Mikä oli teidän keskiarvo lukion päättötodistuksessa?
Ihan mielenkiinnosta, millaisia keskiarvoja teiltä löytyy ja pidättekö sitä hyvänä? Onko lukion päättötodistuksella oikeastaan edes sen suurempaa merkitystä teidän mielestä? Kirjoitukset on asia erikseen, mutta eikö tuo päättäri ole vähän turha ellei hae AMK:iin, kun eikö siellä ilmeisesti katsota myös tuota päättötodistusta?
Kommentit (255)
9,9 ja pistettä vaille 6 L:ää, FM.
Mun keskiarvo oli varmaan 7 piste jotain ja B:n paperit kirjoitin. Ei ollut kunnianhimoa opiskeluun lukioaikoina, urheiluun sitäkin enemmän. Pääsin yliopistoon pienessä kiintiössä, pelkän pääsykokeen perusteella. (yritin parina vuonna ja luin ihan simona). Valmistuin YTM ja myöhemmin vielä opettajaksi. Että ehtii sitä vähän myöhemminkin. Monenlaisia töitä tein opiskeluaikana ja oon tehny sen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
9,4 kai, aika huono, kun ruotsi ja pitkä matikka laskivat sitä. Mutta aikaakin on mennyt yli 30v, luin DI:ksi ja aloin tienata.
Onneksi dippainssiksi pääsee opiskelemaan 6-7 keskiarvollakin. Pääsykoe ratkaisee. Pääsee tienaamaan kun ensin maksaa monen vuoden opintolainat pois.
Vierailija kirjoitti:
Miten te kaikki muistatte keskiarvon? Itellä tais olla jotain 9 päälle. Kirjoituksista L×3, E, M ja C. Yliopistotutkinto ja 7v työelämää takana
Ei tässä vielä niin dementikkoja olla, jos osaa käyttää konetta ja kirjoittaa vauvapalstalle.
Noin 7,5. Vuonna 1987. Toisella yrittämällä yliopistoon lukemaan englantilaista filologiaa pääaineena, ja nyt ollut opettajana välillä yläkoulussa, välillä lukiossa ja välillä amiksessa noin neljännesvuosisadan.
9,2, yleisarvosana L ylppäreissä.
7,2. Luin insinööriksi, sain töitä vientiteollisuudessa ja nyt tienaan 100 k€/vuosi.
Kiss my ass lukion päästötodiksella.
Meikäläisellä oli jotain kasin paikkeilla. Yo-kirjoitukset menivät sitten suhteellisesti paljon paremmin.
9,4. Opiskelin Tuta-DI:ksi. Kannatti.
9.7. Yhdeksiköt tulivat seuraavista aineista: äidinkieli (opettajan mukaan kymppi kuului vain ja ainoastaan Jumalalle), matematiikka, musiikki ja liikunta. Olen kevään 1995 ylioppilas, jolloin keskiarvo vielä merkittiin lukion päättötodistukseen. Fysiikka ei ollut pakollinen, mutta opiskelin sitä yleisen oppimäärän (2 kurssia) verran. Luin myös laajan matematiikan (11 kurssia) ja C-saksan (yläasteelta alkanut oppimäärä). Kirjoitin viisi laudaturia ja yhden magnan (pitkä matematiikka). Edustan viimeistä ikäluokkaa, jolla eximia ei vielä ollut käytössä. Äidinkielen L:stä nautin "yllättäen" eniten.
Keskiarvo oli muistaakseni jotakin 7,8 luokkaa, mitä pidän surkeana tuloksena omiin kykyihin nähden. En vaan hallinnut opiskelutekniikkaa vielä lukiossa ja näin jälkeenpäin tarkasteltuna olin ilmiselvä alisuoriutuja.
Lukion päästötodistusta sen enempää kuin ylioppilastodistustakaan en ole tarvinnut sen jälkeen, kun pääsin opiskelemaan yliopistossa haluamaani alaa.
Opin opiskelemaan tehokkaasti vasta yliopistossa. Myös kunnianhimoni heräsi parikymppisenä, mikä myös näkyy tutkintotodistukseni arvosanoissa ja tutkintoni laajuudessa.
Hui, en kyllä todellakaan muista. Jotain vähän ysin päälle varmaankin. Ei ole tullut pahemmin tiirailtua jälkikäteen.
9,3
Mut en koskaan vaan jaksannu hakeutua yliopistoon blaah
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli 9,7 ja olen OTM ja FM.
Minulla oli 7, olen KTM ja TkT.
En voi sanoa että keskiarvo ei merkitse mitään koska se nykyään merkitsee, mutta lukion huono keskiarvo ei ole merkki siitä etteikö voisi edetä akateemisesti tai muutenkaan.
Muistaakseni tasan 8. Ei ole vaikuttanut pätkän vertaa mihinkään suuntaan, pääsin sinne yliopistoon ja alalle mille halusinkin.
Jotain ysin päälle, en tarkkaan muista. Kielet oli mulle vaikeita, muuten ois ollu liki 10. Kirjoitin kolme ällää, mikä vaikesssa elämäntilanteessa oli mulle paljon. En tykännyt lukiosta, mutta yliopistossa opiskelu maistui. Nyt teen toista korkeakoulututkintoa.