Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytys ja perhehuone?

Vierailija
03.08.2014 |

Tietääkö joku, saako perhehuoneessa olla siis myös sisarus vai pelkästään isä?

Ja mahtaako käytännöt vaihdella sairaaloittain?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti synnytys menee hyvin ja esikoisen hoito järjestyy tavalla tai toisella kivasti!

Vierailija
2/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään kuulisin myös muuta infoa tuosta perhehuoneesta eri sairaaloissa :)

Itse ahdistun sairaaloista ja esikoisen aikana olin ensimmäisen yön huoneessa jossa myös kolme muuta äitiä. Väsymyksestä huolimatta en osannut edes nukkua.. seuraavana päivänä onneksi selvisi että perhehuone on vapaana ja pääsin sinne jolloin sairaalassa olo oli edes jotenkin siedettävää.

Nyt tilanne on se että esikoiselle ei oikein ole hoitajaa kun toinen syntyy. Voi jäädä kotiin naapurin kanssa synnytyksen ajaksi, mutta mietin että miten sitten toimitaan jos ja kun sairaalassa täytyy kuitenkin olla useampi päivä..

Ap

Vierailija
4/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tämä aihe vähän samasta syystä. Mutta miksi siellä sairaalassa täytyy useampi päivä olla?

Vierailija
5/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naikkarilla sanoivat muutama vuosi sitten, että jos sitä perhehuonetta toivoo ja että mies voi olla siellä niin sen miehen myös olisi suotavaa olla siellä eikä ravata edestakaisin asioilla. Kaikki eivät voi saada perhehuonetta.

Eikö sossusta ja lastensuojelusta voi kysyä jotain hoitomahdollisuutta, jos ei onnistu omasta takaa? Ajattelitko itse hoitaa sen esikoisenkin siellä perhehuoneessa? Noinkohan olet siinä kunnossa? Missä lapsen/lasten isä on?

Vierailija
6/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se "normi" kotiutus ole yleensä 2-3vrk synnytyksestä? Mahdollistahan on toki pyytää että pääsisi aiemmin jos äidillä ja vauvalla kaikki hyvin, silloin kai käydään kontrollissa 2-4pv kotiutuksesta siellä synnytyssairaalassa. Esikoisesta pääsin sairaalasta kun se 2vrk tuli täyteen kun ei vauvalla ollut keltaisuutta tms ja painokin lähti nousuun.

Ap

Vierailija
7/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se "normi" kotiutus ole yleensä 2-3vrk synnytyksestä? Mahdollistahan on toki pyytää että pääsisi aiemmin jos äidillä ja vauvalla kaikki hyvin, silloin kai käydään kontrollissa 2-4pv kotiutuksesta siellä synnytyssairaalassa. Esikoisesta pääsin sairaalasta kun se 2vrk tuli täyteen kun ei vauvalla ollut keltaisuutta tms ja painokin lähti nousuun.

Ap

Vierailija
8/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
9/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytyksessä ei ilmene ongelmia ja vauvakin voi hyvin, siellä ei tarvitse viettää päiväkaupalla aikaa :)

Vierailija
10/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:52"]

Muakin kiinnostaa tämä aihe vähän samasta syystä. Mutta miksi siellä sairaalassa täytyy useampi päivä olla?

[/quote]

Lapsen vointia voidaan joutua seuraamaan tai häntä hoitamaan. Äidin vointia voidaan joutua seuraamaan tai häntä hoitamaan. Vaikka kuinka monta syytä. terv. 10 päivää sairaalassa olleet (perhehuoneessa).

Vierailija
11/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa polikliininen synnytys

Vierailija
12/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että jos äiti ja vauva voivat hyvin, kukaan ei voi pakottaa olemasn sairaalassa pidempään kuin äiti itse tahtoo ja hyväksi kokee. Henkilökuntansa voi yrittää pakottaa olemaan siellä useamman päivän, mutta jos oikeaa syytä ei ole, voi ne yritykset jättää omaan arvoonsa ja vedota potilaslakiin. Samoin perhehuoneista kommentoisin - niitähän ei edes ole joka sairaalassa. Kannattaa silti yrittää vaatia omaa huonetta, varsinkin jos on ensisynnyttäjä. Ruuhkaisessa yhteishuoneessa oma jaksaminen on kortilla. Itse vaadin oman yksityishuoneen jotta isäkin voi olla vastasyntyneen kanssa ekan yön, ja niin vaan meille järjestyi pieni huone, jossa yksi sänky ja isille patja lattialla.

Vierailija
13/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivon perhehuonetta, esikoinen tulossa. Mutta en toki vaadi sitä, olisi vaan mukavaa viettää eka yö perheenä kolmistaan. Ja kun ensisynnyttäjänä varmaan joutuu olemaan vähän pidempään sairaalassa kun uudelleen synnyttäjä.

Vierailija
14/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:40"]Mielellään kuulisin myös muuta infoa tuosta perhehuoneesta eri sairaaloissa :)

Itse ahdistun sairaaloista ja esikoisen aikana olin ensimmäisen yön huoneessa jossa myös kolme muuta äitiä. Väsymyksestä huolimatta en osannut edes nukkua.. seuraavana päivänä onneksi selvisi että perhehuone on vapaana ja pääsin sinne jolloin sairaalassa olo oli edes jotenkin siedettävää.

Nyt tilanne on se että esikoiselle ei oikein ole hoitajaa kun toinen syntyy. Voi jäädä kotiin naapurin kanssa synnytyksen ajaksi, mutta mietin että miten sitten toimitaan jos ja kun sairaalassa täytyy kuitenkin olla useampi päivä..

Ap

[/quote]

Lapsen isä hoitaa esikoista

Vierailija
15/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:59"]Naikkarilla sanoivat muutama vuosi sitten, että jos sitä perhehuonetta toivoo ja että mies voi olla siellä niin sen miehen myös olisi suotavaa olla siellä eikä ravata edestakaisin asioilla. Kaikki eivät voi saada perhehuonetta.

Eikö sossusta ja lastensuojelusta voi kysyä jotain hoitomahdollisuutta, jos ei onnistu omasta takaa? Ajattelitko itse hoitaa sen esikoisenkin siellä perhehuoneessa? Noinkohan olet siinä kunnossa? Missä lapsen/lasten isä on?

[/quote]

Tulevan lapsen isä olisi toki siis myös siellä perhehuoneessa sitten missä esikoisenikin jos siis on mahdollista :)

Mies ei ole esikoisen isä ja vaikka hyvin yhdessä pärjäävätkin, tiedän että mies jännittää miten kotona sujuu jos joutuvat olemaan useamman päivän kahdestaan. Lapsi on myös aika kiinni minussa ja varmaankin iskee ikävä aika nopeasti toiselle.. meillä siis synnärille n. 200Km eli mies ei voi niin vain kulkea synnärin ja kodin väliä montaa kertaa päivässä.

Toki kaikista eniten toivon että synnytys sujuu hyvin ja pääsen mahdollisimman nopeasti kotiin toipumaan tuttuun ja rauhalliseen paikkaan :)

Ap

Vierailija
16/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin esikoisen kanssa perhehuoneessa Naistenklinikalla ja oli kyllä aivan ihanaa, kuin hotellissa olisi ollut. Kyllä siellä joillain oli sisaruksetkin mukana yötä. Jos esikoisenne yleensä nukkuu hyvin vieraassa paikassa, ei kai siinä ongelmaa. Jos esikoinenkin valvoo, heräilee vauvojen ääniin ym niin aika rankkaa varmaan. 

Toisen syntyessä olin kahden hengen huoneessa ja oli kyllä ihan erilaista verrattuna ensimmäiseen kokemukseen, yöt ja päivät meteliä ja trafiikkia.. :(

Vierailija
17/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ap kaipailee täällä infoa sellaisilta jotka ovat olleet perhehuoneessa. Onko sisaruksen siellä olo ollut myös mahdollista? Googlettamalla kun katselin, on ainakin ollut monissa paikoissa mahdollista, mutta kovin tuoreita keskusteluja en löytänyt..

Ap

Vierailija
18/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sairaalaan menette synnyttämään?

Vierailija
19/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oys:siin olisi tarkoitus mennä :)

Ap

Vierailija
20/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä usko että oys:ssa onnistuu ottaa esikoista mukaan. Perhehuoneitakin taitaa olla aika niukasti. Itse olin pienessä huoneessa jossa oli kolme äitiä ja vauvaa...pari isää näin aamupalalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän