En vaan jaksa mun avomiestä enää :(
Oon niin väsynyt henkisesti ja fyysisesti. Tuntuu, että avomies vie multa kaiken energian ihan jo pelkästään läsnäolollaan. En oikeastaan tiedä, miksi tulin kirjoittamaan tänne. Oon lueskellut palstaa aina silloin tällöin ja nyt tuli vaan sellanen tunne, että pakko päästä purkamaan tätä pahaa oloa pois. Luvassa kunnon purkautuminen, koska mun on vaan pakko saada nää kirjoitettua ylös ennen kuin jatkan TAAS siivoamista ennen vieraiden tuloa. Mua vaan itkettää ja oon ihan loppu.
Olen tällä hetkellä sairaslomalla ja aloitan työt taas vajaan parin viikon päästä. Mulla on reuma ja joudun sen takia välillä pidemmille sairaslomille kun kivut yltyvät niin koviksi. Oon niin kyllästynyt tekemään lähes kaiken yksin täällä kotona. Hoidan tiskit, imuroin, pyyhin pölyt, pesen lattiat, pesen vessat, pesen ja ripustan pyykit ja viikkaan kaappeihin, vaihdan lakanat, hoidan pihaa, teen ruoat tosi usein yksin, käytän koiran lenkillä, hoidan koiran ruokkimisen. Mies ei oikeasti tee oma-aloitteisesti oikeastaan mitään ja jos tekee, niin siitä saakin sit taas kuulla seuraavan viikon kun hän ihan itse laittoi tiskit koneeseen ja vielä koneen päälle!
En jaksaisi enää kerätä miehen likaisia vaatteita lattioilta ja pestä niitä. Nykyään teenkin niin, että kerään ne pyykkikoriin ja pesen vain omat vaatteeni ja miehen mielestä olen sen takia itsekäsi. Jos pyydän häntä laittamaan pyykit itse koneeseen, niin ne pyörii siellä vähintään 2-3 kertaa, kun mies ei jaksa/muista ripustaa niitä. Sitten minä laitan koneen päälle ja ripustan pyykit. Jos viikkaan miehen vaatteet pinoon ja pyydän laittamaan kaappiin niin mitään ei tapahdu. Vaatteet lojuu pinossa, josta mies ottaa itselleen vaatteita tai sitten kiroaa, kun en ole taas pessyt pyykkiä ja ei ole puhtaita vaatteita.
Toinen on tyhjien kaljatölkkien kerääminen milloin keittiönpöydältä, milloin kylpyhuoneesta saunomisen jäljiltä ja milloin sohvan käsinojalta. Ei kuulemma ole niin paha juttu kerätä niitä pois, jos hän ei muista.
Jos mies leikkaa kynnet tai ajaa parran, niin se olen yleensä minä joka putsaa lavuaarin ja siivoaa lavuaarin reunalle ja vessan lattialle lennelleen kynnenpalat. Nyt on kylppärin lavuaari ollut taas muutaman päivän partakarvoissa, vaikka ystävällisesti pyysin miestä itse putsaamaan ne.
Viikonloppuna pyysin miestä laittamaan edes tiskit koneeseen ja lupasi sunnuntaina hoitaa ne. Mä sitten eilen laitoin osan tiskeistä ja mies lupasi töistä tullessaan huolehtia loput. Ei varmaan tarvitse edes sanoa, että mitään ei tapahtunut.
En oikeasti jaksa enää. Mulla on jatkuvasti kipuja ja tarvitsisin vaan lepoa, mutta en kestäisi elää täällä jos en siivoaisi miehen sotkuja. Kokeiltu on!
Miehen mielestä mun kuuluu hoitaa täällä kaikki kun oon kuitenkin "kaikki päivät kotona ja mulla on koko päivä aikaa siivota ja käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, kun hän on kuitenkin töissä." Ja kun hän tulee kotiin, niin haluaa pelata tietokoneella, katsoa telkkaria, olla kavereiden kanssa ja juoda kaljaa ja viettää ansaittua vapaa-aikaa.
Toinen juttu joka on alkanut viimeisen vuoden aikana ahdistamaan entistä enemmän on se, miten mies henkisesti käyttäytyy minua kohtaan. Tuntuu, että miehessä on jollain tapaa narsistisia ja sellaisia piirteitä että haluaa hallita mua henkisesti. Aina on pakko keksiä jotain negatiivista sanottavaa ja koskaan ei voi ystävällisesti vastata ja sanoa jostain asiasta.
Esimerkkinä, kun siivosin meidän makuuhuoneen sekaisin olevan hyllyn mielestäni tosi kivan näköiseksi. Miehen kommentti oli, "ihan täynnä kaikkee tavaraa vaan, tollanenhan se oli sitä ennenkin." Tai kun meillä on muuton jäljiltä iso kasa pahvilaatikoita eteisessä ja sanoin sitten ääneen, että ne pitäis saada vietyä pois. Mulla ei ole edes ajokorttia, että veisin ne vaikka itse pahvinkeräykseen. Tähän miehen kommentti oli "no mihis ajattelit viedä?" Tai kun sanoin, että meille on tulossa tänään mun perhe kylään ja teen ruokaa, miehen perus kommentti "haluisin kyl olla rauhassa kotona, onks niitten pakko tulla?" Mutta hänen kavereitaan täällä kyllä saa käydä, jäävät vielä yöksi, pelaavat ja juovat kaljaa ja kuka siivoaa jäljet... ?
Meillä on pihalla nurmikko ajamatta ja miestä oon pyytänyt sitäkin tekemään taas viimeisen viikon ja siihen saan vaan vastauksen, että mullahan on päivisin hyvin aikaa ajaa se. Ei kiinnosta se, että mun selkä on ihan paskana ja ranteessa jännetupintulehdus.
Samaan aikaan teen täällä kaiken ja jos valittelen joskus miehelle kipuja, niin hänen neuvonsa on että mun pitää vaan ottaa iisisti ja koittaa olla rasittamatta itseäni ja että mä olen siivousfriikki. Meillä on siis koira ja mun mielestä 1-2 kertaa viikossa olisi hyvä imuroida kotona, mutta miehen mielestä se on ihan liitoittelua. Tai se, että vessa olisi hyvä pestä kerran viikossa. Tai se, että roskat laittaisi roskikseen eikä jättäisi aina joko olohuoneeseen, tietokoneen viereen tai parhaimmassa tapauksessa tiskipöydälle. Ei oo kuulemma paha homma mun kerätä niitä roskikseen, jos kerran noin häiritsee.
Vittu että tuntuu tyhmältä nyt, kun kirjoittaa näitä asioita ylös. Tässä ei ole edes puoliakaan niistä asioista jotka mua oikeasti häiritsee ja silti tässä mä vaan oon. On mullakin joskus hetkiä, kun oon onnellinen mutta suurimman osan ajasta oon vaan todella kyllästynyt, väsynyt, itkuinen, ahdistunut tähän tilanteeseen. Ollaan seurusteltu kuusi vuotta ja mies haluaisi lapsia, mutta mä oon sanonut suoraan että en uskalla hänen kanssaan lapsia tehdä. Pelkään, että joudun lapsetkin yksin hoitamaan, mutta mies vaan inttää että tottakai osallistuu ihan yhtä lailla kuin minäkin.
Oon myös miettinyt, että onko mun järkeä olla suhteessa jossa mietityttää se et haluanko edes koskaan saada miehen kanssa lapsia? Mua ärsyttää, kun en luota yhtään siihen että mies tosta mihinkään muuttuu. Miehen kanssa on vaikea puhua asiasta, koska hän vain torjuu kaiken ja omasta mielestään tekee täällä ihan yhtä paljon kuin minäkin eikä kuulemma vaan kerkeä siivoamaan siihen tahtiin kuin minä haluaisin.
Ja auta armias jos minä tulen kipeäksi. Koti on ihan kamalassa kunnossa, mies ei jaksaisi millään käyttää koiraa ulkona ja joudun erikseen pyytämään, että antaisi koiralle ruoan kun makaan puolikuolleena sohvalla. Tiskit kerääntyy, roskia ja kaljatölkkejä ympäriinsä, nurkat täynnä pölyä ja yks pelaa tietokoneella.
Saan myös jatkuvasti kuulla mieheltä sellaisia ärsyttäviä asioita, jotka pahoittavat mun mielen ja sitten mua voikin kutsua kärttyiseksi ja helposti loukkaantuvaksi. No ehkä olenkin, kun on kokoajan kotona pinna niin kireällä. Nykyään oon paljon mielummin kotona itsekseni ja puuhaan omia juttujani ja alkaa oikein ahdistamaan kun mies tulee kotiin ja tuo sen paskan energiakentän mukanaan.
Vielä yksi juttu. Mies ei maksa laskuja ajoissa, koko seurustelumme ajan on tullut kirjeitä niin Lindorffilta kuin Sergeliltä ja Intrumistakin. Ei monesti edes avaa laskuja ja mä sitten availen niitä ja mies suuttuu jos edes kehtaan mainita, että taas menee 100e perintäkuluihin tässä kuussa. Mies puolustautuu sillä, että on niin stressaantunut siitä kun hän käy töissä ja mulla on niin paljon pienemmät tulos ja suurin osa laskuista maksetaan hänen tililtään. Eihän sairaspäivä tai työttömyysraha kovin iso tosiaan ole, mutta en voi sille mitään että olen sairastunut ja teen kuitenkin töitä aina kun saan niitä. Meillä on kyllä varaa maksaa laskut, vuokrat, ruoat ja auton kulut joten kyse ei ole siitä ettei sitä rahaa olisi. Mies ei vaan saa sitäkään asiaa hoidettua.
Amen.
Kommentit (152)
Karsee äijä. En olis viikkoakaan tuollaisen kanssa.
Mikset lähde viikoksi esim. vanhemmillesi tms. ja mainitset lähtiessäsi, että "pidä sä talo pystyssä". Järkkäät jo valmiiksi kyläpaikan seuraavaksikin viikoksi, mutta tulet välissä poikkeamaan kotona. Jos kämppä on kuin hävityksen jäljiltä, kaikki tekemättä ja paskaisena, sanot vaan saman tien, että "ai, tää ei oo ihmisen asuttavassa kunnossa, mä lähden ja tuun sit kun oot oppinu siivoomaan jälkes". Ja häippäset taas viikoksi.
Ja kun palaat, jos edelleenkään äijällä ei raksuta eikä mitään ole tapahtunut (eikä siitä eteenpäin osallistu kaikkeen) ratkaisu lie selvä. Mulle olis jo ihan ilman viikon kokeiluja, mutta jotkut ei vähällä usko.
Näitä esimerkkejä on olisi miljoona, mutta tuli mieleen vielä eiliseltäkin yksi. Oltiin lähdössä kauppaan ja mä vielä etsin jotain avaimia ja kävin pissalla ja mies odotti eteisessä. Vessassa ollessani kuului huuto oven takaa "nonii vauhtia nyt mennää, jos haluut et vien sut sinne kauppaan?" Siis mitä ihmettä! Jos mies vie mut kauppaan? Sekään ei ole näköjään sellainen asia, että yhdessä käydään siellä kaupassa vaan mies vie mut sinne ystävällisesti autolla? Just tollasia juttuja joudun kuulemaan jatkuvasti ja monesti en enää edes jaksa vastata niihin mitään vaan tyydyn vaan olemaan hiljaa. Kohta saakin sitten kuulla, että taasko mä oon suuttunut jostain ja kun mulle ei koskaan voi sanoa mitään ja aina saa mietitä mitä sanoo, etten taas suuttuisi ja loukkaantuisi.
Mä oon tehnyt meillä lähiaikoina lähes kaikki ruoat ja esimerkiksi viikonloppuna miehen kaveri oli meillä viettämässä iltaa ja mä tein meille niin iltapalat kuin aamupalatkin. Tykkään laittaa ruokaa, joten siinä ei ole mitään vikaa mutta kyllä mä siitäkin tykkään, että mies kokkaa.
Eilen illalla mies sit pyysi, että tekisinkö salaatin jos hän grillaa makkarat. Sanoin ihan suoraan, että en mä nyt jaksa tehdä. Hän voisi välillä tehdä ihan kokonaan ruoat itse. Mies yritti vielä, että no voitaisiinko yhdessä tehdä salaatti ja sanoin taas, että ei kun oikeasti en nyt jaksa. Taas sama reagointi, että mies on ollut päivän töissä ja yhdessä olis paljon kivempi tehdä ja hän joutuu käydä kuitenkin takapihalla kääntämässä niitä helvetin grillissä olevia makkaroita ja mä se vaan istun koneella enkä tee mitää.
No mies teki salaati, grillasi makkarat ja toi mulle oman annoksen tähän keittiöön. Aamulla sainkin sitten kerätän hänen ruokalautasensa, tyhjän salaattikipon ja kaljatölkit olohuoneesta jossa mies söi katsoessaan fudista.
Ap
Huh, taitaa ap olla melkoinen nysväri, kun ei uskalla lähteä.
Oma valintansa on tuohon jäädä.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 09:30"]
En mä tosiaankaan mitään siivojaa tänne haluaisi palkata. Kyllä mun mielestä omat sotkut ja elämisen jäljet on hyvä siivota itse.
[/quote]
No sitten en ihan ymmärrä tätä tuskaasi. Ehkä olet vain nalkuttava nipo?
[/quote]
No mun mielestä siivojaan hankkiminen nyt ei vaan oo mikään ratkaisu tähän. En todella ole mikään nalkuttava nipo vaan ennemminkin oon vaan alistunut tähän tilanteeseeni jossa nyt oon. Siivoojan hankkiminen vaan ruokkisi sitä, että mies ei tekisi enää sitäkään vähää täällä mitä nykyään :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 09:30"]
En mä tosiaankaan mitään siivojaa tänne haluaisi palkata. Kyllä mun mielestä omat sotkut ja elämisen jäljet on hyvä siivota itse.
[/quote]
No sitten en ihan ymmärrä tätä tuskaasi. Ehkä olet vain nalkuttava nipo?
[/quote]
Ei kun sinä et ymmärrä. Et varmaan ole koskaan tavannut ap:n miehen kaltaista ihmistä. Siksi et tiedä, ettei tässä ole kyse siisteydestä tai siisteyskäsityksistä sinänsä, vaan tässä on mies, joka nauttii naisen pompottamisesta ja käyttää hyväkseen sitä, että hän voi tehdä ihan mitä tahansa, jättää ruoat ostamatta ja ostaa vain bisseä itselleen, jättää kodin paskaiseksi mutta ulospäin esittää sliipattua, vittuilla vahingoniloisena, jättää koiran - elävän olennon - heitteille, jättää sairastuneen yksin kotiin, jättää kaiken - sillä hänen maailmassaan tämä nainen on hänen lakeijansa, joka putsaa jäljet, kätkee mokat ja pitää kulissin pystyssä. Jos ei nainen tottele, niin auta armias.
Mun ystävällä oli tällainen mies. Ystävä oli kerran kuukauden poissa kotoa työprojektin takia. Palas kotiin, ja heidän kissansa oli kuollut nälkään. Mies ei ollut kuukauteen antanut sille ruokaa. Kissa oli ollut vaatehuoneeseen teljettynä. Tällä tavalla mies rankaisi naista työmatkalle lähtemisestä. Talo oli niin likainen, etten voi kuvailla. Mies on huoliteltu talousjohtaja, hoitanut duuninsa viimeisen päälle ja ollut kaikille oikein ihana koko sen kuukauden. Naiselle vain rakentanut rangaistukseksi pikku "tehtävän" sinne kotiin.
Jätä mokoma laiska itsekäs vätys. Piikahan sä olet sille. Pääset helpommalla itseksesi.
No huh huh. Älä ainakaan lapsia tee tuon kans. LÄHDE. Niitä toisenlaisiakin miehiä on.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 09:16"]Tarkoitan yksin olemisella myös ystäviä. Tosin olen kyllä lähiaikoina jo tehnyt paljon sen eteen, että oon taas nähnyt muutamia kertoja mun vanhoja ystäviä ja muutamat heistä ovat jopa itse olleet ensin muhun yhteydessä.
Mies näkee paljon mua enemmän kavereitaan ja heitä käy myös täällä usein. Viimeksi kun olin tosi kipeä ja kovassa kuumessa kokonaisen viikon, niin mies kävi sillä viikolla kaksi kertaa baarissa kun ei jaksanut olla kotona kun mä vaan nukuin. En sanonut asiasta mitään, koska mähän siis oikeasti vaan nukuin eikä mua haitannut että mies lähti. Mutta tiedän, että jos asia olisi ollut toisinpäin niin mies olisi varmasti odottanut mun hoivaavan häntä kotona ettei joudu yksin olemaan.
Mä lähdin viikonloppuna käymään illalla siskoni luona ja mies siihenkin sanoi, että "höh, olisin halunnu olla sun kans kotona." Ei ole iloinen siitä, että mäkin välillä nään mun sisaruksia tai ystäviä vaan yleisin kommentti on, että haluaisi viettää aikaa mun kanssa. Otin siskolle viinipullon mukaan ja siitäkin tuli sanomista, kun mies oli sitä mieltä että olisi halunnut että juodaan se yhdessä kotona. Voi hitto mua ärsytti sekin.
Sehän tässä hölmöä onkin, kun tiedän että olisin varmasti onnellisempi, iloisempi ja panostaisin sata kertaa enemmän itseeni (ruokavalio, liikunta, hyvä olo) jos asuisin itsekseni, eikä kaikki aika menisi tällaiseen paskaan. Muistan kun mietin näitä asioita ekan kerran jo parin vuoden seurustelun jälkeen.
Mulla on vaan kokoajan vahvemmin sellainen olo, että haluan erota. Mutta tänään on tulossa vieraita, joten on vaan pakko jaksaa tsempata.
Ap
[/quote]
Haluaako hän oikeasti viettää kanssasi aikaa vai sanooko nuon vain silloin, kun olet lähdössä johonkin?
44 jatkaa: ap, toivottavasti et ajatellut äskeisestä, että "oi, mun mies ei vahingoittaisi meidän lemmikkiä, joten on se sentään ihan hyvä mies, taitaa olla vain vika minussa, voisi olla pahemminkin, ehkä sittenkin jään..." Ei. Sun ratkaisu on jo kypsynyt, ja hyvä niin. Onnea parempaan elämään!
Teillä ei ole vielä lapsia joten erotkaa. Tilanteenne muuttuu huonommaksi vuosien varrella. Kuulostaa siltä, että ette arvosta toisianne, ja olette kasvaneet erillenne. Tapaat varmasti joskus miehen joka jakaa arvosi, arvostaa sinua ja ansaitsee luottamuksesi, sellaisen kanssa kannattaa lisääntyä.
Olet avomiehesi piika, vieläpä sairaana, eikä hän osaa edes kiittää vaan käyttää sansansa itsensä puolustelemiseen. Minä en suostuisi moiseen, koska elämä on liian arvokas tuhlattavaksi noin arkisen asian ahdistamana.
Tulet taatusti nauttimaan yksinasumisesta, vaikkakin pienemmässä asunnossa? Oma rauha ja tulevaisuus avoinna! Saat taatusti jo itsenäistymisellä niin paljon energiaa takaisin että se helpottaa sua parantumisessa paikoittain. Sekin, että sinun ei yksin asuessasi tarvitse raataa kuin piika, auttaa sinua palautumaan niillä jaksoilla jolloin olet sairauslomalla.
Koska ette ole naimisissa tai teille ei ole tulossa lasten huoltajuus- tai tapaamishuolia, niin ero on helppoa!
Raahaappa miehesi avioliittoleirille, saattaa saada kipinää pitää liitosta huolta
KUN sinä lähdet, otat sitten koiran mukaasi! Miehesi ei välitä siitäkään.
Miksi et AP arvosta itseäsi? Mikä on sun itsetunnon vienyt? Mieskö?
Nyt kun olet vielä naimaton ja lapseton niin sun on hyvä lähteä ja etsiä se mies jolle haluat antaa lapsia ja jakaa elämäsi. Tuolla jossain on mies joka hoitaa sua kun sua sattuu ja joka kunniottaa sekä arvostaa tekojasi. Älä pilaa elämääsi siellä tossun alla!
Miehen käytös onkin se syy, miksi en ole lapsia tähän mennessä halunnut. Mistäpä voin tietää, pystynkö edes koskaan saamaan lapsia mutta kyllä mua huolestuttaa jo pelkästään se ajatus mikä mulla usein on ollut. Eli "onneksi meillä ei ole lapsia".. Kyllä sekin jo kertoo aika paljon tästä tilanteesta.
Me ollaan just muutettu ihanaan asuntoon jonka löysin meille ja paikkakunnalta, johon mies ei olis edes halunnut alunperin muuttaa. Nyt onkin sit tykännyt tosi paljon asua täällä ja mä en tiedä mikä riita siitäkin tulee jos kerron, että haluaisin itse jäädä tähän asumaan.
Meillä on kaksi ulkomaanmatkaa tulossa vielä kesän aikana, jotenkin en oo niistäkään niin kovin innoissani mutta tottakai haluan silti lähteä kun matkat on jo maksettu.
Musta tuntuu, että mies esittää just muille paljon parempaa miestä kuin onkaan. Mun isovanhemmillakaan ei ole mitään käsitystä siitä, millainen tuo mies oikeasti on. Samoin miehen äiti varmasti luulee, että on kasvattanut helvetin hyväkäytöksisen miehen ja että mä vaan oon liian kiltti kun pesen pyykit ja siivoan.
Mun vanhemmille ja sisaruksille oon kertonut tästä tilanteesta jotain, joten he kyllä näkevät kaiken sen esittämisen läpi ja ovat mun tukena.
Ap
Kun oot sairaslomalla niin mies käyttää syynä sitä, että olet kotona, mutta mitä tekosyytä hän käyttää kun olet töissä?
Suoraan sanottuna kyllä, mies on vienyt mun itsetunnon. Kaikki miehen mielestä pienet naljailut tuntuu mun mielestä tosi pahalta. Mies myös joskus sanoo, että kyllä mulla pitäis olla parempi itsetunto, vaikka varsin hyvin tietää kun ollaan asiasta juteltu, että hänen sanomisensa ja suhtautuminen mua kohtaa on yksi suuri syy tähän huonoon itsetuntoon. Ja oikeastaan kun olen asiaa tarkemmin pohtinut, niin oon tullut siihen tulokseen että mulla on huono itsetunto miehen seurassa. Tavallaan pelkään miehen reaktioita ja sitä, että kohta se taas sanoo jotain tyhmää.
Oon paljon vapautuneempi ja itsenäisempi kun mies ei ole paikalla. Se vaan imee musta kaiken energian olemuksellaan ja isolla egollaan. Miehen on aina sanottava viimeinen sana, hän on aina oikeassa ja tietää kaikesta kaiken.
Ap
Ap, lue nyt näitä juttujasi. Eihän tuossa teidän seurustelussa ole mitään järkeä. Miehesi ei tule ikinä muuttumaan, ymmärräthän sen? Kuinka kauan meinaat jaksaa? Sulla on yksi elämä ja vielä mahdollisuuksia löytäää tasavertainen kumppani!
Asuin nuoruudessani itsekin porsaan kanssa 7 vuotta. Porsas ei ikinä tehnyt mitään kotona. Hän makasi vaan sohvalla läppäri pallomaisen mahan päällä ja jätti jopa nuuskamällejä ympäri kämppää. Minä kokkasin, siivosin ja keräsin porsaan jälkiä. Niin ja manguin seksiä, kun häntä ei oikein kiinnostanut.
Oli joitakin hyviäkin hetkiä, mutta ei sen kuulu mennän niin että kestää kaikkea muutaman hyvän heken takia. Parisuhteessa hyviä hetkiä pitäisi olla huomattavasti enemmän kuin huonoja! Me ei riidelty oikeastaan juuri koskaan, koska olin alistuvaa tyyppiä ja pelkäsin konflikteja (en enää!)
Minä roikuin miehessä kun en uskaltanut lähteä, kunnes lopulta sain tarpeekseni ja häivyin. VOi miten kevyt ja ihana olo siitä tuli heti! Elämäni paras päätös, jota pelkäsin katuvani (nysverö kun olin), mutta en ole katunut hetkeäkään!
Oikeasti, ajattele sitä tunnetta kun olet omassa kämpässäsi ja katsot ympärillesi. Kaikkki on vaan sinun, eikä kukaan muu voi tulla sinne sotkemaan. Itseluottamus kohoaa nopeasti kun saat olla itseksesi. Ota vanhoihin ystäviin yhteyttä ja kerro tilanteesi. Tapaa perhettäsi, helli koiraasi. Uusi rakkaus kävelee aikanaan kulman takaa.
Pari vuotta myöhemmin porsaasta erotttuani löysin nykyisen aviomieheni, jonka kanssa hyviä hetkiä on satakertaisesti huonoja enemmän ja joka kunnioittaa minua, eikä mitään sikailua ole. Kunnioitus onkin avainsana. Miehesi ei kunnioita sinua ja sinä ilmeisesti alistut tähän koska pelkäät yksinoloa. Ei siinä ole mitään pelättävää! Pelottavampaa on, jos olet vielä tuon mimehen kanssa jumissa kymmenenkin vuoden päässtä!
Nyt kun ajattelen, en ymmärrä, mitä hemmettiä roikuin siinä exässä. Olisi pitänyt lähteä paljon aiemmin.
Kun olen töissä, niin oon kuitenkin "saanut olla monta viikkoa kotona ja lomailla" niin kyllä mä hyvin jaksan käydä kaupassa, tehdä ruokaa ja siivota töiden ohella.
Tästä tulikin mieleen se, että mies tosi harvoin jaksaa tehdä itselleen mitään eväitä töihin. Ennen mä tein ja pakkasin usein nekin mukaan, mutta kyllästyin siihen että takas tuotiin aina loppuviikosta sellaisia homeisia eväsrasioita jotka lojuivat tiskipöydällä kunnes siivosin ne tai heitin roskiin.
Sitten kun on niitä kausia kun minä olen töissä, teen aina eväät eli joko lämmintä ruokaa, salaattia, täytettyjä leipiä tai muuta vastaavaa. Ei varmaan tule yllätyksenä, että mies olettaa mun tekevän sitten kätevästi siinä samalla eväät myös hänelle. Ja oon kuulemma ihmetyyppi jos vaan itselleni teen, enkä hänelle myös. Ja sitten taas jos minä en käy töissä, niin mies joko ostaa jostain kaupasta einesruokaa tai joskus harvoin jaksaa pakata itselleen jääkaapista ruokaa mukaan. Joskus edellisen päivän ruoat jäävät jääkaappiin, jos mies ei jaksa edes sen vertaa että annostelisi sieltä itselleen eväät. Usein aamuisin mies pyytää kiireisenä, että voinko pakata eväät kun on niin kauhee kiire taas ja mä kuitenkin saan jäädä kotiin.
Sama esimerkiksi viikonlopuaamuisin, jos juodaan aamukahvia ja tehdään omia juttujamme. Kun nousen keittiöön ja alan tekemään aamupalaa, kuuluu tuttu lause "voitko tehdä mullekin samalla." Ja jos en tee, oon taas ihmetyyppi kun teen vaan itselleni.
Tää näiden asioiden ylös kirjoittaminen selventää kyllä hyvin näitä asioita myös itselleni.
Ap
Älä vain hanki lasta tuon miehen kanssa - silloin tilanteesi vain heikkenee. Olet nyt jo todella väsynyt, mutta vauvan kanssa väsymyksesi vähintään kymmenkertaistuu. Mieti, millaisen elämän pystyt tuon miehen kanssa tarjoamaan lapselle...