Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiin tulossa oma kerrostalo sateenkaariväelle - hyvä vai huono idea?

Vierailija
28.06.2021 |

En kyllä tajua, miksi sukupuolivähemmistöjen pitäisi asua samassa talossa? Eikö tavoitteena ole eristämisen sijaan juuri päinvastoin saada erilaisuus yleisesti hyväksytyksi ja homot, lesbot ja muut osaksi normaalia ja avointa yhteiskuntaa.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse toivoisin kerrostaloa ilman hiljaisuutta kun pyykinpesuni häiritsee naapureita öisin , mutta naapurini stereot ja tappelu muka ei.

Vierailija
42/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis myös kristillinen taloyhteisö Järvenpäässä kieltää? Entä vanhustentalot? Jos muka on huono asia, että samanmieliset ihmiset asuvat samassa talossa.

Et kai vakavissasi luule, että vanhukset asuvat vanhainkodeissa siksi, että siellä on samanmielisiä ihmisiä? 

Saman ikäluokan ihmisiä, jakavat saman arvomaailman. Vai ovatko persut väärässä väittäessään sotaveteraanien ja muiden vanhusten olevan saman arvopohjan omaavia ihmisiä?

Ovat. Vähänkään kun lähihistoriaan viitsii tutustua huomaa, miksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole laitonta?

Häh? Siis että yhdistys rakennuttaa talon? Taitaa olla aika pirusti kriminaaleja tässä maassa...

Vierailija
44/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö siis myös kristillinen taloyhteisö Järvenpäässä kieltää? Entä vanhustentalot? Jos muka on huono asia, että samanmieliset ihmiset asuvat samassa talossa.

Et kai vakavissasi luule, että vanhukset asuvat vanhainkodeissa siksi, että siellä on samanmielisiä ihmisiä? 

Saman ikäluokan ihmisiä, jakavat saman arvomaailman. Vai ovatko persut väärässä väittäessään sotaveteraanien ja muiden vanhusten olevan saman arvopohjan omaavia ihmisiä?

No eivät jaa :D Eiväthän kaikki 80-luvulla syntyneetkään jaa samoja arvoja. Miksi ihmeessä luulet, että 30-40-luvulla syntyneet olisivat jotenkin homogeeninen massa?

Eihän kaikki homot yms edes jaa samoja arvoja.

Vierailija
45/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllinen asuminen on kaunis ajatus, mutta harvemmin toimii. Oli sitten kyse sateenkaariväestä tai kenestä vaan.

No kyllä. Valkoisten heterosuomalaisten kerrostaloasuminen toimii suht koht kun muistetaan olla hissun kissun. Siihen asti kun joku remontoi sunnuntaina, jonkun lapset leikkivät liian riehakkaasti ja joku tupakoi parvekkeella.

Auta armias kun siinä pitäis leikkiä vielä että me ollaan suomalaisia heteroja, me pidetään yhtä.

Vierailija
46/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo eivät ole kovin su vait se vais ta porukkaa edes omia vähemmistöjään kohtaan joten onnea vaan.

Totta! Erilaisia näkemyksiä ei suvaita. Jos kuulut enemmän oikealle kuin vihervasemmistoon, niin kannattaa olla hyvin hiljaa. Tässä yksi esimerkki suvaitsemattomuudesta näissä meidän piireissä.

Vierailija
47/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantastinen juttu, siinä nimittäin jotkut uussuomalaiset saattavat käydä kylässä koska sellainen on kiellettyä ja tuomittavaa heidän uskonsa mukaan.

Siitä ei muuten sitten hyvä heilu, mutta eipä kuulu minulle.

Vierailija
48/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pinpit lätisee ja peräsuolet paukkuu ;-)

Vierailija
49/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöllinen asuminen on kaunis ajatus, mutta harvemmin toimii. Oli sitten kyse sateenkaariväestä tai kenestä vaan.

Veikkanpa, että katon saunatiloihin terasseineen tulee joka päivälle ”lenkkisaunavuorot”:

Klo 20-23 naiset ja selllaisiksi itsensä kokevat

Klo 23-04 miehet ja sellaisiksi itsensä kokevat

Vierailija
50/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, asukoot keskenään.

Sama pätee moneen muuhunkin ryhmään, mutta menepä ehdottamaan että hiljaisesti elävät suomalaiset saisi oman kerrostalon ilman kulttuurien sekametelisoppaa ja muuta jatkuvaa älämölöä..

Ehdota itse. Nyt tuumasta toimeen ja asia vireille, ei ole vaikeaa.

Kyllä on. Löytää itsensä käräjiltä syytettynä ties mistä, jos tuollaista lähtee ehdottamaan. 

Tää on kyllä jo helmi. Ihana syy olla tekemättä mitään ja itkeä sen sijaan keskustelupalstalla.

Löytää itsensä käräjiltä syytettynä ties mistä...

No kokeile toki itse, mitä tapahtuu jos ehdotat taloyhtiösi yhtiökokouksessa, että teidän taloyhtiönne asukaskriteeriksi kirjataan "kantasuomalainen". Minua ei kiinnosta minkä värisiä ihmisiä naapurissani asuu, mutta sen verran olen kartalla asioista, että tiedän rodun perusteella syrjimisen olevan rikos. 

Vierailija
51/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun itse seksuaalivähemmistöön ja minun mielestäni tämä on hyvä idea, jos turvallisuus voidaan taata. Minua ja kumppaniani on haukuttu ja vainottu ihan tavallisessa suomalaisessa rivitalossa.

Totta puhuen edes Hakkaraisen ehdotus siitä että meidät lähetettäisiin keskenämme Ahvenanmaalle ei ollut huono. Saisipa vihdoin elää ilman ivaa ja ihme kyttäystä.

Vierailija
52/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkanpa, että katon saunatiloihin terasseineen tulee joka päivälle ”lenkkisaunavuorot”:

Klo 20-23 naiset ja selllaisiksi itsensä kokevat

Klo 23-04 miehet ja sellaisiksi itsensä kokevat

Tuosta puuttuu vielä muunsukupuoliset ja muut hörhöt. 

Vierailija
53/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tähän taloon ei saa kukaan hetero muuttaa, eikö se ole syrjintää, ihan oikeaa sellaista? Kuvitelkaa, jos asetelma olisi toisinpäin.

Vierailija
54/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tähän taloon ei saa kukaan hetero muuttaa, eikö se ole syrjintää, ihan oikeaa sellaista? Kuvitelkaa, jos asetelma olisi toisinpäin.

Suuntautumisen perusteella tapahtuvaa syrjintää on asuntomarkkinoilla paljon. Heteroita EI syrjitä, eli voitko antaa jo olla.

Vierailija
55/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole laitonta?

Häh? Siis että yhdistys rakennuttaa talon? Taitaa olla aika pirusti kriminaaleja tässä maassa...

Nyt ei puhuttu talon rakentamisesta, vaan asukasvalinnasta. Lieneekö laillista jättää asukas hyväksymättä vain siksi, että tämä ei ole homo. Kun kääntää asian niin päin, että meillä päätettäisiin, että taloyhtiössä saa asua vain heteroita, ei varmasti onnistuisi. Miksi pitäisi sallia toinkaan päin? Missä on tasa-arvo, jota nämä vaativat?

Vierailija
56/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, asukoot keskenään.

Sama pätee moneen muuhunkin ryhmään, mutta menepä ehdottamaan että hiljaisesti elävät suomalaiset saisi oman kerrostalon ilman kulttuurien sekametelisoppaa ja muuta jatkuvaa älämölöä..

Ehdota itse. Nyt tuumasta toimeen ja asia vireille, ei ole vaikeaa.

Kyllä on. Löytää itsensä käräjiltä syytettynä ties mistä, jos tuollaista lähtee ehdottamaan. 

Tää on kyllä jo helmi. Ihana syy olla tekemättä mitään ja itkeä sen sijaan keskustelupalstalla.

Löytää itsensä käräjiltä syytettynä ties mistä...

No kokeile toki itse, mitä tapahtuu jos ehdotat taloyhtiösi yhtiökokouksessa, että teidän taloyhtiönne asukaskriteeriksi kirjataan "kantasuomalainen". Minua ei kiinnosta minkä värisiä ihmisiä naapurissani asuu, mutta sen verran olen kartalla asioista, että tiedän rodun perusteella syrjimisen olevan rikos. 

Aivan eri asia ja tiedät sen itsekkin, mutta onhan se kiva että pääsit kirjoittamaan taas öyhötys kommentin. Onnittelut.

Vierailija
57/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen niille myös jotka rakastaa rauhaa ja kunnioittaa kerrostalo sääntöjä.

Vierailija
58/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole laitonta?

Nyt ei puhuttu talon rakentamisesta, vaan asukasvalinnasta. Lieneekö laillista jättää asukas hyväksymättä vain siksi, että tämä ei ole homo. Kun kääntää asian niin päin, että meillä päätettäisiin, että taloyhtiössä saa asua vain heteroita, ei varmasti onnistuisi. Miksi pitäisi sallia toinkaan päin? Missä on tasa-arvo, jota nämä vaativat?

Jos koko Suomessa on yksi kerrostalo, johon hetero ei voi muuttaa, niin voi voi. Jäljelle jää satoja tuhansia muita vaihtoehtoja. Eihän naisten turvakotiinkaan pääse miehet.

Vierailija
59/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon harjakaisissa pitää jorma uotisen tanssia sukkahousuissaan mahdollisimman sekava tanssi ja sateenkaariväreihin sonnustautuneet vaakakapinalliset kisailevat herkkujen syömisessä aina välillä valittaen yhteiskunnan normeista.

Vierailija
60/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole laitonta?

Yhdistyshän nimenomaan rakennuttamassa tuota taloa ja osakkaaksi hyväksytään vain jäseniä. Ei se sateenkaari-talo ole mikään kaupungin tai saton projekti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan