Kuka äänestää kokoomusta?
Meinaako ne lisätä työpäivien pituutta ja eläkeikään? Hullua.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:21"]Amerikassa porvarit vallassa. Työpäivät pitkiä, äitiyslomat lyhyitä, kesälomat lyhyitä, kunnalliset terveyspalvelut huonoja, en halua suomea samanlaiseksi. Sitähän kokoomus ajaa.
[/quote] Eikös Kokoomus ole enemmänkin sosiaalireformistinen keskustaoikeistolainen puolue, joka kannattaa pohjoismaista mallia?
[/quote]
Ei kannata, vaan pohjoismaisen hyvinvointivaltion purkua, tästä esim. osallistava sosiaaliturva, jota Kokoomus ajaa kuin käärmettä pyssyyn.
[/quote]
Joo, kyllä ihan puistattaa ajatus, että pitäis osallistua johonkin. Ei tommosta!
[/quote]
Miksi kenenkään pitäisi työskennellä ilman palkaa ja työsuhde-etuuksia (työterveyshuolto, palkalliset lomapäivät, eläkekertymä, ansiosidonnaisen työttömyysturvan kertymä)? Miksi et itse tee ilmaiseksi? Vastaapa tähän.
[/quote Enemmänkin taitaa olla kyse velvollisuudesta ottaa vastaan muutakin kuin omaa koulutusta tai työkokemusta vastaavaa työtä. Itse en myöskään hyväksy noita mainitsemiasi epäkohtia tukityöllistämisessä (koskevat myös osin määräaikaisia työsuhteita ja pien-sekä yksityisyrittäjiä, erityisesti loman suhteen).
[/quote]
Ei ole kyse, vaan puhtaasti palkattomasta työstä. Siitä on juuri alkamassa pilottihankkeet.
http://sakutimonen.com/2014/05/palveluspakosta-osallistavaan-sosiaaliturvaan/
Minä äänestän. Olen siivoja ja yksinhuoltaja. Olen tehnyt kolmeakin työtä, jotta lapsillani olisi hyvä olla. Kannatan työtä kuin työtä, en ole avustuksien kannattaja. Oma pää ei vaan "riittänyt/jaksanut" opiskeluun, joka mahdollista myös köyhille tässä mahtavassa Suomen maassa! Toivon, että lapseni olisivat pitkäpinnaisempia opiskelujen suhteen. Jos e,i niin meitä kaikkia tarvitaan. Olemme muuttaneet (minä) työn perässä useaan kertaan ja olen iloinen ja onneliinen suomalainen, ihan alkuasukas. En kannata yltiömäistä avustus- ja tukiviidakkoa, siksi kokoomus. Sosialidemokratia ja hyysääminen on ikävää, toki hädänalaisia on autettava, mutta työhön kykenevät ovat asia erikseen. Myös koulutusta tulisi suunnata paremmin.
Vasemmistolaiset, jotka haluavat kasvattaa julkista sektoria ja nöyristelevät Brysseliä.
Oikeistolaiset äänestävät perussuomalaisia ja ehkä joku kepuakin, jos sattuu uskomaan Sipilään.
Amerikassa on demokraatit vallassa, joku tuolla muuta mainosti. Republikaanit teeliikkeineen ne vasta porvareita on. OHI.
[/quote]
Jos ruokinta lopetaan, luuletko oikeasti työttömien vain hiljaa ja rauhallisesti kuolevan nälkään ryöstämättä tai tappamatta ketään, kun ei ole enää mitään menetettävää?
Kokkariämmien kannattaisi miettiä uhossan sitäkin, että se voi olla sinun lapsesi, jolta kaupungilla viedään se älypuhelin ja potkaistaan mukulaa päähän, kun on oikein nälkä ja vituttaa.
[/quote]
En ole kokkariämmä - vaan -äijä - mutta mua ainakin vituttais ihan suunnattomasti, jos mun lapsellta vietäis kaupungilla puhelin (ei ole älypuhelinta, nyyh) ja potkaistaisiin päähän.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:21"]Amerikassa porvarit vallassa. Työpäivät pitkiä, äitiyslomat lyhyitä, kesälomat lyhyitä, kunnalliset terveyspalvelut huonoja, en halua suomea samanlaiseksi. Sitähän kokoomus ajaa.
[/quote] Eikös Kokoomus ole enemmänkin sosiaalireformistinen keskustaoikeistolainen puolue, joka kannattaa pohjoismaista mallia?
[/quote]
Ei kannata, vaan pohjoismaisen hyvinvointivaltion purkua, tästä esim. osallistava sosiaaliturva, jota Kokoomus ajaa kuin käärmettä pyssyyn.
[/quote]
Joo, kyllä ihan puistattaa ajatus, että pitäis osallistua johonkin. Ei tommosta!
[/quote]
Miksi kenenkään pitäisi työskennellä ilman palkaa ja työsuhde-etuuksia (työterveyshuolto, palkalliset lomapäivät, eläkekertymä, ansiosidonnaisen työttömyysturvan kertymä)? Miksi et itse tee ilmaiseksi? Vastaapa tähän.
[/quote]
Arvon toveri! Nämä osallistavan sosiaaliturvan puitteissa tehtävät työt tuskin ovat työmarkkinoilla olevia vapaita paikkoja, joihin työttömiä sijoitettaisiin palkatta raatamaan.
Kyse lienee enemmänkin siitä, että toimeentulotuen varassa sinnittelevät saadaan lähtemään kotoa liikkeelle siinä tarkoituksessa, että todennököisyys sen ihan oikean työnkin löytymiselle on tällöin suurempi kuin himassa makaamalla. Pitkäaikainen toimettomuus aiheuttaa helposti elämänhallinnan menettämisen, minkä jälkeen on entistä hankalampi saada töitä.
[/quote]
Höpö-höpö. Täyttä tuubaa. Et usko itsekään juttujasi. Mikä todennäköisyys muka on saada oikeaa työtä orjatyöpajasta? Nolla. Ja mikä ihmeen himassa makaaminen? Mistä tällainen ajatus lähtee, että työttömät eivät muuta tee kuin makaavat? Kuka jaksaa maata 24/7?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:58"]Minä äänestän. Olen siivoja ja yksinhuoltaja. Olen tehnyt kolmeakin työtä, jotta lapsillani olisi hyvä olla. Kannatan työtä kuin työtä, en ole avustuksien kannattaja. Oma pää ei vaan "riittänyt/jaksanut" opiskeluun, joka mahdollista myös köyhille tässä mahtavassa Suomen maassa! Toivon, että lapseni olisivat pitkäpinnaisempia opiskelujen suhteen. Jos e,i niin meitä kaikkia tarvitaan. Olemme muuttaneet (minä) työn perässä useaan kertaan ja olen iloinen ja onneliinen suomalainen, ihan alkuasukas. En kannata yltiömäistä avustus- ja tukiviidakkoa, siksi kokoomus. Sosialidemokratia ja hyysääminen on ikävää, toki hädänalaisia on autettava, mutta työhön kykenevät ovat asia erikseen. Myös koulutusta tulisi suunnata paremmin.
[/quote]Kokoomus nostaa eläkeiän ja lisäväät työtunteja. Onko kivaa;)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:23"]
[/quote]
[/quote] Mutta Tanskassahan on jo käytössä flexicurity-malli, jossa velvollisuus vastaanottaa työtä on korkea. Tanskahan on myös pohjoismaa jossa on laajat valtiorahoitteiset sosiaali-ja terveyspalvelut ja Suomea korkeampi työttömyysturva. Pitkäaikaistyöttömyyden vaikutukset sekä psyykkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin kannattaa myös ottaa huomioon.
[/quote]
Palkaton orjatyö ei ratkaisu yhtään mihinkään vaikka te kokkareet kuinka käännätte ja väännätte.
[/quote] En ole Kokoomuksen kannattaja, eikä ns. Tanskan malli tai flexicurity tarkoita palkatonta orjatyötä. Työtön saa työttömyyskorvausta 80-90 prosenttia palkastaan, mutta hänen täytyy vastaanottaa omaan terveydentilaansa ja kykyihinsä sopivaa työtä tai hakeutua opiskelemaan kouluttautuakseen uuteen työhön. Esimerkiksi irtisanottu pankkivirkailija joutuu vastaanottamaan siivous- tai maataloustyötä, mikäli hänen terveytensä näitä kestää. Jos ei, vaihtoehtoina ovat uudelleenkoulutus, kuntoutus tai sairaseläke.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:58"]Minä äänestän. Olen siivoja ja yksinhuoltaja. Olen tehnyt kolmeakin työtä, jotta lapsillani olisi hyvä olla. Kannatan työtä kuin työtä, en ole avustuksien kannattaja. Oma pää ei vaan "riittänyt/jaksanut" opiskeluun, joka mahdollista myös köyhille tässä mahtavassa Suomen maassa! Toivon, että lapseni olisivat pitkäpinnaisempia opiskelujen suhteen. Jos e,i niin meitä kaikkia tarvitaan. Olemme muuttaneet (minä) työn perässä useaan kertaan ja olen iloinen ja onneliinen suomalainen, ihan alkuasukas. En kannata yltiömäistä avustus- ja tukiviidakkoa, siksi kokoomus. Sosialidemokratia ja hyysääminen on ikävää, toki hädänalaisia on autettava, mutta työhön kykenevät ovat asia erikseen. Myös koulutusta tulisi suunnata paremmin.
[/quote]Kokoomus nostaa eläkeiän ja lisäväät työtunteja. Onko kivaa;)
[/quote]
Voisin hyvinkin työskennellä muutaman vuoden pidempään. Olen hyväkuntoinen ja pidän työstäni.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:23"]
[/quote]
[/quote] Mutta Tanskassahan on jo käytössä flexicurity-malli, jossa velvollisuus vastaanottaa työtä on korkea. Tanskahan on myös pohjoismaa jossa on laajat valtiorahoitteiset sosiaali-ja terveyspalvelut ja Suomea korkeampi työttömyysturva. Pitkäaikaistyöttömyyden vaikutukset sekä psyykkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin kannattaa myös ottaa huomioon.
[/quote]
Palkaton orjatyö ei ratkaisu yhtään mihinkään vaikka te kokkareet kuinka käännätte ja väännätte.