Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko jotkut on sitä mieltä että lihava ihminen on ”alempiarvoinen”?

Vierailija
06.07.2021 |

Tällaisen ajatuksen olen kuullut pari kertaa toisen ihmisen sanomana ja olen ollut tyrmistynyt.
Mistä johtuu hirveä läskiviha? Miten nykyaika on näin outoa että toisen ihmisen läskit kiinnostaa ja niitä on ”oikeus” arvostella?
Olen itse hoikka ja urheilen paljon, mutta mun mielestä lihavat ovat aivan yhtä arvokkaita kuin hoikatkin, ihmisarvo on sama.
Olen huolestunut siltä miten ikävää läskien haukkumista esiintyy - myös tällä palstalla.
Onko oikeasti siis ihmisiä jotka ajattelee että pahasti ylipainoinen on arvoton ja mitätön?

Kommentit (465)

Vierailija
201/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että kysyttäessä jokainen vastaa, että totta kai lihava ja laiha on yhtä arvokkaita ihmisiä, mutta alitajuisesti lihavaa pidetään vähempiarvoisempana ja huonompana yksilönä kuin laihaa.

Näinhän se on.

Ei kukaan ääneen myönnä inhoavansa läskejä, mutta on aika jännä havainto, kun seuraa elinympäristöään, kuinka monen ystävät ja kumppanit keskimäärin ovat hoikkia.

Yhteiskunta arvottaa ihmisiä eri tavalla ja hoikkuus vs läskeys on näistä selkeimpiä esimerkkejä.

Vierailija
202/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni alempiarvoisena, koska syön liikaa ja lihon.

En polta, käytä alkoholia, tietenkään käytä huumeita tai tupakoi. Olen koko ikäni kävellyt paljon, joten olen yllättävän hyvässä kunnossa jopa pitkien syöpähoitojeni jälkeen.

Olen surullinen kaikkien nuorten puolesta, koska he ovat jo peruskoulussa niin lihavia, että liikkuminenkin on heille vaikeaa.

Positiivista - tai tavallaan positiivista - on se, että vaatteita on helpompi löytää nykyisin, vaikka ei olisi ihannemitoissa.

Toivoisin, että löytyisi jokin  helpompi ratkaisu, jolla kaikista meistä tulisi jälleen hoikkia ja liikunnallisia. 

Hyvin harva haluaa olla ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät lihavat ole alempiarvoisia, ei.  Heillä vain on heikko itsetunto ja/tai itsekuri ja/tai itsekontrolli.  Tai eivät tiedä mitä suuhunsa laittavat.  Eivätkä tiedä mikä on sopiva määrä ruokaa ja juomaa.  Eivät ole ehkä kuulleet liikunnan vaikutuksista.  Tai muuten vain laiminlyövät oman kehonsa.  Oikeastaa, lihavat ihmiset tulisi laittaa syytteeseen oman kehonsa pahoinpitelystä.

Tai heillä on kroonisia sairauksia tai heillä on geneettinen predispositio lihomiseen, koska heidän esi-isänsä kärsivät nälkää tai länsimaalainen elintarviketeollisuus ja kuluttajakapitalismi on tuhonnut heidän sokeriaineenvaihduntansa jo lapsena tai heillä on Chernobylin laskeumasta johtuvia kilpirauhasongelmia tai heitä vaan kiinnostaa elämässä muut asiat kuin oman perseen tarkkailu.

Tuossa vuodatuksessa on vain viimeinen kohta suht rehellinen.

Ei kiinnosta. Henkistä ja fyysistä laiskuutta.

Aivan kuten nisteillä

Aivan kuten juopoilla

Aivan kuten syrjäytyneillä työttömillä

Mutta nykyisen yhteiskunnan pitäisi jostain syystä ottaa koppia koska hyvinvointi? Kyllä täällä pitäisi olla ihmisille muitakin velvollisuuksia kuin asevelvollisuus, eikä pelkästään oikeuksia.

Vierailija
204/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksien kannalta lihava on aina heikkoa ainesta.

Höpöhöpö. Olen keski-ikäinen elämäntapalihava eikä minulla ole koskaan ollut mitään lihavuuteen liittyviä sairauksia (eikä kyllä paljon muitakaan). Lihavuus ei ole suoraan verrannollista sairastamisen määrään

Hei täältä löyty yksi terve lihava 😀

Hei täällä on toinenkin :)

Hei te terveet: lupaatte siis ettei tule diabetestä tai polvivammoja? Ja jos tulee niin hoidatte omalla rahalla?

Hienoa!

Niin, koska diabetes ja polvivammat ovat ihan vaan lihavien ongelma? Lässyn lässyn.

Ei teitä läskivihaajia kiinnosta paskan vertaa terveysasiat eikä yhteiskunnan kulut, haluatte vaan tuntea itsenne paremmiksi ihmisiksi. Ja miettikää miten säälittävää se on, ainoa meriittinne on se, että painonne ei ylitä tiettyä rajaa. Vau. Saavutusta kerrakseen.

Se on nyt vaan niin, että ylipainoiset eivät ole niin terveitä kuin normaalipainoiset. Et saa tuota vääntämällä yhtään mihinkään. Ylipainoinen ihminen ei lähtökohtaisesti välitä terveydestään, koska se altistaa monille sairauksille. Sinun vihasi ei auta sinun asiaa mitenkään. Sivusta

Eli esim. tämä kasvaimen vuoksi laihtunut on mielestäsi terveempi sen kasvaimen kanssa laihana, kuin ennen kasvainta lihavana?

Entäs jos laihtuu vaikka syövän takia, hänkin on siis terveempi kun sairastaa syöpää kuin että ei sairastaisi ja olisi lihava?

Aika mielenkiintoista, onkohan lihavuus saanut mielessäsi jo täysin kohtuuttomat mittasuhteet sen kanssa, miten ajattelet sen vaikuttavan terveyteen? On totta, että lihavuus altistaa monille sairauksille ja jos on tarpeeksi lihava, niin se vaikutta yleiskuntoon ja rasittaa elimistöä, mutta ainoa ero sillä on moniin muihin samanlaisiin altistaviin tekijöihin se, että se näkyy kaikille. Myös hoikka voi olla ihan yhtä altistunut elintasosairauksille, olla huono yleiskunnoltaan jne. mutta tämä ei häiritse sinua, koska se ei näy ulospäin.

Tuon kun kaikki tajuaisi, niin olisi kaikilla paljon helpompaa, epäterveelliset elämäntavat ovat yhteiskuntamme ongelma, mutta se näkyy vain meillä jotka olemme lihavia, epäterveellisiä elämäntapoja taas on ihmisillä huomattavasti enemmän kuin mitä lihavia katukuvassa näkyy, jotain tarttis tehdä, ihan yhteiskunnallisella tasolla, kyse ei ole enää mistään yksilöiden ongelmasta, kyse on epidemiasta jota aiheuttaa jokin yhteinen ulkopuolinen tekijä.

Vierailija
205/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen lihava. Yllätys oli minullekin kuinka huomasin eron ihmisten suhtautumisessa minuun, kohtaan nykyään enemmän ystävällisempiä ja mukavampia ihmisiä jotka oikeasti kuunetevat mitä sanottavaa minulla on, minuun halutaan tutustua. Olen monta kertaa hämmentynyt siitä että miehiäkin kiinnostaa kuka olen tai he hymyilevät tai ovat ystävällisiä (pitävät ovea auki, sanovat hei jne) kun menen ulos, myös ravintoloissa ja liikkeissä minut huomioidaan hymyillen. Mutta tosiaan en ole muutoksesta iloinen vaan aika ärsyyntynyt kuinka ihmiset ovat niin turhamaisia ja ulkonäkö merkkaa kaikessa. Sisimällä ei ole mitään tekemistä tapaamisissa näköjään, jo ulkonäöllä voi tehdä positiivisen vaikutuksen. En halua deitata miehiä jotka tulevat luokseni koska selvästi ulkonäköni kiinnostaa enemmän kuin kuka oikeasti olen. 

Olen siis nykyään sinkku ja ihan mielelläni sellainen. :) Oma terveys kiinnostaa enemmän kuin ulkonäköni, sen takia laihduinkin alunperin. Ulkonäön kohentuminen oli vain ekstra.

Ehkä lihavia kavahdetaan koska monet lihavat ovat jotenkin katkeria ja piikitteleviä, eikä kukaan halua hengailla sellaisen ihmisen kanssa jolla voi olla tuollaisia epävarmuuksia. En ole itse rajannut seuraani noin mutta kun mietin niin nuorempana ainakin lihavat oli niitä joilla oli paha olo kai omasta kropastaan ja purkivat sen minuun.

Vierailija
206/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan moni ajattelee, että ovat yhtä arvokkaita ihmisinä. Lihavuutta ei kuitenkaan arvosteta yhtä paljon kuin laihuuta tai normaalipainoisuutta.

Vierailija
207/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin saanut lihavanakin ystävällistä kohtelua joka paikassa. Lääkärissä on ilmaistu huolta painostani, ja se on perusteltua. Yritän itsekin pudottaa sitä, koska se on jo aiheuttanut terveysongelmia. Mitään minun ei tarvitse kenellekään perustella tämän asian suhteen, eikä kenelläkään ole mitään asiaa tulla minua arvostelemaan. Jos joku ei pidä minusta tämän takia, niin se on minulle täysin yhdentekevää. Kuka ihan oikeasti edes viitsii kiinnittää huomiota toisen ulkomuotoon?

Vierailija
208/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ylipaino kertoo paljon ihmisestä. Jos ei edes omasta kehosta viitsi pitää huolto, niin varmasti muitakin ongelmia löytyy. Terveitä ihmisiä näkee katukuvassa turhan harvoin.

Ylipaino ei kerro välttämättä mitään ihmisestä!

Olen ylipainoinen (en sairaalloisen) ja muuten elämäni on ihanaa ja kaikki perusasiat kunnossa. Olen naimisissa ja minulla on lapsia (eivät ole ylipainoisia) ja olen terve. Ainoa paheeni on ruoalla nautiskelu. Rakastan leipomista ja valitettavasti myös leipomusten syömistä.

Vierailija
209/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten en ota kantaa mutta huomiota herättävän lihavia on oudoksuttu aina, ei mikään uusi ilmiö.

Ei ole koskaan ennen halveksittu näin paljon kuin nykyään. Ei kasarilla, ei ysärillä jne. Ap

Nyt eletäänkin korostetun ulkonäkökeskeistä aikakautta.

Oletan, että halveksuntaa tulee sukupuolesta riippumatta, mutta etenkin naisten osalta?

Vierailija
210/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen lihava. Yllätys oli minullekin kuinka huomasin eron ihmisten suhtautumisessa minuun, kohtaan nykyään enemmän ystävällisempiä ja mukavampia ihmisiä jotka oikeasti kuunetevat mitä sanottavaa minulla on, minuun halutaan tutustua. Olen monta kertaa hämmentynyt siitä että miehiäkin kiinnostaa kuka olen tai he hymyilevät tai ovat ystävällisiä (pitävät ovea auki, sanovat hei jne) kun menen ulos, myös ravintoloissa ja liikkeissä minut huomioidaan hymyillen. Mutta tosiaan en ole muutoksesta iloinen vaan aika ärsyyntynyt kuinka ihmiset ovat niin turhamaisia ja ulkonäkö merkkaa kaikessa. Sisimällä ei ole mitään tekemistä tapaamisissa näköjään, jo ulkonäöllä voi tehdä positiivisen vaikutuksen. En halua deitata miehiä jotka tulevat luokseni koska selvästi ulkonäköni kiinnostaa enemmän kuin kuka oikeasti olen. 

Olen siis nykyään sinkku ja ihan mielelläni sellainen. :) Oma terveys kiinnostaa enemmän kuin ulkonäköni, sen takia laihduinkin alunperin. Ulkonäön kohentuminen oli vain ekstra.

Ehkä lihavia kavahdetaan koska monet lihavat ovat jotenkin katkeria ja piikitteleviä, eikä kukaan halua hengailla sellaisen ihmisen kanssa jolla voi olla tuollaisia epävarmuuksia. En ole itse rajannut seuraani noin mutta kun mietin niin nuorempana ainakin lihavat oli niitä joilla oli paha olo kai omasta kropastaan ja purkivat sen minuun.

Joo voi olla, mutta mikä on syy ja mikä seuraus? Etkö itsekkin tulisi katkeraksi ja piikitteleväksi, jos sulla olisi vaikka perunanenä, jota olet pienentänyt kovalla työllä useita kertoja, mutta aina se on vain kasvanut takaisin perunaksi ja edelleen sinua kritisoidaan ja halveksitaan tämän vuoksi ja pidetään laiskana ja saamattomana. Olet yrittänyt, onnistunut ja sitten palannut takaisin lähtöpisteeseen, mutta eihän se kelpaa, kun se perunanenä nyt vain on niin ruma muiden mielestä.

Vierailija
211/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät lihavat ole alempiarvoisia, ei.  Heillä vain on heikko itsetunto ja/tai itsekuri ja/tai itsekontrolli.  Tai eivät tiedä mitä suuhunsa laittavat.  Eivätkä tiedä mikä on sopiva määrä ruokaa ja juomaa.  Eivät ole ehkä kuulleet liikunnan vaikutuksista.  Tai muuten vain laiminlyövät oman kehonsa.  Oikeastaa, lihavat ihmiset tulisi laittaa syytteeseen oman kehonsa pahoinpitelystä.

Tai heillä on kroonisia sairauksia tai heillä on geneettinen predispositio lihomiseen, koska heidän esi-isänsä kärsivät nälkää tai länsimaalainen elintarviketeollisuus ja kuluttajakapitalismi on tuhonnut heidän sokeriaineenvaihduntansa jo lapsena tai heillä on Chernobylin laskeumasta johtuvia kilpirauhasongelmia tai heitä vaan kiinnostaa elämässä muut asiat kuin oman perseen tarkkailu.

Aivan kuten nisteillä

Aivan kuten juopoilla

Mutta nykyisen yhteiskunnan pitäisi jostain syystä ottaa koppia koska hyvinvointi? Kyllä täällä pitäisi olla ihmisille muitakin velvollisuuksia kuin asevelvollisuus, eikä pelkästään oikeuksia.

Laihdutusko on ainoa asia, jossa voi osoittaa "henkistä ja fyysistä ahkeruutta"? Voi vee mitä paskaa.

Vierailija
212/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Olen keski-ikäinen elämäntapalihava eikä minulla ole koskaan ollut mitään lihavuuteen liittyviä sairauksia (eikä kyllä paljon muitakaan). Lihavuus ei ole suoraan verrannollista sairastamisen määrään

Hei te terveet: lupaatte siis ettei tule diabetestä tai polvivammoja? Ja jos tulee niin hoidatte omalla rahalla?

Hienoa!

Niin, koska diabetes ja polvivammat ovat ihan vaan lihavien ongelma? Lässyn lässyn.

Ei teitä läskivihaajia kiinnosta paskan vertaa terveysasiat eikä yhteiskunnan kulut, haluatte vaan tuntea itsenne paremmiksi ihmisiksi. Ja miettikää miten säälittävää se on, ainoa meriittinne on se, että painonne ei ylitä tiettyä rajaa. Vau. Saavutusta kerrakseen.

Se on nyt vaan niin, että ylipainoiset eivät ole niin terveitä kuin normaalipainoiset. Et saa tuota vääntämällä yhtään mihinkään. Ylipainoinen ihminen ei lähtökohtaisesti välitä terveydestään, koska se altistaa monille sairauksille. Sinun vihasi ei auta sinun asiaa mitenkään. Sivusta

Eli esim. tämä kasvaimen vuoksi laihtunut on mielestäsi terveempi sen kasvaimen kanssa laihana, kuin ennen kasvainta lihavana?

Entäs jos laihtuu vaikka syövän takia, hänkin on siis terveempi kun sairastaa syöpää kuin että ei sairastaisi ja olisi lihava?

Aika mielenkiintoista, onkohan lihavuus saanut mielessäsi jo täysin kohtuuttomat mittasuhteet sen kanssa, miten ajattelet sen vaikuttavan terveyteen? On totta, että lihavuus altistaa monille sairauksille ja jos on tarpeeksi lihava, niin se vaikutta yleiskuntoon ja rasittaa elimistöä, mutta ainoa ero sillä on moniin muihin samanlaisiin altistaviin tekijöihin se, että se näkyy kaikille. Myös hoikka voi olla ihan yhtä altistunut elintasosairauksille, olla huono yleiskunnoltaan jne. mutta tämä ei häiritse sinua, koska se ei näy ulospäin.

Tuon kun kaikki tajuaisi, niin olisi kaikilla paljon helpompaa, epäterveelliset elämäntavat ovat yhteiskuntamme ongelma, mutta se näkyy vain meillä jotka olemme lihavia, epäterveellisiä elämäntapoja taas on ihmisillä huomattavasti enemmän kuin mitä lihavia katukuvassa näkyy, jotain tarttis tehdä, ihan yhteiskunnallisella tasolla, kyse ei ole enää mistään yksilöiden ongelmasta, kyse on epidemiasta jota aiheuttaa jokin yhteinen ulkopuolinen tekijä.

Aivopesu on selkeästi toiminut. Lihavuus itsessään ei ole sairaus, mutta saattaa altistaa sairauksille. Tietämättömät vetävät tästä mutkat suoriksi.

Vierailija
213/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

Hyvin sanottu! Haluaisin nähdä jonkun läskivihaajan vastineen tähän.

Vierailija
214/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lihavat valmiita maksamaan omien elintasosairauksien kustannukset?

Minä ainakin olen valmis, heti kun myös urheilijat maksaa urheilusta koituneet vammat ja kaikki jotka harrastaa mitään sellaista, mikä saattaa aiheuttaa kulumia/niveltulehduksia esim. neuloo paljon, niin maksavat myös omat hoitonsa. Ja myös hoikat ihmiset maksavat hoidon jos syövät epäterveellisesti ja sen vuoksi sairastuvat elintasosairauksiin, en näkisi, että tämän pitäisi olla ulkonäkökysymys ollenkaan.

Liikunta nyt kuitenkin pitää enemmän sairauksia loitolla kuin se aiheuttaa.

Ylipainon suhteen tämä ei ole tilanne.

Mitä mieltä: yleinen terveydenhoito pois ja kaikille vapaaehtoinen terveysvakuutus. Kyllä ne sitten hinnoittelee liikunnan ja tupakoinnin vaikutukset  :)  Veikkaan etteivät ne nimittäin ole samalla viivalla.

Vierailija
215/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kaikille "läskejä"haukkuville ja joiden mielestä lihavuus on vain sitä ettei "osaa"syödä oikein tai muka tietoa ole terveellisestä ravinnosta jne. oikein vahvaa neurolepti(tai kortisoni)kuuria. Myös joku kilpparin vajaatoiminat voisi tehdä terää aivottomuuden tilaan. Siinäpähän sitten miettisitte mitä aivopieruja tulikaan tietäåmättömänä päästettyä, ettei MIKÄÄN sairaus tai lääke voi lihottaa...;)

On olemassa myös tunnesyöjiä, opetettu esim. lapsuudessa lohduttautumaan herkuilla, mutta sellainen nyt menee jo käsityskykynne yli, että viuhuu vaan. Ja toki ei voisi itsellenne ikinä käydä niin/ette voi sitä ymmärtää, kun itserakkaus on niin ääretön. Jossain oli myös aikoinana tutkimus, että itseään herkuilla palkitsevat(edes silloin tällöin)ovat niuhottaja- kaikesta-muusta -kuin sahanpurusta- kieltäytyjiä empaattisempia, helppo uskoa, että on totta!;)

Vierailija
216/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuten nisteillä

Aivan kuten juopoilla

Laihdutusko on ainoa asia, jossa voi osoittaa "henkistä ja fyysistä ahkeruutta"? Voi vee mitä paskaa.

Ylipainoisena entisenä kilpaurheilijana ja nykyisenä kansainvälisesti arvostettuna tutkijana tämä on aika yllättävä tieto itselleni. Taidanpa lopettaa tutkimushommat ja mennä istumaan johonkin tunkiolle häpeämään itseäni.

Vierailija
217/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen valmis, heti kun myös urheilijat maksaa urheilusta koituneet vammat ja kaikki jotka harrastaa mitään sellaista, mikä saattaa aiheuttaa kulumia/niveltulehduksia esim. neuloo paljon, niin maksavat myös omat hoitonsa. Ja myös hoikat ihmiset maksavat hoidon jos syövät epäterveellisesti ja sen vuoksi sairastuvat elintasosairauksiin, en näkisi, että tämän pitäisi olla ulkonäkökysymys ollenkaan.

Mitä mieltä: yleinen terveydenhoito pois ja kaikille vapaaehtoinen terveysvakuutus. Kyllä ne sitten hinnoittelee liikunnan ja tupakoinnin vaikutukset  :)  Veikkaan etteivät ne nimittäin ole samalla viivalla.

Paitsi, että että vedät faktoja rektumistasi. Ylipaino nimenomaan suojaa metabolisia sairauksia vastaan. Se on geneettinen adaptaatio elintasosairauksiin. Liikunta on hyödyllistä, mutta puhe oli urheiluvammoista, joiden hoito myös maksaa yhteiskunnalle. Ehkä et itse ole koskaan liikkunut sellaisella tasolla, jossa liikunta ei enää olekaan terveellistä.

Vierailija
218/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ylipainoisetko muka ei liiku? Menepä joskus katsomaan vaikka jotain vesijumpparyhmää, niin eihän siellä juuri muita olekaan kuin lihavia.

Vierailija
219/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava katkeroituu ajan myötä samasta syystä kuin nainen katkeroituu ajan myötä. Ja ne, jotka eivät katkeroidu, elävät joko hyvin suojattua elämää tai ovat liian tyhmiä tajutakseen, mikä pelin henki on.

Vierailija
220/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullinen ja järkevästi toteutettu liikunta kyllä, mutta ihminen voi myös liikkua liikaa ja väärin, jolloin se altistaa kaikenlaisille sairauksille, joita sitten hoidetaan yhteiskunnan piikkiin. Ei voida lähteäm rokottamaan pelkästään ulospäin lihavia, vaan tarkastella kokonaisuutta: Jos ihminen omalla toiminnallaan tietämättömyyttään tai välinpitämättömyyttään aiheuttaa itselleen vammoja ja sairauksia, hänen tulisi kustantaa ne itse, oli sitten lihava tai laiha, lyhyt tai pitkä, kaunis tai ruma.

Mutta näin ei tietenkään toimita, koska se on niin helppoa tehdä asioita väärin ja jopa asiantuntijatkin kiistelee siitä, että mikä sitten on se oikein tekeminen. Sinä voit rikkoa itsesi sellaisissakin perustoimminnoissa kuin: Kävelemällä väärin, istumalla väärin tai nousemalla sohvalta ylös väärin.

Tuon lisäksi on myös yksilöeroja siinä, mikä kenenkin keholle sopii ja mikä on oikein ja myös geeneillä on ihan valtava vaikutus tähän, eli geenitestiin vain kaikki kansalaiset, jotta asiantuntijat voivat rakentaa jokaiselle sen oikean tavan olla ja elää, ettei ihminen mene tarpeettomasti rikki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi