Helsinkiin tulossa oma kerrostalo sateenkaariväelle - hyvä vai huono idea?
En kyllä tajua, miksi sukupuolivähemmistöjen pitäisi asua samassa talossa? Eikö tavoitteena ole eristämisen sijaan juuri päinvastoin saada erilaisuus yleisesti hyväksytyksi ja homot, lesbot ja muut osaksi normaalia ja avointa yhteiskuntaa.
Kommentit (131)
Miten talo eroaa muista taloista? Tuleeko sukunimen viereen määrittelyt hän/hän tai hän/hän? Tuleeko huonejako vähemmän heteronormatiiviseksi laittamalla lasten huoneen sijaan jokaiseen taloon homotushuone? Vai tarvitaanko huonejakoja siihen jos tänään tuntuu naiselta ja huomenna leppäkertulta? Onko jokainen huone pakko maalata sateenkaaren väreihin vai saako käyttää heteron valkoista?
Ihan naurettavaa.
Se on aina hauskaa kun vastataan oletettuun syrjintään syrjimällä takaisin!
Ihan sama, mutta kannattaako ahtautua samaan taloon. Meidän rivarissa asuu yksi homopari ja kerrostalon alakerrassa asui lesbopari. Olen ollut työnantajan asemassa ja osastolla oli joitakin homoja ja joitakin lesboja noin sadan hengen ryhmässä. Ei ollut mitään haittaa enkä olisi edes tiennyt asiasta, elleivät itse olisi toitottaneet. Yleensä ihmiset eivät ole kiinnostuneita toisten petipuuhista. Miksi nämä muunsukupuoliset tivaavatm koko ajan hyväksytäänkö heitä vai ei . Lähtökohta on se, että kaikilla on oikeus olla mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Siellä pinpit lätisee ja peräsuolet paukkuu ;-)
Ihme fantasioita sinulla! Joko sait?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole laitonta?
Häh? Siis että yhdistys rakennuttaa talon? Taitaa olla aika pirusti kriminaaleja tässä maassa...
Nyt ei puhuttu talon rakentamisesta, vaan asukasvalinnasta. Lieneekö laillista jättää asukas hyväksymättä vain siksi, että tämä ei ole homo. Kun kääntää asian niin päin, että meillä päätettäisiin, että taloyhtiössä saa asua vain heteroita, ei varmasti onnistuisi. Miksi pitäisi sallia toinkaan päin? Missä on tasa-arvo, jota nämä vaativat?
Jos koko Suomessa on yksi kerrostalo, johon hetero ei voi muuttaa, niin voi voi. Jäljelle jää satoja tuhansia muita vaihtoehtoja. Eihän naisten turvakotiinkaan pääse miehet.
Pointti hurahti ohi ja lujaa ja kaupan päälle vielä maailman älyttömin vertailu. Eipä yllätä hörhöiltä.
Suomenruotsalaisilla on jo omia taloja...
Eikös jonkus ihmisryhmän suosiminen ole epätasa-arvoista muita kohtaan? Ei sillä että minua tuo haittaisi mutta pakosta tulee tällainen ajatus, varsinkin kun sateenkaariväki tasa-arvoa ajaa.
Jos ei-sateenkaariväkeen kuuluva hakee asuntoa talosta, hän ei saa asuntoa. Onko se syrjintää?
Tuli vain mieleen, kun kaikki on nykyisin syrjintää, jos ei mene MINUN maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole laitonta?
Häh? Siis että yhdistys rakennuttaa talon? Taitaa olla aika pirusti kriminaaleja tässä maassa...
Nyt ei puhuttu talon rakentamisesta, vaan asukasvalinnasta. Lieneekö laillista jättää asukas hyväksymättä vain siksi, että tämä ei ole homo. Kun kääntää asian niin päin, että meillä päätettäisiin, että taloyhtiössä saa asua vain heteroita, ei varmasti onnistuisi. Miksi pitäisi sallia toinkaan päin? Missä on tasa-arvo, jota nämä vaativat?
Yhdistyshän nimenomaan rakennuttamassa tuota taloa ja osakkaaksi hyväksytään vain jäseniä. Ei se sateenkaari-talo ole mikään kaupungin tai saton projekti.
Joo, siis täähän on sama asia kuin vaikka työsuhdeasunti. Kyllä työnantaja saa vuokrata kämpän vain omalle työntekijälle, samalla lailla yhdistys voi vuokrata kämpän vain omalle jäsenelle.
Hyvä idea. Kaikki pervot tulee jatkossa keskittää omiin taloihinsa, jotta normaalit ihmiset voivat elää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on monenlaista asumista, maaseutujuntit.
Ja hinttareita riittää yhden Kuopion verran... ootteko maaseutujuntit kateellisia?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei-sateenkaariväkeen kuuluva hakee asuntoa talosta, hän ei saa asuntoa. Onko se syrjintää?
Tuli vain mieleen, kun kaikki on nykyisin syrjintää, jos ei mene MINUN maun mukaan.
Se olis syrjintää jos hinuri ei pääsis heterotaloon.
Tonnehan voi sitten helposti tehdä ilkivaltaa ja muuten kohdistaa vihaa? Ai että mikä apaja foobikoille.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysijärkinen "sateenkaari-ihminen" ei tuollaiseen taloon muuta. Sinne muuttavan vain nämä lumihiutale-kompleksista kärsivät erityistapaukset, jotka ovat niin erityisiä, että toiminnallaan tuhoavat normaalien vähemmistön edustajien maineen. Suurin osa lesboista yms. on kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä, jotka eivät kaipaa mitään erityiskohtelua tai erityishuomiota.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on monenlaista asumista, maaseutujuntit.
Maaseutujuntteja siellä asuu jo yli puolet.
Oma saari olisi parempi. Pois lapsia ahdistelemasta.
Kyllä mä pelkäisin turvallisuuteni puolesta tuolla, kun kaikenmaailman hulluja on vapaalla jalalla. Sitten yksi keskittymä, jossa hullun mielestä ei ole viattomia sivullisia vaan pelkkiä kohteita, niin avot. :(
Toivottavasti ottavat tämän seikan huomioon ihan oikeasti.
Mä olen asunut siskoni kanssa samassa asunnossa. Meitä ei syrjitty mitenkään vaikka naapurit eivät tunteneet meitä eivätkä tienneet mikä keskinäinen suhteemme oli. Mun nuoruudessa monet vuokrasivat kimppakämpän kaverin kanssa, ihan normiasunnon siis, ei opiskelijasolua. Eikä kyselty mitään. Ja näin siis pienissä kaupungeissa.
Todella outoa että jossain syrjitään maksukykyisiä asiakkaita sukupuolisen suuntautumisen vuoksi. Väitän että vika on jossain muualla.
Ei se olekaan. Vaan halu asua yhteisöllisesti tuossa talossa. Sekä kyky maksaa talon rakentamiskuluista oma osuus.