Helsinkiin tulossa oma kerrostalo sateenkaariväelle - hyvä vai huono idea?
En kyllä tajua, miksi sukupuolivähemmistöjen pitäisi asua samassa talossa? Eikö tavoitteena ole eristämisen sijaan juuri päinvastoin saada erilaisuus yleisesti hyväksytyksi ja homot, lesbot ja muut osaksi normaalia ja avointa yhteiskuntaa.
Kommentit (131)
Olis se aika tylsää, jos kerrostalossa kaikki olisi samanlaisia
VIereiseen rakennukseen sitten mekka missä partamiehet pyllistelee katutasossa ja ohi kulkevat sateenkaarimiehet pysähtyy koputtelemasn ikkunoihin ja heitteleen lentopusuja. Siinä olis ahmed ihmeissään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut siskoni kanssa samassa asunnossa. Meitä ei syrjitty mitenkään vaikka naapurit eivät tunteneet meitä eivätkä tienneet mikä keskinäinen suhteemme oli. Mun nuoruudessa monet vuokrasivat kimppakämpän kaverin kanssa, ihan normiasunnon siis, ei opiskelijasolua. Eikä kyselty mitään. Ja näin siis pienissä kaupungeissa.
Todella outoa että jossain syrjitään maksukykyisiä asiakkaita sukupuolisen suuntautumisen vuoksi. Väitän että vika on jossain muualla.
Siskoni on lesbo. Hän aina valittaa kuinka on niin kamalan syrjivää. Kysyin sitten missä se näkyy niin ei hän oikeasti pystynyt spesifioimaan mitään tiettyä juttua tai yhtäkään juttua. Työpaikalla on avoimesti, kuten muutkin vähemmistön edustajat siellä. Yliopisto sujui ilman ongelmia. Asunnon ostivat siinä missä kuka tahansa. Kaupassa saa käydä ihan vapaasti, ilman ongelmia. Baarinkin voi valita mieltymyksen mukaan jotta ei tarvitse heteroita katsella.
Vierailija kirjoitti:
Olis se aika tylsää, jos kerrostalossa kaikki olisi samanlaisia
Samanlaisia? Minä taas tätä keskustelua lukiessa mietin, että ei mulla välttämättä seksuaalisen suuntauksen lisäksi ole muuta yhteistä suurimman osan lgbt-väen kanssa. Keksisin monta muuta viiteryhmää, jotka yhdistäisivät paljon tiiviimmin, esimerkiksi ammatin.
Hienoahan tuo olisi, jos hyväksyttäisiin. Valitettavasti Suomessa ei ole keinoja pakottaa foobikkoja / vihaajia hyväksymään yksittäistä ihmistä. Myöskään esimerkiksi hinttariksi huuteleminen esimerkiksi taloyhtiön pihassa ei taida täyttää rikoksen tunnusmerkistöä. Harvemman taloyhtiön järjestyssäännöissäkään asiaton huutelu taitaa olla kielletty. Eli niin kauan kuin asiaan ei voida puuttua, onko tuossa oikein muuta vaihtoehtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei-sateenkaariväkeen kuuluva hakee asuntoa talosta, hän ei saa asuntoa. Onko se syrjintää?
Tuli vain mieleen, kun kaikki on nykyisin syrjintää, jos ei mene MINUN maun mukaan.
Miksi joku ei-sateenkaariväkeen kuuluva hakisi jäsenyyttä tuohon yhdistykseen?
Ja siitä asunnosta pitää maksaa osa jo ennen kun rakentaminen alkaa, kyse ei siis ole vuokrakämpästä.
No, esimerkiksi jos talon sijainti olisi hänelle sopiva (esim. apua tarvitseva sukulainen asuu lähellä tms.).
Luulen kyllä, että syrjintäsyytettä ei tässä tapauksessa nostettaisi. Jos taas olisi kyse esim. uskovien talosta, voisin hyvin kuvitella, että joku syyttäisi syrjinnästä, vaikka usko ei olisi hänelle tärkeä asia. Jos asia menisi eteenpäin, uskovien talo häviäisi riidan.
Sehän on r..ia kun heterot ei pääse. Syrjitään seks suunt perusteella
Vierailija kirjoitti:
VIereiseen rakennukseen sitten mekka missä partamiehet pyllistelee katutasossa ja ohi kulkevat sateenkaarimiehet pysähtyy koputtelemasn ikkunoihin ja heitteleen lentopusuja. Siinä olis ahmed ihmeissään.
T: Tolkun ihminen
Olen itse biseksuaali, mutta en hakisi tuolta asuntoa, koska en halua mitään yhteisöllistä asumista. Mutta en kyllä ymmärrä, miten se on muilta pois, jos jossain kerrostalossa asuu vain sateenkaari-ihmisiä, joilla on siellä on oma yhteisönsä. Kyllähän on erikseen opiskelijoillekin tarkoitettuja taloja, eikä sekään mitään syrjintää muita kohtaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut siskoni kanssa samassa asunnossa. Meitä ei syrjitty mitenkään vaikka naapurit eivät tunteneet meitä eivätkä tienneet mikä keskinäinen suhteemme oli. Mun nuoruudessa monet vuokrasivat kimppakämpän kaverin kanssa, ihan normiasunnon siis, ei opiskelijasolua. Eikä kyselty mitään. Ja näin siis pienissä kaupungeissa.
Todella outoa että jossain syrjitään maksukykyisiä asiakkaita sukupuolisen suuntautumisen vuoksi. Väitän että vika on jossain muualla.
Siis seurustelit siskosi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Sehän on r..ia kun heterot ei pääse. Syrjitään seks suunt perusteella
Valkoihoinen heteromies. Maailman vihatuin elämänmuoto heti lapsiinsekaantujien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei-sateenkaariväkeen kuuluva hakee asuntoa talosta, hän ei saa asuntoa. Onko se syrjintää?
Tuli vain mieleen, kun kaikki on nykyisin syrjintää, jos ei mene MINUN maun mukaan.
Ja siitä asunnosta pitää maksaa osa jo ennen kun rakentaminen alkaa, kyse ei siis ole vuokrakämpästä.No, esimerkiksi jos talon sijainti olisi hänelle sopiva (esim. apua tarvitseva sukulainen asuu lähellä tms.).
Luulen kyllä, että syrjintäsyytettä ei tässä tapauksessa nostettaisi. Jos taas olisi kyse esim. uskovien talosta, voisin hyvin kuvitella, että joku syyttäisi syrjinnästä, vaikka usko ei olisi hänelle tärkeä asia. Jos asia menisi eteenpäin, uskovien talo häviäisi riidan.
Alueelle tulossa paljon uusia taloja, joten sijainti aika huono syy.
Kyllä näitä eri uskontokuntien taloja on jo, eivätkä nekään ole syyllisty syrjintään.
Vierailija kirjoitti:
Mekka? Mekka on kaupunki eikä mikään rakennus. Pässi
Vierailija kirjoitti:
Hienoahan tuo olisi, jos hyväksyttäisiin. Valitettavasti Suomessa ei ole keinoja pakottaa foobikkoja / vihaajia hyväksymään yksittäistä ihmistä. Myöskään esimerkiksi hinttariksi huuteleminen esimerkiksi taloyhtiön pihassa ei taida täyttää rikoksen tunnusmerkistöä. Harvemman taloyhtiön järjestyssäännöissäkään asiaton huutelu taitaa olla kielletty. Eli niin kauan kuin asiaan ei voida puuttua, onko tuossa oikein muuta vaihtoehtoa?
Tarvittais vanhaa kunnon "joko hyväksyt tai sitten itket ja hyväksyt" -meininkiä!
Siis en ollenkaan vastusta ajatuksena. Mutta jonkinlainen ryhmärakennutuskuviohan tuo väkisinkin on ja vuokratontti Helsingin kaupungilta. Noihin tavallisiinkin ryhmärakennustushankkeisiin on hieman haastavaa saada porukka kokoon, koska omaa rahaa tarvitaan enemmän kuin tavallisen uudisasunnon kohdalla. Ja sitä omaa rahaa pitää olla rakennusvaiheessa. Niin vähän mietin, että tuleeko tuo talo nyt täyteen jotain hyvin tienaavia homopariskuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siitä asunnosta pitää maksaa osa jo ennen kun rakentaminen alkaa, kyse ei siis ole vuokrakämpästä.No, esimerkiksi jos talon sijainti olisi hänelle sopiva (esim. apua tarvitseva sukulainen asuu lähellä tms.).
Alueelle tulossa paljon uusia taloja, joten sijainti aika huono syy.
Kyllä näitä eri uskontokuntien taloja on jo, eivätkä nekään ole syyllisty syrjintään.
Tarkoitin, että on aina mahdollista. On ihmisiä, jotka keksivät syitä olla hankalia. Ihan hyvä olisi, jos olisi enemmän asioita, joissa ei ole valitusoikeutta. :)
Ja siitä asunnosta pitää maksaa osa jo ennen kun rakentaminen alkaa, kyse ei siis ole vuokrakämpästä.