Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka äänestää kokoomusta?

Vierailija
27.06.2014 |

Meinaako ne lisätä työpäivien pituutta ja eläkeikään? Hullua.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin äänestän. En jaksa lukee kaikkii noita ketjuja. Tiedän ja seuraan politiikkaa päivittäisesti, myös maailmanlaajuisesti. Se tuppaa täällä peräkylillä joskus unohtumaan. Ei meitin pikkupolitiikka kaikkee ratkase. Äänestän Kokoomusta, vaikka on heilläkin parannettavaa. Me ollaan import-export-duunareita, ihan pienii sellasii. Työllistetään sentään 15 ihmistä.

Vierailija
62/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 01:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:14"]

Minä. Akateeminen koulutus, naimisissa, 3 lasta, koira, asiantuntijatehtävässä ja 40 v.

[/quote]

Peukutukset 9-9.

Tuo kertoo Suomesta kaiken oleellisen.

Vittu mitä porukkaa.... :(

[/quote]

Totta, loisia ja vassareita on liikaa. Kapitalismia liian vähän.

http://www.vapaasana.net/artikkelit/2011/10/hyvinvointimme-tulee-kapitalismista-ei-teollisesta-vallankumouksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 01:27"]

Täällä kans! Opiskelija olen ja olen samoilla linjoilla kokoomuksen kanssa esimerkiksi tukien kanssa ja ylipäätään valtion velkaantumisen katkaisemiseksi parhaita ideoita on kokoomukselta kuultu.

Naurattaa muuten pikkasen tää av-mammojen käsitys talouspolitiikasta ja ylipäätään valtion talouden hoidosta:) Ihan meidän kiusaksemme kokoomus on nostamassa eläkeikää eikä syynä missään tapauksessa voi olla globaali haastava taloustilanne ja halu katkaista valtion velkaantuminen. Ihan vaan vittuillakseen ne siellä ovat keksineet tuonkin uudistuksen.

[/quote]

Ei vittuillakseen, vaan säästääkseen eläkemaksuissa. Koska Suomessa trendi on se, että yli 50 v. ihmiset mielellään potkitaan pois duuneista eikä sen ikäistä enää helpolla palkata uuteen paikkaan. Siinä kun kituuttaa työttömyysturvalla (ja palkattomissa töissä) vuosia ennen kuin pääsee eläkeelle, jää eläkekin kivasti pienemmäksi. Köyhät myös kuolevat nuorempina pois rasittamasta valtiontaloutta. Siitä tässä on kyse eikä mistään valtion velkaantumisesta. Mieluummin annetaan yli miljardi joka vuosi kehitysapuna, eli kyse on puhtaasti polittisesta valinnasta.

Vierailija
64/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:58"]

En viitsi lainata, kun ärsyttää noi pitkät ketjut. Olen siis kokoomuslainen siivooja.Olen varautunut pitämään lapseni kotosalla, säästäväisyys on myös "paheeni".

Vanhin on jo töissä opiskelujen ohella sekä siivous että ravintola-alalla. Nuorimmainen on kesätöissä urheiluseurannsa jätskikioskissa (huono kesä:)). Vanhin on hakeutumassa opiskelemaan teknologia-alalle, vaihtoehtoja on muitakin, nuorempi vielä miettii. Olemme optimisteja. Molemmat ovat olleet apunani myös siivoushommissa. Ruokaa on pöydässä ja katto pään päällä, lisäksi tietokoneet, terveydenhuolto jne. Monella muulla lapsella maailmassa näin ei ole. Pidän tätä myös kasvatuksellisena kysymyksenä. Ja myös metsä vastaa niin kuinsinne huudetaan.

Minä äänestän yhä edelleen Kokoomusta, lapsistani en voi sanoa, se on heidän oma oikeutensa aikanaan:).

[/quote]

Minäkin olen siivooja-keittiötyöntekijä-ravintolakokki-yo, joka on ollut myös yh.  Voisin äänestää hyvää kokoomuslaista ehdokasta sopivassa paikassa, mutta muuten puolue ja sen imago ovat minunlaiselleni ihmiselle vieraita.

Jos halutaan todella kannustaa ihmisiä auttamaan itseään, pitäisi purkaa byrokratiaa ja tunnustaa fyysisen työn arvo. Esim. siivoustyö nähdään liikaa väliaikatyönä jota tehdään nuorena,muita töitä odotellessa tai viimeisinä työvuosina hengenpitimiksi tms.Töitä paskaduunistetaan ja se menee ehkä ihmiselle, joka vie työn sellaiselta jolle se oikeammin kuuluisi.

Sekin on älytöntä, että vakityössä oleva saa tehdä lisätöitä, mutta osa-aikatyöläisen pitää tosissaan laskea mikä kannattaa.

Työelämässä on pielessä paljon muutakin, johon suurimman puolueen pitäisi pystyä vaikuttamaan, mutta kiinnostaako se?

Vierailija
65/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 01:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 01:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:21"]Amerikassa porvarit vallassa. Työpäivät pitkiä, äitiyslomat lyhyitä, kesälomat lyhyitä, kunnalliset terveyspalvelut huonoja, en halua suomea samanlaiseksi. Sitähän kokoomus ajaa.

[/quote] Eikös Kokoomus ole enemmänkin sosiaalireformistinen keskustaoikeistolainen puolue, joka kannattaa pohjoismaista mallia?

[/quote]

Ei kannata, vaan pohjoismaisen hyvinvointivaltion purkua, tästä esim. osallistava sosiaaliturva, jota Kokoomus ajaa kuin käärmettä pyssyyn.

[/quote]

Joo, kyllä ihan puistattaa ajatus, että pitäis osallistua johonkin. Ei tommosta!

[/quote]

Miksi kenenkään pitäisi työskennellä ilman palkaa ja työsuhde-etuuksia (työterveyshuolto, palkalliset lomapäivät, eläkekertymä, ansiosidonnaisen työttömyysturvan kertymä)? Miksi et itse tee ilmaiseksi? Vastaapa tähän.

[/quote]

Arvon toveri! Nämä osallistavan sosiaaliturvan puitteissa tehtävät työt tuskin ovat työmarkkinoilla olevia vapaita paikkoja, joihin työttömiä sijoitettaisiin palkatta raatamaan.

Kyse lienee enemmänkin siitä, että toimeentulotuen varassa sinnittelevät saadaan lähtemään kotoa liikkeelle siinä tarkoituksessa, että todennököisyys sen ihan oikean työnkin löytymiselle on tällöin suurempi kuin himassa makaamalla. Pitkäaikainen toimettomuus aiheuttaa helposti elämänhallinnan menettämisen, minkä jälkeen on entistä hankalampi saada töitä.

[/quote]

Höpö-höpö. Täyttä tuubaa. Et usko itsekään juttujasi. Mikä todennäköisyys muka on saada oikeaa työtä orjatyöpajasta? Nolla. Ja mikä ihmeen himassa makaaminen? Mistä tällainen ajatus lähtee, että työttömät eivät muuta tee kuin makaavat? Kuka jaksaa maata 24/7?

[/quote]

(Aivan,ns.työttömänä tekemistä löytyy vaikka kuinka paljon: kodinhoito, mökin ylläpito, perhe, asioiminen. Kumma kun eläkkeellä tätä saisi mainostaa, mutta työttömänä ei?

Olen itse työttömyysjaksoissa ottanut pätkäduuneja vastaan, vaikka se paperisota ja tulojen hajautuminen on ollut ihan hirveää.Se ei tunnu kiinnostavan enää ketään, joka siihen voisi vaikuttaa. Minusta on ihan normaalia olla välillä töissä yhteiseksi hyväksi ja toisinaan hoitaa omia asioitaan. Niinhän tekevät nekin, joilla on oikeaa lomaa kokoaikatöistä.)

Kokoomusta en äänestäisi kovin hevillä, koska siellä on ihan hyviä yksittäisiä poliitikkoja, mutta kokonaisuus ontuu. Jos on suurin puolue, pitäisi tehdä tarpeeksi laaja-alaista politiikkaa, joka oikeasti palvelee enemmistöä ja hyödyttää sitä ns.juuresta latvaan -ei holhoa ylhäältäpäin (tai kyttää alaviistosta, yhtä huono) tai ohita muita kuin omalla tavalla ajattelevia. Muiden puolueiden kanssa pitäisi osata tehdä yhteistyötä ja tarvittaessa kompromisseja, koska sitähän onnistunut politiikka on. Muuten mennään harvainvaltaan. Sama koskee kaikkia puolueita.

[/quote]

EI TODELLAKAAN! Demokratia synnyttää mitäänsaamattomia kompromissin kompromissejä. Tässä taloustilanteessa tarvitaan radikaalimpaa ja oikeistolaisempaa politiikkaa ja ripaus kansallismieltä ja populismia. 

[/quote]Teidän oma Vapaavuorenne sanoi samaa kuin minäkin tuossa ylempänä: politiikka on kompromissien tekemistä, vaikka ajatellaankin eri tavoin. Tarkista vaikka!

Populismi on syvältä, minkä tahansa puolueen.

Vierailija
66/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks pitäs päästä eroon tästä helvetinmoisesta valtionvelasta. Ainoa ja oikea reitti on Isokallion malli: julkishallinto ekaks leikkuriin!!! Vaikka kaikille työttömille saatas töitä, niin ei auttais. Ollaan niin velassa, leikkauksia myös palkoista!

http://blogit.iltalehti.fi/kalle-isokallio/2014/02/11/minua-pelottaa/

Vierailija
67/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa näkee sen naivin uskon, joka suomalaisilla on kovin tiukassa: että muka valtio (ja puolueet) olisi kansalaisten puolella ja toimisi pienen ihmisen parhaaksi.

Vierailija
68/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta puolueeseen kantaa(itse äänestä Kokoomusta). Suomeen tulisi saada nykyisen sosiaaliturvan tilalle perustulo ja tasa-vero (ansiotulojen ja pääomatulojen yhdistäminen).

Perustulo poistaisi kannustinloukut ja riittävän alhaisena se myös motivoisi ihmisiä hankkimaan töitä. Perustuloon siirtymisen jälkeen voitaisiin myös siirtyä tasaveroon, sillä perustulo toimisi progression sijasta tulontasaajana. Olisi myös tärkeää, että pääomatulojen verotus yhdistettäisiin ansiotulojen verotukseen.

Vaikka olen työllistämisen kannalla niin silti olen näiden työttömien kanssa samaa mieltä, että näitä tukityöllistymisiä käytetään hyväksi. Yksi hyväksikäyttäjä on eräs vaajaa lähipiirissäni oleva merkittävässä (ei mikään rivikansanedustaja) poliittisessa asemassa oleva henkilö.

Vierailija
69/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 01:52"]

Teidän oma Vapaavuorenne sanoi samaa kuin minäkin tuossa ylempänä: politiikka on kompromissien tekemistä, vaikka ajatellaankin eri tavoin. Tarkista vaikka!

[/quote]

Teidän Vapaavuorenne... olen itse libertaari ja minusta Kokoomuksen politiikka on liian vasemmistolaista. Toki äänestän Kokoomusta yleisesti kun parempaa ei ole, mutta esim. viime europarlamenttivaaleissa äänestin Jussi Halla-Ahoa.

Vierailija
70/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 02:03"]

Ottamatta puolueeseen kantaa(itse äänestä Kokoomusta). Suomeen tulisi saada nykyisen sosiaaliturvan tilalle perustulo ja tasa-vero (ansiotulojen ja pääomatulojen yhdistäminen).

Perustulo poistaisi kannustinloukut ja riittävän alhaisena se myös motivoisi ihmisiä hankkimaan töitä. Perustuloon siirtymisen jälkeen voitaisiin myös siirtyä tasaveroon, sillä perustulo toimisi progression sijasta tulontasaajana. Olisi myös tärkeää, että pääomatulojen verotus yhdistettäisiin ansiotulojen verotukseen.

Vaikka olen työllistämisen kannalla niin silti olen näiden työttömien kanssa samaa mieltä, että näitä tukityöllistymisiä käytetään hyväksi. Yksi hyväksikäyttäjä on eräs vaajaa lähipiirissäni oleva merkittävässä (ei mikään rivikansanedustaja) poliittisessa asemassa oleva henkilö.

[/quote]

Huomasin kirjoitin hyvin sekavasti. Eli siis ihan oikea tasavero. Ei tuo selitys ansiotulojen ja pääomatulojen yhdistämisestä. Vaan siis oikea tasavero. Veroprosentti olisi kaikilla sama riippumatta tuloista. Tuo pääomatulojen ja ansiotulojen yhdistäminen oli vain lisähuomio (tärkeä sekin), ei käsitykseni tasaverosta kuten tuosta voisin luulla.

Vierailija
71/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 02:08"]

Teidän oma Vapaavuorenne sanoi samaa kuin minäkin tuossa ylempänä: politiikka on kompromissien tekemistä, vaikka ajatellaankin eri tavoin. Tarkista vaikka!

[/quote]

Teidän Vapaavuorenne... olen itse libertaari ja minusta Kokoomuksen politiikka on liian vasemmistolaista. Toki äänestän Kokoomusta yleisesti kun parempaa ei ole, mutta esim. viime europarlamenttivaaleissa äänestin Jussi Halla-Ahoa.

[/quote]Kokoomuksen Vapaavuori on teidän Vapaavuorenne, jos olet Kokoomuksen kannattaja, minkä otaksuin, jos ja kun äänestit Kokoomusta. Suomesta puuttuu Libertaaripuolue, toistaiseksi. Mikäli olen havainnut, niin puolueiden rajat ovat jollain lailla liukumassa ja sekoittumassa keskenään tai vaihtamassa paikkaa. Ainakin edustajatasolla.

Minun makuuni Halla-aho on liian hallassa ja astuu muutenkin liian harvoin oman päänsä ulkopuolelle. Mutta makunsa kullakin. Vapaavuori on oikeistopoliitikoksi ihan ok. Samoin Zysse ja miksei Pietikäinenkin.

Vierailija
72/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 02:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 02:08"]

[/quote]

[/quote]Kokoomuksen Vapaavuori on teidän Vapaavuorenne, jos olet Kokoomuksen kannattaja, minkä otaksuin, jos ja kun äänestit Kokoomusta. Suomesta puuttuu Libertaaripuolue, toistaiseksi. Mikäli olen havainnut, niin puolueiden rajat ovat jollain lailla liukumassa ja sekoittumassa keskenään tai vaihtamassa paikkaa. Ainakin edustajatasolla.

Minun makuuni Halla-aho on liian hallassa ja astuu muutenkin liian harvoin oman päänsä ulkopuolelle. Mutta makunsa kullakin. Vapaavuori on oikeistopoliitikoksi ihan ok. Samoin Zysse ja miksei Pietikäinenkin.

[/quote]

Totta tuo liukuminen. Pietikäinen on yhtä vasemmistolainen kuin joku vihreä.

Vierailija
73/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitää mennä haaveissa pitkälle, onko talouskasvu ylikansoitetulla pallolla jokin ratkaisu. Hallavuosi voi tulla milloin vain, vaikka hieno auto pihassa. Edes kumirenkaita ei voi syödä, eikä paljon uuniakaan lämmittää lastenhuoneessa.

Vierailija
74/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep valtio olemme me ja velkammmmme. Me apinat opetettu tuontisafkalle, hikimatkoille, kaakelisaunoille, kaikille härpäkkeille... Syömme ,juomme "hienosti" lapsiltammmmmekin velaksi. Puolueet samassa hypessä, kaikki?

Vierailija
75/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mikä työ todella mielekästä, opettaako koulu tämän asian. Maailma muuttuu mammaseni.

Vierailija
76/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi äänestäjä, joka heräsi juuri. Siis Kokoomuksen. Nyt imetän ja sitten lähden "ryytimaalle", olemme pienviljelijöitä. Teen tässä myös aamiaista samalla miehelleni, jolla myös OIKEA työ ja hän lähtee sinne, ihan Helsinkiin:).  En nyt muuten kommentoi, mutta yrittäjäpuolue tarvii olla. Tämän hetkisistä vaihtoehdoista paras.

Vierailija
77/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 05:03"]

Täällä yksi äänestäjä, joka heräsi juuri. Siis Kokoomuksen. Nyt imetän ja sitten lähden "ryytimaalle", olemme pienviljelijöitä. Teen tässä myös aamiaista samalla miehelleni, jolla myös OIKEA työ ja hän lähtee sinne, ihan Helsinkiin:).  En nyt muuten kommentoi, mutta yrittäjäpuolue tarvii olla. Tämän hetkisistä vaihtoehdoista paras.

[/quote]

Kyllä sun kannattaa ennemmin äänestää sitä Maalaisliittoa, jos rehupuntti olet.

Kokoomus oli yrittäjäpuolue silloin joskus kun isoisä olkihatun osti. Nyt ajavat vähän isompien poikien asiaa. Googlaa esim. Bilderberg.

Vierailija
78/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 05:33"]

[/quote]

Kokoomus oli yrittäjäpuolue silloin joskus kun isoisä olkihatun osti. Nyt ajavat vähän isompien poikien asiaa. Googlaa esim. Bilderberg.

[/quote]

Höpöhöpö:). Ihan ajavat meitin asiaa. Kiitos siitä! Tiedän niin paljon paremmin ilman googletuksia ja wikejä. Olen politiikassa mukana aikas kovasti. 

Vierailija
79/91 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 05:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 05:33"]

[/quote]

[/quote]

Höpöhöpö:). Ihan ajavat meitin asiaa. Kiitos siitä! Tiedän niin paljon paremmin ilman googletuksia ja wikejä. Olen politiikassa mukana aikas kovasti. 

[/quote]

= Hyödyllisiä idiootteja tarvitaan aina, etenkin naisia. Toki kokkareet ajavat teitin asiaa, jos ei muuta niin palkattoman työvoiman muodossa. Ehkä teidänkin perunapellolle saadaan osallistavan sosiaaliturvan myötä joku päivä muutama orja kuntoutumaan kuten etelävaltioiden puuvillaplantaaseilla aikoinaan. Paitsi että valtio maksaa orjien elämisen ettekä te. Kelpaa siinä sitten sinunkin samaistua Scarlet O´Haraan ja fantasioida miehesikin olevan kiihottava väkisin ottava ori kuin Rhett Buttler ikään.

Vierailija
80/91 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Olen ihan vaan perusjuristi ja kokkari.