Mies ei halua lasta, mutta ei vielä vasektomiaakaan...
Moi! Mulla on 3 lasta (5, 10 ja 11) ja kierukka vetelee viimeistään. Mulla on tunne, että haluaisin vielä yhden lapsen. Mies ei. Mutta kun väläytin, että mene sitten sterilisaatioon(mistä on siis puhuttu jo ajat sitten) niin tuli vastaukseksi jotain ihme mutinaa. Että emmä nyt kokonaan halua sitä lisääntymiskykyä menettää... No miksi ei jos ei kerran lapsia mulle heru enää. Mä en halua enää 40 v kynnyksellä ryhtyä vauvan hoitoon. Täytän siis kohta 35. Mun mielestä se on nyt tai ei ollenkaan. Mitä noiden miesten päässä oikein liikkuu?
Kommentit (233)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:00"]
Miksi ottaa riskiä pillereillä, kun helppo ja riskitön vaihtoehto eli kondomit ovat olemassa? Ei e-pillereistä kieltäytymiseen vaadita juurikaan tarmoa, se riski on helppoa karsia elämästään. Vähän kuin ei aloittaisi tupakointia. Sen kuin jättää käyttämättä.
[/quote]
Miksi jättää vastuu miehelle? Mikset ole moderni nainen ja kanna omaa vastuutasi? Mitä vikaa on pessaarissa tai naisten kondomissa? Sen asettelustakin voi tehdä hauskan ja nautinnollisen esileikin. <3
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:54"]
Miehissä on enemmän läskejä kuin naisissa, joten taitaa niistä ostoskärryjen sisällöistä enemmän mennä miesten suuhun.
[/quote]
Taitaa vauvamammoja pelottaa, että jos ei syötä miestä vatsakkaaksi, se karkaa helpommin sellaisen naisen mukaan jolle seksi on muutakin kuin ehkäisyvälineriitoja, valtapelejä ja lapsilaumoja?
[/quote]
Heh, eipä minua ainakaan mies niin paljon kiinnosta, että sitä pitäisi väkisin koettaa pitää. Menköön jos häntä huvittaa, minä en pakota.
[/quote]
raskautuja/kiristäjä/yh/elari?
olen aina luullut että suomalaiset naiset olisivat edes jossain määrin fiksuja tapauksia.
öööööhh........ olin lienee väärässä?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:00"]
Miksi ottaa riskiä pillereillä, kun helppo ja riskitön vaihtoehto eli kondomit ovat olemassa? Ei e-pillereistä kieltäytymiseen vaadita juurikaan tarmoa, se riski on helppoa karsia elämästään. Vähän kuin ei aloittaisi tupakointia. Sen kuin jättää käyttämättä.
[/quote]
Miksi jättää vastuu miehelle? Mikset ole moderni nainen ja kanna omaa vastuutasi? Mitä vikaa on pessaarissa tai naisten kondomissa? Sen asettelustakin voi tehdä hauskan ja nautinnollisen esileikin. <3
[/quote]
Pessaari on ehkäisyteholtaan heikko. Enkä missään sanonut, että käytössä olisivat vain miesten kondomit, molemmanlaisia käytetään. Kumpia nyt sattuu olemaan saatavilla.
Heh, eipä minua ainakaan mies niin paljon kiinnosta, että sitä pitäisi väkisin koettaa pitää. Menköön jos häntä huvittaa, minä en pakota.
[/quote]
Sama. Ei meidän suhteessa paljoa sanelupolitiikat kuki eikä ehtoja asetella. Yhdessä päätetään, joskus toinen antaa vähän enemmän periksi, joskus toinen. Ei tulisi mielenkään asetella jotain "kondomit tai minä" -ehtoja. Ei ihmekään jos ei suomalaiset liitot meinaa nykyään kestää, jos suhde tosiaan on joku "my way or the highway" -juttu.
Suurin osahan täällä vaan trollaa, ainakin toivon, mutta löytyy aina niitäkin jotka on tosissaan. Aikuisten oikeasti: kai se kondomi käy vakisuhteessakin jos seksiä on tosi harvoin, mutta kuka niitä jaksaa kassitolkulla kotiin kantaa ja tukkia joka taskuun, autoon, kaappiin, hyllyyn..? En tiedä muista, mutta himotellessa on minulla ainakin parempaa tekemistä kuin alkaa haeskella kondomipakettia jostain. Vähän teinimeininkiä ja ehkä sellaisena joskus kivaakin, mutta aktiivisille suhteessa eläville vähän kömpelö ja kalliskin.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:10"]
Miehissä on enemmän läskejä kuin naisissa, joten taitaa niistä ostoskärryjen sisällöistä enemmän mennä miesten suuhun.
[/quote]
Taitaa vauvamammoja pelottaa, että jos ei syötä miestä vatsakkaaksi, se karkaa helpommin sellaisen naisen mukaan jolle seksi on muutakin kuin ehkäisyvälineriitoja, valtapelejä ja lapsilaumoja?
[/quote]
[/quote]
olen aina luullut että suomalaiset naiset olisivat edes jossain määrin fiksuja tapauksia.
[/quote]
Ai, että olen kiristäjä, jos sanon että mies saa tehdä kuten tahtoo, olla suhteessa kanssani tai lähteä omille teilleen?
Jaa nyt on hormoonit päivän sana. Riskeissä on se hauska puoli, että niiden pelottavuus ei perustu niiden todennäköisyyteen tai vaikutuksiin, vaan mielikuviin. Esimerkiksi sängystä putoamiseen kuolee vuosittain 500 ihmistä pelkästään Jenkeissä. Onko teillä laidat sängyssä? Miksi ottaa turhia riskejä?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:06"]
Naiset ylipäänsä syövät miehiä terveellisemmin, joten kyllä, noistakin riskeistä huolehditaan.
[/quote]
Miksi kummassa sitten Suomesta löytyvät Englannin jälkeen Euroopan lihavimmat naiset? E-pillereiden sijaan olisin enemmän huolissani liikapainon tuomista riskeistä... vai ehkä kilojen kertyminenkin on pillereiden syy?
Onneksi liikkumisesta on tullut taas muodikasta, ehkä tilanne vielä paranee. Urheiluhan on kai aina ollut enemmän miesten harraste. Monelta äidiltä kuulen kyllä mutinoita siitä, että kyllä muuten, mutta kun tämä lapsi vie niin paljon aikaa jne. Miten niin lenkillä ei voi käydä rattaiden kanssa? Miten niin lapsi pakottaa syömään liikaa?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tarkoitit kai "lienin väärässä".
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:06"]
Naiset ylipäänsä syövät miehiä terveellisemmin, joten kyllä, noistakin riskeistä huolehditaan.
[/quote]
Miksi kummassa sitten Suomesta löytyvät Englannin jälkeen Euroopan lihavimmat naiset? E-pillereiden sijaan olisin enemmän huolissani liikapainon tuomista riskeistä... vai ehkä kilojen kertyminenkin on pillereiden syy?
[/quote]
Linkki? ja kyllä, pillerit lihottavat, toivottavasti tämä ei ollut sinulle uutinen, tai täytyy todeta että keskustelen tietämättömän ja lukutaidottoman ihmisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:14"]
Ai, että olen kiristäjä, jos sanon että mies saa tehdä kuten tahtoo, olla suhteessa kanssani tai lähteä omille teilleen?
[/quote]
Sitä juuri. Helppo kuvitella, millaisia adjektiiveja palstan mammat käyttäisivät miehestä, joka sanoo että teet nyt niinkuin mä sanon tai sitten tossa on ovi - valitse.
Jos nainen tuolla mentaliteetilla lähtee ihmissuhteeseen, on hänellä vielä paljon opittavaa sosiaalisesta kanssakäymisestä, kunnioittamisesta ja huomioonottamisesta.
Jollei hän opi, törmäämme häneen vielä uudelleen. Tiedättehän ne keski-ikäiset, joita löytyy joka baarista kertomasta millaisia sikoja miehet ovat?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:14"]
[/quote]
Sitä juuri. Helppo kuvitella, millaisia adjektiiveja palstan mammat käyttäisivät miehestä, joka sanoo että teet nyt niinkuin mä sanon tai sitten tossa on ovi - valitse.
Jos nainen tuolla mentaliteetilla lähtee ihmissuhteeseen, on hänellä vielä paljon opittavaa sosiaalisesta kanssakäymisestä, kunnioittamisesta ja huomioonottamisesta.
Jollei hän opi, törmäämme häneen vielä uudelleen. Tiedättehän ne keski-ikäiset, joita löytyy joka baarista kertomasta millaisia sikoja miehet ovat?
[/quote]
Pyytäisin nyt ottamaan huomioon, että en ole kertonut täällä mistään ehdoista saati sitten asetellut sellaisia suhteissani, vaan toin vain julki sen, että en näe järkeväksi pidellä miehestä kynsin ja hampain kiinni ja suostua mihin vain, kunhan vain mies ei mene.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:20"]
ja kyllä, pillerit lihottavat, toivottavasti tämä ei ollut sinulle uutinen, tai täytyy todeta että keskustelen tietämättömän ja lukutaidottoman ihmisen kanssa.
[/quote]
Ai, minä luulin että se lihottaja oli natriumglutamaatti. Sitä ovat pullerot usein käyttäneet tekosyynä painolleen. Mielialalääkkeet tuntuvat myös suositulta tekosyyltä ylipainolle. Tai "ajan puute", vaikka aikaa aloilleenmakaamiselle tuntuukin usein olevan.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:26"]
ja kyllä, pillerit lihottavat, toivottavasti tämä ei ollut sinulle uutinen, tai täytyy todeta että keskustelen tietämättömän ja lukutaidottoman ihmisen kanssa.
[/quote]
Ai, minä luulin että se lihottaja oli natriumglutamaatti. Sitä ovat pullerot usein käyttäneet tekosyynä painolleen. Mielialalääkkeet tuntuvat myös suositulta tekosyyltä ylipainolle. Tai "ajan puute", vaikka aikaa aloilleenmakaamiselle tuntuukin usein olevan.
[/quote]
Lue niitä lääkkeiden tuoteselosteita, niin sinun ei tarvitse nolata itseäsi vauvapalstalla. Edelleen miehet ovat Suomessa läskipallerompia kuin naiset.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:10"]Eikö samalla sit mies voi vaatia naista, että nainen steriiliksi koska mies ei halua lapsia JA mies haluaa rakkaan vaimonsa kanssa hyvää vapautunutta seksiä.
[/quote]
Eikö mies voi vaatia kondomia käyttöön?
Linkki? ja kyllä, pillerit lihottavat, toivottavasti tämä ei ollut sinulle uutinen, tai täytyy todeta että keskustelen tietämättömän ja lukutaidottoman ihmisen kanssa.
[/quote]
En tiedä mitä alkuperäinen kirjoittaja meinaa, mutta googlettelin huvikseen minäkin. Sukuvika, uteliaisuus.
"Eurooppalaisessa vertailussa suomalaisten lihavuus on hieman keskitasoa yleisempää, mutta harvinaisempaa kuin Etelä-Euroopassa tai Iso-Britanniassa. Suomessa aikuisväestön lihavuus on yleisempää kuin muissa Pohjoismaissa."
"Joka viides suomalainen aikuinen on lihava. Miehistä vähintään ylipainoisia on 66 % (painoindeksi 25–30 ja 30+). Miehistä lihavia on 20 % (painoindeksi 30 tai enemmän). Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25–30 ja 30+). Naisista lihavia on 19 % (painoindeksi 30 tai enemmän). Lasten ja nuorten ylipainoisuus on yleistynyt."
- http://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/kansallinen-lihavuusohjelma-20122015/lihavuus-lukuina/lihavuuden-yleisyys-suomessa
"Yhdysvallat on johtanut lihavuustilastoja pitkään. Nyt Meksiko on kiilannut sen ohi ylipainoisten ja liikalihavien suhteellisessa määrässä. Euroopassa taas Unkari on noussut liikalihavien osuudessa ohi Britannian.
Suomikin on mukana ylipainoisten kymmenen kärjessä. Ero esimerkiksi Ruotsin lukuihin on huima."
- http://www.hs.fi/ulkomaat/a1355545786314
Aika tasoissa siis näytetään menevän, suomalaisnaisten- ja miesten läskiluvuissa. En siis menisi sanomaan kamalasti siitä, että "naiset syövät terveellisemmin?" Tai voihan olla, että naisten ruokavalio on keskimäärin terveempi, mutta liikaa syödään silti, eiväthän nuo ole aina synonyymeja keskenään.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:40"]
Niin onkin. Saisinkohan tähän nyt linkitettynä jonkin luotettavan tilaston e-pillereihin kuolleiden määrästä 1960-luvulta alkaen?
E-pillerit ovat toki vaarallinen asia. Toivottavasti et koskaan käytä autoa?
[/quote]
Autokolarit päätyvät aina kuolemaan? Veritulppariski on 2-4 kertainen pillereitä popsivalla naisella. Ja muuten 8 kertainen jos pamahtaa paksuksi, siis ilman pillereitä. Jos et syö pillereitä ja et ole raskaana, niin riski veritulpaan on palttiarallaa 1/10000.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:34"]
[/quote]
En tiedä mitä alkuperäinen kirjoittaja meinaa, mutta googlettelin huvikseen minäkin. Sukuvika, uteliaisuus.
"Eurooppalaisessa vertailussa suomalaisten lihavuus on hieman keskitasoa yleisempää, mutta harvinaisempaa kuin Etelä-Euroopassa tai Iso-Britanniassa. Suomessa aikuisväestön lihavuus on yleisempää kuin muissa Pohjoismaissa."
"Joka viides suomalainen aikuinen on lihava. Miehistä vähintään ylipainoisia on 66 % (painoindeksi 25–30 ja 30+). Miehistä lihavia on 20 % (painoindeksi 30 tai enemmän). Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25–30 ja 30+). Naisista lihavia on 19 % (painoindeksi 30 tai enemmän). Lasten ja nuorten ylipainoisuus on yleistynyt."
- http://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/kansallinen-lihavuusohjelma-20122015/lihavuus-lukuina/lihavuuden-yleisyys-suomessa
"Yhdysvallat on johtanut lihavuustilastoja pitkään. Nyt Meksiko on kiilannut sen ohi ylipainoisten ja liikalihavien suhteellisessa määrässä. Euroopassa taas Unkari on noussut liikalihavien osuudessa ohi Britannian.
Suomikin on mukana ylipainoisten kymmenen kärjessä. Ero esimerkiksi Ruotsin lukuihin on huima."
- http://www.hs.fi/ulkomaat/a1355545786314
Aika tasoissa siis näytetään menevän, suomalaisnaisten- ja miesten läskiluvuissa. En siis menisi sanomaan kamalasti siitä, että "naiset syövät terveellisemmin?" Tai voihan olla, että naisten ruokavalio on keskimäärin terveempi, mutta liikaa syödään silti, eiväthän nuo ole aina synonyymeja keskenään.
[/quote]
No, naisista kuitenkin yli puolet on normaalipainoisia, miehistä vain kolmannes. Kyllä se minusta merkittävä ero on. Todennäköisesti tuolla alkuperäisellä naisten ylipainosta huutelijallakin on ylimääräistä kropassaan.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:29"]
Lue niitä lääkkeiden tuoteselosteita, niin sinun ei tarvitse nolata itseäsi vauvapalstalla. Edelleen miehet ovat Suomessa läskipallerompia kuin naiset.
[/quote]
Minä kun luulin että naiset, koska e-pillerit lihottavat kuulemma kamalasti? Eiväthän miehet niitä syö, joten miten he voivat lihoa?
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:29"]
[/quote]
Minä kun luulin että naiset, koska e-pillerit lihottavat kuulemma kamalasti? Eiväthän miehet niitä syö, joten miten he voivat lihoa?
[/quote]
Koska miehillä ei ole itsekuria syömistensä ja juomistensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 15:53"]
Moniko sitten on saanut veritulpan ihan vain ruokavalionsa vuoksi?
Jos mies rakastaa naistaan, hän estää tätä syömästä pikaruokaa sekä eineksiä ja viskaa mikrouunin ikkunasta.
[/quote]
Miten ruokavalio liittyy ehkäisyyn? Mikroaaltouunin heittäminen ulos ikkunasta on sirpaleiden takia vaarallista. Sitä paitsi minä ainakin lämmitän mikrossa terveellisiä pakastamiani aterioita.
[/quote]
Siten, että jos minimalistinen veritulppariski on tekosyy olla syömättä e-pillereitä, toivottavasti sellaista syytä käyttävä välttää samalla tarmolla myös muita, paljon suurempia veritulppariskejä?
Jos hän ei näin tee, sehän merkitsee vain sitä että pillereiden välttelylle veritulppatarinointi on pelkkä tekosyy...
[/quote]