Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En arvosta kouluttamattomia ihmisiä

Vierailija
03.08.2014 |

Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.

Terveisin Hyvin koulutettu oman alansa asiantuntija

Kommentit (266)

Vierailija
81/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: mitä mieltä ap on tuosta merkonomista?

Vierailija
82/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"]Mistä ap:n paha olo ja vainoharha siitä, että amikset vihaa akateemisia, kumpuaa? Ole ap onnellinen, jos elämäsi on niin helppoa, että murehdit ja pohdit näin pinnallisia ja turhia asioita, sehän on tavallaan vain hyvä juttu. :) Tuntemani akateemiset eivät niin tee; monella heistä on perhettä, ruuhkavuosia, vaativa työ jne.

[/quote]

Ei se ole mitään vainoharhaa, ääliö. Jos olen kohdannut vain sellaisia amiksia, jotka möykkäävät siitä, kuinka turhaa yliopistokoulutus on, se on ihan täyttä totta, eikä mitään paranoidia kuvitelmaa. Mikä sen tajuamisessa on sinulle niin vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"]Voiko ap sun mielestä matalasti koulutettu taiteilija, muusikko, kirjailija tms olla älykäs?

[/quote]

Voi, sillä sellaiset ihmiset tapaavat hakea jatkuvasti uutta tietoa ja uusia näkemyksiä ja yleensä taiteensa kautta osoittavat sen.

[/quote]

Mutta korkeakulttuuria harrastava amis ei ole sivistynyt tai älykäs.

Ei ku mitä?

Vierailija
84/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"]Voiko ap sun mielestä matalasti koulutettu taiteilija, muusikko, kirjailija tms olla älykäs?

[/quote]

Voi, sillä sellaiset ihmiset tapaavat hakea jatkuvasti uutta tietoa ja uusia näkemyksiä ja yleensä taiteensa kautta osoittavat sen.

[/quote]

Niinpä. Olen se Mensan jäsenyydellä leuhkiva.

Vierailija
85/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:58"]Putkirempan aikaan huomasin kuinka arvostan niitä ihmisiä jotka sen homman hallitsee sekä sähköasentajaa. Lyövät laudalta monet humanistit jo palkassa. 

[/quote]

Tuollaiset taidot oppii kuka tahansa hetkessä.

Vierailija
86/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:04"]Itsellä monesti loppunut akateemisen kanssa puheenaiheet kun tämä akateeminen on niin pihalla tästä maailmasta.

T. Amis

[/quote]

Eikse tienny mitä uusimmas seiskas oli?

Vierailija
87/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:46"]oon joskus miettinyt, mikä trolli olis sellanen takuuvarma. Nyt näyttää siltä, että rämemajava-, imetys- mukavuussektio- ja läskitrollit jää kakkoseksi näille amis-akateemis-trolleille.

[/quote]

Olenko trolli siksi, etten palvo kusipäisiä amiksia, jotka jo lähtökohtaisesti halveksivat kaikkia akateemisesti koulutettuja?

[/quote] Sähän tänne tulit eka halveksumaan amiksia. Jos et oo trolli niin logiikasta ois parantamisen varaa :D

[/quote]

Tietenkin halveksin, koska kaikki tapaamani amikset ovat olleet sitä mieltä, että yliopistokoulutus on turhaa, sitähän tässäkin ketjussa on toistettu monta kertaa. Miten sellaisia ihmisiä voisi arvostaa?

[/quote] Kaikki SINUN tapaamasi / AV amikset = kaikki Suomen amikset? Juurihan sanoit että et pahemmin amisten kanssa edes keskustele. Logiikassa edelleen parantamisen varaa.

[/quote]

En keskustelekaan, enää.

Kuten olen korostanut, pohjaan näkemykseni kouluttamattomista ihmisistä siihen, mitä olen nähnyt. Ja olen nähnyt vain pohjattoman tyhmiä, ylimielisiä amiksia, joten en osaa suhtautua heihin ihan oikeina ihmisinä sen perusteella.

Vierailija
88/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]

Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

Itse olin hyvä koulussa, mutta ammattikoulussa oli ala mikä kiinnosti enemmän kuin joku lääkärin työ.

[/quote]

Niinpä. Itse olen korkeasti koulutettu ja kadehdin joka päivä niitä, jotka seurasivat sydämen ääntä. Todellista tyhmyyttä on ajatella koulutustason olevan yhtä kuin älykkyys.

Vierailija
89/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:04"]Itsellä monesti loppunut akateemisen kanssa puheenaiheet kun tämä akateeminen on niin pihalla tästä maailmasta.

T. Amis

[/quote]

[/quote]

En lue seiskaa tai muitakaan roskalehtiä. Mutta esimerkiksi politiikasta on ollut turha keskustella kun tämä akateeminen ei ole tiennyt asiasta.

Samoin kuin mun veljet jotka ovat akateemisia tietävät paljon vähemmän siitä mitä maailmalla tapahtuu.

Vierailija
90/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:00"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:09"]

Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.

Terveisin Hyvin koulutettu oman alansa asiantuntija

[/quote]  amiksesta pääsee myös yliopistoon, siellä voi suorittaa yo tutkinnon myös ja osa suorittaakin. 

[/quote]

Tervetuloa akateemiseen maailmaan kaikki tiedonjanoiset ihmiset. Sellaiset tyypit ovatkin kovemman luokan porukkaa, jotka ensin hankkivat ammattikoulutuksen ja sitten akateemisen koulutuksen. Ei pahaa sanottavaa heistä, päinvastoin.

Vierailija
91/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:04"]Itsellä monesti loppunut akateemisen kanssa puheenaiheet kun tämä akateeminen on niin pihalla tästä maailmasta.

T. Amis

[/quote]

[/quote]

En lue seiskaa tai muitakaan roskalehtiä. Mutta esimerkiksi politiikasta on ollut turha keskustella kun tämä akateeminen ei ole tiennyt asiasta.

Samoin kuin mun veljet jotka ovat akateemisia tietävät paljon vähemmän siitä mitä maailmalla tapahtuu.

[/quote]

Eikä käynyt mielessä että olet itse pihalla kuin lumiukko eivätkä he sen vuoksi vaivaudu keskustelemaan kanssasi.

Vierailija
92/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:46"]oon joskus miettinyt, mikä trolli olis sellanen takuuvarma. Nyt näyttää siltä, että rämemajava-, imetys- mukavuussektio- ja läskitrollit jää kakkoseksi näille amis-akateemis-trolleille.

[/quote]

Olenko trolli siksi, etten palvo kusipäisiä amiksia, jotka jo lähtökohtaisesti halveksivat kaikkia akateemisesti koulutettuja?

[/quote] Sähän tänne tulit eka halveksumaan amiksia. Jos et oo trolli niin logiikasta ois parantamisen varaa :D

[/quote]

Tietenkin halveksin, koska kaikki tapaamani amikset ovat olleet sitä mieltä, että yliopistokoulutus on turhaa, sitähän tässäkin ketjussa on toistettu monta kertaa. Miten sellaisia ihmisiä voisi arvostaa?

[/quote] Kaikki SINUN tapaamasi / AV amikset = kaikki Suomen amikset? Juurihan sanoit että et pahemmin amisten kanssa edes keskustele. Logiikassa edelleen parantamisen varaa.

[/quote]

En keskustelekaan, enää.

Kuten olen korostanut, pohjaan näkemykseni kouluttamattomista ihmisistä siihen, mitä olen nähnyt. Ja olen nähnyt vain pohjattoman tyhmiä, ylimielisiä amiksia, joten en osaa suhtautua heihin ihan oikeina ihmisinä sen perusteella.

[/quote] Minä taas olen tavannut sekä tyhmiä että fiksuja amiksia ja sekä tyhmiä ja fiksuja korkeasti koulutettuja. En ole vakuuttunut että Sinä kuulut niihin fiksuihin.

Vierailija
93/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:04"]Itsellä monesti loppunut akateemisen kanssa puheenaiheet kun tämä akateeminen on niin pihalla tästä maailmasta.

T. Amis

[/quote]

Ja samasta syystä minä en keskustele enää amisten kanssa: heillä keskustelunaiheet pyörivät omassa pienessä arjessa, eikä käsitystä mistään teoreettisemmista jutuista ole, ei tietoa mistään yhteiskunnallisista asioista, ei näkemystä yhtään mistään muusta kuin joutavista arkiasioista.

Vierailija
94/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:04"]Ihan mielenkiinnosta: mitä mieltä ap on tuosta merkonomista?

[/quote]

Ihan fiksun oloinen heppu. Melkeinpä ketjun ainoa, jolla tuntuu olevan aivot.

Vierailija
95/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä se osoitit kuinka tyhmä olet enkä tosiaan arvosta kaltaisiasi ihmisiä.

- akateeminen

Vierailija
96/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai amis on tyhmempi ja ei ansaitse arvostusta. Itsekkin oikein tunsin kuinka kaikki akateeminen koulutukseni valui hukkaan, kun astuin amiksen ovesta sisään opiskelemaan itselleni vara-ammattia. Tutkijan työssä on se huono puoli, että projektit ei ole ikuisia. Vakaampi talous amispohjalta, ei estä artikkeleiden lukemista tai väitöstilaisuuksissa käymistä.

Itse en arvosta tittelinkipeitä.

Vierailija
97/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"]Voiko ap sun mielestä matalasti koulutettu taiteilija, muusikko, kirjailija tms olla älykäs?

[/quote]

[/quote]

Mutta korkeakulttuuria harrastava amis ei ole sivistynyt tai älykäs.

Ei ku mitä?

[/quote]

Taiteen tuottaminen on täysin eri asia kuin sen kuluttaminen.

Vierailija
98/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:48"]

[/quote]

[/quote]

Sinun kannattaisi ehkä käydä psykologin paikkeilla, kun näyttää jotain kolhuja olevan itsetunnossa ja minäkuvassa, ja omaat jonkinlaisia suuruudeen kuvitelmia. Vain narsistinen ihminen kokee muiden tarvitsevan hänen arvostuksensa yhtään mihinkään.

[/quote]

Sinun kannattaisi mennä mereen ja jäädä sinne.

[/quote]

Oikeassa taisin olla, kun noin kolahti. Totuushan on, että sinä et kestä mitään kritiikkiä, ja koet olevasi auktoriteettisessa asemassa muille.

Vierailija
99/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:04"]Itsellä monesti loppunut akateemisen kanssa puheenaiheet kun tämä akateeminen on niin pihalla tästä maailmasta.

T. Amis

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikä käynyt mielessä että olet itse pihalla kuin lumiukko eivätkä he sen vuoksi vaivaudu keskustelemaan kanssasi.

[/quote]

En ole pihalla kuin lumiukko vaikka amis olenkin. Seuraan mitä maailmalla tapahtuu ja omaan hyvän yleissivistyksen.

Vaikka esim veljeni ovat akateemisia, olen aina ollut fiksumpi ja enemmän kartalla maailman menoista kuin he.

Vierailija
100/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on oikeastaan aika mukavaa olla mitäänsanomaton duunari, on ihana perhe, ystäviä ja rahaakin sen verran, ettei tarvitse joka penniä laskea. Lisäksi mun ei tarvitse käyttää energiaani toisten halveksimiseen koska olen itse sitä pohjasakkaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän