Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En arvosta kouluttamattomia ihmisiä

Vierailija
03.08.2014 |

Kouluttamaton tai ammattikoulun käynyt ihminen on silmissäni hiukan tyhmä ja vähän vähemmän arvokas ihmisenä kuin muut. Tämä on monen muunkin koulutetun ihmisen totuus.

Terveisin Hyvin koulutettu oman alansa asiantuntija

Kommentit (266)

Vierailija
1/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oi voi kun harmittaa.

Terveisin matalasti koulutettu Mensan jäsen

Vierailija
2/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

Itse olin hyvä koulussa, mutta ammattikoulussa oli ala mikä kiinnosti enemmän kuin joku lääkärin työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:10"]No oi voi kun harmittaa.

[/quote]

Minua ei vähääkään kiinnosta, että olet hyvä ratkomaan loogisia pulmia. Se ei vielä tee sinusta erityisen arvostettavaa. Mensan jäsenyydellä leuhkiminen pikemminkin tekee sinusta kuvottavan juntin, jolla ei arvatenkaan ole minkäänlaisia käytöstapoja, eikä myöskään minkäänlaista käyttöä loogiselle älykkyydellesi.

Vierailija
4/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jonkun maailmanko pitäisi nyt romuttua kun ei saa sulta arvostusta?

Vierailija
5/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et säkään kauhean fiksua kuvaa anna itsestäsi.

Vierailija
6/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

Itse olin hyvä koulussa, mutta ammattikoulussa oli ala mikä kiinnosti enemmän kuin joku lääkärin työ.

[/quote]

Ihan ymmärrettävää, mutta silti akateemisen tiedonjanon puute on merkki siitä, ettei ihminen ole erityisen fiksu tai kiinnostava. Totta kai putkimiehiä ja kokkeja tarvitaan ja arvostan heitä omalla tavallani, silti pidän heitä alempiarvoisina kuin vaikkapa tutkijoita, juristeja ja journalisteja.

Vierailija
7/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

[/quote]

Älä nyt, kun on fiksua opiskella Se korkeekoulututkinto! Opiskelet sen ja sitten voit vasta alkaa unelmatyöhösi kampaajaksi. Jos, et näin tee olet tyhmä.

Vierailija
8/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan paljon enemmän esim. ammattitaitoista putkimiestä, kuin nenä pystyssä kulkevaa humanistista höpömaisteria.

Vierailija
9/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos nämä ammattikoulun käyneet ihmiset lopettaisivat työt? Kadut tulvisi roskassa, kukaan ei talvella auraa teitä, joutuisit ihan itse avaamaan tukkiutuneet viemärit jne jne. Ehkäpä arvostuksesi sitten nousisi.

Vierailija
10/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap jos ne potentiaaliset älyköt sairastuivat, eivät kokeneet koulutusta tärkeäksi tai joutuivat ns. pakon edessä menemään nuorena töihin. Nuo ihmiset (ja mikseivät tyhmemmätkin) ovat mahdollistaneet SINUN pääsysi korkeakouluun!

Faktahan on se, että tämä yhteiskunta tarvitsee myös matalapalkka-aloja ja jopa työttömiä :)

T. Merkonomi

Vierailija
11/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

[/quote]

Älä nyt, kun on fiksua opiskella Se korkeekoulututkinto! Opiskelet sen ja sitten voit vasta alkaa unelmatyöhösi kampaajaksi. Jos, et näin tee olet tyhmä.

[/quote]

Tämän vuoksi en kouluttamattomia arvostakaan. Näette koulutuksen vain tutkintoina ja keinona saada tuloja, tieto itsessään ei merkitse teille mitään.

Vierailija
12/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:18"]Mitäpä jos nämä ammattikoulun käyneet ihmiset lopettaisivat työt? Kadut tulvisi roskassa, kukaan ei talvella auraa teitä, joutuisit ihan itse avaamaan tukkiutuneet viemärit jne jne. Ehkäpä arvostuksesi sitten nousisi.

[/quote]

En sanokaan, etteikö amiksia tarvita. Arvostan heitä kyllä tietyllä tavalla, itse en pystyisi ikinä sellaisiin töihin, joita he tekevät. En silti haluaisi olla heidän ystävänsä, vaikka mielelläni heitä palkkaankin erilaisiin rasittavia töihin.

Vierailija
13/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]

[/quote]

Minua ei vähääkään kiinnosta, että olet hyvä ratkomaan loogisia pulmia. Se ei vielä tee sinusta erityisen arvostettavaa. Mensan jäsenyydellä leuhkiminen pikemminkin tekee sinusta kuvottavan juntin, jolla ei arvatenkaan ole minkäänlaisia käytöstapoja, eikä myöskään minkäänlaista käyttöä loogiselle älykkyydellesi.

[/quote]

Reps :D ! Kuvottava juntti? Voi kun oot fiksu :) ! Mun arvostettavuus ei ole siitä kiinni mitä sä oot asiasta mieltä. Missäs ne sun omat käytöstavat on kun tuut haukkumaan ihmisiä tyhmiksi ja vähemmän arvoikkaiksi? Ja leuhkia vielä koulutuksellasi.. Tsot tsot ;)

Vierailija
14/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

[/quote]

[/quote]

Tämän vuoksi en kouluttamattomia arvostakaan. Näette koulutuksen vain tutkintoina ja keinona saada tuloja, tieto itsessään ei merkitse teille mitään.

[/quote]

Sinäkö käyt korkeita kouluja vaan sivistääksesi itseäsi, mutta et siksi, että töihin menisit?

Vierailija
15/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:18"]Mieti ap jos ne potentiaaliset älyköt sairastuivat, eivät kokeneet koulutusta tärkeäksi tai joutuivat ns. pakon edessä menemään nuorena töihin. Nuo ihmiset (ja mikseivät tyhmemmätkin) ovat mahdollistaneet SINUN pääsysi korkeakouluun!

Faktahan on se, että tämä yhteiskunta tarvitsee myös matalapalkka-aloja ja jopa työttömiä :)

T. Merkonomi

[/quote]

Miten viime viikolla palkkaamani putkimies on mahdollistanut minun opiskeluni? Tätä joudut hiukan avaamaan.

Vierailija
16/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:18"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ensisijaisesti Se on Se tutkinto mitä siellä tavoitellaan. Tiedon saa muutenkin, opiskella voi muuallakin kuin koulussa.

Vierailija
17/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ensisijaisesti Se on Se tutkinto mitä siellä tavoitellaan. Tiedon saa muutenkin, opiskella voi muuallakin kuin koulussa.

Vierailija
18/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:17"]Arvostan paljon enemmän esim. ammattitaitoista putkimiestä, kuin nenä pystyssä kulkevaa humanistista höpömaisteria.

[/quote]

Kuitenkin keskustelu sen maisterin kanssa on pääsääntöisesti rikkaampaan ja monipyolisempaa. Putkimies puhuu duunista, valittaa ämmästään ja hehkuttaa autoaan. Näiden lisäksi kaikki valittaminen (ryssät tulee, kalja kallistuu, maahanmuutto, homoliitot, kalja loppuu) kaikesta. Mutta äänestäminen, sehän se vasta p*rseestä onkin!

T. Se merkonomi vielä

Vierailija
19/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]Entä jos itseään kiinnostava ammatti on ammattikoulupohjainen?

[/quote]

Ihan ymmärrettävää, mutta silti akateemisen tiedonjanon puute on merkki siitä, ettei ihminen ole erityisen fiksu tai kiinnostava. Totta kai putkimiehiä ja kokkeja tarvitaan ja arvostan heitä omalla tavallani, silti pidän heitä alempiarvoisina kuin vaikkapa tutkijoita, juristeja ja journalisteja.

[/quote]

Kuitenkin olen musiikkiopiston käynyt, pääaineena viulu. Eri kulttuurit kiinnostaa. Otan asioista selvää, joista en tiedä, vaikka kiinnostaa.

Käyn teatterissa ja olen käynyt oopperassa.

Ja silti olen sivistymätön, koska en ole akateeminen?

Vierailija
20/266 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 09:13"]

[/quote]

[/quote]

Reps :D ! Kuvottava juntti? Voi kun oot fiksu :) ! Mun arvostettavuus ei ole siitä kiinni mitä sä oot asiasta mieltä. Missäs ne sun omat käytöstavat on kun tuut haukkumaan ihmisiä tyhmiksi ja vähemmän arvoikkaiksi? Ja leuhkia vielä koulutuksellasi.. Tsot tsot ;)

[/quote]

Jos sinä kuulut Mensaan, lupaan syödä pussillisen ulostetta. Laita sinä kuva, jolla todistat jäsenyyteni, lupaan sen jälkeen laittaa kuvan, jossa teen lupaamani asian.

Mutta et laita, koska et ole koskaan käynyt edes Mensan testissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi