En arvosta kouluttamattomia ihmisiä
Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.
Terveisin Hyvin koulutettu oman alansa asiantuntija
Kommentit (266)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"]Voiko ap sun mielestä matalasti koulutettu taiteilija, muusikko, kirjailija tms olla älykäs?
[/quote]
Voi, sillä sellaiset ihmiset tapaavat hakea jatkuvasti uutta tietoa ja uusia näkemyksiä ja yleensä taiteensa kautta osoittavat sen.
[/quote]
Mutta korkeakulttuuria harrastava amis ei ole sivistynyt tai älykäs.
Ei ku mitä?
[/quote]
Taiteen tuottaminen on täysin eri asia kuin sen kuluttaminen.
[/quote]
Viulun soittaminen ei ole tuottamista? Mitenkäs osaatko analysoida musiikkia? Mitä tiedät säveltäjistä? Tunnistatko edes säveltäjiä?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:46"]oon joskus miettinyt, mikä trolli olis sellanen takuuvarma. Nyt näyttää siltä, että rämemajava-, imetys- mukavuussektio- ja läskitrollit jää kakkoseksi näille amis-akateemis-trolleille.
[/quote]
Olenko trolli siksi, etten palvo kusipäisiä amiksia, jotka jo lähtökohtaisesti halveksivat kaikkia akateemisesti koulutettuja?
[/quote] Sähän tänne tulit eka halveksumaan amiksia. Jos et oo trolli niin logiikasta ois parantamisen varaa :D
[/quote]
Tietenkin halveksin, koska kaikki tapaamani amikset ovat olleet sitä mieltä, että yliopistokoulutus on turhaa, sitähän tässäkin ketjussa on toistettu monta kertaa. Miten sellaisia ihmisiä voisi arvostaa?
[/quote] Kaikki SINUN tapaamasi / AV amikset = kaikki Suomen amikset? Juurihan sanoit että et pahemmin amisten kanssa edes keskustele. Logiikassa edelleen parantamisen varaa.
[/quote]
En keskustelekaan, enää.
Kuten olen korostanut, pohjaan näkemykseni kouluttamattomista ihmisistä siihen, mitä olen nähnyt. Ja olen nähnyt vain pohjattoman tyhmiä, ylimielisiä amiksia, joten en osaa suhtautua heihin ihan oikeina ihmisinä sen perusteella.
[/quote] Minä taas olen tavannut sekä tyhmiä että fiksuja amiksia ja sekä tyhmiä ja fiksuja korkeasti koulutettuja. En ole vakuuttunut että Sinä kuulut niihin fiksuihin.
[/quote]
Edelleen: on suuri houkutus sekoittaa tyhmyys ylimielisyyteen, mutta se kertoo enemmän sinun puolustusmekanismeistasi kuin mistään muusta.
Ylimielinen olen. Sitä en kiistä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:12"]Ap, sinä se osoitit kuinka tyhmä olet enkä tosiaan arvosta kaltaisiasi ihmisiä.
- akateeminen
[/quote]
Alan hiukan väsyä teihin typeryyksiin, jotka huudatte tyhmää siksi, että joku on kusipää. Olette kuin pieniä lapsia: toi on ihan tyhmä!
Hoh hoijaa, kyllä on kapea maailmankatsomus ap:lla. Ylemmyydentunto on noin suurena annoksena jo psyykkiseen epätasapainoon viittaavaa. Voisi olla suositeltavaa psykiatrilla käynti tai pari nyt aluksi.
Ihan kaikki muut tässä ketjussa näyttävät ymmärtävän sen yksinkertaisen totuuden että kaikkia ihmisiä tarvitaan tässä yhteiskunnassa. Siis työtätekeviä, rehellisestä työnteosta jokainen saa olla ylpeä, ammattiylpeys siinä sivussa.
Itse arvostan kampaajaani ja asioin kerran kuussa hänen luonaan kun itse en osaa värjätä hiuksia, putkimiestä joka vaihtoi juuri uuden hanan keittiöön, autonkorjaajaa joka huolsi automme, lapsemme päiväkodin hoitajia sekä mummoni sairaanhoitajaa aivan valtavasti, kiitos heille työpanoksestaan!
Hoh hoijaa, kyllä on kapea maailmankatsomus ap:lla. Ylemmyydentunto on noin suurena annoksena jo psyykkiseen epätasapainoon viittaavaa. Voisi olla suositeltavaa psykiatrilla käynti tai pari nyt aluksi.
Ihan kaikki muut tässä ketjussa näyttävät ymmärtävän sen yksinkertaisen totuuden että kaikkia ihmisiä tarvitaan tässä yhteiskunnassa. Siis työtätekeviä, rehellisestä työnteosta jokainen saa olla ylpeä, ammattiylpeys siinä sivussa.
Itse arvostan kampaajaani ja asioin kerran kuussa hänen luonaan kun itse en osaa värjätä hiuksia, putkimiestä joka vaihtoi juuri uuden hanan keittiöön, autonkorjaajaa joka huolsi automme, lapsemme päiväkodin hoitajia sekä mummoni sairaanhoitajaa aivan valtavasti, kiitos heille työpanoksestaan!
Amiksia on siksi, että he tekevät lähes poikkeuksetta tuottavaa työtä, että korkeasti koulutettu humanisti tmv. saa mennä loisimaan julkiselle sektorille puuhastelemaan mitättömyyksiä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:12"]Tottakai amis on tyhmempi ja ei ansaitse arvostusta. Itsekkin oikein tunsin kuinka kaikki akateeminen koulutukseni valui hukkaan, kun astuin amiksen ovesta sisään opiskelemaan itselleni vara-ammattia. Tutkijan työssä on se huono puoli, että projektit ei ole ikuisia. Vakaampi talous amispohjalta, ei estä artikkeleiden lukemista tai väitöstilaisuuksissa käymistä.
Itse en arvosta tittelinkipeitä.
[/quote]
Kiitos tästä, taitaa olla ketjun ensimmäisiä rehellisiä kommentteja kaiken "olemme kaikki yhtä arvokkaita" -lässytyksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:04"]Itsellä monesti loppunut akateemisen kanssa puheenaiheet kun tämä akateeminen on niin pihalla tästä maailmasta.
T. Amis
[/quote]
Eikse tienny mitä uusimmas seiskas oli?
[/quote]
En lue seiskaa tai muitakaan roskalehtiä. Mutta esimerkiksi politiikasta on ollut turha keskustella kun tämä akateeminen ei ole tiennyt asiasta.
Samoin kuin mun veljet jotka ovat akateemisia tietävät paljon vähemmän siitä mitä maailmalla tapahtuu.
[/quote]
Eikä käynyt mielessä että olet itse pihalla kuin lumiukko eivätkä he sen vuoksi vaivaudu keskustelemaan kanssasi.
[/quote]
En ole pihalla kuin lumiukko vaikka amis olenkin. Seuraan mitä maailmalla tapahtuu ja omaan hyvän yleissivistyksen.
Vaikka esim veljeni ovat akateemisia, olen aina ollut fiksumpi ja enemmän kartalla maailman menoista kuin he.
[/quote]
Tähän en usko hetkeäkään.
Oletko koskaan miettinyt mistä ylimielisyytesi johtuu? Miksi koet, että oma tapasi toimia ja oma näkemyksesi on ainoa oikea suhteessa muihin?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:46"]oon joskus miettinyt, mikä trolli olis sellanen takuuvarma. Nyt näyttää siltä, että rämemajava-, imetys- mukavuussektio- ja läskitrollit jää kakkoseksi näille amis-akateemis-trolleille.
[/quote]
Olenko trolli siksi, etten palvo kusipäisiä amiksia, jotka jo lähtökohtaisesti halveksivat kaikkia akateemisesti koulutettuja?
[/quote] Sähän tänne tulit eka halveksumaan amiksia. Jos et oo trolli niin logiikasta ois parantamisen varaa :D
[/quote]
Tietenkin halveksin, koska kaikki tapaamani amikset ovat olleet sitä mieltä, että yliopistokoulutus on turhaa, sitähän tässäkin ketjussa on toistettu monta kertaa. Miten sellaisia ihmisiä voisi arvostaa?
[/quote] Kaikki SINUN tapaamasi / AV amikset = kaikki Suomen amikset? Juurihan sanoit että et pahemmin amisten kanssa edes keskustele. Logiikassa edelleen parantamisen varaa.
[/quote]
En keskustelekaan, enää.
Kuten olen korostanut, pohjaan näkemykseni kouluttamattomista ihmisistä siihen, mitä olen nähnyt. Ja olen nähnyt vain pohjattoman tyhmiä, ylimielisiä amiksia, joten en osaa suhtautua heihin ihan oikeina ihmisinä sen perusteella.
[/quote]
Hetkinen, ylimielinen amis? Eikö akateemiset olleet juuri niitä ylimielisiä (itsesi mukaanlukien) ja amisket tyhmiä? Inhoat siis ylimielisyyttä, mutta olet itsekin ylimielinen? Putosin kärryiltä viimeistään nyt.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:04"]Itsellä monesti loppunut akateemisen kanssa puheenaiheet kun tämä akateeminen on niin pihalla tästä maailmasta.
T. Amis
[/quote]
Eikse tienny mitä uusimmas seiskas oli?
[/quote]
En lue seiskaa tai muitakaan roskalehtiä. Mutta esimerkiksi politiikasta on ollut turha keskustella kun tämä akateeminen ei ole tiennyt asiasta.
Samoin kuin mun veljet jotka ovat akateemisia tietävät paljon vähemmän siitä mitä maailmalla tapahtuu.
[/quote]
Eikä käynyt mielessä että olet itse pihalla kuin lumiukko eivätkä he sen vuoksi vaivaudu keskustelemaan kanssasi.
[/quote]
En ole pihalla kuin lumiukko vaikka amis olenkin. Seuraan mitä maailmalla tapahtuu ja omaan hyvän yleissivistyksen.
Vaikka esim veljeni ovat akateemisia, olen aina ollut fiksumpi ja enemmän kartalla maailman menoista kuin he.
[/quote]
Tähän en usko hetkeäkään.
[/quote]
Ja miksiköhän et? Siksi etten ole akateeminen, vaan amis? Olen siis tyhmä ja sivistymätön, koska valitsin alan mikä kiinnosti enemmän?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:04"]Ihan mielenkiinnosta: mitä mieltä ap on tuosta merkonomista?
[/quote]
Ihan fiksun oloinen heppu. Melkeinpä ketjun ainoa, jolla tuntuu olevan aivot.
[/quote]
No, siinä sinulle yksi aivoilla varusteltu ja matalasti koulutettu yksilö!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:29"]
Itse arvostan perusduunaria paljon enemmän kun jotain insinööriä jotka suunnittelee "fiksuja" asioita jotka eivät todellakaan toimi käytännössä.
[/quote]
Osaako perusduunari vaikka suunnitella kännykän, ydinvoimalan ohjausjärjestelmän tai paperitehtaan automaation? Ei osaa. Se siitä sinun älystäsi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"]Voiko ap sun mielestä matalasti koulutettu taiteilija, muusikko, kirjailija tms olla älykäs?
[/quote]
Voi, sillä sellaiset ihmiset tapaavat hakea jatkuvasti uutta tietoa ja uusia näkemyksiä ja yleensä taiteensa kautta osoittavat sen.
[/quote]
Mutta korkeakulttuuria harrastava amis ei ole sivistynyt tai älykäs.
Ei ku mitä?
[/quote]
Taiteen tuottaminen on täysin eri asia kuin sen kuluttaminen.
[/quote]
Viulun soittaminen ei ole tuottamista? Mitenkäs osaatko analysoida musiikkia? Mitä tiedät säveltäjistä? Tunnistatko edes säveltäjiä?
[/quote]
Missä sanoin, ettei viulun soittaminen ole taiteen tuottamista? Totta kai on, mutta musiikki ei ole suurta älykkyyttä vaativa laji. Se on pitkälti tekninen ja emotionaalinen taiteen muoto. Kirjallisuus on aivan toinen juttu.
Tietenkin tunnistan säveltäjiä, mutta mitä sinä puolestasi tiedät vaikkapa kuvanveiston historiasta, kirjallisuudenlajeista tai installaatiotaiteesta? Yhteen soittimeen ja taiteenlajiin keskittyminen ei vielä kerro kovin paljon ihmisen älykkyydestä, ja muiden sävellyksiä soittava viulisti on enemmän renki kuin mestari. Puhutaan uudemman kerran sitten, kun sävellät ensimmäisen sinfoniasi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:09"]
Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.
Terveisin Hyvin koulutettu oman alansa asiantuntija
[/quote]Omahyväinen tärkeilijä pitää primitiivireaktiotaan jotenkin hienona asiana. :)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:29"]
Itse arvostan perusduunaria paljon enemmän kun jotain insinööriä jotka suunnittelee "fiksuja" asioita jotka eivät todellakaan toimi käytännössä.
[/quote]
Osaako perusduunari vaikka suunnitella kännykän, ydinvoimalan ohjausjärjestelmän tai paperitehtaan automaation? Ei osaa. Se siitä sinun älystäsi.
[/quote]
En mä ainakaan arvosta lukiopohjaista insinööriä, joka ei edes tiedä miten kyseinen tyl tehdään käytönnössä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:19"]Hoh hoijaa, kyllä on kapea maailmankatsomus ap:lla. Ylemmyydentunto on noin suurena annoksena jo psyykkiseen epätasapainoon viittaavaa. Voisi olla suositeltavaa psykiatrilla käynti tai pari nyt aluksi.
[/quote]
Kaikkia tarvitaan, mutta kaikkien panos yhteiskuntaan ei ole yhtä merkittävä. Kampaaja on helpompi korvata kuin lääkäri, kadunlakaisija helpompi kuin säveltäjä. Ja niin edelleen.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En keskustelekaan, enää.
[/quote]
Hetkinen, ylimielinen amis? Eikö akateemiset olleet juuri niitä ylimielisiä (itsesi mukaanlukien) ja amisket tyhmiä? Inhoat siis ylimielisyyttä, mutta olet itsekin ylimielinen? Putosin kärryiltä viimeistään nyt.
[/quote]
Minun ylimielisyyteni on vain reaktio muiden ylimielisyyteen. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?
Itse olin hyvä koulussa, mutta ammattikoulussa oli ala mikä kiinnosti enemmän kuin joku lääkärin työ.
[/quote]
Älä nyt, kun on fiksua opiskella Se korkeekoulututkinto! Opiskelet sen ja sitten voit vasta alkaa unelmatyöhösi kampaajaksi. Jos, et näin tee olet tyhmä.
[/quote]
Tämän vuoksi en kouluttamattomia arvostakaan. Näette koulutuksen vain tutkintoina ja keinona saada tuloja, tieto itsessään ei merkitse teille mitään.
[/quote]
Ensisijaisesti Se on Se tutkinto mitä siellä tavoitellaan. Tiedon saa muutenkin, opiskella voi muuallakin kuin koulussa.
[/quote]
Kuten sanoin, tämän mustavalkoisuuden ja typeryyden vuoksi en arvosta kouluttamattomia. Teille ei ole mitään merkitystä sillä, mitä opitte, ainoastaan sillä, millaisen työpaikan saatte.
[/quote]
Mustavalkoisen typeryyden huipentuma tässä keskustelussa on kyllä ap. Vai oletko liian typerä huomaamaan sitä itse? Ap ei ole fiksu tai kiinnostava, ap on huonoitsetuntoinen lammas joka tuntee olevansa jotain vain määkiessään lauman mukana. Ikävää että arvostat itseäsi vain koulutuksen kautta, etkä ilman koe olevasi ihmisarvoinen. Ap projisoi voimakkaasti itseään kohtaan tuntemiaan tunteita muihin ihmisiin, hänen mielipiteensä kertovat hänen suhteestaan itseensä. Siksi ap tuskin olisi kiinnostava keskustelukumppani, koska häneltä puuttuu vahva minuus ja sitä kautta aidosti omat ajatukset. Ap ei uskalla olla oma itsensä vaan on olemassa vain koulutuksen kautta. Yleensä tällaiset näkemykset ovat perittyjä, joissain suvuissa ei arvosteta kuin korkeaa koulutusta jota kautta saa vasta ihmisarvonsa. Omia mielipiteitä tai ratkaisuja elämän suhteen ei sallita, ammattia ei valita oman persoonan ja mielenkiinnon perusteella vaan hylätyksi tulemisen pelossa. Jos valitset toisin, olet suvun musta lammas. Näin ollen ei ap:lta voikaan vaatia itsenäistä ja laajempaa näkemystä asioista, koska hänet on kasvatettu istumaan nätisti omassa lokerossaan ja katselemaan maailmaa sieltä käsin. Se että koulutus ei olisikaan ihmisarvon mittari, veisi ap:lta kaiken mihin hän on uskonut ja mihin hän on minuutensa perustanut.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:57"]Voiko ap sun mielestä matalasti koulutettu taiteilija, muusikko, kirjailija tms olla älykäs?
[/quote]
[/quote]
Niinpä. Olen se Mensan jäsenyydellä leuhkiva.
[/quote]
Vaan etpä ole Mensan jäsen, sen sijaan yhdistyksen jäsenyys tuntuu olevan sinulle kova meriitti, jonka tahtoisit itsellesi. Olet kaiketi käynyt testissä ja huomannut, ettei älykkyysosamäärä aivan riittänyt jäsenyyteen. Ajattelet kuitenkin, että testissä käyminen on melkein sama asia kuin jäsenyys, joten menköön.