Heh, ystävä kysyi onko häissämme lapsille erikseen ruoka...
Tosta ABC-lehtijutusta ilmeisesti innostuneena ystäväni kysyi minulta onko meidän häissämme varattu erikseen ruokaa lapsille. No ei ole, en todellakaan ymmärrä miksi pitäisi? En halua tukea tätä nakit ja ranskalaiset- linjaa. Samaa hyvää laadukasta ruokaa lapsille kuin aikuisillekin, niin kehittyy makupaletti!
Kommentit (102)
En ymmärrä, kun lapset syövät kotonaan ihan normaalia ruokaa, mutta kun poistuvat kotoaan ulos syömään tai esim häihin tai muihin juhliin, niin sillon heille pitäisi olla normaalista poikkeava ruoka?! Miksi ihmeessä?? Ja usein se on lasten vanhemmat jotka niitä on vaatimassa eikä lapset. Annetaanko nykyajan lapsille jotenkin maustamatonta ruokaa tms ettei mamit halua sitten abc:n buffetin suolaruokia lapsilleen? Niissä ravintoloiden lasten annoksissahan sitä suolaa ei ole (eipä)!!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:34"]
Aha. Monissa häissä tämä on tehty, ystäväsi kysyi vaan sun toimenpiteitä.
[/quote] Morsiamet näkyy todella stressaavan joka asiasta, kun kaikesta vedetään herneet pikku nenukkiin. Kaverini on sitten varmaan kauhusta pyörtynyt, kun kysyin, että syökö lapset omassa, vai aikuisten pöydässä.
Ihmiset nyt ruukaavat vain kysyä toimintamalleja, koska joissakin häissä on toisin ja joissakin toisin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:52"]
HAHHAHAHHAHAAA! Onko joku joskus ollut häissä, joissa lapsille on omat ruoat? Mitä nämä ruoat ovat sitten olleet?
[/quote]
Olen ollut montakin kertaa. Lastenruoat olivat samoja lihoja ja kaloja ja lisukkeita kuin aikuisillekin, mutta vähemmillä mausteilla ja suolalla. Ovatpas meidän suvkujen nuoret olleet huomaavaisia, lapsettomiakin vielä!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:52"]
HAHHAHAHHAHAAA! Onko joku joskus ollut häissä, joissa lapsille on omat ruoat? Mitä nämä ruoat ovat sitten olleet?
[/quote]
No meillä oli muun ruuan lisäksi tarjolla perunamuusia ja lihapullia, lähinnä lapsille mutta ei sitä kytätty ottiko niitä joku aikuinenkin. Ja jotta saisit lisää naurettavaa, tunnustan että meillä oli myös kaikki salaattiainekset tarjolla eri astioissa, ja siitä saattoi hyötyä allergisten ja lasten lisäksi myös muutama aikuinen nirso.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:34"]
Aha. Monissa häissä tämä on tehty, ystäväsi kysyi vaan sun toimenpiteitä.
[/quote] Morsiamet näkyy todella stressaavan joka asiasta, kun kaikesta vedetään herneet pikku nenukkiin. Kaverini on sitten varmaan kauhusta pyörtynyt, kun kysyin, että syökö lapset omassa, vai aikuisten pöydässä.
Ihmiset nyt ruukaavat vain kysyä toimintamalleja, koska joissakin häissä on toisin ja joissakin toisin.
[/quote]
en ymmärrä miksi toimintamalleja pitää kysellä etukäteen? Häät kun ovat morsiammelle sellaiset juhlat että niistä ressataan ja yritetään saada kaikki tyytyväisiki.. Kyllä ne toimintamallit sitten häissä selviää
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:34"]
Aha. Monissa häissä tämä on tehty, ystäväsi kysyi vaan sun toimenpiteitä.
[/quote] Morsiamet näkyy todella stressaavan joka asiasta, kun kaikesta vedetään herneet pikku nenukkiin. Kaverini on sitten varmaan kauhusta pyörtynyt, kun kysyin, että syökö lapset omassa, vai aikuisten pöydässä.
Ihmiset nyt ruukaavat vain kysyä toimintamalleja, koska joissakin häissä on toisin ja joissakin toisin.
[/quote]
en ymmärrä miksi toimintamalleja pitää kysellä etukäteen? Häät kun ovat morsiammelle sellaiset juhlat että niistä ressataan ja yritetään saada kaikki tyytyväisiki.. Kyllä ne toimintamallit sitten häissä selviää
[/quote] Eli ei saa jutella morsiamen kanssa ja kysellä, millaiset häät hänellä on, kun pikku morsmaikku vetelee ne herneet pikku nessukkaan välittömästi. Voi sulhasparkoja, kuinka hermoheikkoja vaimoja he saa, jos tuo jatkuu.
Ihan normaalia keskustelua on minusta kyllä se, että toinen kertoo häistään, toinen saattaa kysyä, että onko teillä pöytiintarjoilu vai seisova pöytä tai millaista ruokaa olet ajatellut.
Vai niinko se morsmaikkujen mielestä menee, että kavereiden pitää tiukasti pitää turpa kiinni, ettei morsmaikku hermostu jos kysyy häistä. Sitten itketään,että kukaan ei ole kiinnostunut häistä.
On se vaikeaa mennä naimisiin :DDDDD
Kuten sanoin, omalla kohdallani tiedän kyllä mitä ystäväni kysymyksellään tarkoitti :) En ole vetänyt hernettä nenään yhtään mistään, mutta koska aihe on ennenkin ärsyttänyt niin tulipa nyt sitten aiheesta kirjoitettua!
Meillä on ruokana alkupalapöytänä saaristolaisbuffet, paljon kaloja, perunaa, salaatteja ym. Pääruokana härän filettä/lohta. Itse sain aina lapsena maistella erikoisia ruokia ja syötiin monipuolista ruokaa kotona. Sen seurauksena itse syön tosi laajasti kaikenlaista ruokaa eikä ole oikeastaan yhtäkään ruokalajia josta en pitäisi.
Ap.
No eikös se niin ollut että on paras kysyä, ettei sitten tule tappelu siellä häissä kun eivät saakaan aikuisten ruokaa. Ehkä he siinä tapauksessa syöttäisivät lapset etukäteen tai käyvät muualla, niin voisin itsekin tehdä kun ei lapset syö niitä nakkeja ja lihapullia.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:34"]
Aha. Monissa häissä tämä on tehty, ystäväsi kysyi vaan sun toimenpiteitä.
[/quote] Morsiamet näkyy todella stressaavan joka asiasta, kun kaikesta vedetään herneet pikku nenukkiin. Kaverini on sitten varmaan kauhusta pyörtynyt, kun kysyin, että syökö lapset omassa, vai aikuisten pöydässä.
Ihmiset nyt ruukaavat vain kysyä toimintamalleja, koska joissakin häissä on toisin ja joissakin toisin.
[/quote]
en ymmärrä miksi toimintamalleja pitää kysellä etukäteen? Häät kun ovat morsiammelle sellaiset juhlat että niistä ressataan ja yritetään saada kaikki tyytyväisiki.. Kyllä ne toimintamallit sitten häissä selviää
[/quote]No minä söisin ennakkoon ainakin jos ei olisi sellaista mitä syön. Mulla ei ole tapana vetää jotain muutaman tunnin välein. Mutta jos olisi jotain hyvää voisin mennä maha tyhjänäkin. Sama koskee lapsia siis.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:18"]
No eikös se niin ollut että on paras kysyä, ettei sitten tule tappelu siellä häissä kun eivät saakaan aikuisten ruokaa. Ehkä he siinä tapauksessa syöttäisivät lapset etukäteen tai käyvät muualla, niin voisin itsekin tehdä kun ei lapset syö niitä nakkeja ja lihapullia.
[/quote] Hys hys, nyt morsian suuttuu, ettei pysty kahteen viikkoon antamaan sulhaselle piparia, vaan raivoaa kotona tolloja vieraita. Ap.lla on jo näköjään pinna häidensä takia muutenkin noin kireällä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:34"]
Aha. Monissa häissä tämä on tehty, ystäväsi kysyi vaan sun toimenpiteitä.
[/quote] Morsiamet näkyy todella stressaavan joka asiasta, kun kaikesta vedetään herneet pikku nenukkiin. Kaverini on sitten varmaan kauhusta pyörtynyt, kun kysyin, että syökö lapset omassa, vai aikuisten pöydässä.
Ihmiset nyt ruukaavat vain kysyä toimintamalleja, koska joissakin häissä on toisin ja joissakin toisin.
[/quote]
en ymmärrä miksi toimintamalleja pitää kysellä etukäteen? Häät kun ovat morsiammelle sellaiset juhlat että niistä ressataan ja yritetään saada kaikki tyytyväisiki.. Kyllä ne toimintamallit sitten häissä selviää
[/quote]No minä söisin ennakkoon ainakin jos ei olisi sellaista mitä syön. Mulla ei ole tapana vetää jotain muutaman tunnin välein. Mutta jos olisi jotain hyvää voisin mennä maha tyhjänäkin. Sama koskee lapsia siis.
[/quote]
eli abc-ruokaa?
en ymmärrä miksi nämä juntit edes lähtevät mihinkään juhliin, jos
jo ruokailu on noin ongelmallista. myötähäpeä.
Osittain ohi aiheesta, mutta mutta... En oikein ymmärrä ajatusta, että juhlissa aletaan "kasvattaa" muita ihmisiä. Siis esimerkiksi nyt hääruuasta puhuttaessa ei voi mitenkään ottaa huomioon sitä, että tarjottu ruoka maistuisi myös lapsille. Ei tarvitse tarjota mitään nakkeja ja ranskalaisia, ei suinkaan, mutta ei luulisi olevan mahdotonta laittaa tarjolle jotain sellaista mistä lapsetkin (ja vanhukset) pitävät.
Tai kun lahjoista puhutaan, niin aina löytyy sellaisia ihmisiä, joiden pitää ehdottomasti päästä opettamaan lahjan saajaa antamalla jotain tarpeetonta krääsää. Jos morsiuspari tai tuore ylioppilas toivoo rahaa, niin eikös joku ihan kasvatusmielessä halua antaa Käytöksen kultaista kirjaa tai jotain euron tiimarikrääsää, ettei lahjan saaja vain luule itsestään liikoja.
Tuntuu, ettei nykyään enää osata eikä halutakaan ottaa huomioon muita ihmisiä, vaan aina tule ensimmäisenä minäminäminä ja miten minäminäminä haluan.
Vaikeaksi on mennyt ruokailun järjestäminen. Lapsille omat sapuskat ja tähän päälle vielä kaikki aikuiset jotka noudattavat jos mitäkin dieettiä. Kuka karppaa, joku ei syö sipulia missään muodossa. Yksi vegaani. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kaikille omat safkat? Joo ja ymmärrän allergiat, keliakian yms.
vaikeeta on nykyään :D
Mistä ihmeestä tämä lapsiviha juontaa?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:31"]
Mistä ihmeestä tämä lapsiviha juontaa?
[/quote]
mikä lapsiviha?
Miten se on lapsivihaa jos lapsille ei tarjoa eri ruokaa? Nyt en todella ymmärrä. Päinvastoin, haluan tarjota lapsille samoja herkkuruokia kuin aikuisillekin. Meidän häihimme lapset ovat todella lämpimästi tervetulleita, vieraina kuten muutkin. Ap.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:29"]
Vaikeaksi on mennyt ruokailun järjestäminen. Lapsille omat sapuskat ja tähän päälle vielä kaikki aikuiset jotka noudattavat jos mitäkin dieettiä. Kuka karppaa, joku ei syö sipulia missään muodossa. Yksi vegaani. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kaikille omat safkat? Joo ja ymmärrän allergiat, keliakian yms.
vaikeeta on nykyään :D
[/quote] Miten niin vaikeaa. Monipuolinen, hyvä tarjoilu kattaa monenlaiset ruokailijat ja kaikki ovat tyytyväisiä. Toki ymmärrän nämä wt-parit, jotka kinuavat häälahjarahaa ja tarjoavat vain jotain sitkaasta lihasta tehtyä karjalanpaistia, kun ei ole parempaa. Mutta kyllä kunnon pitopöytään löytyy kaikille jotain. Olisi häpeä pihistellä häissään tarjoilusta, varsinkin jos kerjää lahjaksi rahaa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:33"]
Miten se on lapsivihaa jos lapsille ei tarjoa eri ruokaa? Nyt en todella ymmärrä. Päinvastoin, haluan tarjota lapsille samoja herkkuruokia kuin aikuisillekin. Meidän häihimme lapset ovat todella lämpimästi tervetulleita, vieraina kuten muutkin. Ap.
[/quote] Se sinun herkkuruoka ei ehkä ole kaikkien mielestä sitä samaa. Olen ollut häissä, missä herkkuruoka oli niin eksoottista moskaa, että suurin osa lähti aika pikaisesti häistä syömään muualle. Jos haluaa rahaa lahjaksi sen tarjoilun verran, niin toivottavasti se tarjoilu on edes häälahjarahan väärti.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:32"]
Tosta ABC-lehtijutusta ilmeisesti innostuneena ystäväni kysyi minulta onko meidän häissämme varattu erikseen ruokaa lapsille. No ei ole, en todellakaan ymmärrä miksi pitäisi? En halua tukea tätä nakit ja ranskalaiset- linjaa. Samaa hyvää laadukasta ruokaa lapsille kuin aikuisillekin, niin kehittyy makupaletti!
[/quote] Kuka tarvitsee vihollisia, kun heillä on ap.n kaltaisia ystäviä. Kuka ystävä naureskelee jossain nettipalstalla ystävänsä sanomisista. häpeä ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:53"]
juu. ranskanperunat ja nakit onkin tosi kalliita. luitko edes aloituksen?
jos itse kasvatat lapsesi kieroon , ällä oleta että muut tukevat sinua tai tarjoavat häissään roskaa.
[/quote]
Täh? Eikös nakit ja ranet juuri ole sellaista roskaa? Siis joita sinä tuossa tarjoat lasten ruokavaihtoehdoiksi. Minä tarjoan lapsille kyllä ihan oikeaa ja ravintorikasta ruokaa.