Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko jotkut on sitä mieltä että lihava ihminen on ”alempiarvoinen”?

Vierailija
06.07.2021 |

Tällaisen ajatuksen olen kuullut pari kertaa toisen ihmisen sanomana ja olen ollut tyrmistynyt.
Mistä johtuu hirveä läskiviha? Miten nykyaika on näin outoa että toisen ihmisen läskit kiinnostaa ja niitä on ”oikeus” arvostella?
Olen itse hoikka ja urheilen paljon, mutta mun mielestä lihavat ovat aivan yhtä arvokkaita kuin hoikatkin, ihmisarvo on sama.
Olen huolestunut siltä miten ikävää läskien haukkumista esiintyy - myös tällä palstalla.
Onko oikeasti siis ihmisiä jotka ajattelee että pahasti ylipainoinen on arvoton ja mitätön?

Kommentit (465)

Vierailija
1/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse normaalipainoinen. Minua ei kiinnosta toisten ihmisten paino pätkääkään. Kunnioitukseni toisia kohtaan perustuu siihen miten hän käyttäytyy muita kohtaan ja yleisesti.

Vierailija
2/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että kysyttäessä jokainen vastaa, että totta kai lihava ja laiha on yhtä arvokkaita ihmisiä, mutta alitajuisesti lihavaa pidetään vähempiarvoisempana ja huonompana yksilönä kuin laihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen lihava. Yllätys oli minullekin kuinka huomasin eron ihmisten suhtautumisessa minuun, kohtaan nykyään enemmän ystävällisempiä ja mukavampia ihmisiä jotka oikeasti kuunetevat mitä sanottavaa minulla on, minuun halutaan tutustua. Olen monta kertaa hämmentynyt siitä että miehiäkin kiinnostaa kuka olen tai he hymyilevät tai ovat ystävällisiä (pitävät ovea auki, sanovat hei jne) kun menen ulos, myös ravintoloissa ja liikkeissä minut huomioidaan hymyillen. Mutta tosiaan en ole muutoksesta iloinen vaan aika ärsyyntynyt kuinka ihmiset ovat niin turhamaisia ja ulkonäkö merkkaa kaikessa. Sisimällä ei ole mitään tekemistä tapaamisissa näköjään, jo ulkonäöllä voi tehdä positiivisen vaikutuksen. En halua deitata miehiä jotka tulevat luokseni koska selvästi ulkonäköni kiinnostaa enemmän kuin kuka oikeasti olen. 

Olen siis nykyään sinkku ja ihan mielelläni sellainen. :) Oma terveys kiinnostaa enemmän kuin ulkonäköni, sen takia laihduinkin alunperin. Ulkonäön kohentuminen oli vain ekstra.

Vierailija
4/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en ota kantaa mutta huomiota herättävän lihavia on oudoksuttu aina, ei mikään uusi ilmiö.

Vierailija
5/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ylipaino kertoo paljon ihmisestä. Jos ei edes omasta kehosta viitsi pitää huolto, niin varmasti muitakin ongelmia löytyy. Terveitä ihmisiä näkee katukuvassa turhan harvoin.

Vierailija
6/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne on huolissaan siitä..

Vierailija
7/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten en ota kantaa mutta huomiota herättävän lihavia on oudoksuttu aina, ei mikään uusi ilmiö.

Ei ole koskaan ennen halveksittu näin paljon kuin nykyään. Ei kasarilla, ei ysärillä jne. Ap

Vierailija
8/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkökeskeisille/laihuus-ihannoiville ihmisille se on niin, että mitä enemmän ihmisellä on läskiä sitä "huonompi" hän on kaikessa. Itselläkin tällaisen ajattelutavan omaavia tuttuja, valitettavasti. Ei kovin älykästä ajattelua.

Vierailija
9/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos olet tuota meltä niin lopetapa ensin itse "läskeistä" puhuminen kun puhut ihmisistä puhu vaikka lihavista tai ylipainoisita ihmisistä.

Vierailija
10/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ylipaino kertoo paljon ihmisestä. Jos ei edes omasta kehosta viitsi pitää huolto, niin varmasti muitakin ongelmia löytyy. Terveitä ihmisiä näkee katukuvassa turhan harvoin.

Ap tässä, olet tyypillinen väärin uskova ennakkoluuloinen. Moni lihava pitää itsestään huolta hyvin.

Samalla salilla missä käyn päivittäim, on useampi lihava, he käy siellä jumpassa ja salilla päivittäin. Käyneet jo vuosia. Treenaavat paljon!

Vierailija
11/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hoikkuus on osoitus siitä, että ongelmia ei ole?

Vierailija
12/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien muiden mielestä lihavat ovat alempi arvoisia! Paitsi toisten lihavien!

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
13/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jos olet tuota meltä niin lopetapa ensin itse "läskeistä" puhuminen kun puhut ihmisistä puhu vaikka lihavista tai ylipainoisita ihmisistä.

Tähän sitten tartuit? Selvä. Ap

Vierailija
14/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän terveysskanneri päässä liikut kaduilla kun voit noin päätellä, ja missä kaupungissa mahdat liikkua.

Tiedät varmaan itsekn, miten älykkään kuvan sinusta noiden mielipiteiden perusteella saa.

Vierailija
15/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hoikkuus on osoitus siitä, että ongelmia ei ole?

Ainakin ihminen on siinä tapauksessa poistanut monia riskitekijöitä. Sellaisia riskitekijöitä, joihin voit itse vaikuttaa.

Vierailija
16/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sinustako "läski" on neutraali ilmaisu ylipainoisesta ihmisestä vailla mitään halventavaa merkitystä?

Jos haluat puolustaa ylipainoisia, niin suosittelen vielä tsekkaamaan asenteesi.

Jos minä vaikka haluaisin puolustaa naisten oikeuksia ja puhuisin akoista, ämmistä ja nartuista, niin olisiko miten uskottavaa?

Vierailija
17/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sinustako "läski" on neutraali ilmaisu ylipainoisesta ihmisestä vailla mitään halventavaa merkitystä?

Jos haluat puolustaa ylipainoisia, niin suosittelen vielä tsekkaamaan asenteesi.

Jos minä vaikka haluaisin puolustaa naisten oikeuksia ja puhuisin akoista, ämmistä ja nartuista, niin olisiko miten uskottavaa?

Otsikossa puhuin lihavista. Neutraali termi. Leipätekstissä oli sana läskiviha. Vakiintunut termi.

Vierailija
18/465 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin veljeni arvostellut aina lihavia, myös minua lapsena.

Vierailija
19/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ennen halveksittu näin paljon kuin nykyään. Ei kasarilla, ei ysärillä jne. Ap

Silloin varsinkin lihavia nuoria oli niin vähän, ettei asia juurikaan tullut esille. Ne harvat lihavat lapset koulussa joutuivat kiusatuiksi. Nykyään tuntuu, että lihava automaattisesti alkaa kuvitella, että muut halveksivat. Jos olet hoikka tai normaalipainoinen, se riittää halveksijan leiman saamiseen. Hiukan sama juttu kuin koulutettuja pidetään ylimielisinä, vain siitä syystä, että ovat koulutettuja. Hoikkia arvostellaan kahvipöydässä julkisesti päin naamaa, lihavia ei. Kehurauhaa myös hoikille!

Vierailija
20/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin varsinkin lihavia nuoria oli niin vähän, ettei asia juurikaan tullut esille. Ne harvat lihavat lapset koulussa joutuivat kiusatuiksi. Nykyään tuntuu, että lihava automaattisesti alkaa kuvitella, että muut halveksivat. Jos olet hoikka tai normaalipainoinen, se riittää halveksijan leiman saamiseen. Hiukan sama juttu kuin koulutettuja pidetään ylimielisinä, vain siitä syystä, että ovat koulutettuja. Hoikkia arvostellaan kahvipöydässä julkisesti päin naamaa, lihavia ei. Kehurauhaa myös hoikille!

Harvat lapset? Kyllä omina peruskouluvuosinani ihan joka luokalla oli muutama pyöreämpikin lapsi. Myös normaalipainoisia kiusattiin läskeinä, koska sen ajan kauneusihanne oli olla anorektisen laiha ja kaikki pienikin rasva oli kova kiusaamisen ja huomauttelun aihe. En tiedä sitten, oliko se parempi suunta, tehdä lapsista ja nuorista syömishäiriöisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän