö kalaa eivätkä yrttimaustettuja lohkoperunoita? Ei saatana...

Vierailija
57/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina omat ruuat mukana. Kesällä kylmälaukussa, talvella muuten vain autossa. Ei ole kerta eikä kaksi, kun hääpäria on jouduttu odottelemaan, joten on ollut pelkästään mukavaa, että mukana on juomista ja pientä naposteltavaa. Kun muu hääväki yrittää kuluttaa aikaansa ja kuikuilee, joko saisi edes vettä, niin me lymyilemme auton suojissa ja otamme (näillä helteillä) kanisterista mehua ja kylmälaukusta jugurttia.

Hääpari harvoin tajuaa, että osa vieraista tulee parin tunnin matkan päästä eikä välttämättä ole enää parhaimmillaan siinä vaiheessa, kun vihkimisestä on kulunut pari tuntia eikä mitään ole vielä tarjottu. Omat ruuat kulkee siinä samassa kuin muutkin tarpeet eikä ole kertaakaan vielä tarvinnut kiljuvien lasten kanssa poistua paikalta: tankataan, kun on sen aika ja otetaan varsinaisesta ruokapöydästä muutama salaatinlehti.

Vierailija
58/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin se voi olla että te mussutatte jatkuvasti? Minä syön usein vain kerran päivässä (iltaisin, yhdeksän jälkeen) joten ei mulla kyllä ole juhlissakaan syytä syödä niitä löllökaloja ihan vain näön vuoksi.

Vierailija
59/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:05"]

En mäkään ymmärrä ap:n skitsoilua ihan normaalista kysymyksestä!!!

Olen itsekkin ollut sellaisissa häissä joissa menu on ollut hieman erilainen, mm tosi maustettua, kalaa (jota omat lapseni eivät syö) Yrttimaustettuja maalaislohkoperunoita tms.

Siksi yleensä saatana kysyä että tiedän ottaa lapsille omat safkat mukaan.

[/quote]

 

Hahah ei ole todellista, av-mamman mielestä yrttimaustetut lohkoperunat ovat liian eksoottista sapuskaa!

[/quote]

Ei ne ole eksoottista vaan ainakin meidän lasten mielestä ei-kovin-hyvänmakuista ruokaa. Meidän 3v:n mielestä ne yrtit siinä perunan pinnassa on roskia, vaikka yrtit muuten tulee syötyä.

Vierailija
60/102 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:04"]

Tämäkin keskustelu hääruuista meni lasten haukkumiseksi. Kirkuvat lapset on ihmisiä siinä missä muutkin. Ei niitä tarvitse alkaa heti haukkumaan ja yleistämään. Itse olen syllä sitä mieltä, että lapset syö samaa kuin muutkin. Ehkä hääpari haluaa keventää budjettia ja laittaa lapsille jotain erilaista, yleensä halvempaa. Yleensäkin nuo lastenannokset monissa paikoissa on luokattoman huonosti valmistettuja. Lapsille voi tehdä ja antaa myös hyvin tehtyä ruokaa. 

[/quote]

 

ei tässä lapsia haukuta, vaan huonoa vanhemmuutta. huonot vanhemmat syöttävät

lapsilleen roskaa, ja sitten itketään kun niilo-annikki ei saa häissä ranskalaisia.

vika ei ole lasten vaan huonojen vanhempien.