Hyvä arkishampoo? (taliköhnään)
Mikä olisi hyvä shampoo, jota voisi käyttää vaikka päivittäin? Mulla tosiaan tuota ällöä taliköhnää ja ihotautilääkärin mukaan enempi on parempi pesujen suhteen. Aikoinaan käytin Paul Mitchellin teepuushampoota, mutta on kallista eikä siitä mun mielestä erityisesti apua taliköhnään ollut. Teepuuöljyn viilentävä vaikutus tuntui inhottavalta, kuin pää jäässä.
Kommentit (25)
Bodyshopin Ginger shampoo. Olen käyttänyt monta vuotta. Ainut joka itselläni toimii kutinaan ja hilseeseen.
Ihan tavallinen XZ-shampoo sopii mielestäni.
Joudun samasta syystä pesemään päivittäin, mutta mulla ei ole mitään yhtä shampoota vaan vaihtelen tilanteen mukaan. Välillä saatan pestä pitkään hyvin miedolla shampoolla, mutta sitten saattaa olla aikoja, jolloin pitää käyttää ihan kunnon aineita päivittäin, kun on hikoillessa valunut hiki ohimoilta ihan norona, päänahka hautunut jonkun päähineen alla jne.
Mikä on ARKI shampoo? Kyllä mä pesen samalla shampoolla myös viikonloppuisin.
Whamisa Oily Scalp. Säilöntäaineeton ja sulfaatiton.
Mä käytän ihan tavallisia marketin shampoita. XZ on hyvä. Joku garnierin banaanishampoo pahensi taliköhnää mulla vaikka muuten se sopi tosi hyvin luonnonkiharalle ja karhealle hiuslaadulleni. Tärkeintä on pestä riittävän usein. Itse en jaksa päivittäin pestä mutta joka toinen päivä pesen hiukseni. Ennen hiustenpesua päänahkani tuntuu kyllä jo kutisevalta.
Tuli mieleen että oiskohan dermosilin suolaahampoo hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ARKI shampoo? Kyllä mä pesen samalla shampoolla myös viikonloppuisin.
Hyvä pointti. x) Meinasin siis, ettei esim. lääkeshampoo, vaan sellainen, jota tosiaan vaikka joka päivä voi käyttää. Välillä pesen Nizoralilla, välillä Dermosilin suolashampoolla, mutta nuo ei ole päivittäiseen käyttöön.
Tervashamppoo lopetti kutinan
Msksaa pari euroa ja kannattaa kokeilla
Kysyn muuten samassa yhteydessä, onko kukaan päässyt taliköhnästä täysin eroon? Mulla tämä on ollut varmaan 10-15 vuotta...
Vichy Dercos sarjassa on hyviä tuotteita. Välillä tarjouksessa noin kympin pullo.
Hieno suomalainen terva ja muutkin toimii
En oo tarvinnut noilla enää lääkeshamppoita
Jujunon siinä että menon yksinkertaisempia ja vähemmän alkergisoivia ainesosia
Tervashamppoo sitten haisee pahalle mutta ei se jää hiuksiin
Joskus sitten hiuksiin jätettävä pesun jälkeen hoitoaine
Mulla oli vuosi sitten aika pieni läntti ihottumaa joka lähti lääkärin määräämällä kortisoniliuoksella nopeasti. Ei ole uusiutunut vuoden aikana. Nykyään riittää kun pesen riittävän usein hiukseni. Mutta vaikka mulla oli vain pieni läntti sitä taliköhnää niin se kotisivut ihan hirveästi. Voin vain kuvitella miltä tuntuu jos ihottumaa on laajemmalla alueella.
Sim System 4 shampoo on poistanut minulta hilseen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn muuten samassa yhteydessä, onko kukaan päässyt taliköhnästä täysin eroon? Mulla tämä on ollut varmaan 10-15 vuotta...
Mulla palasi oikein rytinällä, kun lopetin akneen määrätyt ehkäisypillerit. Pillereitä syödessä katosi lähes kokonaan. Vain silloin tällöin oli joku pieni laikku.
Head & shoulders on mielestäni paras. Pitää hilseen ja talin poissa.
Ite käytän Linna shampoota. Seborrooinen dermatiitti mulla päänahassa.
Tuo shampoo on vähentänyt hilseilyä ja karstailua.