En arvosta kouluttamattomia ihmisiä
Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.
Terveisin Hyvin koulutettu oman alansa asiantuntija
Kommentit (266)
Itse en arvosta rajoittuneita, ennakkoluuloisia, vastakkainasetteluun kiintyneitä ja omiin seurapiireihinsä sulkeutuvia ihan koulutuksesta riippumatta.
On ihan turha yrittää väittää mulle, että kykenee keskusteluun yhteiskunnasta, politiikasta tai mistään ns. laajemmasta kokonaisuudesta, jos järjestelmällisesti kieltäytyy tutustumasta siihen.
Toiseksi, "kirjaviisaista" puhuvat ne, joilla ei ole hajuakaan siitä mitä niissä "kirjoissa" lukee. Teoria ja käytäntö eivät ole mitään toistensa vastakohtia, onko tähän ketjuun kirjoittaneilla nyt minkään valtakunnan käsitystä siitä, mitä Se teoria edes tarkoittaa? Oletko sinä, rakas teorioiden ystävä, koskaan tutustunut mihinkään ns. teoreettiseen? Oletko itseasiassa sinäkään, rakas ap?
En voi kun olla samaa mieltä. Harmillista on se, että itsekin olen kouluttamaton.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?
Itse olin hyvä koulussa, mutta ammattikoulussa oli ala mikä kiinnosti enemmän kuin joku lääkärin työ.
[/quote]
Ihan ymmärrettävää, mutta silti akateemisen tiedonjanon puute on merkki siitä, ettei ihminen ole erityisen fiksu tai kiinnostava. Totta kai putkimiehiä ja kokkeja tarvitaan ja arvostan heitä omalla tavallani, silti pidän heitä alempiarvoisina kuin vaikkapa tutkijoita, juristeja ja journalisteja.
[/quote]
Tiedonjanoa voi tyydyttää muutenkin kuin opiskelemalla. Itse olen kasvanut työläisperheessä, mutta kotona arvostettiin kirjallisuutta ja taidetta. Älyä olisi riittänyt opiskeluun, mutta olen laiska, täysin kunnianhimoton, enkä halua tuhlata paukkuja työntekoon enempää kuin on pakollista.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:10"]No oi voi kun harmittaa.
Terveisin matalasti koulutettu Mensan jäsen
[/quote]
Minua ei vähääkään kiinnosta, että olet hyvä ratkomaan loogisia pulmia. Se ei vielä tee sinusta erityisen arvostettavaa. Mensan jäsenyydellä leuhkiminen pikemminkin tekee sinusta kuvottavan juntin, jolla ei arvatenkaan ole minkäänlaisia käytöstapoja, eikä myöskään minkäänlaista käyttöä loogiselle älykkyydellesi.
[/quote]
Reps :D ! Kuvottava juntti? Voi kun oot fiksu :) ! Mun arvostettavuus ei ole siitä kiinni mitä sä oot asiasta mieltä. Missäs ne sun omat käytöstavat on kun tuut haukkumaan ihmisiä tyhmiksi ja vähemmän arvoikkaiksi? Ja leuhkia vielä koulutuksellasi.. Tsot tsot ;)
[/quote]
Jos sinä kuulut Mensaan, lupaan syödä pussillisen ulostetta. Laita sinä kuva, jolla todistat jäsenyyteni, lupaan sen jälkeen laittaa kuvan, jossa teen lupaamani asian.
Mutta et laita, koska et ole koskaan käynyt edes Mensan testissä.
[/quote]
Miksi mun pitäisi todistaa asia sulle? Luuletko että saan jotain kicksejä siitä että sä syöt kakkaa? Jos et usko niin oma ongelmasi, ihan vapaasti saat olla in denial ja nähdä / uskoa vain ne asiat mitkä haluat :)
[/quote]
En usko, että yksikään Mensa-tason suomalainen ihminen kirjoittaisi noin hirvittävän huonoa suomea.
[/quote]
Et ole vissiin koskaan törmännyt mensan jäsenlehteen.? Ainakin kuusi vuotta sitten se oli ala-arvoista kuraa. Ja ei tuo Sinunkaan tekstisi ihan täydellisyyden huipentuma ole ;)
Aika ohuelta kuulostaa aloittajan ymmärryspohja yhteiskunnasta, jos noin suppeasti on muiden ihmisten kanssa tekemisissä.