Vierailija
Poiminta

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

• ylös 1k
  • alas 101

Sivut

Kommentit (1611)

Vierailija

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

• ylös 2.1k
  • alas 32
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.

• ylös 1.3k
  • alas 84
Vierailija

Tuttu kerää vessapaperia julkisista vessoista ja juo kunnolla kaupan ilmaisesta vesiautomaatista. Sanoo ettei kotona tarvitse juoda niin paljon vettä sitten.

• ylös 2.1k
  • alas 28
Vierailija

Mulla yksi työkaveri pesee likaiset muovipussit pesukoneessa. Kaataa pesukoneeseen valmiiksi kuumaa vettä hanasta, jotta säästyy sähköä. Säästi mm. 30 senttiä, kun halusi välttämättä valita oman halvemman matkalipun (aika riitti nippa nappa). Ikinä ei maksa mistään ylimääräistä. Aina jos pitää pyöristää, niin hänen hyväksi. Kävi kerran kysymässä pizzerista, että paljonko maksaa pelkkä paistettu pohja. No sai eurolla, mutta pokkana lastasi sen täyteen salaattipyödästä löytämillä täytteillä jne jen. Niin hänen tulot ovat + 5 000 €/kk. Työajan ulkopuolista hänen menoistaa en tiedä, mutta luultavasti käy leipäjonoissa, ilmaisilla tarjoiluilla jne. 

• ylös 2.4k
  • alas 26
Vierailija

Kaveri nappasi taskuunsa tarjoilijalle tarkoittamani juomarahan. Ei kuulemma sellasta tarvitse jättää. Harmittaa vaan, että siinä maassa missä olimme, niin kyllä minusta tarvitsee.

• ylös 2.2k
  • alas 23
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anoppi, laskee minuutteja kuinka kauan vettä lasketaan suihkussa käydessä. Kuulemma kahdesta viiteen minuuttiin on riittävästi.
Tuohan on vaan järkevää. Veden lämmitys maksaa vaikka tätähän citycihreät eivät tiedä.

• ylös 366
  • alas 1.1k
Vierailija

Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.

• ylös 1.5k
  • alas 117
Vierailija

Tuttavaperheen isä vahti, että vieraatkin käyttävät vessapaperia "yksi ruutu pienellä tai kolme ruutua isolla hädällä". Tätä mantraa hoki vessan oven käydessä.

• ylös 1.9k
  • alas 24
Vierailija

Väittäisin että naapuri on saita. Kenellekään se ei ole mitään ikinä tarjonnut. Itse se kyllä pyrkii kahville ja pitkän kaavan mukaan. Vaatteita se ei ole ikinä ostanut vaan sukulaiset kerää sille kaiken. 

• ylös 356
  • alas 60
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vaan järkevää. Veden lämmitys maksaa vaikka tätähän citycihreät eivät tiedä.

Arvasin, että tulet noin sanomaan.

• ylös 602
  • alas 80
Vierailija

Pomo ei osta työpaikan vessoihin WC-paperia tai käsipaperia. Työntekijöiden pitää hommata paperit itse. Alihankkijan edustaja toi suklaarasian palaveriin, jossa olivat alihankkijan edustaja, minä ja pomo. Pomo nappasi suklaarasian omalle pöydälleen palaverin jälkeen ja mussutti kaikki suklaat itse, ei edes tarjonnut muille.

• ylös 1.6k
  • alas 27
Vierailija

Eräs entinen kaverini oli kaikessa piheydessään jo ihan naurettava. Ei siinä mitään jos on tarkka rahasta, mutta akka pitä huolen että hän ei vaan jäänyt paitsi mistään jos vähänkin oli mahdollisuus hyötyä rahallisesti, mutta itse ei koskaan ollut valmis sijoittamaan mihinkään euroakaan. Esimerkkejä akan piheydestä:

- Tuli nyyttäreille, joihin oli ohjeistettu tuomaan tietty ruokalaji + omat alkoholijuomat mitä aikoi juoda. Nainen toi salaatin (vei lähtiessään salaatinjämät kotiinsa) "unohti" käydä alkossa ja kittasi muiden juomia tyylillä "ostan sulle sit baarissa jonkun juoman". Kiskoi varmaan pullon skumppaa ja 3-4 siideriä päälle, baariin lähdettäessä ilmoitti ettei jaksakaan nyt lähteä - vältti kuittaamasta juomat mitä oli muilta varastellut

- Annoin naiselle 3 jätesäkillistä itselleni käyttämättömäksi jääneitä vaatteita, moni ihan uusia  ja kaikki todella hyväkuntoisia. Ahneesti vaatteet kelpasi, eikä tarjonnut vaatteista tietenkään mitään korvausta.

- Nainen oli ulkomailla reissussa ja pyysin häntä tuomaan yhden asian jota suomesta ei saa, tavaran arvo n. 6 euroa. Olin juuri tätä reissua ennen antanut nuo kolme vaatejätesäkkiä naiselle. Nainen sanoi että joo, voi tuoda tuon tavaran jos laitan etukäteen tilillensä tuon 6 e :D "kun velat jää niin helposti maksamatta" - niin hänellä muille.

- Nainen tunki itsensä usein kylään ja istui niin kauan että sai varmasti lämpimän ruoan, söi vähintään kerran viikossa siis luonani. Jonkun tekosyyn varjolla aina tunki itsensä käymään. Kerran sanoin ihan piruuttaan että nyt teen ruokaa vain lapselleni ja sen kaverille, jolloin nainen yritti lokkeilla lasten nugetteja ja ranskiksia :D

- syötyään usein luonani, sanoi että olisi hänen vuoronsa tarjota ateria minulle, voisi kokata. No, menimme sitten ruokakauppaan ja hän ostamaan ruokatarvikkeita. Osti yhden pakastepizzan, jonka kuulemma voisimme jakaa. "Nyt kun mä tarjoan täl kertaa ruoat niin voisiksä hakee meille pari pulloa viiniä illaksi" - akka siis tosissaan pokkana ehdotti että koska osti jonkun 3 euron pakastepizzan, minä maksaisin parinkympin viinit - en itse ollut edes ajatellut juovani mitään viiniä tuona iltana. En ostanut viinejä, nainen valmisti sitten tuon pakastepizza-aterian meille ja mainosti pitkään sen jälkeen kuinka anteliaasti olikaan valmistanut ruokaa.

No, arvaatte varmaan että on entinen kaverini, ei tuollaista lokkeilua kukaan jaksanut. Aina hyötymässä muista, eikä ikinä valmis antamaan kenellekään mitään. Kyseessä 30-v nainen.

• ylös 2.8k
  • alas 34
Vierailija

Varakas tuttavaperheen äiti marketin kassajonossa ollessaan usein "unohtaa" ottaa muovipussin ennen kuin kaikki ostokset on jo maksettu ja lompakko laitettu takaisin laukkuun. Yrittää sitten saada sen 20 senttiä maksavan muovipussin ilmaiseksi myyjältä. 

• ylös 1.5k
  • alas 25
Vierailija

Mieheni pesee minigrip-pusseja. Vieläpä niitä Ikean halpiksia, jotka maksavat pari senttiä kappaleelta. Aika painokkaasti sanoin, että omia kamojaan laittakoot minne laittaa, mutta yhteisiä elintarvikkeita ei mihinkään vedellä huljutettuihin, huonosti kuivuneisiin ja rasvatahraisiin pusseihin laiteta. 

• ylös 1.2k
  • alas 147
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No, minä en laske minuutteja mutta huomauttelen kyllä teinille. Mennyt ihan hyvin perille. Tuolla kun pitkät paksut hiukset  (shampoo plus hoitoaine) ja kuorii usein ihonsa samalla, aika kauan valutteli vettä. Siitä vedestä kun joudun maksamaan tulevan veden, menevän veden ja lämmityksen. Jos moni meillä suihkuttelis pitkään, lämminvesivaraajastakin loppuis vesi, joutuis laittaan päiväsähköllä lämpiämään. Nykyään sulkee suihkun välillä :)

• ylös 823
  • alas 92
Vierailija

Entinen työnantaja oli pihi. Tehtiin firmassa pientekstiilituotteita ja niistä tietenkin tuli tekstiilijätettä. Kerran oli unohtanut jätesäkin nojaamaan patteria vasten ja ne tekstiilijätteet tietenkin oli lämpimiä. Oli talvi ja pomon piti lähteä autolla postiin. Hän sitten ajatteli, että laittaa tuon jätesäkin auton alle, että se ylösnouseva lämpö lämmittää autoa. No sinne se sen jätesäkin unohti ja autoa lämmittäessä se pussi oli lisäksi sulanut pakoputkeen kiinni. Pomo lähti postiin ja tullessa ihmetteli, kun koko kylänraitti oli täynnä pieniä tekstiilin palasia... 😂😂

Samainen pomo ajeli toiseen kaupunkiin ja matkalla tietenkin oli tunnettu pitkä alamäki. Oli pimeän aika ja hän ajattali, että siihen pitkään alamäkeen sammuttaa auton ja valuu hiljalleen mäkeä alas. Noh, takaa oli tullut taksi joka ajoi hänen peräänsä. Tätä sitten selvitettiin kuka syyllinen ja hän tietenkin joutui maksumieheksi. 😂

Mummoni pesi pyykit niin, että ensimmäinen koneellinen oli valkopyykkiä. Poistovesi tietenkin säästettiin saaviin ja kaadettiin seuraavaan koneelliseen. Lopussa oli tummat vaatteet ja se sama alkuperäinen vesi. Tämäkään ei vielä riittänyt. Hän säästi sen pesuveden löylyvedeksi... Voitte kuvitella mikä palaneen ruumiin haju saunassa oli. 😂

Mummoni myös pesi kaikki juustoista tulleet kelmut ja leipäpussit. Teepusseja käytettiin niin kauan kun väriä tulee ja suodatinpussit huuhdeltiin käytön jälkeen. Uusi laitettiin vain, jos tuli vieraita. Kahvipöydässä oli tarjottiin vain sen verran kuin oli vieraita. Jos niitä oli 4 niin laitettiin 2 halkaistua juustoleipää ja keksejä vain se 4. Eli yksi sai puolikkaan juustoleivän ja yhden keksin. Lisäksi kahvia keitettiin vain se yksi Myrna kupillinen. 😂

Sitten yksi työkaveri säästi roskiakin. On ihan hyvätuloinen ja maksettu asunto. Olin syönyt välipalaksi riisifrutteja töissä ja niistä jäi se purkki. Ok, ymmärrän jos käyttää niitä askarteluun, mutta olikin tehnyt itselleen kotona riisipuuroa ja käytti niitä samoja purkkeja samanlaisiin evääsiin. 😂

Samainen työkaveri keräsi isoimmat palat lounaslautasiltamme ja kääri niitä ruoan tähteitä paperiliinoihin. Sanoi vielä, että vie ne koiralleen. Me kuitenkin tiesimme, että syö ne todennäköisesti itse, koska kerran ohimennen mainitsi, että käy kaupassa vain viikonloppua varten. Hän myös eli samalla teepussilla koko työviikon... Juu vaikka työnantaja ne teepussit maksoi. 😂

Kerran asuntonäytöllä koin järkytyksen. Talossa oli asunut todella pihi isäntä ja siitä talosta löytyi jos jonkin näköistä viritystä. Sillä miehellä oli kyllä ollut mielikuvitusta ihan jokaisessa asiassa. Keittiön kaapit oli eri paria joka seinällä (asuntoesitteen mukaan juurio remontoitu keittiö...). Jokaisessa huoneessa oli erilainen lattia. eteinen oli maalattu jämämaaleilla ja sen se oli näköinen. Vessaa ei oltu rmontoitu, mutta se olikin katosta lattiaan sitä ruskeaa kukkaa. Ei ole kuulema remonttitarvetta vielä vähän aikaan, koska muovi yhä hyvässä kunnossa. Pannuhuoneen ja kylppärin jälkeen lähti usko. Omistaja oli nimittäin asentanut taloon ihan itte kylppäriin lattialämmityksen. Se lämmitti vain suihkun ja lavuaarin alla. Ei siinä keskellä ollenkaan. Vaikka silloinen mies oli pihi, niin hänkin sanoi, ettei nyt ihan kaikessa kannata säästää. Jäi ostamatta. 😂

• ylös 1.2k
  • alas 38
Vierailija

Nämä on hauskoja. Itsekin olen mieheni kanssa melko pihi/säästäväinen tietyissä asioissa, mutta vastaavasti käytämme rahaa matkusteluun ja ravintolassa syömiseen.

Käymme n.5 min pikasuihkuissa, jotta säästyy vettä ja sähköä.

Kaupassa kankaiset kassit mukana, muovikasseja emme yleensä osta.

Kovilla yli 15 asteen pakkasilla verhot ovat kiinni ettei lämpö karkaisi.

Sisälämpötila kotona noin 20-21 astetta, että sähköä säästyy.

Sauna lämpeää ilmaisilla jämäpuilla, joita saamme sukulaisilta.

Ostan vaatteeni lähes ainoastaan kirppiksiltä. Pesuaineet ym. Tokmannin tarjouksista.

Kesällä sadevesitynnyrit pihalla, sieltä saan ilmaiset puutarhankasteluvedet.

• ylös 952
  • alas 91
Vierailija

Tunnen erään miehen, jonka vaatetus on pitkälti muiden kustantamaa. Sukat ja kalsarit saattaa ostaa itse, en tiedä, mutta takit, pipot/lippikset ja kengät on AINA firman. Turvakengillä menee suurimman osan vuotta ja lopun ajan joillain ikivanhoilla lenkkareilla.

Sisävaatteet ovat usein joltain kaverilta unohtuneita; hän vaan ei näytä ikinä palauttavan niitä. Pikkujouluihin kun tarvitsi olla siististi pukeutunut, niin tämä 31-vuotias lainasi isältään myrkynvihreän villableiserin. Tähän hän yhdisti Snoopy-kravatin vuodelta -94.

• ylös 970
  • alas 18
Vierailija

Tästä on jo aikaa mutta köyhinä opiskelijoina meidän porukan ainoa varakas henkilö eli kaikki retket ja reissut meidän muiden eväillä.

• ylös 611
  • alas 9

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.