Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe omii yhteisen piha-alueen

Vierailija
05.07.2014 |

Kerrostalossamme asuu lapsiperhe, joka on levittäytynyt pihamaalle tuoden sinne kaikenlaista omaa härdelliä. On lastenmökkiä, keinua, grilliä, omat kukkapuskat, pöydät ja tuolit jne. 

 

Joka ainoa päivä nämä kirkuvat lapset juoksevat pihalle möykkäämään moneksi tunniksi ja käyttävät aluetta, kuin se olisi VAIN heitä varten. NYT on niin, että talossamme on muitakin lapsiperheitä, mutta he eivät kehtaa piha-aluetta käyttää röyhkeän lapsiperheen takia. 

 

Onko oikein, että YKSI ainoa perhe OMII kerrostalon piha-alueen, käyttäytyvät kuin se olisi heidän omakotitaloalueen yksityispihansa - isä huutaa lapsilleen kovaan äänen jne että kaikkien kotirauha on mennyttä. Lapset kirkuu ja huutaa aamusta iltaan!?

 

Onko muilla TALON asukkailla OIKEUKSIA omaan kotirauhaansa vai PITÄÄKÖ muiden vain KESTÄÄ NÄITÄ ELÄMÄN ÄÄNIÄ!!? 

 

Vinkujat, älkööt vaivautuko vastaamaan - muuta muualle tai lapset on vain lapsia. Kyllä muillakin on oikeus nauttia pihasta ja kotirauhasta - lapsiperheet aiheuttavat hlvetin talon muille asukkaille.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo monet lapsiperheet on todella röyhkeitä suhteissa muihin asukkaisiin.. useamman pitäisi vaan valittaa heistä niin saisi ruotuun sen kirkumisen ja muun

Vierailija
2/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa usein siltä, että lapsiperheitä puolustellaan vaan tosiaan sillä, no lapset on lapsia! Ja kyllä maailmaan ääntä mahtuu!

 

Se, että ihmiset haluavat myös säilyttää kotirauhan jatkuvalta meteliltä pidetään jotakuinkin tiukkapipoisuutena, vaikka sen pitäisi kuulua jokaisen ihmisen perusoikeuksiin. Möykkäävät lapset voi opettaa yhteisasutulla alueella käyttäytymään! Ja EI, ei ole mielestäni oikein että yksi perhe omii alueenne.

 

Miten he ovat saaneet laittaa sinne mökin, jos talossa kuitenkin muitakin lapsiperheitä? Kuulostaa aika oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan ärsyttävää, mutta ihme suhtautuminen teillä siihen. Muut "ei kehtaa" käyttää tätä heidän "omimaansa" pihaa, eli suomeksi sanottuna itse olette heille sen omimisen mahdollistaneet. 

Vierailija
4/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuppaisin ihan kiusallani omatkin lapset sinne pihalle keinumaan ja menisin itse viltin päälle istumaan ja neulomaan sukkia kun lapset leikkii. Ei sitä voi vain yksi perhe omia. Mulla ois ihan yhtä suuri oikeus olla siellä.

Vierailija
5/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita siis kielletty menemästä pihalle? Oletan ettei ole. Joten sinne vaan joukon jatkoksi. Ja muistakaa viedä OMAT tuolit ja eväät ja LELUT niin EI tarvitse tulla tänne nettiin HUUTAA.

Vierailija
6/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ei ole oikein, että kerrostalopihaan tuodaan yhden perheen toimesta kaikenlaista kuvaamaasi. perhepuistot ovat sitä varten, että vietetään aikaa kiljuen ja syödään eväitä.. yhteinen piha pitää olla rauhoitettu myös muita varten eikä tehdä siitä jonkun yksityisomaisuutta juurikin kuvaamillasi laitteistolla. samanlainen tapaus meilläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sillä perheellä menny vähän överiksi toi touhu, mutta menkää pihalle vaan ja vallatkaa se takaisin kaikkien käyttöön.

Vierailija
8/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie asia taloyhtiön kokoukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerrostalon pihaan voi väliaikaisesti pystyttää leikkiä varten vaikka mitä. Ne pitää sit vain kerätä illan tullen pois.

 

Ja kerrostalon piha on yhteistä aluetta, joten toki sinne voivat muutkin mennä. Ne muut eivät kuitenkaan voi vaatia muita poistumaan.

 

Vierailija
10/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no varmaan on usein liiallisesta hienotunteisuudesta kyse, vaikka lapsiperhe käyttäytyisi miten mielivaltaisesti tahansa ja aiheuttaen melu ym saastetta päivittäin ja aamusta iltaan. melkein voisi toivoa lakia, että lapsiperheet eivät saisi asua kerrostaloissa lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pieneen kerrostalon pihaan OMA leikkimökki? Heidän iskänsä rakentaa sitä joka kesä hartaudella, kuin omaa taloansa pykäisi. Jotenkin säälittävää. Rakentaisi mieluummin omaa taloa perheelleen, mutta on tainnut työttömyys iskeä, kun aina kotona ja huutamassa lapsilleen ulkona. Mielestäni yhden perheen leikkimökkiä yksinomistuksella ei voi rakentaa pikkukerrostalon pihamaalle. Se nyt luo sinne sellaisen ilmapiirin, että tämä on MEIDÄN piha ja MEIDÄN lasten mökki.

 

Ihmettelen kyllä, miten ovat luvan saaneet. Ei sinne tosiaan ketkään muut kehtaa enää mennä. Kovaääninen röyhkeä lapsiperhe on.. 

 

Kai se työttömyys tekee ihmisistä kovin omaan napaansa tuijottavan ja muita asukkaita ei ajatella.

Vierailija
12/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi talomme lähistöllä on ISO perhepuisto, jossa on kaikenmaailman kiikut ja kaakut ja liukumäet. Paljon tilaa yhteiseen eväshetkeen sun muuhun. Mutta EI, pitää rakentaa oma huvipuisto pieneen pihaamme. En ymmärrä, että asiasta ei ole nostettu suurempaa meteliä. Ehkä asukkaat keskenään valittavat asiasta, mutta eivät tosiaan kehtaa työttömälle pariskunnalle asiasta mainita.

 

Aikaahan heillä olisi yllin kyllin viereiseen puistoon mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma on meidän rivitaloalueellammekin kaksi lapsiperhettä on vallanneet kaikki yhteiset alueet kahluu altailla jmm sitten lapset juoksevat ja ajavat pyörällä ympyrää talon ympäri huutavat ja kiljuvat pelaavat sählyä ihmisten ikkunoiden alla ei ole rauhaa etupihalla ei takapihalla mailoilla huiskitaan istutuksia ja kun huomauttaa niin kaikkeen vahingontekoon vastataan se oli vahinko ei kukaan tahallaa. Todella tynpääntynyt tuohon terrorosmiin mikä asunympäristöämme piinaa.

Vierailija
14/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi ongelma teillä on varmaan just tossa, että ovat rakentaneet sen mökkinsä sinne. silleen ikäänkuin puuhailevat ''omistaen'' pihaanne. ei sinne varmaan muilla lapsiperheillä ole asiaa. aika outoa kyllä on, että yksi perhe saisi luvan moiseen rakentamiseen. aiheuttaahan tommonen eripuraa, vaikka sitä ei ääneen sitten sanottaisikaan. jonkun pitäisi teillä vaan nostaa metakka tosta. väärinhän tuo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika: "työttömyys tekee ihmisestä omaan napaansa tuijottavan"..! No ei se nyt ihan niin mene. Mutta toki työttömyyden takia huomio suuntautuu kotiin kun siellä viettää paljon aikaa. Ehkä tässä perheessä luullaan, että muut asukkaat eivät halua viettää aikaa pihassa, kun heitä ei siellä näy, ja ajattelevat että piha menisi hukkaan ilman heitä? Jos ei kukaan viitsi käydä juttelemassa ja tutustumassa ja kertomassa asiallisesti mielipiteitään (tai edes tehdä valitusta isännöitsijälle, jos on aihetta), turha on verhon raosta mutista ja postiluukusta mulkoilla :DDD

Vierailija
16/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:45"]

toi ongelma teillä on varmaan just tossa, että ovat rakentaneet sen mökkinsä sinne. silleen ikäänkuin puuhailevat ''omistaen'' pihaanne. ei sinne varmaan muilla lapsiperheillä ole asiaa. aika outoa kyllä on, että yksi perhe saisi luvan moiseen rakentamiseen. aiheuttaahan tommonen eripuraa, vaikka sitä ei ääneen sitten sanottaisikaan. jonkun pitäisi teillä vaan nostaa metakka tosta. väärinhän tuo on.

[/quote]

joo toi on tosi hankalaa, kun lapsiperheet just lastensa ''avulla'' ottavat koko pihamaan haltuun ja huutavat käytävissä jne. se on oikeasti meluterrorismia muita kohtaan, mutta ikäänkuin pitäisi vaan ymmärtää ja ymmärtää.  minusta ei tarvitse.

 

lapsiperheille pitäisi rakentaa kokonaan OMAT kerrostalonsa, saisivatpa sitten nauttia sitä melskettä muista naapureista samalla. nyt tämmöiset kun tuppaa hiljaisiin taloihin, jossa eläkeläisiä, opiskelijoita, leskiä sun muuta sinkkua.. niiin kyllä se hermoja kiristää täysi piittaamattomuus muista asukkaista!

 

Vierailija
17/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää sinne tuolit rinkiin, tuokaa nettiraadio ja kajarit pihalle ja alkakaa pitää virsimaratonia. Kyllä ne sitten kaikkoaa.

Vierailija
18/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä ARKAJALKOJA kun ette uskalla toiselle ihmiselle puhua.

 

Nauran teille.

Vierailija
19/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:47"]

Voi hyvänen aika: "työttömyys tekee ihmisestä omaan napaansa tuijottavan"..! No ei se nyt ihan niin mene. Mutta toki työttömyyden takia huomio suuntautuu kotiin kun siellä viettää paljon aikaa. Ehkä tässä perheessä luullaan, että muut asukkaat eivät halua viettää aikaa pihassa, kun heitä ei siellä näy, ja ajattelevat että piha menisi hukkaan ilman heitä? Jos ei kukaan viitsi käydä juttelemassa ja tutustumassa ja kertomassa asiallisesti mielipiteitään (tai edes tehdä valitusta isännöitsijälle, jos on aihetta), turha on verhon raosta mutista ja postiluukusta mulkoilla :DDD

[/quote]

 

No ihan varmaan luullaan niin. Ollaan pihassa, kuin se olisi HEIDÄN OMANSA. Omat kukkaistutukset, omat mökit jne on jotakuinkin naurettavaa yhteisessä piha-alueella. Jos haluaa luoda omaa pihaa, sitten mennään ja otetaan se asuntolaina ja rakennetaan se OMA PIHA ja talo. Ei tällätavoin omita piha-aluetta OMAAN puuhasteluun. MOT :)

 

Vierailija
20/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:52"]

Voi teitä ARKAJALKOJA kun ette uskalla toiselle ihmiselle puhua.

 

Nauran teille.

[/quote]

Olet varmaan kyseinen meluterroristi. Kyllähän nämä lastensa ''avullla'' juurikin nauravat muille asukkaille. 

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän