Lapsiperhe omii yhteisen piha-alueen
Kerrostalossamme asuu lapsiperhe, joka on levittäytynyt pihamaalle tuoden sinne kaikenlaista omaa härdelliä. On lastenmökkiä, keinua, grilliä, omat kukkapuskat, pöydät ja tuolit jne.
Joka ainoa päivä nämä kirkuvat lapset juoksevat pihalle möykkäämään moneksi tunniksi ja käyttävät aluetta, kuin se olisi VAIN heitä varten. NYT on niin, että talossamme on muitakin lapsiperheitä, mutta he eivät kehtaa piha-aluetta käyttää röyhkeän lapsiperheen takia.
Onko oikein, että YKSI ainoa perhe OMII kerrostalon piha-alueen, käyttäytyvät kuin se olisi heidän omakotitaloalueen yksityispihansa - isä huutaa lapsilleen kovaan äänen jne että kaikkien kotirauha on mennyttä. Lapset kirkuu ja huutaa aamusta iltaan!?
Onko muilla TALON asukkailla OIKEUKSIA omaan kotirauhaansa vai PITÄÄKÖ muiden vain KESTÄÄ NÄITÄ ELÄMÄN ÄÄNIÄ!!?
Vinkujat, älkööt vaivautuko vastaamaan - muuta muualle tai lapset on vain lapsia. Kyllä muillakin on oikeus nauttia pihasta ja kotirauhasta - lapsiperheet aiheuttavat hlvetin talon muille asukkaille.
Kommentit (138)
Ei ymmärrä sitä, että isolapsiset perheet eivät osaa hakea lainaa ja muuttaa omakotitaloon asumaan. Tuskin lapsetkaan nyt niin nauttii kerrostaloelämästä, pienestä pihasta sun muusta? Tietenkin saattaa olla, että ollaan sitten työttömiä sen ison lapsilauman kanssa ja ei ole vaihtoehtoja, mutta kyllä sitten täytyy osata sopeutua siihen elämään olemaan huutamatta muiden häiriöksi. Siitä olen samaa mieltä aloittajan kanssa.
Lapset kuuluu kasvattaa isoissa omissa pihoissa, mieluiten tietysti omakotitalossa. Jos ei töitä löydy/viitsitä hakea, ollaan sitten häiriöksi kerrostaloissa. Näin varmaan on lapsiperheiden kohdalla kerrostaloissa?
Vapaaehtoisestihan tuota asumismuotoa on vaikea ymmärtää suurperheissä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:35"]
Ei ymmärrä sitä, että isolapsiset perheet eivät osaa hakea lainaa ja muuttaa omakotitaloon asumaan. Tuskin lapsetkaan nyt niin nauttii kerrostaloelämästä, pienestä pihasta sun muusta? Tietenkin saattaa olla, että ollaan sitten työttömiä sen ison lapsilauman kanssa ja ei ole vaihtoehtoja, mutta kyllä sitten täytyy osata sopeutua siihen elämään olemaan huutamatta muiden häiriöksi. Siitä olen samaa mieltä aloittajan kanssa.
Lapset kuuluu kasvattaa isoissa omissa pihoissa, mieluiten tietysti omakotitalossa. Jos ei töitä löydy/viitsitä hakea, ollaan sitten häiriöksi kerrostaloissa. Näin varmaan on lapsiperheiden kohdalla kerrostaloissa?
Vapaaehtoisestihan tuota asumismuotoa on vaikea ymmärtää suurperheissä.
[/quote]
samaa mieltä
meitä kanssa v****ttaa. kun kerrostalopihamme on tupattu täyteen lasten härveleitä. ei ole mitään aikuisten istumispaikkoja eikä puutarhakalusteita. meillä aika pieni kerrostalopiha, joten ei sinne edes mitään just mahtuisi. suurin osa asukkaista kuitenkin meilläkin ei lapsiperheitä, niin jotenkin onhan se väärin, että mennään talossa asuvien vähemmistön mukaan pihasuunnittelussa. vähentää kaikkien ihmisten mukavuutta, myös lapsiperheiden, koska aiheuttavat vaan ärtymystä meissä muissa. ja käsi sydämelle, kuka nyt jaksaa kuunnella tosiaan päivästä toiseen sitä vieraiden lasten kurkkuhuutoa. jep, ei kukaan ja jokainen kiroaa mielessään nää perheet, jotka eivät sitä tajua, että melunsa käy jokaisen hermoille.
Lapsiperheet on ihan ok, mikäli osaavat ottaa myös yhteisön muut asukkaat huomioon. Jos yksi ainut perhe on aina äänessä, niin en kyllä ihmettele ap:n tai muidenkaan ärtymystä tällaisiin perheisiin.
Taloyhtiöissä kyllä varmaan käy juurikin niin, että joku perhe alkaa dominoida, mikäli muut vetäytyvät. Sitten onkin hankalaa alkaa vetämään niitä rajoja takaisin, kun ne on jo moneen kertaan ylitetty. Alkaa valitus - ja häätöuhkakierre ja talon väen suhteet kiristyy. Kuka haluaa tätä?
Siksi lapsiperheiden olisi syytä - jokaisen, joka tämän ketjun lukee - miettiä omaa suhtautumistaan talon muihin asukkaisiin ja heidän asumisviihtymiseen. Onko heidän lapsensa joka päivä huutamassa käytävillä, pihalla jne. Hyvä, jos ketju herättää lapsiperheet miettimään omaa osuuttaan välien kiristymiseen. Niin ei tarvitse olla, mutta näin käy, mikäli ollaan täysin välinpitämättömiä oman metelin yms aiheuttamista ongelmista.
Petri
alkanut ärsyttää vastaava tilanne varinkin näin kesähelteillä. meilläkään ei mitään aikuisten istumapaikkoja ja lapset pörrää koko ajan pikkupihassa. ehkä toi ap kertoma perhe on tosiaan ollut omavaltainen ja asukkaat vaan luulee et niillä lupa touhuta omiaan. typerryttävää touhua on, jos näin. eikun häätö päälle vaan.
Suurin osa suomalaisista on ei-lapsiperheitä. Sinkkuja, veloja, leskiä ja muita yksineläjiä. Silti jotenkin aina pidetään itsestäänselvänä, että vain lapsille laitetaan pihoihin sitä ja tätä.
Asukkaiden tulisi aktivoitua ja nostaa meteli, että enemmistön toiveet tulee toteutetuksi. Minustakin lapsiperheet voivat mennä ihan päivittäin puistoihin oleilemaan, eikä valloittaa kuin yksinoikeudella kertsien alueita.
Kuulostaa kyllä siltä, että teillä on ollut melko röyhkeä perhe asialla, jos itsekseen pykäävät omille lapsille jotain mökkiä pieneen pihaan. Luulisi, että sinne on mieluummin haluttu joku puutarhakeinu tai vastaava kaikkien käyttöön.
Nostakaa asia vaan esille, soitto isännöitsijälle jne. Kyllä tommosen purkuun saa ja asian perille, jos itsekseen ovat kekanneet tehdä pihasta omaansa.
Suomalaiset ovat aivan liian kilttejä!
pitää vaan osata vaatia, jos alkaa ottaa hermoon! *thumbs up*
luojan kiitos perhe on lähtenyt lomamatkalle aaah tätä rauhaa
Itse pyytäisin isännöitsijän paikan päälle katsomaan leikkimökkiä, tuo vaatii rakennusluvan,jota tuskin on haettu, eli purkuun menee.
Ei muuta kuin opiskelijabileet pystyyn. Grillausta ja keinumista ja leikkimökissä hengaamista. Jos muutamalla vaikka olisi isoja koiria mistä ottaa mukaan ja pitää vapaana.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:50"]
Minusta pitäisi olla jotkut vuoroajat pihan käyttöön, jos lapsiperheet sen valtaavat. Eihän sinne vanhukset sun muut kehtaa mennä, kun mekastavia kakaroita pihat täynnä. Ihan oikeuteettua se olisi ja antaisi tunteen oikeudenmukaisemmasta tilan jakamisesta yhtiöissä.
[/quote]
Älyvapauden riemuvoitto. Mitali siitä hyvästä.
Ettei vain kenenkään tarvitse ikinä tavata toista ihmistä tai, herra paratkoon, kommunikoida kenenkään kanssa. Jos kaipaa vuoroja pihan käyttöön niin kerrostalo tuskin on oikea asumismuoto...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:42"]
Jos kyse on taloyhtiön alueesta, hallutuksen tulee määrätä poistamaan rakennelmat. Yhtiön pihalle ei ole lupa tehdä rakennelmia palvelemaan vain jotain asukasta. Ei kukaa asukas voi suomessa omia alueita, joita eivät omista vaan yhtiön maan omistaa taloyhtiö. Aika nössöä porukkaa, jos ei saa tällaista tapausta kuriin.
[/quote]
Mä vähän luulen, ettei ne muut valita tästä perheestä. Ainut valittaja on tää ap. Joka varmaan on palstan vakionaapurivalittaja. Sillehän ei kelpaa ainutkaan naapuri, kaikki ne häiritsee tätä alatisairasta valittajaa. Onhan tuo isännöitijällekin valittanut ja käynyt naapurien ovilla itkemässä.
[/quote]
Jaa kukas se sellainen on? :D
Itse asiassa kirjoitin ensimmäistä kertaa tänne palstalle :D - Voi pyhä Sylvi näitä vainoharhaisia täällä.. Taisi vaan osua ja upota moneenkin ketjussa ja monillehan se kirkuminen on oikeasti ongelma, kun jokapäiväistä pakkokuuntelua. Opettakaa lapsenne käyttäytymään, niin säilyy edes jonkinlainen naapurisopu. Vinkkinä vaan ;)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:39"]
Ei muuta kuin opiskelijabileet pystyyn. Grillausta ja keinumista ja leikkimökissä hengaamista. Jos muutamalla vaikka olisi isoja koiria mistä ottaa mukaan ja pitää vapaana.
[/quote]
LOL!!! Aika hyviä ehdotuksia!!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 22:15"]
Niin on se kumma kun pihalla riehuu lapsia ja ääntä lähtee. Leikkipaikkojakin rakennetaan. Melkein joka kerrostalon pihassa on meteliä ja melskettä. Voisi jopa luulla, että se on normaalia elämää joillekin.
[/quote]
Miksi leikkipuistoja rakennetaan ympäri kaupunkia, mikäli ideana ei ole juurikin se, että kerrostalojen lapset saavat mennä sinne kirkumaan porukalla? Ei kerrostalojen pihapiirit pitäisi olla mitään julkisia lasten omimia paikkoja. Sorry, jos lapsia hankkii niin eikö olisi viisasta katsoa, missä asuu. Kerrostaloelämä ei ole lapsiperheitä varten.
Mikko Naapuri
[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:50"]
Nurtsille vaan pitään omaa piknikkiä ja eikä elettäkään liikahtaa kun kakarat tulee huutamaan.
[/quote]
Meilläpä ei saa nurtseilla oleilla. Vain leikkipaikalla ja kulkureiteillä kulkea. Taitaa olla ihanteelliset säännöt tässä talossa.
Jos yhteiseen pihaan jotain rakennetaan, niin sen voi olettaa olevan yhteistä. Eli ei kun hyödyntämään leikkimökkiä yms. Jos valittavat että se on heidän omansa, niin käsket siirtää pihaan joka on myös heidän ikiomansa.
Voin kuvitella ap:n. Kyttää naapureita verhojen takaa ja valittaa ja marisee leikkimökistä ja lasten leikkimisestä. Ei tiedä onko mökille lupaa vai ei, mutta on aika varma että ei sitä lupaa ole. Kyttää myös naapurien ilmeitä ja on varma että ne ihan varmasti irvisti muille lapsille. Ihan varmasti. Pihalle tekis mieli mennä, mutta kun ei voi kun siellä on muita ihmisiä. Ja tämä samainen naapurikyttääjä sitten käskee muita muuttamaan korpeen metelöimään. Ehkä ap:n kannattais muuttaa sinne korpeen, siellä ei varmaan tarvis muita ihmisiä nähdä ja uskaltais ehkä mennä pihalle. Eikä olis lapsia leikkimässä ja kiusaamassa. Vois stressikin helpottaa kun ei tarvis sieltä verhojen raosta kurkkia ja kiukusta puhista.
Taitaapi osua liian lähelle näitä negakirjoittajia oma toiminta. Hyvä näin. Ehkä tulee ajateltua myös sitä omaa käyttäytymistä ulkona ja onko ihan asiallista antaa lapsien kirkua ja metelöidä päivittäin muiden asukkaiden kotirauhaa häiriten!
Kovastipa se ottaa luonnolle myöntää näiden mölyperheiden oma asiaton toiminta.
Ei ap, mutta samanlaista mölyämistä täynnä myös kerrostaloasumisessa.
täällä näköjään aika moni ottaa itseensä tekstin - hyvä niin - lol - tosin trolololooo - ei asuta vuokralla, eikä heinätöitäkään ole taloyhtiössä - hehehe näitä kirjoituksia :D
aika kivuliaastihan tuo ottaa, kun kaikki (usea valittanut lasten metelistä) eivät kiljuvista naapurinmussukoista niin piittaa..
reps olkinukkeargumenteille :D siitä tietää, että on ainakin uponnut ja osunut big time! =D