Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiin tulossa oma kerrostalo sateenkaariväelle - hyvä vai huono idea?

Vierailija
28.06.2021 |

En kyllä tajua, miksi sukupuolivähemmistöjen pitäisi asua samassa talossa? Eikö tavoitteena ole eristämisen sijaan juuri päinvastoin saada erilaisuus yleisesti hyväksytyksi ja homot, lesbot ja muut osaksi normaalia ja avointa yhteiskuntaa.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken avain on lopulta kysymys "Onko Suomessa homofobiaa?" Yksi näkemys on, että ei ole joten ei tarvita myöskään omaa taloa sateenkaariväelle. Toinen näkemys on, että on ja siksi tarvitaan turvallinen asuinympäristö sateenkaariväelle. Jompi kumpi on väärässä, mutta kumpi?

Vierailija
122/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi n*ivat toisiaan ristiin rastiin siellä. Joka oven takana joku antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on monenlaista asumista, maaseutujuntit.

Maaseutujuntteja siellä asuu jo yli puolet.

Ja loput on jotain värivammaisia.

Vierailija
124/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut siskoni kanssa samassa asunnossa. Meitä ei syrjitty mitenkään vaikka naapurit eivät tunteneet meitä eivätkä tienneet mikä keskinäinen suhteemme oli. Mun nuoruudessa monet vuokrasivat kimppakämpän kaverin kanssa, ihan normiasunnon siis, ei opiskelijasolua. Eikä kyselty mitään. Ja näin siis pienissä kaupungeissa.

Todella outoa että jossain syrjitään maksukykyisiä asiakkaita sukupuolisen suuntautumisen vuoksi. Väitän että vika on jossain muualla.

Siis seurustelit siskosi kanssa?

Väännän sulle ratakiskosta. Meitä asui kaksi naista samassa asunnossa, naapurit tiesivät ja näkivät sen, eivät tienneet että olemme sisarukset, saattoivat kuvitella lesbopariskunnaksi eivätkä syrjineet.

OK. Et ole lesbo, mutta sinua on mahdollisesti voinut joku luulla lesboksi, etkä ole kokenut syrjäntää seksuaallisen suuntautumisesi johdosta, joten tuskin kukaan lesbokaan on?

Olet siis ollut tilanteessa jossa et ole saanut ostettua asuntoa seksuaalisen suuntautumisesi takia?

En ole, enkä näe että näin voisi myöskään käydä.

Mutta olen joutunut myymään perinnöksi saadun osakkeen ikäni takia, kyseessä oli senioriasunto ulkomailla. En kokenut tätä syrjintänä, olin tietoinen asunto-osakeyhtiön säännöistä.

Vierailija
125/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pian saadaan omat taloyhtiöt lihaville, vanhuksille, koiranomistajille, tupakoiville, lapsiperheille, eronneille...

Vierailija
126/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vasn, ihan sama minulle. Mutta tähän lähtevien on hyvä ymmärtää taloudelliset realiteetit. Tällaisen asunnon jälleenmyyntiarvo on normaalia asuntoa (samalla sijainnilla) huonompi, jos/kun kohteen saa myydä vain rakennuttajayhdistyksen jäsenelle.

Itse en ymmärrä miksi sateenkaariväki tuntee tarvetta nostaa seks ualisuuden oman elämänsä keskiöön jopa siinä määrin että valitsevat asuntonsakin naapureiden seks suuntautumisen perusteella. Itse en halua edes tietää mitä naapuri puuhaa makuuhuoneessaan.

Vierailija
127/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä ghetto. Miten asukkaiksi haluavat todistavat seksuaalisen suuntautumisensa? Vai saako talosta kuitenkin hakea asuntoa vapaasti vaikka raivoheterot?

Tuo on puettu sääntöihin niin, että vain sateenkaariyhtistykseen kuuluvat pääsevät asumaan. Yhdistykseen pääsyn edellytys on hyväksyä yhdistyksen ajamat arvot ja tavoitteet. Yhdistyksen hallitus hyväksyy ja erottaa jäsenet. Eli periaatteessa tuo on avoinna kaikille, mutta käytännössä ei.

Vierailija
128/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko pian saadaan omat taloyhtiöt lihaville, vanhuksille, koiranomistajille, tupakoiville, lapsiperheille, eronneille...

Vanhuksille on jo senioritaloja.

SOS-lapsikylä löytyy myös.

Onko tää jotenkin huono juttu?

Vierailija
129/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vähemmistöillä on oikeus segregoitua.

Vierailija
130/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut siskoni kanssa samassa asunnossa. Meitä ei syrjitty mitenkään vaikka naapurit eivät tunteneet meitä eivätkä tienneet mikä keskinäinen suhteemme oli. Mun nuoruudessa monet vuokrasivat kimppakämpän kaverin kanssa, ihan normiasunnon siis, ei opiskelijasolua. Eikä kyselty mitään. Ja näin siis pienissä kaupungeissa.

Todella outoa että jossain syrjitään maksukykyisiä asiakkaita sukupuolisen suuntautumisen vuoksi. Väitän että vika on jossain muualla.

Väännän sulle ratakiskosta. Meitä asui kaksi naista samassa asunnossa, naapurit tiesivät ja näkivät sen, eivät tienneet että olemme sisarukset, saattoivat kuvitella lesbopariskunnaksi eivätkä syrjineet.

OK. Et ole lesbo, mutta sinua on mahdollisesti voinut joku luulla lesboksi, etkä ole kokenut syrjäntää seksuaallisen suuntautumisesi johdosta, joten tuskin kukaan lesbokaan on?

Olet siis ollut tilanteessa jossa et ole saanut ostettua asuntoa seksuaalisen suuntautumisesi takia?

Mutta olen joutunut myymään perinnöksi saadun osakkeen ikäni takia, kyseessä oli senioriasunto ulkomailla. En kokenut tätä syrjintänä, olin tietoinen asunto-osakeyhtiön säännöistä.

Et siis ole kärsinyt syrjimistä homoutesi takia. Siitähän tässä oli alunperin kyse...

Vierailija
131/131 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole kärsinyt syrjimistä homoutesi takia. Siitähän tässä oli alunperin kyse...

En ole kärsinyt syrjimistä homouden takia. Tosin en ole homo, joten melko loogista tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi