Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko jotkut on sitä mieltä että lihava ihminen on ”alempiarvoinen”?

Vierailija
06.07.2021 |

Tällaisen ajatuksen olen kuullut pari kertaa toisen ihmisen sanomana ja olen ollut tyrmistynyt.
Mistä johtuu hirveä läskiviha? Miten nykyaika on näin outoa että toisen ihmisen läskit kiinnostaa ja niitä on ”oikeus” arvostella?
Olen itse hoikka ja urheilen paljon, mutta mun mielestä lihavat ovat aivan yhtä arvokkaita kuin hoikatkin, ihmisarvo on sama.
Olen huolestunut siltä miten ikävää läskien haukkumista esiintyy - myös tällä palstalla.
Onko oikeasti siis ihmisiä jotka ajattelee että pahasti ylipainoinen on arvoton ja mitätön?

Kommentit (465)

Vierailija
181/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoiset sairastuvat ihan samoihin elintasosairauksiin kuin ylipainoisetkin.

mmkay

kertonet tuon uutisen tutkijoille, av-mamma tietää paremmin.

Maailmassa on paljon normaalipainoisia 2diabetikoita.

Tämän tietää ja ymmärtää kaikki normaalilla älyllä varustetut ihmiset. Ei ole tarvetta ilmoitella erikseen tutkijoille, hekin tietävät, myös lääkärit ja sairaanhoitajat ja presidentti.

Vierailija
182/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneisiin pitäisi saada kokonaispaino eli matkustaja + matkalaukku. Miksi ihmeessä mä joudun maksamaan 2 kilon ylipainosta sakkoja kun se on laukussa ja viereen tulee kuudeksi tunniksi haiseva ylipainoinen nainen joka kaivaa repustaan eväitä jatkuvalla tahdilla?

Siksi, että et osaa pakata laukkuasi määräysten mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lihava niin en olisi arvostelijoiden kanssa missään tekemisissä. Arvostelijat jättäisin omaan alhaiseen arvoonsa.

Vierailija
184/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkujen on ihan eri asia olla hoikka, voi illat ja viikonloput urheilla ja levätä.

Lapsiperheessä illat ja viikonloput on lastenhoitoa ja kodinhoitoa, kaikilla mieskään ei osallistu. Lisäksi monella vanhemmalla on stressiä, kun täytyy jaksaa töissä ja kotona, työttömällä vanhemmalla taas on usein stressiä rahasta, kun täytyisi ostaa lapsille sitä ja tätä, unet saattavat lyhentyä esim. itse nukun maksimissaan 4 tuntia yö, niin olen mennyt jo monta vuotta. Laihtuminen on vaikeampaa.

Eihän se stressi lihota, vaan sitä lievittää syömällä.

-köyhä, työtön äiti, jolla päivän paras hetki on syöminen -

Minulle päivän paras hetki on, kun pääsen aamulenkille 5.30 ihanassa joenrantamaisemissa. Näin me ihmiset olemme erilaisia.

Olisihan tuo ihanaa mutta kun henkeä ahdistaa kun pitäisi kävellä autoa pidemmälle. Samaten uniapnea ja närästys vaivaa eli en saa oikein nukuttua. Erityisen tukalaa se on näillä helteillä. Ainoa asia joka helpottaa on ruoka.

Hahhahhaa! Ai että mässäyksestä helpotusta ylipainosairauksiin😅 Sillä lähtee millä on tullutkin, vai kuinka?

Surullista, vaikka naurattaakin.

Vierailija
185/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoiset sairastuvat ihan samoihin elintasosairauksiin kuin ylipainoisetkin.

mmkay

kertonet tuon uutisen tutkijoille, av-mamma tietää paremmin.

Maailmassa on paljon normaalipainoisia 2diabetikoita.

Tämän tietää ja ymmärtää kaikki normaalilla älyllä varustetut ihmiset. Ei ole tarvetta ilmoitella erikseen tutkijoille, hekin tietävät, myös lääkärit ja sairaanhoitajat ja presidentti.

95% johtuu ylipainosta, loput muista sairauksista.

Vierailija
186/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneisiin pitäisi saada kokonaispaino eli matkustaja + matkalaukku. Miksi ihmeessä mä joudun maksamaan 2 kilon ylipainosta sakkoja kun se on laukussa ja viereen tulee kuudeksi tunniksi haiseva ylipainoinen nainen joka kaivaa repustaan eväitä jatkuvalla tahdilla?

Ymmärsit kysymyksen tietysti väärin, tarkoituksella koska vulla fläsä on voimakkaat defenssit päällä.

Miksi määräykset ovat mitä ovat? Mikä on juurisyy noille määräyksille?

Kuluttaako matkalaukun 2kg enemmän lentopetrolia kuin sinun 2kg?

Matkaliput painon mukaan, ei ole vaikeaa.

Vierailija
187/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polttoaineen lisätarve on ihan sama riippumatta siitä, ovatko ne liikakilot matkustajassa vain matkatavaroissa. Siksi lentolippujen hinnoittelu pitää muuttaa kilogrammaperusteiseksi, esim. 10€/5kg.

Vierailija
188/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei tarvitse pitää

Vierailija
189/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit kysymyksen tietysti väärin, tarkoituksella koska vulla fläsä on voimakkaat defenssit päällä.

Mikä "fläsä"? En ole ylipainoinen. 

Vierailija
190/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sellainen kokemus, että ystävälleni kelpaa seura lenkille tai marjametsään enää sen jälkeen, kun olen kerännyt painoa.

Instaan kun ei saa kauniita hästägkuvia retkeilystä kauniissa vaatteissa, hyvästä seurasta jos on liikkeellä lihavan kanssa.

Vierailija
191/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin lihava niin en olisi arvostelijoiden kanssa missään tekemisissä. Arvostelijat jättäisin omaan alhaiseen arvoonsa.

Etkö antaisi heidän puheilleen mitään painoa vai löisitkö heidän ajatuksensa ihan läskiksi?

Vierailija
192/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo lapsena pallopää, lihapulla ym. ysärillä enkä ollut edes mikään kymmeniä kiloja ylipainoinen vaan sellainen (lapsen)pyöreä. Kyllä kiusattiin ja syrjittiin kilojen takia jo silloin ja itkin mm .ennen uimatunteja ahdistuneena ja inhosin muutnekin liikkatunteja, vikana valittiin joukkueisiin jne. Sittemmin eräs lääke lihotti nuoruudessa, haukuttiin silloinkin ja oli erityisen raskasta, koska sairaus oli raskas muutenkin ja itse kestää muuttuva ulkonäkö. Aikuisena olin hoikka edes jonkin aikaa, sitten sain kateellisten (akkojen)vihjailuita että olen anorektikko, muodoton tikku jne. Ikinä ei ole hyvä!

Ja usein kuulen esim. aikuisen tuttavapariskunnan(akateemisesti koulutettuja molemmat vielä jos jotain väliä)joka jatkuvasti naureskelee "läskeille"etenki nmies ja jurputtaa miten niiden pitäisi liikkua enemmän, arvostelevat muutnekin koko ajan muiden lihomisia ja laihtumisia ääneen, itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa, ja etenkin kun tiedän omastakin kokemuksesta, että lääkkeet ja sairaudet voi olla syynä liikakiloihin, mutta ei, yhä se vaan on ääliö-junttien päässä "se on vaan syönyt liikaa (herkkuja)ja ei liiku yhtään/tarpeeksi"ja mitä siitä jos onkin syy?!

Sairastuttavat itse jatkuvalla arvostelullaan ja kiusaamisellaan muita enemmän, kuin ne "itse hankitut läskit" joista syyllistetään rankasti myös ihavempia ihmisiä(isommat sairaalakulut muka jne.) Vi**ttaa myös kaikki lehtien sankaritarinat laihtumisista. siis se asenne, että se on jok usankaritarina,ja kyllä nyt kaikki muutkin asiat kuin taikaiskusta rullaa, kun olen vain laiha.

Vierailija
193/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lihavat ole alempiarvoisia, ei.  Heillä vain on heikko itsetunto ja/tai itsekuri ja/tai itsekontrolli.  Tai eivät tiedä mitä suuhunsa laittavat.  Eivätkä tiedä mikä on sopiva määrä ruokaa ja juomaa.  Eivät ole ehkä kuulleet liikunnan vaikutuksista.  Tai muuten vain laiminlyövät oman kehonsa.  Oikeastaa, lihavat ihmiset tulisi laittaa syytteeseen oman kehonsa pahoinpitelystä.

Vierailija
194/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä "fläsä"? En ole ylipainoinen. 

Et tietenkään ole. Ei kukaan ole. 

Mikä nyt edes on ylipainoinen. Lääkäreiden hapatusta.

Vierailija
195/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lihavat valmiita maksamaan omien elintasosairauksien kustannukset?

Minä ainakin olen valmis, heti kun myös urheilijat maksaa urheilusta koituneet vammat ja kaikki jotka harrastaa mitään sellaista, mikä saattaa aiheuttaa kulumia/niveltulehduksia esim. neuloo paljon, niin maksavat myös omat hoitonsa. Ja myös hoikat ihmiset maksavat hoidon jos syövät epäterveellisesti ja sen vuoksi sairastuvat elintasosairauksiin, en näkisi, että tämän pitäisi olla ulkonäkökysymys ollenkaan.

Vierailija
196/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen terveydenhuolto kun lopetettaisiin, loppuisi lihaviin kohdistuva vihakin.

Vierailija
197/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset puolustavat jeekereiden ja transujen oikeuksia, mutta pitävät samaan aikaan läskivihaa aivan hyväksyttävänä. Kaikken muun vihaaminen on kiellettyä, mutta ei läskien. Se on viimeinen syrjinnän linnake.

Unohdit miehet. Misandria on ihan yleistä hupia.

Vierailija
198/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät lihavat ole alempiarvoisia, ei.  Heillä vain on heikko itsetunto ja/tai itsekuri ja/tai itsekontrolli.  Tai eivät tiedä mitä suuhunsa laittavat.  Eivätkä tiedä mikä on sopiva määrä ruokaa ja juomaa.  Eivät ole ehkä kuulleet liikunnan vaikutuksista.  Tai muuten vain laiminlyövät oman kehonsa.  Oikeastaa, lihavat ihmiset tulisi laittaa syytteeseen oman kehonsa pahoinpitelystä.

Tai heillä on kroonisia sairauksia tai heillä on geneettinen predispositio lihomiseen, koska heidän esi-isänsä kärsivät nälkää tai länsimaalainen elintarviketeollisuus ja kuluttajakapitalismi on tuhonnut heidän sokeriaineenvaihduntansa jo lapsena tai heillä on Chernobylin laskeumasta johtuvia kilpirauhasongelmia tai heitä vaan kiinnostaa elämässä muut asiat kuin oman perseen tarkkailu.

Vierailija
199/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset puolustavat jeekereiden ja transujen oikeuksia, mutta pitävät samaan aikaan läskivihaa aivan hyväksyttävänä. Kaikken muun vihaaminen on kiellettyä, mutta ei läskien. Se on viimeinen syrjinnän linnake.

Unohdit miehet. Misandria on ihan yleistä hupia.

Sori, sukupuolia ei enää ole olemassa, joten miehiä ei voi vihata. Vain läskejä voi vihata.

Vierailija
200/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sellainen kokemus, että ystävälleni kelpaa seura lenkille tai marjametsään enää sen jälkeen, kun olen kerännyt painoa.

Instaan kun ei saa kauniita hästägkuvia retkeilystä kauniissa vaatteissa, hyvästä seurasta jos on liikkeellä lihavan kanssa.

Oletko ihan varma ettei ystvällä mennyt hermo kun et pysy vauhdissa vaan puuskutat ja hän joutuu mukauttamaan askelpituuden polvia vihlovasti sinun vauhtiisi?

Samaten marjametsässä se armoton valitus jos ei pääse autolla viereen...

Olen ollut ystäväsi asemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi