Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe omii yhteisen piha-alueen

Vierailija
05.07.2014 |

Kerrostalossamme asuu lapsiperhe, joka on levittäytynyt pihamaalle tuoden sinne kaikenlaista omaa härdelliä. On lastenmökkiä, keinua, grilliä, omat kukkapuskat, pöydät ja tuolit jne. 

 

Joka ainoa päivä nämä kirkuvat lapset juoksevat pihalle möykkäämään moneksi tunniksi ja käyttävät aluetta, kuin se olisi VAIN heitä varten. NYT on niin, että talossamme on muitakin lapsiperheitä, mutta he eivät kehtaa piha-aluetta käyttää röyhkeän lapsiperheen takia. 

 

Onko oikein, että YKSI ainoa perhe OMII kerrostalon piha-alueen, käyttäytyvät kuin se olisi heidän omakotitaloalueen yksityispihansa - isä huutaa lapsilleen kovaan äänen jne että kaikkien kotirauha on mennyttä. Lapset kirkuu ja huutaa aamusta iltaan!?

 

Onko muilla TALON asukkailla OIKEUKSIA omaan kotirauhaansa vai PITÄÄKÖ muiden vain KESTÄÄ NÄITÄ ELÄMÄN ÄÄNIÄ!!? 

 

Vinkujat, älkööt vaivautuko vastaamaan - muuta muualle tai lapset on vain lapsia. Kyllä muillakin on oikeus nauttia pihasta ja kotirauhasta - lapsiperheet aiheuttavat hlvetin talon muille asukkaille.

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:05"]

Perheellä kolme lasta ja asuvat aivan ison perhepuiston vieressä ;)

[/quote]

 

viisi lasta, kaksoset vauvaikäisiä tosin.

 

Mikkelin suunnalla harmitus.

[/quote]. Ok. Kuulosti vaan niin kovin identtisen tutulle. Sanon sit vaan ettette ole ainoita.

Vierailija
42/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:49"]

Ai tää on yleinenkin ongelma? Meidän taloyhtiössä ihan sama juttu - pari perhettä on levittäytynyt kiikkuineen, uima-altaineen ja tramppoineen yhteisille piha-alueille, muksut ajaa pyörillä rinkiä ja huutavat kurkut suorina, sählyä pelataan ikkunoiden alla, istutuksia tallotaan... Jos asiasta huomauttaa, pidetään tiukkapipoisena kyttääjänä ja valittajana. Hallitus on ihan saamaton. Toisilla on täällä enemmän oikeuksia kuin toisilla. Omakotitalo on hakusessa...

[/quote]

 

Toi on se ongelma just, koska pelätään tulehduttaa ihmissuhteita muurahaiskeossa. Ne, joilla on tarpeeksi röyhkeyttä, sitten tekevät mitä tahtovat kerrostaloyhteisöissä. Ja usein lapsiperheet ajattelee kaiketi, että heillä on enemmän oikeuksia kuin muilla. Näin kokemuksen mukaan vaikuttaa olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:49"]

Ai tää on yleinenkin ongelma? Meidän taloyhtiössä ihan sama juttu - pari perhettä on levittäytynyt kiikkuineen, uima-altaineen ja tramppoineen yhteisille piha-alueille, muksut ajaa pyörillä rinkiä ja huutavat kurkut suorina, sählyä pelataan ikkunoiden alla, istutuksia tallotaan... Jos asiasta huomauttaa, pidetään tiukkapipoisena kyttääjänä ja valittajana. Hallitus on ihan saamaton. Toisilla on täällä enemmän oikeuksia kuin toisilla. Omakotitalo on hakusessa...

[/quote]

 

Toi on se ongelma just, koska pelätään tulehduttaa ihmissuhteita muurahaiskeossa. Ne, joilla on tarpeeksi röyhkeyttä, sitten tekevät mitä tahtovat kerrostaloyhteisöissä. Ja usein lapsiperheet ajattelee kaiketi, että heillä on enemmän oikeuksia kuin muilla. Näin kokemuksen mukaan vaikuttaa olevan.

Vierailija
44/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 17:18"]

tämmösissä tapauksissa on melko hankalaa omia alue takaisin varmaan, kun sinne pykätty sitä sun tätä.. ajattelemattomuutta varmasti pariskunnalta, mutta haittaa koko asukasyhteisöä vaikka sitä ei kovin ääneen kovin kukaan kehtaa sanoakaan.. kyllä siellä ennen viihtyi moni muukin ihminen, nyt vain tää yksi perhe möykkää

[/quote]

 

Miksi kaikki ovat niin arkoja? Kun kaikki tekisivät asiasta ilmoituksen isännöitsijälle, hallituksen puheenjohtajalle, kiinteistöliittoon vaikka aluksi niin asialle voisi jotain tapahtuakkin. Sen lisäksi olkaa heille yhtä vittumaisia kuin he ovat muille. Älkää ikinä huomioiko heitä mitenkään hyvällä. Älkää puhuko tai edes pitäkö ovea auki.

 

Menkää pihalle kun he ovat siellä ja menkää keskelle lasten leikkejä. Tehkää heidän olonsa mahdollisimman hankalaksi siellä

 

Vierailija
45/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 18:10"]

Kerrostalon piha-alue on tietenkin kaikkien asukkaiden käytössä. Oma vikanne, jos ette pihaa käytä. Kaikki mitä pihalla on, kuuluu yhteiseen käyttöön.

Lapsista lähtee aina melua, tietenkin. Olisi naurettavaa komentaa lapsia kerrostalon pihassa leikkimään "hiljaa". Kulkemaan portaissa äänettä tms...

Jos ei lasten leikkien ääniä kestä, kannattaisi ostaa omakotitalo maalta.

HUOM! Jos siellä nyt mekastaa tämän yhden perheen lapset, niin mikähän mekkala olisi, jos siihen leikkiin tulee mukaan mm. tämän avauksen tehneen lapset ja kaikki muutkin lapset, jotka nyt eivät muka voi pihaa käyttää?

Metelihän olisi moninkertainen.

Itselläni nyt kaksi teiniä, eli lapseni eivät ole enää pihalla, ja pihalta kuuluu aamusta iltaan kamala mekkala. Kuuden kerrostalon penskat siellä huutavat, mutta mua ei vaan haittaa yhtään. Heillä on kaikennäköisiä, hauskoja leikkejä.

Lapsista nyt vaan lähtee ääntä.

Ap:n oma vika, jos ei voi lapsiansa sinne pihalle päästää/viedä.

 

 

 

[/quote]

Kai tiedät että esim. rappu on yksityisalueeksi laskettu tila missä kaikki ylimääräinen meteli on kielletty? Siellä EI saa huutaa ja juosta 

 

Vierailija
46/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:05"]

 

Perheellä kolme lasta ja asuvat aivan ison perhepuiston vieressä ;)

 

Kerro ihmeessä omasta tapauksestanne?

 

Tuntuu, että nää on aika yleisiä ongelmia kerrostaloyhteisöissä, niistä ei vaan kehdata ääneen puhua tiukkapipopelon takia :D

 

Varmaan lapsiperheiden olisi hyvä itse miettiä omaa käytöstään kerrostaloyhteisöissä muutenkin, jos kukaan ei vaikka ääneen mitään sanokaan, ärtyminen voi olla todella mITTAvaa.

 

[/quote]

 

 

 

viisi lasta, kaksoset vauvaikäisiä tosin.

 

 

 

Mikkelin suunnalla harmitus.

[/quote]. Ok. Kuulosti vaan niin kovin identtisen tutulle. Sanon sit vaan ettette ole ainoita.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 00:25"]

No itse en päässyt yhtiökokoukseen, missä tallainen lupa olisi myönnetty. Kaiken lisäksi perhe asuu vuokralla, eivätkä ole edes osakkeen omistajia. Mutta toki talo on täynnä enemmän vanhoja ihmisiä ja nuoret ihmiset osaavat esittää kaikenlaisia vaatimuksia. Nyt vaan sitten monia pännii, että pihamaa on vallattu vain tämän yhden perheen oleilupaikaksi. Ei sinne muut viitsimennä, kun tämä yksi perhe puuhastelee mökkinsä, kukkapenkkinsä ym parissa.. 

 

Olen väliaikainen asukas itse talossa, joten kommentoin lähinnä talossa naapurin kanssa kuultua harmistusta. Pelkkä meteli on jo raivostuttavaa ja se huutaminen. Mutta se, että talon pihaa käytetään kuin se olisi omakotitalon yksityispiha, on raivostuttavaa.

[/quote]

 

Miksi et vie asiaa eteenpäin?

 

Vierailija
48/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon piha-alue on tietenkin kaikkien asukkaiden käytössä. Oma vikanne, jos ette pihaa käytä. Kaikki mitä pihalla on, kuuluu yhteiseen käyttöön.

Lapsista lähtee aina melua, tietenkin. Olisi naurettavaa komentaa lapsia kerrostalon pihassa leikkimään "hiljaa". Kulkemaan portaissa äänettä tms...

Jos ei lasten leikkien ääniä kestä, kannattaisi ostaa omakotitalo maalta.

HUOM! Jos siellä nyt mekastaa tämän yhden perheen lapset, niin mikähän mekkala olisi, jos siihen leikkiin tulee mukaan mm. tämän avauksen tehneen lapset ja kaikki muutkin lapset, jotka nyt eivät muka voi pihaa käyttää?

Metelihän olisi moninkertainen.

Itselläni nyt kaksi teiniä, eli lapseni eivät ole enää pihalla, ja pihalta kuuluu aamusta iltaan kamala mekkala. Kuuden kerrostalon penskat siellä huutavat, mutta mua ei vaan haittaa yhtään. Heillä on kaikennäköisiä, hauskoja leikkejä.

Lapsista nyt vaan lähtee ääntä.

Ap:n oma vika, jos ei voi lapsiansa sinne pihalle päästää/viedä.

 

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:05"]

 

Perheellä kolme lasta ja asuvat aivan ison perhepuiston vieressä ;)

 

[/quote]

 

 

 

viisi lasta, kaksoset vauvaikäisiä tosin.

 

 

 

Mikkelin suunnalla harmitus.

[/quote]. Ok. Kuulosti vaan niin kovin identtisen tutulle. Sanon sit vaan ettette ole ainoita.

[/quote]

 

Laittakaa kova kovaa vastaan

 

Vierailija
50/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 16:45"]

toi ongelma teillä on varmaan just tossa, että ovat rakentaneet sen mökkinsä sinne. silleen ikäänkuin puuhailevat ''omistaen'' pihaanne. ei sinne varmaan muilla lapsiperheillä ole asiaa. aika outoa kyllä on, että yksi perhe saisi luvan moiseen rakentamiseen. aiheuttaahan tommonen eripuraa, vaikka sitä ei ääneen sitten sanottaisikaan. jonkun pitäisi teillä vaan nostaa metakka tosta. väärinhän tuo on.

[/quote]

joo toi on tosi hankalaa, kun lapsiperheet just lastensa ''avulla'' ottavat koko pihamaan haltuun ja huutavat käytävissä jne. se on oikeasti meluterrorismia muita kohtaan, mutta ikäänkuin pitäisi vaan ymmärtää ja ymmärtää.  minusta ei tarvitse.

 

lapsiperheille pitäisi rakentaa kokonaan OMAT kerrostalonsa, saisivatpa sitten nauttia sitä melskettä muista naapureista samalla. nyt tämmöiset kun tuppaa hiljaisiin taloihin, jossa eläkeläisiä, opiskelijoita, leskiä sun muuta sinkkua.. niiin kyllä se hermoja kiristää täysi piittaamattomuus muista asukkaista!

 

[/quote]

lapset ovat äänekkäitä päivisin,  nuoret sinkut öisin, koirat koska vaan, vanhukset on aina hiljaa, mustalaiset pesee pyykkiä öisin ja turunsanomien tilaajat saavat postinkantajat tömistelemään portaissa. Niin se vaan on.

 

Itse muutetaan ok taloon heti kun mahdollista, oman melun sekä muiden melujen ja tupakan savun takia...

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osoittaa aika itsekästä ajattelua yhteisasumistilassa, että ''lapsista nyt vaan lähtee meteliä''. Jos haluaa metelöidä, niin kyllä se on sen LAPSIPERHEEN tehtävä ottaa se asuntolaina ja muuttaa korpeen huutamaan. Ei hillitymmin asuvien, jotka eivät pää punaisena huuda joka päivä markilla, kuin olisi oma piha kyseessä.  Että näin.

Vierailija
52/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 17:59"]

Siis onko siihen leikkimökin rakentamiseen saatu lupa, ja keneltä? 

[/quote]

 

Ehkä ovat jossain asuntokokouksessa pyytäneet ja sitten saaneet, jos ei kukaan ole vastustanut? Ainakin perheen muija aika päsmäri, että hyvin mahdollista.. :)

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, omakotitaloon vaan.. luulisi, että tommonen suurperhekin hakis jotain suurempaa asumisen muotoa? edes rivaria..

Vierailija
54/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tämä "lapsilauma" tarkoittaa? Onko tällä pihapiirin perheellä niitä lapsia sitten ihan pilvin pimein?

 

Turhaa valittamista. Omat penskat vaan sinne sekaan ihan kuin normaalisti kerrostaloissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pykäys olisi koko taloyhtiön hyväksymä ja hankkima, luulisi siellä muidenkin lasten leikkivän. En ainakaan ole koskaan nähnyt muiden lapsia pihamaalla leikkimässä, kuin tosiaan tämä yksi ainoa perhe.

Vierailija
56/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän siinä muuten on, että nykyään lapset kirkuu ja huutaa kaiken sanottavansa.. ei vanhemmat laita mitään rajoja eikä opeta, että voi ihan leikkiä nätistikin ja puhua normaalilla äänellä!?!?! rasittaa myös huutavat kakarat!

Vierailija
57/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vie asiaa eteenpäin?

 

Koska olen opiskelija, joka muuttaa talosta pois. Ei maksa nähdä vaivaa.

Vierailija
58/138 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kuitenkin parempi tuo möykkäävä lapsiperhe kuin päihdeongelmaisten rinki kuten meidän kerrostalon pihalla. Ennen olikin tämä iso piha kaikkien käytössä, ja asukkailla ihan mukavaa. Sitten taloyhtiö päätti rakentaa pihalle grillituvan. No, ihan kaunis ajatus, mutta tuvan valmistumisen jälkeen ei ole yhtään iltaa ollut, etteikö tuo juopporinki rengu siellä. :( Lapsia ei voi pihalle enää edes päästää, meno kun on sellaista...

Vierailija
59/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin taloon sopisi kyseinen kuvaus

Vierailija
60/138 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tässä jutussa nyt paria asiaa (mitä muutkin ovat ottaneet esille). Ensinnäkin, onko mökille ja keinulle saatu lupa? Toisekseen, kieltävätkö nämä suurperheen vanhemmat muiden perheiden lapsia leikkimästä ko. mökissä ja keinussa?

Sinänsä mikään laki tai ohje ei voi pihalla leikkimistä (ja metelöimistäkään kunhan se on ns. elämisen ääniä) kieltää, kyllä tämä perhe saa olla vaikka joka päivä koko päivän pihalla jos haluaa. Muut menkööt sekaan. Mökin ja keinun laittamiseen taas täytyy olla lupa eikä ne voi minun mielestäni olla kenenkään yksityiskäytössä vaan kaikkien täytyy saada niitä käyttää.

 

Eihän se nyt niinkään voi mennä että pihalla oltaisiin vain vuorotellen, kyllä se on tarkoitettu KAIKKIEN taloyhtiön asukkaiden käyttöön. Ihme homma jos ei taloyhtiön asukkaat halua pihalle mennä jos siellä on jo joku muu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan