Helsinkiin tulossa oma kerrostalo sateenkaariväelle - hyvä vai huono idea?
En kyllä tajua, miksi sukupuolivähemmistöjen pitäisi asua samassa talossa? Eikö tavoitteena ole eristämisen sijaan juuri päinvastoin saada erilaisuus yleisesti hyväksytyksi ja homot, lesbot ja muut osaksi normaalia ja avointa yhteiskuntaa.
Kommentit (131)
Kolme taloa:
Yhteen tulee pelkkää satenkaariväkeä
Toiseen kelpaa kuka vaan
Kolmanteen pääsee pelkät heterot
Onko näistä joku turha? Mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIereiseen rakennukseen sitten mekka missä partamiehet pyllistelee katutasossa ja ohi kulkevat sateenkaarimiehet pysähtyy koputtelemasn ikkunoihin ja heitteleen lentopusuja. Siinä olis ahmed ihmeissään.
Mekka? Mekka on kaupunki eikä mikään rakennus. Pässi
Voi olla myös rakennus jos asia näin koetaan kansan syvissä riveissä.
Kommenttisi sataa taas persujen laariin...
Ihan hyvä idea, että ne kaikki asuu samassa talossa.
En vastusta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muitakin vähemmistöjä voisi laittaa yhteen kerrostaloon? Esim somalit ja romanit saman katon alle, pääsisivät luomaan oman yhteisönsä?
Pakko kommentoida ettei noilla ole mitään yhteistä! somaleilla monesti on jo lapsilla huivit ja tiukat uskontosäännöt, suurin osa romaneista on kristittyjä ja lapsilla saa olla tavalliset vaatteet, onneksi. Sinä olet varmaan sellainen ihminen joka ei voi mennä edes samaan junavaunuun jossa on muita kun perussuomalaisia itsesi näköisiä ihmisi, kas kun et kuuluta täällä yksityisautoilun ja omakotitalojen ihanuutta ja "paremmuutta" vielä.
Kyllä umpiheterokin homot hyväksyy. Se riippuu vaan siitä paljonko sähköpiiskassa on voltteja
Saako niille kans omat penkkirivit dösässä ja muissa julkisissa? Joku hihamerkki et ne tunnistais olis kans kova. Tatuointi ranteeseen lienee liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muitakin vähemmistöjä voisi laittaa yhteen kerrostaloon? Esim somalit ja romanit saman katon alle, pääsisivät luomaan oman yhteisönsä?
Pakko kommentoida ettei noilla ole mitään yhteistä! somaleilla monesti on jo lapsilla huivit ja tiukat uskontosäännöt, suurin osa romaneista on kristittyjä ja lapsilla saa olla tavalliset vaatteet, onneksi. Sinä olet varmaan sellainen ihminen joka ei voi mennä edes samaan junavaunuun jossa on muita kun perussuomalaisia itsesi näköisiä ihmisi, kas kun et kuuluta täällä yksityisautoilun ja omakotitalojen ihanuutta ja "paremmuutta" vielä.
Pitäiskö myös persujen rakennuttaa oma talo jäsenilleen?
Okei, vaatii rahaa ja aloitteellisuutta, eli ei onnistu. Kaiken vastustaminen on paljon helpompaa...
Mitä jos taloon muuttaakin bi? tai sellainen nainen joka muuttaa esim. tyttöystävän kanssa yhteen, sitten nainen eroaa ja haluaakin miehen, joutuuko muuttamaan pois? Tätä ei varmaan ole edes ajateltu loppuun asti. Ja miten sateenkaariväki tulee keskenään toimeen ja mahdollisten bi -ihmisten kanssa.
Joku lesta tuikkaa talon vielä tuleen ja siinä menevät sitten sateenkaaret, rintaliiveissä pörräävät vanhat ukot, ruskean ystävät, tussujaan yhteen hinkkaavat friikit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut siskoni kanssa samassa asunnossa. Meitä ei syrjitty mitenkään vaikka naapurit eivät tunteneet meitä eivätkä tienneet mikä keskinäinen suhteemme oli. Mun nuoruudessa monet vuokrasivat kimppakämpän kaverin kanssa, ihan normiasunnon siis, ei opiskelijasolua. Eikä kyselty mitään. Ja näin siis pienissä kaupungeissa.
Todella outoa että jossain syrjitään maksukykyisiä asiakkaita sukupuolisen suuntautumisen vuoksi. Väitän että vika on jossain muualla.
Siis seurustelit siskosi kanssa?
Väännän sulle ratakiskosta. Meitä asui kaksi naista samassa asunnossa, naapurit tiesivät ja näkivät sen, eivät tienneet että olemme sisarukset, saattoivat kuvitella lesbopariskunnaksi eivätkä syrjineet.
Vierailija kirjoitti:
Joku lesta tuikkaa talon vielä tuleen ja siinä menevät sitten sateenkaaret, rintaliiveissä pörräävät vanhat ukot, ruskean ystävät, tussujaan yhteen hinkkaavat friikit.
Miksi se sellaista tekisi? Eihän Suomessa ole homofobiaa?
Varmaan tosi helppo myydä kämppä, jos joskus haluaa muuttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen asunut siskoni kanssa samassa asunnossa. Meitä ei syrjitty mitenkään vaikka naapurit eivät tunteneet meitä eivätkä tienneet mikä keskinäinen suhteemme oli. Mun nuoruudessa monet vuokrasivat kimppakämpän kaverin kanssa, ihan normiasunnon siis, ei opiskelijasolua. Eikä kyselty mitään. Ja näin siis pienissä kaupungeissa.
Todella outoa että jossain syrjitään maksukykyisiä asiakkaita sukupuolisen suuntautumisen vuoksi. Väitän että vika on jossain muualla.
Väännän sulle ratakiskosta. Meitä asui kaksi naista samassa asunnossa, naapurit tiesivät ja näkivät sen, eivät tienneet että olemme sisarukset, saattoivat kuvitella lesbopariskunnaksi eivätkä syrjineet.
OK. Et ole lesbo, mutta sinua on mahdollisesti voinut joku luulla lesboksi, etkä ole kokenut syrjäntää seksuaallisen suuntautumisesi johdosta, joten tuskin kukaan lesbokaan on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sellaista tekisi? Eihän Suomessa ole homofobiaa?
Jos se on psykoosissa ja luulee, että siellä asuu hindulaisia?
Antti tuisku keinuu avajaisissa jättibanaanilla ja pazka love vihtoo ruoskalla Aira Samulinia joka twerkkaa sateenkaariväreissä minimekko päällä stringit luisten kannikoitten vaossa.
Paula Vesala istuu jalat haarassa antin keinuvan jättibanaanin edessä domina-asussa ajaen viiksiään partakoneella.
Asukkaat huokailevat ihastuneina.
Yhtä suvaitsemattomia nämä h*mot on kuin jotkut heterot, jos kerta tuommoisen talon rakentavat. Saisivat hävetä! Mitä sanoisivat, jos minä rakentaisin talon, johon ei seksuaalivähemmistöjen edustajat saa tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK. Et ole lesbo, mutta sinua on mahdollisesti voinut joku luulla lesboksi, etkä ole kokenut syrjäntää seksuaallisen suuntautumisesi johdosta, joten tuskin kukaan lesbokaan on?
Olet siis ollut tilanteessa jossa et ole saanut ostettua asuntoa seksuaalisen suuntautumisesi takia?
Olen bi mutta en jotenkin tajua noiden asuntojen pointtia. Asumisessa minulle merkkaa paljon enemmän kämpän koko, sijainti, muut ominaisuudet. Sateenkaarevuus on ollut minusta aina tosi outo ja mitäänsanomaton termi, mitä sillä edes tarkoitetaan tuossa asuntojen yhteydessä? Kiinnostukseni samaa sukupuolta kohtaan on itselleni niin tylsä ja arkipäiväinen juttu etten edes ajattele sitä kovin paljon, enkä varsinkaan asunnon hankinnan yhteydessä.
Siinäpä ghetto. Miten asukkaiksi haluavat todistavat seksuaalisen suuntautumisensa? Vai saako talosta kuitenkin hakea asuntoa vapaasti vaikka raivoheterot?