Kodisto/Newsec kokemuksia, kannattaako vuokrata heiltä asunto?
Olisiko kokemuksia tästä vuokra-asuntojen välittäjästä? Kannattaako vuokrata heidän kauttaan asunto? Nouseeko herkästi ja paljon esim. vuokrat, kun lähtövuokra mielenkiintoisessa kohteessa on mielestäni asetettu kohtuulliseksi. Käyttävätköhän tuota, että lähtövuokra kuulostaa hyvältä, mutta sitten heti kun mahdollista, korotetaan vuokraa...
Kommentit (73)
Edullinen joo. Monesti myös sen mukaisessa kunnossa. Asunut nyt neljä ja puoli vuotta. Ränsistynyt ja vetoisa kämppä mutta sijaintiin nähden vuokra edullinen. Edellinen vuokrankorotus peruttiin koska korona. Luulen että seuraava korotus onkin aika reilu.
Mites kokemukset erityisesti Tampereella..?
Muutin juuri valmistuneeseen taloon 1.1.2021, ensimmäinen vuokrankorotus 1.1.2022 oli 37€ kuussa, kauhulla odotan vuodenvaihetta. Olen päättänyt muuttaa pois heti kun sopiva asunto tietystä kaupungista vapautuu.
Olen aiemminkin asunut vuoden Kodiston, silloisen Newsecin välittämässä asunnossa. Vuokravakuuksen takaisinmaksu venyi kuukaudeksi ja siitä vähennettiin keksittyjä asunnon siivouskuluja, vaikka asunto oli täysin siivottu. Olen päättänyt, että nykyisen asunnon tulee siivoamaan Kodiston yhteistyöfirma, maksan sen enkä evääni liikauta siivoamisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mites kokemukset erityisesti Tampereella..?
Taitavat hyväksyä kelan vuokratakuuden. Asukkaat sitten sen mukaisia. Ihania naapureita!
Vierailija kirjoitti:
Muutin juuri valmistuneeseen taloon 1.1.2021, ensimmäinen vuokrankorotus 1.1.2022 oli 37€ kuussa, kauhulla odotan vuodenvaihetta. Olen päättänyt muuttaa pois heti kun sopiva asunto tietystä kaupungista vapautuu.
Olen aiemminkin asunut vuoden Kodiston, silloisen Newsecin välittämässä asunnossa. Vuokravakuuksen takaisinmaksu venyi kuukaudeksi ja siitä vähennettiin keksittyjä asunnon siivouskuluja, vaikka asunto oli täysin siivottu. Olen päättänyt, että nykyisen asunnon tulee siivoamaan Kodiston yhteistyöfirma, maksan sen enkä evääni liikauta siivoamisen suhteen.
Voi ei, tämä on kyllä hävytöntä! Siis vuokraa korotettiin heti kun olit muuttanut sinne? Jaksamista sinulle tämän tilanteen kanssa, toivottavasti löytyy uusi hyvä asunto pian!
Olen asunut kodiston/newsecin kautta vuokratussa asunnossa nyt noin 8 kuukautta eikä mitään huonoa sanottavaa. Huolto pelaa hyvin ja aspaan saa yhteyden nopeasti jos tarvitsee.
Ei todellakaan kannata. Isännöitsijä tekee mitä lystää. Ilmanvaihtoa otetaan pois käytöstä moneksi päiväksi ja valehdellaan. Sen takia kylpyhuone nyt homeessa
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata. Isännöitsijä tekee mitä lystää. Ilmanvaihtoa otetaan pois käytöstä moneksi päiväksi ja valehdellaan. Sen takia kylpyhuone nyt homeessa
Ja tämä siis Rovaniemellä
Ainakaan isännöinti ei hoitanut työtänsä. Naapureiden kanssa valitettiin nuorukaisesta, joka huutopelasi melkein joka yö, joskus myös riiteli tyttöystävänsä kanssa ja pahoinpiteli tämän. Edes se että tuonne asuntoon soitettiin monesti poliisit, ei heidän mielestään ollut peruste häädölle.
Onko kenelläkään kokemusta näiden vuokraamasta Helsingin Konalassa sijaitsevasta Konalantie 18 taloyhtiöstä? Asun nytkin Kodisto/Newsecin asunnossa, eikä valittamista (haen edullisempaa) - mutta se on vähän sattumankauppaa minkälainen taloyhtiö sattuu :)
Vierailija kirjoitti:
Lumolla, Satolla ja Jookodeilla sama.
Olen asunut Kodiston asunnossa Tampereella 3 kuukautta. Katsoin asunnon netistä videon kautta. Tämän seurauksena asunto oli savuinen ja haisi tupakansavulta olohuoneessa ja parvekkeella. Asuntoa ei pesty, seinät ja huonekalut olivat likaiset lattian alaosassa ja parvekkeella oli tupakantumppeja. Kirjoitin ja kysyin todella pitkään ja lopulta he tekivät asunnon otsonoinnin. Ajattelin, että voisin jatkaa elämää. Mutta sitten lämmitystä ei laitettu päälle pitkään aikaan. Ja sitten kävi ilmi, että se oli päällä, mutta vain alemmissa kerroksissa, ja 3. kerroksen patterini olivat kylmiä. Ja nyt neljättä viikkoa olen kirjoitellut huoltoon ja pyytänyt ilmaamaan ilmaa pattereista (luulen, että tämä johtuu todennäköisesti siitä, miksi lämpö ei pääse ylimpään kerrokseen), mutta ei, kukaan ei tee mitään . En koskaan toivo kenellekään vuokraamista Kodistolta.
Mua koitetaan nyt kusettaa siitä, että pöntön kansi on hajonnut. En ole kuukauteen ollut kotona ja tänä aikana tarkastus tehty. Pönttö ollut kunnossa lähtiessä. Jumalauta mulla menee tunteisiin tämmönen kusettaminen kun ovat selkeästi ite hajottaneet pöntön kannen. Ei voi itse tuollainen hajota. Juuri tämän yrityksen kämppä siis kyseessä..
Kodiston vuokra-asunto Tampereella. Vuokra nousee vuodenvaihteessa päälle 100€. Useampi nykyinen asukas lähtenyt muualle asumaan vuokran nousun myötä.
Nyt samoja asuntoja vuokrataan uusille vuokralaisille 70€/kk halvemmalla, mitä pois muuttavat olisivat joutuneet maksamaan. Mitään perusteluja miksi eri ihmiset maksavat eri vuokraa samasta asunnosta en asiakaspalvelusta saanut.
Murtoja varastokoppeihin sekä muualle taloyhtiön tiloihin. Savuton taloyhtiö jossa asukkaat polttavat sisällä ja parvekkeilla. Isännöitsijä puuttuu laittamalla sähköiseen sovellukseen muistutuksia järjestyssäännöistä.
En suosittele.
Tuota olen myös ihmetellyt, että miten voi vuokra vaihdella niin paljon yhden kerrostalon samankokoisissa asunnoissa
Muuttaessa vuokra on näennäisesti edullinen. Kerran vuodessa tehdään tarkistus ja nousee joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Kodiston vuokra-asunto Tampereella. Vuokra nousee vuodenvaihteessa päälle 100€. Useampi nykyinen asukas lähtenyt muualle asumaan vuokran nousun myötä.
Nyt samoja asuntoja vuokrataan uusille vuokralaisille 70€/kk halvemmalla, mitä pois muuttavat olisivat joutuneet maksamaan. Mitään perusteluja miksi eri ihmiset maksavat eri vuokraa samasta asunnosta en asiakaspalvelusta saanut.Murtoja varastokoppeihin sekä muualle taloyhtiön tiloihin. Savuton taloyhtiö jossa asukkaat polttavat sisällä ja parvekkeilla. Isännöitsijä puuttuu laittamalla sähköiseen sovellukseen muistutuksia järjestyssäännöistä.
En suosittele.
Itsellä parista heidän kauttaan vuokraamastani asunnosta kokemuksia. Itse asunnot ovat olleet tosi kivoja, siistejä ja viihtyisiä, mutta jonkin verran on ollut ongelmaa yleisen siisteyden kanssa, siis siivottomuutta porraskäytävissä ja ulko-oven/pihan seudulla. Lisäksi kummassakaan asunnoista ei ole ollut ihan hiljaisimmat naapurit. Sellaiset seikat syövät asumisviihtyvyyttä. Antaisin kouluarvosanaksi 7.
Mä olen asunut Kodiston kautta vuokratussa asunnossa vähän päälle kolme vuotta ja vuokra on sama kuin muuttaessa. Vuokraaminen sujui helposti ja nopeasti. Ainoa asia joka vähän tökki, oli avainten hakeminen. Lukkoliike on auki vain arkisin klo 17 asti. Tällä kokemuksella voin suositella.