Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En arvosta kouluttamattomia ihmisiä

Vierailija
03.08.2014 |

Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.

Terveisin Hyvin koulutettu oman alansa asiantuntija

Kommentit (266)

Vierailija
41/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:25"]Pidätkö myös AMK:n käyneitä tyhminä? Monihan jatkaa ammattikoulusta sinne

[/quote]

En nyt sinänsä tyhminä, ehkä hieman kunnianhimottomina kuitenkin.

[/quote]

Selvä. Sehän vasta olisikin hienoa jos ei olisi minkään asteisia hoitajia sairaaloissa, ainoastaan ylimielisiä lääkäreitä jotka eivät ole vuosiin ottaneet edes verikoetta.

Vierailija
42/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:10"]No oi voi kun harmittaa.

Terveisin matalasti koulutettu Mensan jäsen

[/quote]

Minua ei vähääkään kiinnosta, että olet hyvä ratkomaan loogisia pulmia. Se ei vielä tee sinusta erityisen arvostettavaa. Mensan jäsenyydellä leuhkiminen pikemminkin tekee sinusta kuvottavan juntin, jolla ei arvatenkaan ole minkäänlaisia käytöstapoja, eikä myöskään minkäänlaista käyttöä loogiselle älykkyydellesi.

[/quote]

Reps :D ! Kuvottava juntti? Voi kun oot fiksu :) ! Mun arvostettavuus ei ole siitä kiinni mitä sä oot asiasta mieltä. Missäs ne sun omat käytöstavat on kun tuut haukkumaan ihmisiä tyhmiksi ja vähemmän arvoikkaiksi? Ja leuhkia vielä koulutuksellasi.. Tsot tsot ;)

[/quote]

Jos sinä kuulut Mensaan, lupaan syödä pussillisen ulostetta. Laita sinä kuva, jolla todistat jäsenyyteni, lupaan sen jälkeen laittaa kuvan, jossa teen lupaamani asian.

Mutta et laita, koska et ole koskaan käynyt edes Mensan testissä.

[/quote]

Miksi mun pitäisi todistaa asia sulle? Luuletko että saan jotain kicksejä siitä että sä syöt kakkaa? Jos et usko niin oma ongelmasi, ihan vapaasti saat olla in denial ja nähdä / uskoa vain ne asiat mitkä haluat :)

[/quote]

En usko, että yksikään Mensa-tason suomalainen ihminen kirjoittaisi noin hirvittävän huonoa suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:25"]Paljastit kuitenkin "hyvinkoulutettu" olevasi tyhmä!

[/quote]

En olettaisikaan, että kouluttamaton ihminen näkisi mitään eroa ylimielisyydessä ja tyhmyydessä, teille ne taitavat olla synonyymejä.

Muuten, sana hyvinkoulutettu on kehnoa suomea.

[/quote] Mensan jäsenyydellä leuhkiva = kuvottava juntti jolla ei *arvatenkaan* ole käytöstapoja, koulutuksellaan leuhkiva on "vain" ylimielinen. Ristiriita? 

"Arvatenkaan" on myös nolo argumentti koska se ei perustu mihinkään.

Vierailija
44/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:27"]Minä taas en arvosta ihmisiä, jotka näkevät vain koulutuksen lainkaan huomioimatta ihmistä sen takana. Olen aikuisiällä kouluttautunut linja-autonkuljettajaksi, ja kun kysytään mitä teen niin totta kai kerron ajavani bussia. Miksi kertoisin että olen nuorena käynyt yliopiston mutta kiinnostus ei riittänyt leikkimään tutkijaa vuosikymmeniä?

[/quote]

Puhunkin nimenomaan ihmisistä, joilla ei alkujaankaan riittänyt kiinnostus akateemiseen koulutukseen. On täysin eri asia opiskella yliopistossa ja myöhemmin vaihtaa alaa käytännönläheisemmäksi kuin opiskella pelkästään bussikuskiksi kiinnostumatta koskaan mistään muusta.

Vierailija
45/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:10"]No oi voi kun harmittaa.

Terveisin matalasti koulutettu Mensan jäsen

[/quote]

Minua ei vähääkään kiinnosta, että olet hyvä ratkomaan loogisia pulmia. Se ei vielä tee sinusta erityisen arvostettavaa. Mensan jäsenyydellä leuhkiminen pikemminkin tekee sinusta kuvottavan juntin, jolla ei arvatenkaan ole minkäänlaisia käytöstapoja, eikä myöskään minkäänlaista käyttöä loogiselle älykkyydellesi.

[/quote]

Reps :D ! Kuvottava juntti? Voi kun oot fiksu :) ! Mun arvostettavuus ei ole siitä kiinni mitä sä oot asiasta mieltä. Missäs ne sun omat käytöstavat on kun tuut haukkumaan ihmisiä tyhmiksi ja vähemmän arvoikkaiksi? Ja leuhkia vielä koulutuksellasi.. Tsot tsot ;)

[/quote]

Jos sinä kuulut Mensaan, lupaan syödä pussillisen ulostetta. Laita sinä kuva, jolla todistat jäsenyyteni, lupaan sen jälkeen laittaa kuvan, jossa teen lupaamani asian.

Mutta et laita, koska et ole koskaan käynyt edes Mensan testissä.

[/quote]

Miksi mun pitäisi todistaa asia sulle? Luuletko että saan jotain kicksejä siitä että sä syöt kakkaa? Jos et usko niin oma ongelmasi, ihan vapaasti saat olla in denial ja nähdä / uskoa vain ne asiat mitkä haluat :)

[/quote]

En usko, että yksikään Mensa-tason suomalainen ihminen kirjoittaisi noin hirvittävän huonoa suomea.

[/quote] 

Olen pahoillani että kirjoitin puhekielellä. Arvatenkin Sinulle kelpaa vain kirjakieli. Ymmärrän että koit viestieni huolimattoman kirjoitusasun epäkunnioittavana Sinua kohtaan. Kirjoitan jatkossa kirjakieltä mikäli vielä osallistun tähän keskusteluun.

En kuitenkaan suosittele ulosteita syötäväksi.

Vierailija
46/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

Itse olin hyvä koulussa, mutta ammattikoulussa oli ala mikä kiinnosti enemmän kuin joku lääkärin työ.

[/quote]

Älä nyt, kun on fiksua opiskella Se korkeekoulututkinto! Opiskelet sen ja sitten voit vasta alkaa unelmatyöhösi kampaajaksi. Jos, et näin tee olet tyhmä.

[/quote]

Tämän vuoksi en kouluttamattomia arvostakaan. Näette koulutuksen vain tutkintoina ja keinona saada tuloja, tieto itsessään ei merkitse teille mitään.

[/quote]

Sinäkö käyt korkeita kouluja vaan sivistääksesi itseäsi, mutta et siksi, että töihin menisit?

[/quote]

Kun lähdin opiskelemaan, en todellakaan lähtenyt opiskelemaan tiettyyn ammattiin. Tätä teidän amisten on ilmeisesti täysin mahdoton ymmärtää.

[/quote]

Ei vaan sinä, et taida ymmärtää monien jo yläasteella tietävän työn, jota haluavat tehdä ja heidän ei ole silloin järkevää opiskella korkeakoulututkintoa sen vuoksi. Olet varmaankin aika nuori kun tunnut ajattelevan kaikkien ihmisten olevan kovin samanlaisia kuin sinä. Sinulla on kovin jyrkät mustavalkoiset mielipiteet vielä. Iän myötä varmaan löydät enemmän sitä näkökulmaakin kun vähän opiskelet lisää.

Suosittelen myös tutustumaan erilaisiin ihmisiin ja kuuntelemaan heidän näkökantojaan eri asioihin. Ehkä siitä saat väriä lisää maailmaasi.

Vierailija
47/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan menestyneitä kouluttamattomia. Mun mies on sellanen: istuupi kansainvälisen pörssiyhtiön hallituksessa :D ihan turha mun on lähteä hänen kanssaan kilpasille yleistiedossa :D niin ja itse olen koultukseltani maisteri.

Vierailija
48/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:29"]Itse arvostan perusduunaria paljon enemmän kun jotain insinööriä jotka suunnittelee "fiksuja" asioita jotka eivät todellakaan toimi käytännössä.

[/quote]

Taas kerran esimerkki siitä, miksen teitä arvosta. Väheksytte niin valtavasti koulutusta, ettei teitä voi ottaa vakavasti.

Vierailija
49/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:17"]Arvostan paljon enemmän esim. ammattitaitoista putkimiestä, kuin nenä pystyssä kulkevaa humanistista höpömaisteria.

[/quote]

Kuitenkin keskustelu sen maisterin kanssa on pääsääntöisesti rikkaampaan ja monipyolisempaa. Putkimies puhuu duunista, valittaa ämmästään ja hehkuttaa autoaan. Näiden lisäksi kaikki valittaminen (ryssät tulee, kalja kallistuu, maahanmuutto, homoliitot, kalja loppuu) kaikesta. Mutta äänestäminen, sehän se vasta p*rseestä onkin!

T. Se merkonomi vielä

[/quote]

Täsmälleen näin. Kokemukseni perusteella nämä "putkimiehet" eivät tosiaankaan keskustele mistään muistankin hyvin arkisista asioista, ja jos keskustelu menee yhtään mutkikkaampiin asioihin, he eivät tiedä niistä mitään tai paukuttavat ennakkoluulojaan kovaan ääneen.

[/quote]

Tässä Se vasta kaikkien aikojen ennakkoluulo onkin!

Vierailija
50/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

Itse olin hyvä koulussa, mutta ammattikoulussa oli ala mikä kiinnosti enemmän kuin joku lääkärin työ.

[/quote]

Älä nyt, kun on fiksua opiskella Se korkeekoulututkinto! Opiskelet sen ja sitten voit vasta alkaa unelmatyöhösi kampaajaksi. Jos, et näin tee olet tyhmä.

[/quote]

Tämän vuoksi en kouluttamattomia arvostakaan. Näette koulutuksen vain tutkintoina ja keinona saada tuloja, tieto itsessään ei merkitse teille mitään.

[/quote]

Ensisijaisesti Se on Se tutkinto mitä siellä tavoitellaan. Tiedon saa muutenkin, opiskella voi muuallakin kuin koulussa.

[/quote]

Kuten sanoin, tämän mustavalkoisuuden ja typeryyden vuoksi en arvosta kouluttamattomia. Teille ei ole mitään merkitystä sillä, mitä opitte, ainoastaan sillä, millaisen työpaikan saatte.

[/quote]

No mysteeri on ainakin Se miten ne sinun aivosi siellä raksuttaa. Mietipä nyt tarkemmin kuka on mustavalkoinen tässä? Sitä paitsi sinun oletuksesi minun koulutuksestanikin on väärä.

Mutta ei kenenkään ole järkeä opiskella tutkintoa, jota ei työelämässä tule tarvitsemaan. Opiskella voi myös itsenäisesti tai erillisillä kursseilla niin tahtoessaan, mutta tutkinto kannattaa suorittaa jos siitä on hyötyä tulevassa työelämässä.

Enempää en jaksa asiasta jauhaa, koska en ole koskaan nauttinut tyhmien ihmisten kanssa keskustelusta ja edellä olevien kommenttien perusteella ap kuuluu tähän ryhmään..

[/quote]

Sinä nimität minua tyhmäksi siksi, etten jaa hölmöä, käytännönläheistä suhtautumistasi maailmaan.

Kukaan ei ole sanonut, etteikö opiskeltavaa tutkintoa tarvittaisi työelämässä. Totta kai tarvitaan. On kuitenkin aivan eri asia löytää oma opiskelupolkunsa ja sen myötä kenties yllättäväkin ammatti tai vaikkapa yritysidea kuin varta vastrn tähdätä vuosien ajan tiettyyn täsmälliseen työhön. Kun opiskelet sen ammatin, sinulla ei ole valmiuksia mihinkään muuhun kuin siihen yhteen työhösi. Akateeminen koulutus tarjoaa usein laajemman kirjon vaihtoehtoja.

Vierailija
51/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väität varmaan kohta ettei amiksesta pääse yliopistoon

Vierailija
52/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon joskus miettinyt, mikä trolli olis sellanen takuuvarma. Nyt näyttää siltä, että rämemajava-, imetys- mukavuussektio- ja läskitrollit jää kakkoseksi näille amis-akateemis-trolleille.

Vierailija
53/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:25"]Pidätkö myös AMK:n käyneitä tyhminä? Monihan jatkaa ammattikoulusta sinne

[/quote]

En nyt sinänsä tyhminä, ehkä hieman kunnianhimottomina kuitenkin.

[/quote]

Selvä. Sehän vasta olisikin hienoa jos ei olisi minkään asteisia hoitajia sairaaloissa, ainoastaan ylimielisiä lääkäreitä jotka eivät ole vuosiin ottaneet edes verikoetta.

[/quote]

En ole väittänyt, etteikö kehnommin koulutettuja ihmisiä tarvittaisi. Mutta on syynsä siihen, etteivät hoitajat ole lääkäreitä.

Vierailija
54/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:45"]Väität varmaan kohta ettei amiksesta pääse yliopistoon

[/quote]

Totta kai pääsee. Sellaisia ihmisiä arvostankin.

Vierailija
55/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lähe sääki ulos vaikka rillaamaan ettei sulle tuu paha mikäli. Et sää saa näitä tyhmiä uskomaan että sää oot paras ja viksuin.

Vierailija
56/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:46"]oon joskus miettinyt, mikä trolli olis sellanen takuuvarma. Nyt näyttää siltä, että rämemajava-, imetys- mukavuussektio- ja läskitrollit jää kakkoseksi näille amis-akateemis-trolleille.

[/quote]

Olenko trolli siksi, etten palvo kusipäisiä amiksia, jotka jo lähtökohtaisesti halveksivat kaikkia akateemisesti koulutettuja?

Vierailija
57/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:48"]

Ap, lähe sääki ulos vaikka rillaamaan ettei sulle tuu paha mikäli. Et sää saa näitä tyhmiä uskomaan että sää oot paras ja viksuin.

[/quote] Piti sanua paha miäli. Täss on tää auto korrekt puhelimes.

Vierailija
58/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukion sain L:n paperit, lähdin amikseen alalle jolle ei niin vaan pääse vaan tarvitsee pitkän harrastepohjan ja hyvän taitotason. Muutin harrastuksen työksi ja olen tyytyväinen juntti :)

Ai niin, mies on amispohjainen hyvin toimeentuleva yrittäjä. Veli lähti yliopistoon ja valmistui työttömäksi, onneksi ei sentään ole juntti

Vierailija
59/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:25"]Paljastit kuitenkin "hyvinkoulutettu" olevasi tyhmä!

[/quote]

En olettaisikaan, että kouluttamaton ihminen näkisi mitään eroa ylimielisyydessä ja tyhmyydessä, teille ne taitavat olla synonyymejä.

Muuten, sana hyvinkoulutettu on kehnoa suomea.

[/quote] Mensan jäsenyydellä leuhkiva = kuvottava juntti jolla ei *arvatenkaan* ole käytöstapoja, koulutuksellaan leuhkiva on "vain" ylimielinen. Ristiriita? 

"Arvatenkaan" on myös nolo argumentti koska se ei perustu mihinkään.

[/quote]

Olet yksinkertaisesti tyhmä, enkä alennu keskustelemaan kanssasi tämän enempää. Mene provoamaan johonkin toiseen ketjuun, juntti. Jos sinä kuulut Mensaan, minä olen Kiinan keisari.

Vierailija
60/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:46"]oon joskus miettinyt, mikä trolli olis sellanen takuuvarma. Nyt näyttää siltä, että rämemajava-, imetys- mukavuussektio- ja läskitrollit jää kakkoseksi näille amis-akateemis-trolleille.

[/quote]

Olenko trolli siksi, etten palvo kusipäisiä amiksia, jotka jo lähtökohtaisesti halveksivat kaikkia akateemisesti koulutettuja?

[/quote] Sähän tänne tulit eka halveksumaan amiksia. Jos et oo trolli niin logiikasta ois parantamisen varaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi