Mies ei halua lasta, mutta ei vielä vasektomiaakaan...
Moi! Mulla on 3 lasta (5, 10 ja 11) ja kierukka vetelee viimeistään. Mulla on tunne, että haluaisin vielä yhden lapsen. Mies ei. Mutta kun väläytin, että mene sitten sterilisaatioon(mistä on siis puhuttu jo ajat sitten) niin tuli vastaukseksi jotain ihme mutinaa. Että emmä nyt kokonaan halua sitä lisääntymiskykyä menettää... No miksi ei jos ei kerran lapsia mulle heru enää. Mä en halua enää 40 v kynnyksellä ryhtyä vauvan hoitoon. Täytän siis kohta 35. Mun mielestä se on nyt tai ei ollenkaan. Mitä noiden miesten päässä oikein liikkuu?
Kommentit (233)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:42"]
En viitannut lastentekoon tai siihen että jompi kumpi niitä haluaisi tai olisi haluamatta. Tarkoitin ehkäisyä yleisesti ottaen, se yritetään aina sysätä täysin naisen vastuulle niin, että mies saa kaikki edut eikä mitään haittoja. Sinun mielestäsihän ehkäisyn käyttö tarkoitti siitosorina olemista.
[/quote]
Tämä keskusteluhan on pyörinyt vain sen ympärillä, että nainen tahtoo lapsia, mies ei - onpas siis paha ja kamala mies, kyllä lapsia nyt pitää haluta, siis että kehtaakin vaatia naista syömään e-pillereitä, noita länsimaisen yhteiskunnan ja koululääketieteen suurimpia tappajakauhistuksia.
Ymmärrän tällaisen asenteen modernin maailman ihmeitä kohtaan jos oma tausta on vaikkapa lahkolaisuskonnossa, joissa seksi kovin usein nähdään vain jonakin lapsia tuottavana pakollisena pahana.
Sellaisille ihmisille tällaiset sanelupolitiikat voivat tietty näyttäytyä ihan oikeinakin argumentteina. Muualla sitten toisin, mutta kunnioitan toki uskonnollisiakin vakaumuksia. Jos ehkäisypilleri on saatanalliseksi keksinnöksi julistettu, niin sen mukaan pitää sitten varmaan elää.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:58"]
Määrittelen Aasian heti kun viestin 98 kirjoittaja määrittelee Euroopan.
[/quote]
Siis Thaimaa. Olenkin kuullut, että siellä on miellyttäviä naisia. Mieleen mahtuu muutakin kuin lasten tekeminen.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:03"]
Mielestäni paljon kätevämpää on edellyttää mieheltä kondomin käyttöä. Seksi on kivaa ja harrastan sitä paljon :)
[/quote]
Minäkin tykkään kondomeista. Kätevää, kun kumppaneita on niin monta!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:06"]
[/quote]
Siis Thaimaa. Olenkin kuullut, että siellä on miellyttäviä naisia. Mieleen mahtuu muutakin kuin lasten tekeminen.
[/quote]
Ja ainakin Japani ja Korea.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:06"]
[/quote]
sielläpä muuten kondomeja vasta kuluukin!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:03"]
Mielestäni paljon kätevämpää on edellyttää mieheltä kondomin käyttöä. Seksi on kivaa ja harrastan sitä paljon :)
[/quote]
[/quote]
Kiva kun ollaan samaa mieltä!
Avoimessa suhteessa elävä 108
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:10"]Jos teille tulee ero, se haluaa varmuuden vuoksi olla vielä hedelmällinen jotain muuta naista varten. :(
[/quote]
Onko toi sitten väärin? Eikö samalla sit mies voi vaatia naista, että nainen steriiliksi koska mies ei halua lapsia JA mies haluaa rakkaan vaimonsa kanssa hyvää vapautunutta seksiä.
Meillä seuraava tilanne:
- yksi lapsi, enempää ei halua kumpikaan. Mies halusi tämän yhden.
- ehkäisyn olen hoitanut minä, hormoneilla, töhän saakka.
- enää en halua hormoniehkäisyä.
Vaihtoehdot siis kondomi tai sterilisaatio. Mies ei halua käyttää kondomia, joten sterilisaatio jää jäljelle. Koska se on miehelle vaivattomampi operaatio, se tehdään hänelle.
[/quote]
No sitäpä. Sinkkuna kortsu oli aivan ykkönen, ainahan siinä se pieni tautiriskikin on sun muuta vaikka miten oltaisiin kunnon ihmisiä. Suhteessa en ole jaksanut, jätettiin pois kun meni yhdessäolo kunnolla vakituiseksi. Kun haluttaa, haluan sitä seksiä enkä tuhrata ja kaivella että onko mulla tai miehelläni juuri nyt sitä kortsua mukana. Kai joillakin pillereistä sitten vaivoja tulee, itselläni en huomannut, menkkakivut mitä nyt vähän vähenivät ja meni sykli säännöllisemmäksi, ollut teinistä saakka sellainen ihme milloin sattuu -vuotaja, rasittavaa sekin.
Mutta kukin tavallaan...
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:10"]Jos teille tulee ero, se haluaa varmuuden vuoksi olla vielä hedelmällinen jotain muuta naista varten. :(
[/quote]
Ei voi vaatia saavansa kaikkea tekemättä itse asioiden eteen mitään.
Onko toi sitten väärin? Eikö samalla sit mies voi vaatia naista, että nainen steriiliksi koska mies ei halua lapsia JA mies haluaa rakkaan vaimonsa kanssa hyvää vapautunutta seksiä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:09"]
[/quote]
Kiva kun ollaan samaa mieltä!
Avoimessa suhteessa elävä 108
[/quote]
Ikä tekee tepposensa. Meillä on temppu toiminut, pysyy vire keskenään paremmin yllä kun ei kytätä turhia ja saa hakea vähän lisämaustetta muualta kumpikin. Avoimesti puhutaan kyllä, sekin sovittu että puhutaan enemmänkin jos tuntuu että joku "lisämausteista" alkaa muuttua kovin vakituiseksi.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:13"]
[/quote]
No sitäpä. Sinkkuna kortsu oli aivan ykkönen, ainahan siinä se pieni tautiriskikin on sun muuta vaikka miten oltaisiin kunnon ihmisiä. Suhteessa en ole jaksanut, jätettiin pois kun meni yhdessäolo kunnolla vakituiseksi. Kun haluttaa, haluan sitä seksiä enkä tuhrata ja kaivella että onko mulla tai miehelläni juuri nyt sitä kortsua mukana. Kai joillakin pillereistä sitten vaivoja tulee, itselläni en huomannut, menkkakivut mitä nyt vähän vähenivät ja meni sykli säännöllisemmäksi, ollut teinistä saakka sellainen ihme milloin sattuu -vuotaja, rasittavaa sekin.
Mutta kukin tavallaan...
[/quote]
Lisäävät veritulpanriskiä, vaikka lääkärit eivät tästä kerrokaan, jollei osaa kysyä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 12:54"]
Meillä oli aivan sama tilanne, mies ei halunnut lapsia, vasektomiaa eikä myöskään käyttää kondomia kun "sen kanssa ei tunnu niin hyvältä". Minä tulkitsin asian niin että halusi säilyttää lapsentekomahdollisuuden jonkun toisen kanssa, minun kanssani ei halunnut vaikka tiesi hartaan toiveeni kolmannesta lapsesta. Työ- ja asunto ynnä raha-asiat meillä oli kunnossa eli ei ollut mitään selvää syytä vastustaa raskautta. Silti edellytti että minä huolehdin ehkäisystä.
[/quote]
Tuossa kohtaa ilmottaisin miehelle, että olen lopettanut kaiken ehkäisyn ja loppu on up to you.
[/quote]
Mäkin olisin tehnyt samoin
misogyynin mielipiteet poistettiin. huvitaavaa, kuinka miesviha saa rehottaa ; )
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:11"]
Meillä seuraava tilanne:
- yksi lapsi, enempää ei halua kumpikaan. Mies halusi tämän yhden.
- ehkäisyn olen hoitanut minä, hormoneilla, töhän saakka.
- enää en halua hormoniehkäisyä.
Vaihtoehdot siis kondomi tai sterilisaatio. Mies ei halua käyttää kondomia, joten sterilisaatio jää jäljelle. Koska se on miehelle vaivattomampi operaatio, se tehdään hänelle.
[/quote]
Samoin oli täällä. Meillä tosin sterilisaatioon päädyin minä, eli suhteen nainen. Kondomi ei oikein ollut vaihtoehto kummallekaan, ja minulla sterilisaatio meni hyvin muun terveydenhoitojuttuilun linjaan. Osin koin myös, näin jälkikäteen, että minulle tämä antaa myös ihanan vapauden sukulaistätien ja muiden "vieläkös teille lisää, kyllä sitä nyt pitäisi.." -vauvauteluilta: kun kerralla sanon olevani steriloitu, juttu loppuu siihen, ei jatku enää se "kyllä se mieli siitä vielä muuttuu" -tarina. Loukkaa, että naista pidetään jonain vauvamaattityperyksenä, joka ei muka voi tuntea itseään ja olla sinut itsensä kanssa niin, että tietää ihan itse parhaiten nämä vauvajuttunsa. Kummaa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:16"]
Lisäävät veritulpanriskiä, vaikka lääkärit eivät tästä kerrokaan, jollei osaa kysyä.
[/quote]
Minulla on tämä foliohattu, se suojaa kyllä. Myös reptiliaaneilta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:19"]
misogyynin mielipiteet poistettiin. huvitaavaa, kuinka miesviha saa rehottaa ; )
[/quote]
Tämähän on vauvapalsta. Mitä odotit? Tasa-arvoako?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:22"]
[/quote]
[/quote]
Usko sinä foliohattuihin ja reptiliaaneihin, minä uskon keskusteluihin lääkäreiden kanssa ja lääketieteellisiin tutkimuksiin. Perustelu e-pillereille on tyyliä "onhan näissä näitä riskejä, mutta kun eihän mies yleensä parisuhteessa halua kondomia käyttää".
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:22"]
[/quote]
[/quote]
Kiva vitsailla naisen kuolemanriskillä, hahhah hah.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:52"]
Esimerkiksi Aasiassa on tosiaan tapana, että (kondomi)ehkäisy on miehen vastuulla. Täällä Euroopassa naiset jostain syystä ottavat sen vastuulleen.
[/quote]
Määrittele Aasia? Se on kokonainen manner, joten variaatioita löytyy.
Toisaalta, esimerkiksi thaimaassa kondomit ovat kyllä melkoista kulutustavaraa.
[/quote]
[/quote]1.Suomi 2.Ruotsi 3.Norja 4.Tanska 5.Islanti6.Alankomaat 7.Albania 8.Belgia 9.Bosnia ja Hertsegovina 10.Britannia 11.Bulgaria 12.Espanja 13.Irlanti 14.Italia 15.Itävalta 16.Kreikka 17.Kroatia 18.Latvia 19.Liettua 20.Luxemburg 21.Makedonia 22.Moldova 23.Montenegro 24.Portugali 25.Puola 26.Ranska 27.Romania 28.Saksa 29.Serbia 30.Slovakia 31.Slovenia 32.Sveitsi 33.Tšekki 34.Ukraina 35.Unkari 36.Valko-Venäjä 37.Venäjä, 38. Viro.